Aihe: Hyvä 350-500 e käytetty/uusi setti?
1 2 3 4
Bacchus
03.05.2007 21:48:58 (muokattu 03.05.2007 21:53:20)
Katsos kun mulla on Big Dogin sinkkupedaali ja siksi uskallankin suositella >;)

Niin vähän arvelinkin. Eri asia on, monestako pedaalista on noin yleisesti kokemusta.;)

Erittäin suurella mielenkiinnolla kyllä testaisin näitä Big Dog-pedaaleita, on niitä kuitenkin monessa paikassa kehuttu passeleiksi vekottimiksi hintaisikseen. Itse en vain luota tälläiseen hehkutukseen, ellen tunne henkilön soittohistoriaa, sekä kokemuksia ja tottumuksia.

Tämä mielipide ei ollut siis suoranaisesti kohdistettu teikäläiseen tai mainitsemaasi tuotteeseen, vaan yleiseen netti/mielipidepalsta-hehkutukseen. Täälläkin putkahtaa ilmoille välillä jos jonkinlaista kuplaa.
Anti-Matter Manifesto
Jouni Antero
04.05.2007 10:44:57
Niin vähän arvelinkin. Eri asia on, monestako pedaalista on noin yleisesti kokemusta.;)

Erittäin suurella mielenkiinnolla kyllä testaisin näitä Big Dog-pedaaleita, on niitä kuitenkin monessa paikassa kehuttu passeleiksi vekottimiksi hintaisikseen. Itse en vain luota tälläiseen hehkutukseen, ellen tunne henkilön soittohistoriaa, sekä kokemuksia ja tottumuksia.

Tämä mielipide ei ollut siis suoranaisesti kohdistettu teikäläiseen tai mainitsemaasi tuotteeseen, vaan yleiseen netti/mielipidepalsta-hehkutukseen. Täälläkin putkahtaa ilmoille välillä jos jonkinlaista kuplaa.

Tämähän on nyt ainoa oikea tapa suhtautua näitten nettipalstojen "kehuihin" ja "risuihin", mutta suosittelinpa kumminkin, koska nämä "nimipedaalit" on mun mielestä hivenen ylihinnoiteltuja - noilla soittaa kummasti kauemminkin soitellut (27 vuotta rumpalointia takana).
Vuk
05.05.2007 09:55:07 (muokattu 05.05.2007 09:56:26)
Yamahat olivat jo menneet ja tuli hankittua pelteineen, pedaaleineen ja ständeineen Pearlin Target setti.

Olen aika tyytyväinen, enemmän kuin tyytyväinen, tätähän tämä oikeastaan on, että kyllä sitä innoissaan on ensimmäisestä setistänsä, vaikka setti ei olisikaan mikään maailman kallein tai muuten vain arvostusta saanut. Sillä asenteella kuitenkin olen ollut liikenteessä, että jumalauta, kyllä sitä ääntä ja fiilistä lähtee vaikka kattiloita hakkaamalla ja mukavan lapsenomaisesti ajatellen osaan kehittyä jopa pöytää vastenkin rummuttamalla, hahaa! o/

Niin tosiaan, mielestäni ihan hyvät kaupat tein. Mukaan tuli Meinlin peltejä, 15'' Meinl Classics medium crash, 20'' Meinl Headliner ride. Pienenä heikkoutena on Pöörlin oma haikka, mutta, tällä hetkellä soundaa korvaani ihan miellyttävästi, olen jo kuitenkin tässä ehtinyt päättää, että kuitenkin kun olen näin tyytyväinen settiini, pystyn snadisti laajentamaan sitä vaihtaen ensimmäiseksi haikan toiseen (olen vain funtsinut, että mihin vaihtaisin, Meinlin pellit kyllä viehättivät, lähti hyvä ääni) ja sitten pienen basarin (18''!) voi joskus vaihtaa esimerkiksi siihen 20-22.

Tällä hetkellä kuitenkin setti on varsin kattava ja riittävä omille tarpeilleni. Lähes kellarissahan me kahden henkilön kokoonpanolla toistaiseksi soittelemme ja potkua löytyy tuosta pienestäkin basarista tarpeeksi.

Tehdaskalvotkin on vaihdettu pois, virveliin ja 10'' sekä 14'' tomiin on vaihdettu Remon kalvot, niitä voi sitten kulutuksen myötä vaihtaa myös basariin ja tuohon yhteen tomiin. Kulutuksen myötä sitten, silloin kun on aika vaihtaa.

