LyraB 15.07.2007 10:31:01 | |
---|
Mulla on 4 munakennoa siellä basaris. JA minun basarini on ISO! 24". Pakko olla 4 Basso, tuo soitin, jolla ei ole rajoja. Paitsi kielet. |
kaksi 31.07.2007 02:37:44 | |
---|
ei tyynyjä, vaan folio vuoraukset sisään niin kyllä pamahtaa! tMiE |
Bobana 31.07.2007 06:44:54 | |
---|
Puolitoista pulloa uretaania sinne. Vot! johan on dempit. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Jaska 31.07.2007 20:05:52 | |
---|
Puolitoista pulloa uretaania sinne. Vot! johan on dempit. Noinhan autonrenkaat paikataan |
mohaa6 01.08.2007 11:07:00 | |
---|
Enpä tiedä onko tämä oikea paikka tälle kirjotukselle mut ihasama. Mulla on halpis rumpusetti. Ja mun basari kuulostaa ihan aneemiselta edes kohtalaiseen basariin verrattuna. Siitä ei lähde minkään laista kunnon matalaa ääntä. Onko vinkkejä miten sais edes jonkin verran matalampaa ääntä kehiin. Uudet kalvot? tai mitä. Vai pitääkö uus basari hankkii Mikä sen edes määrää jos basari on huono ? Auttaako joku |
Nolte 01.08.2007 11:56:52 | |
---|
Enpä tiedä onko tämä oikea paikka tälle kirjotukselle mut ihasama. Mulla on halpis rumpusetti. Ja mun basari kuulostaa ihan aneemiselta edes kohtalaiseen basariin verrattuna. Siitä ei lähde minkään laista kunnon matalaa ääntä. Onko vinkkejä miten sais edes jonkin verran matalampaa ääntä kehiin. Uudet kalvot? tai mitä. Vai pitääkö uus basari hankkii Mikä sen edes määrää jos basari on huono ? Auttaako joku Voihan se olla, että bassarisi on toivoton tapaus, mutta lue kuitenkin ensin tämä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=63967 Noin muuten pitäisi tietää, mikä rumpu on kyseessä ja mitkä kalvot sinulla on siinä, ennenkuin voi sanoa mitään. Moni rumpu tuntuu kuitenkin toimivan hyvin, kun laittaa Remo Powerstroke3 -kalvot molemmille puolille. Sitten reikä 'etukalvoon' ja ehkä vähän vaimennusta rummun sisään, jos siltä tuntuu. Hyvät kamat - huono soittaja! |
mohaa6 01.08.2007 13:41:49 | |
---|
No se mun setin merkki on reef. Se kertoo jo paljo. Paska setti. en tiedä kalvojen merkkii. Iha sekundat uskoisin. |
Niq 01.08.2007 14:13:22 | |
---|
No se mun setin merkki on reef. Se kertoo jo paljo. Paska setti. en tiedä kalvojen merkkii. Iha sekundat uskoisin. Kunnon kalvot tekee paljon. Ja oikeanlaiset kalvot. Powerstroke 3 on aika varma valinta varsinkin halpoihin basareihin, yksikerroskalvot eivät mielestäni toimi halvoissa oikein millään. Vaihdettiin kaverille juurikin PS3 lyöntikalvoksi ja Evans G1 Coated resokalvoksi New Soundin basariin ja siitähän sai jopa siedettävän. Aikaisemmilla kalvoilla (alkup. reso ja tosi kulunut Pinstripe) soundi oli lyhyesti kuvailtuna "töp". "I have a cunning plan" -Baldrick |
mohaa6 01.08.2007 14:52:53 (muokattu 01.08.2007 15:05:51) | |
---|
Kunnon kalvot tekee paljon. Ja oikeanlaiset kalvot. Powerstroke 3 on aika varma valinta varsinkin halpoihin basareihin, yksikerroskalvot eivät mielestäni toimi halvoissa oikein millään. Vaihdettiin kaverille juurikin PS3 lyöntikalvoksi ja Evans G1 Coated resokalvoksi New Soundin basariin ja siitähän sai jopa siedettävän. Aikaisemmilla kalvoilla (alkup. reso ja tosi kulunut Pinstripe) soundi oli lyhyesti kuvailtuna "töp". Te niinkun suosittelette Powerstroke3. Silläkö pitäs tulla paranannusta ääneen ? Onko paras jos hankin kaks ps3 kalvoo lyönti ja resokalvoks ? Vai miten ? |
VeeKoo 01.08.2007 15:06:58 | |
---|
Te niinkun suosittelette Powerstroke3. Silläkö pitäs tulla paranannusta ääneen ? Onko paras jos hankin kaks ps3 kalvoo lyönti ja resokalvoks ? Vai miten ? No ainakin nyt lyöntikalvoksi. Suosittelen mallia Powerstroke3 coated (siis se valkoinen), tosin jotkut muut on eri mieltä "Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "- Rockster |
Niq 01.08.2007 15:12:08 (muokattu 01.08.2007 15:16:14) | |
---|