Tämä oli aivan ilmoitusluontoinen asia. Tyytyväinen olen ja kyllä, halvalla saa ainakin ALOITTELIJA tarpeeksi hyvää (miksi tosin eivät muut saisi, kyllä mielestäni saavat, mutta jokainen jolta löytyy RAHAA, silloin on hyvä satsata tietysti aina "parempaan"), omien tarpeitten mukaan kun lähtee funtsimaan, mikä on sopiva budjetti vastaamaan ns. omia taitojansa jne, haluaako kehitystä, tarvitseeko OIKEASTI todella kallista settiä ympärillensä..

Mutta, olen jo päättänyt tämän hissunkissun mielessäni, että silloin ISONA kun minulla on RAHAA (JOS on rahaa!), poltan nuo vanhat kannut sitten pois silmieni alta ja ostan jotkut älyttömän kalliit kannut tilalle ja kiroan sitten sen jälkeen, kuinka minusta tuli helvetin köyhä ja vain ja ainoastaan sen vuoksi, että ostin kalliit kannut korjatakseni sen kaunan, mitä vuosia kannoin köyhyydestäni, hah hah. Vitsi vitsinä ja loput seksinä.

Tosin, en minä mitään kannuja tahtoisi poltella. Tuleehan noillekin Pöörlin "ei niin kalliille" - setille olemaan merkitystä minulle, ovathan ne ensimmäiset köyhän naisen rumpusetti.

Nyt vaan sitten pitää panostaa pelteihin ostoon (kun niitä haluaa kuitenkin mahdollisesti laajentaa), yleensäkin rumpujen kunnossa pitoon ja sitten basarin voi isommaksikin ostaa, kun mieli tekee. Nyt, olen tyytyväinen, sekä iloinen.
Kitukasvuinen ja herkkä, mutta paha suustaan!
Bacchus
05.05.2007 10:51:08 (muokattu 05.05.2007 10:51:32)
Olen aika tyytyväinen, enemmän kuin tyytyväinen, tätähän tämä oikeastaan on, että kyllä sitä innoissaan on ensimmäisestä setistänsä, vaikka setti ei olisikaan mikään maailman kallein tai muuten vain arvostusta saanut. Sillä asenteella kuitenkin olen ollut liikenteessä

Hehe, tämähän on todellakin juuri se tärkein asia. Kuulostaa terveeltä asenteelta, ja kyllä noin kattavilla perusteluilla täytyy skeptisimmänkin epäilijän kääntää kelkkansa.

Melkein tärkein asia ensimmäisessä setissä on se, että kaikki toimii, eikä tomeja joudu laittamaan jesarilla kiinni ja peltejä kaivaa lattialta joka iskun jäljiltä. Omassa Swingstar-setissä sai tomeja olla kiristelemässä minuutin välein, basarin jalka katkesi, haikan jousi oli niin horo, että sitä piti välillä venytellä jne. Kyllä sillä setillä silti iloisesti vedeltiin.

EDIT:

Onnittelut uuden setin johdosta!
Anti-Matter Manifesto
ddrum54
05.05.2007 11:05:02
Sillä asenteella kuitenkin olen ollut liikenteessä, että jumalauta, kyllä sitä ääntä ja fiilistä lähtee vaikka kattiloita hakkaamalla ja mukavan lapsenomaisesti ajatellen osaan kehittyä jopa pöytää vastenkin rummuttamalla, hahaa! o/

Onneksi olkoon ! Sä löysit heti asian ytimen, upeaa !
Vuk
05.05.2007 11:10:17
Melkein tärkein asia ensimmäisessä setissä on se, että kaikki toimii, eikä tomeja joudu laittamaan jesarilla kiinni ja peltejä kaivaa lattialta joka iskun jäljiltä. Omassa Swingstar-setissä sai tomeja olla kiristelemässä minuutin välein, basarin jalka katkesi, haikan jousi oli niin horo, että sitä piti välillä venytellä jne. Kyllä sillä setillä silti iloisesti vedeltiin.

EDIT:

Onnittelut uuden setin johdosta!

Haikan jousi oli niin horo, voi vitsit miten hyvä lause! Sai virnistämään lievästi.

Ja tosiaan, tuota settiä on kyseinen poika, jolta sen ostin, kohdellut kyllä aika hyvin, kuitenkin jonkun vuoden ollut hänellä käytössä mutta tosi hyvin kohdeltu kun kaikki tosiaan pelaa hyvin eikä tarvitse esimerkiksi juuri jesariin turvautua tai muuten vain olla helisemässä sen vuoksi, että mikään ei pysyisi kasassa.

Helpottunut olo, rumpujen ostaminen on hiton stressaavaa pienellä budjetilla (ja tähän voisi tietysti perusnerona sanoa, että maltti on valttia ja blaa blaa, sitä rataa, näinhän se tietenkin tekee, mutta kun minun malttini ja sen "valtti" merkitsisi about vuoden odottelua, että rahaa tippuisi jostain ja sekin olisi niin säälittävän pieni rahasumma kuitenkin, en tiedä, en tahdo ajatella noin suppeasti), mutta, tämä setti kuitenkin yllätti ja sai fiiliksen aika hyväksi, kyllä pienelläkin rahalla jotain löytää, mitä MIELELLÄÄN paukuttelee.

Kiitoksia onnitteluista, kaikki lopulta skulasi aika hyvin tämän ostamisen suhteen. Katsotaan sitten parin kuukauden päästä kun olen täällä repimässä reikäni sen vuoksi, että halpa setti hajoaa käsiini, heh heh. Tuskin se hajoaa. Ja jos hajoaa, vika tulisi olemaan varmasti minun tekniikassani hakata rumpuja. Olihan se kaiffa, jolta setin ostin, niin käyttänyt tuota yli vuoden ja hyvässä kunnossa pitänyt, hmm.

Ruttopuistossa hengaan, muijii mä svengaan, ou jee. Kyllä nyt laulattaa.
lommi
08.05.2007 12:54:41
Olen aika tyytyväinen, enemmän kuin tyytyväinen, tätähän tämä oikeastaan on, että kyllä sitä innoissaan on ensimmäisestä setistänsä, vaikka setti ei olisikaan mikään maailman kallein tai muuten vain arvostusta saanut.

Tämä on juuri se oike asenne ja pointti koko asiassa. Itsekin koulun projekteissa hakkasin vanhoja Swinkkuja. Lukion loputtua, ostin itselleni Exportit, käytettynä kasan laatu symbaaleja ja tyytyväinen olen ollut. Bändi toiminta on jo pitkällä ja soittaminen on mukavampaa kuin koskaan.
Jonkin ajan kuluttua sitten euroja jonoon ja päivitellään settiä parempaan.
Sitten kun aika on otollinen ja tilinauha siihen antaa periksi.

Ja onnittelut uuden setin johdosta myös täältä!
www.jatkoaika.com
Legenda
08.05.2007 13:56:22
Kyllä on pakko sanoa että tytöllä on asenne todella kohdallaan! Tuolla asenteella ollaan 5 vuoden sisällä jossain uudessa nousevassa bändissä rumpalina ja soitetaan aivan sikakalliita rumpuja (ja ei tarvi itse edes maksaa). Onnea vaan pöörleille.
legenda on hyvä juoma!
Vuk
08.05.2007 15:38:36
Kiitoksia onnitteluista ja ylipäätänsäkin hmm, tsemppaavista kommenteista! Täällähän on mukavaa populaa, mutta ei vain sen vuoksi, että vielä päälleni ei ole tullut kukaan sylkemään, miten helvetin huonon setin olen ostanut ja miten halvalla EI IKINÄ MISSÄÄN NIMESSÄ saa hyvää ja sitä rataa, peruspoikkipaskaa.

Nyt on sitten setillä jo soiteltu jonkun verran ja olen todella tyytyväinen, niin hyvä olo kun pääsee kannujen taakse kera "kitaristi" poikaystävän kanssa ja kun kumpikaan ei sinänsä osaa MITÄÄN, mutta sekin, mitä osaamme, kuulostaa helvetin kivalta toistemme korvaan koska fiilis on aina aika mieletön ja soitosta nauttii. Sellaista jammaillu meininkiä pelissä, armotonta rummusta ja kitarassa säröt kaikuvat korvasta toiseen ja tyhjentää mukavasti päätä.

Vielä aivan sivuhuomiona, off topiccina, meitä poikaystävän kanssa inspaa soittamiseen toisillemme ärtyisästi irvisteleminen. Siitä se setti sitten lähtee kun siinä toisillemme irvistellään, aivan kuin pienessä, mutta huumorimielisessä agressiossa soittaisi.

Ja voi veljet, miten mukavaa se onkaan! On nämä rummut niin hyvä vekotin, niin monipuoliset ja helvetin hyvä rahareikäkin. Tuntuupa hyvältä.

Seuraavan kerran kun teitä ei inspaa soittaminen, käskekää soittotoverinne irvistelemään teille niin paljon kuin sielu sietää ja ottakaa koko meininkiin soittimet mukaan. Kyllä inspaa! Siinä on sellaista lievästi sotameininkiä.
Hellbender
09.05.2007 18:49:14
Tuohan on ihan mahtavaa, onnea!

Juu, asenne on aivan mahtava, mullakin rumpalointi lähti ensin pöydänkulmasta ja sitten purkeista ja pahvilaatikoista. Sitten kun sai rummut... Se teki niiiiiiiiin hyvää. Se oli aivan mahtavaa silloin, nyt osaan todennäköisesti kaikki peruskompit ja haen bändiä, rumpuja ja rumpuopistoa. Ja kiinnostaa vieläkin.