Te niinkun suosittelette Powerstroke3. Silläkö tulee paranannusta ääneen ? Onko paras jos hankin kaks ps3 kalvoo lyönti ja resokalvoks ? Sanotaanko näin että jos ei noilla onnistu niin ei sitten millään. Reikä kannattaa tehdä resokalvoon ja ehkä tarvittaessa joku pyyhe rullalle basarin sisään koskemaan molempiin kalvoihin jos basari soi liian pitkään. Mutta paras kokeilla ensin ilman mitään demppauksia. Viritä resokalvo soivaksi ja vireeseen niin hyvin kuin vaan osaat, sitten lyöntikalvo kiinni ja kiristä juuri sen verran että rypyt häviää. Pitäs tulla perus rokkijysäys. Jos sointi on liian lyhyt, kiristä lyöntikalvoa, jos liian pitkä, niin löysää (jos menee rypyille niin ei auta löysätä, tällöin laita se pyyhe sinne sisälle). Jos haluat lisää matalaa jytinää, niin löysää resokalvoa, jos taas napakamman/selkeämmän soundin, niin kiristä resokalvoa. Remon kalvot kannattaa aina ensin venyttää ja sitten vasta lähteä virittämään, eli kalvo kiinni, suht kireälle viritys ja basari lattialle vaakatasoon. Sitten kiipeät kalvon päälle(kengät pois!) ja pompit siinä hetken. Tässä vaiheessa kuuluu julmetunmoinen ritinä ja rutina, se kuuluu asiaan. Viritys sitten vasta tämän jälkeen. Tämä ei sitten ollut vitsi vaan ihan normitemppu. EDIT: Älä sitten luule että nuo kalvot ratkaisevat ongelmasi suoraan. Todennäköisesti joudut vielä hakemaan virettä aika pitkään, mutta sitten kun virittämään oppii niin sen osaa aina. "I have a cunning plan" -Baldrick |
mohaa6 01.08.2007 15:24:22 (muokattu 01.08.2007 15:49:58) | |
---|
Hankinko kaksi samanlaista ps3 kalvoo vai pitääkö niiden olla tietyt kalvot. Eli toimiiko yksi ps3 kalvo lyönti ja resokalvona ? Sanokaa mikä kalvo sopii lyönti ja mikä resokalvoksi. Ei muuta |
Nolte 01.08.2007 16:41:02 (muokattu 01.08.2007 16:50:45) | |
---|
Hankinko kaksi samanlaista ps3 kalvoo vai pitääkö niiden olla tietyt kalvot. Eli toimiiko yksi ps3 kalvo lyönti ja resokalvona ? Sanokaa mikä kalvo sopii lyönti ja mikä resokalvoksi. Ei muuta Laita kirkas lyöntikalvoksi ja eteen sen värinen Powerstroke3, mikä sinusta näyttää hyvältä. Tässä on esim. valmis paketti 22-tuumaiseen rumpuun, johon kuuluu sekä etu- että takakalvo kaikkine lätkineen yms. http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=4704&mgid=47&sgid=550 Tässä esimerkissä on sitten musta etukalvo. Hyvät kamat - huono soittaja! |
mohaa6 01.08.2007 17:02:25 (muokattu 01.08.2007 17:05:19) | |
---|
|
Nolte 01.08.2007 17:06:56 | |
---|
Hyvät kamat - huono soittaja! |
mohaa6 01.08.2007 17:12:15 | |
---|
Nyt säästän muutamankympin meen kattoon joskus löytyykö tampereenmusiikista nämä kalvot. Kerron miltä kuulostaa kun oon saanut kiinni kalvot sitte. :D Palataan asiaan |
mohaa6 01.08.2007 17:20:12 (muokattu 01.08.2007 17:22:12) | |
---|
Remo |
mohaa6 01.08.2007 17:20:42 | |
---|
Remon kalvot kannattaa aina ensin venyttää ja sitten vasta lähteä virittämään, eli kalvo kiinni, suht kireälle viritys ja basari lattialle vaakatasoon. Sitten kiipeät kalvon päälle(kengät pois!) ja pompit siinä hetken. Tässä vaiheessa kuuluu julmetunmoinen ritinä ja rutina, se kuuluu asiaan. Viritys sitten vasta tämän jälkeen. Tämä ei sitten ollut vitsi vaan ihan normitemppu. onko muuta kenoa venyttää kalvoja. Vähä pelottaa ettei mun basarin pidikkeet okein kestä. kuulostaa vähä riskiltä ruveta pompiin sit kalvon päällä. |
Niq 01.08.2007 17:22:00 | |
---|
onko muuta kenoa venyttää kalvoja. Vähä pelottaa ettei mun basarin pidikkeet okein kestä. kuulostaa vähä riskiltä ruveta pompiin sit kalvon päällä. Laita yön ajaksi kalvot kireälle, näin mä teen muiden kalvojen kanssa, virvelin päällä kun on jo vähän vaikeaa pomppia. ;) "I have a cunning plan" -Baldrick |
mohaa6 01.08.2007 17:26:10 (muokattu 01.08.2007 17:26:36) | |
---|
Laita yön ajaksi kalvot kireälle, näin mä teen muiden kalvojen kanssa, virvelin päällä kun on jo vähän vaikeaa pomppia. ;) Tepsiikö, kun laittaa yöks kirelle basarin kalvot. En uskalla hyppiä sitte basarin päällä kun oon hankkinu remon kalvot. |