Pearl Target... ei huono aloittelijan setti. ; )
Keep drumming mates!
oo-p
09.05.2007 21:35:45

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=57de57

Tuossa on uudeksi setiksi ihan timmit pöntöt. Tiedän kokemuksesta. Jos 20' basari riittää niin silloin voisin jopa suositellla.

http://www.pulseonline.com/ludwig/AccentCSComboWR.jpg

Kalvot vaihtoon niin kelpo kannut saat. Peltiähän sulta löytyy alkuun itseltäsikin..
Terve, ja kiitos kaloista!
mhelin
31.08.2007 11:23:03 (muokattu 31.08.2007 11:28:18)
Ei ihan 500 EUR mutta melkein ja uusi (ei käytetty) setti (tosin ilman peltejä) käsittääkseni ihan hyväkin:
http://cgi.ebay.it/Batteria-TAMBURO … rdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Esim. Soundstore.fi myy samaa settiä tuplahintaan (osta yksi, maksa kaksi periaatteella).

Tamburot ovat muutenkin Italiassa huomattavasti edullisempia kuin esim. Saksassa, edullisempaa ASH settiäkin löytää jopa alle 400 EUR hintaan (T-kauppa pyytää niistäkin lähemmäs 700 EUR).
Jupi57
31.08.2007 12:44:06
Usastahan näitä jo saa.
Rogers Prospector Kit (poppeli) 450 taalaa,
Rogers Trailblazer Kit (koivu/poppeli) 550 taalaa.

Uusin MD/
www.rogersdrumsusa.com
Quot capita tot sensus
Måtti
04.09.2007 01:10:59 (muokattu 04.09.2007 01:24:21)
Edit: tai ei mua kiinnostakkaa.
http://www.myspace.com/taimistudio
Velli
04.09.2007 17:20:37
Kaverin kanssa ostettiin Yamaha Power V Special setti puoliksi 500€:lla (eli 250€ lärvi). Läjään kuului pöntöt+Yamahan tukevat ständit+Zildjian K Heavy Ride ja Sabian B8 haitsut. Tuon K:n kun myy pois ja ostaa halvemman Riden tilalle, niin jää rahaa vielä crashiinkin. Eli täysin kelpo treenisetti 500€:lla. Kun malttaa hetken etsiä, niin 500€:lla saa kyllä ihan soittokelpoista tavaraa.
Bacchus
04.09.2007 17:44:34
Kaverin kanssa ostettiin Yamaha Power V Special setti puoliksi 500€:lla (eli 250€ lärvi). Läjään kuului pöntöt+Yamahan tukevat ständit+Zildjian K Heavy Ride ja Sabian B8 haitsut. Tuon K:n kun myy pois ja ostaa halvemman Riden tilalle, niin jää rahaa vielä crashiinkin. Eli täysin kelpo treenisetti 500€:lla. Kun malttaa hetken etsiä, niin 500€:lla saa kyllä ihan soittokelpoista tavaraa.

Itse ostin Yamahan 9000-sarjan pöntöt + HW:n + halpispellit hintaan 450 €. Löytöjä voi tehdä, jos tuntee merkit ja markkinat.
Floor Action!
Velli
04.09.2007 18:16:50
Itse ostin Yamahan 9000-sarjan pöntöt + HW:n + halpispellit hintaan 450 €. Löytöjä voi tehdä, jos tuntee merkit ja markkinat.

Tuosta ei enää diili parane!
Tindrum
04.09.2007 19:28:54
Itse ostin Yamahan 9000-sarjan pöntöt + HW:n + halpispellit hintaan 450 €.

Myyjä oli siis todellinen 10000-sarjan pönttö.
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
Bacchus
05.09.2007 14:31:47
Tuosta ei enää diili parane!

Niinpä.;) Unohdin mainita, että mukana tuli myös hyväkuntoinen 14"x6,5" 9000-sarjan metallivirveli.

Välillä tekee löytöjä, kun markkinoita paljon seurailee. Aika harvassa tosin ovat. Jenkeistä tiedän muutamankin sällin, jotka tekevät hyvää tiliä trokaamalla rumpu- ja musiikkikamaa. Siellä on kuitenkin niin suuret markkinat, että tälläinen on mahdollista.
Floor Action!
Analuuk
05.09.2007 20:41:34 (muokattu 05.09.2007 20:42:05)
Mä ostin Premier Genistat (22",12",14",16") Hardcasien ja Mapex Janus tuplapedaalin kanssa 860€:lla. Pelkät kotelot ja pedaali maksaa uutena jo sen verran.
Keep it simple!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)