Aihe: Ludwig Speed King -pedaali.
1 2 3 4
rogersshop
22.03.2007 06:25:28
Itsellä uusi ja vanha versio.Vanhempia olen rikkonut parit nuijan vierestä.Ja ei onnistu korjata.Uudessa kait parempi seos.Tosi nopea pedaali.Miinuksena on puute toppari joka estää monon liukumisen eteenpäin.Mutta luovuutta vaan...
ddrum54
22.03.2007 10:17:25
Noni, nyt on SK hallussa. Ainut juttu, etten osaa viellä käyttää sitä kunnolla :D Jos jokus jaksaa niin voiko vastailla perus kysymyksiin. Ensinnäkin, kun palautus jouset pitäisi olla mahdollisimman löysällä, niin SK:ssa on sellainen se jousien kiristys, että pitää ruuvimeissellillä löysätä, niin kuinka paljon sitä pitää siis löysäillä? Toiseksi, kannattaako polkea kantapää maassa jos haluaa nopeita sarjoja esim trioleita vetästä.

Ei niiden jousien _pidä_ olla mahd. löysällä. Säädä ne omalle jalalle sopiviksi. Mulla on löysällä, koska mä otan reboundin talteen.

Nuijan asentoa ei voi säätää, eli se palautuu lähes jalan päälle.

Nopeat sarjat onnistuu joko liu`uttamalla tai heel up - down - up tekniikalla.
kaksi
22.03.2007 22:03:00
Joo koitin tänään noita heel/toe juttuja ja onnistu SK:lla ihan maittavasti. Pedaalistani otettiin selvää, ja selvisi, että on valmistettu jo vuonne 1949-1955.
tMiE
ddrum54
23.03.2007 11:35:57
Joo koitin tänään noita heel/toe juttuja ja onnistu SK:lla ihan maittavasti. Pedaalistani otettiin selvää, ja selvisi, että on valmistettu jo vuonne 1949-1955.

Hieno homma! Mullakin toinen SK on WFL - merkkinen. Siinä oli joku nimioikeusjuttu, eli Ludwig tuotenimi oli jonkun aikaa "väärissä" käsissä. Ludarin historiikista asia selviää.
hollmi-5
27.03.2007 11:18:59 (muokattu 27.03.2007 11:55:12)
Siinä oli joku nimioikeusjuttu, eli Ludwig tuotenimi oli jonkun aikaa "väärissä" käsissä. Ensin firma oli (1909) Ludwig & Ludwig. Toinen veljeksistä (Theobald) kuoli flunssaan (1918). Leedyn hankittua Ludwigin(taisi olla C. N. Conn -niminen firma, joka omisti nämä nimet) nimi oli Leedy and Ludwig. Vuonna 1938 Isä ja poika Ludwig jättivät Connin ja perustivat firman. Omaa nimeä ei saanut käyttää, koska Leedy and Ludwig omisti nimen.

Vuodesta -38 vuoteen -55 rumpuja tehtiin W.F.L -nimellä (William F. Ludwig). Ludwig osti nimen takaisin vuonna -55 ja taas tehtiin Ludwigeja omalla nimellä.
MK73
14.04.2007 21:48:33
Olisiko kellään laittaa kuvaa tästä tarunhohtoiseta bassorummun pedaalista?

En ole kyseistä vekotinta koskaan nähnyt, saati kokeillut. Mikä Speed Kingissä on erikoista verrattuna muihin pedaaleihin? Kiinostaapi vaan, kun mietin josko hommais uuden pedaalin. Olen totaalisen ulalla eri vaihtoehdoista. Nyt mulla on joku Pearlin poljin, joka tuli aikoinaan setin mukana. Hyvinhän sekin on pelittänyt kun ei tiedä paremmasta :)
Nolte
15.04.2007 09:42:25

En ole kyseistä vekotinta koskaan nähnyt, saati kokeillut. Mikä Speed Kingissä on erikoista verrattuna muihin pedaaleihin? Kiinostaapi vaan, kun mietin josko hommais uuden pedaalin. Olen totaalisen ulalla eri vaihtoehdoista. Nyt mulla on joku Pearlin poljin, joka tuli aikoinaan setin mukana. Hyvinhän sekin on pelittänyt kun ei tiedä paremmasta :)

Googlen kuvahaku. Hakusanaksi vaikkapa "Ludwig Speed King". :)
Hyvät kamat - huono soittaja!
MK73
15.04.2007 10:20:32
Googlen kuvahaulla ei tärpännyt, mutta Rummut-kirjasta (Paksula/Alanko) kuva löytyi kuin löytyikin. Ihan tavallisen pedaalin näköinenhän tuo... kuinkas muuten? :)

Kokeilemallahan noita pitäisi päästä vertailemaan.
Youni
15.04.2007 10:37:10 (muokattu 15.04.2007 10:37:15)
Googlen kuvahaulla ei tärpännyt

http://images.google.fi/images?svnu … dwig+Speed+king&btnG=Etsi+kuvia
Siinähän on Speed Kingiä koko perheelle :D

Onhan se hieman erikoisen näköinen, kun jousta ei näy ja kantalevy liikkuu jalkalevyn mukana.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
markkuliini
15.04.2007 11:05:59

Googlen kuvahaulla ei tärpännyt...

"Oishan tuossa noita muitakin vaihteita...mutta emmää oo niitä koskaan tarvinnu. Tää ykkönen on ihan riittävä."

Buaha. :)
rogersshop
15.04.2007 13:36:01

eipä siinä mitään erikoista ...Aikans huippu..Nyttemmin paljon samanlaisia ominaisuuksiltaan..Ja eiköhän se ole lapasesta kiinni mistä pitää.Speedy on herkkä hajoamaan..nopea..kaunis..puspus
ddrum54
15.04.2007 14:02:01
Nyttemmin paljon samanlaisia ominaisuuksiltaan..

Voisiko kertoa merkkejä? Siis joissa on samanlaiset ominaisuudet. Voisin sitten vaihtaa merkkiä, kun nuo yli 50 - vuotiaat herkästi hajoavat joskus.
markkuliini
15.04.2007 14:02:47

eipä siinä mitään erikoista ...Aikans huippu..Nyttemmin paljon samanlaisia ominaisuuksiltaan..Ja eiköhän se ole lapasesta kiinni mistä pitää.Speedy on herkkä hajoamaan..nopea..kaunis..puspus

Missä muussa pedaalissa on tuollainen keinulauta-footboard?
miän vain
15.04.2007 16:26:02

Missä muussa pedaalissa on tuollainen keinulauta-footboard?

Ja vielä jos saisi suoravedolla. DW 5000ADS on keinulauta, mutta siinäkin on ketju. http://www.dwdrums.com/pedals/5000/5000ADS.jpg
hollmi-5
15.04.2007 16:33:06
Missä muussa pedaalissa on tuollainen keinulauta-footboard? Minulla oli Premierin vanha pedaali, jossa oli keinulauta ja suoraveto. http://www.vintprem.moonfruit.com/ ja sieltä vuoden 65-69 sivulta löytyy.
Soundit, piuhat ja kajarit.
MK73
15.04.2007 17:31:38 (muokattu 15.04.2007 21:58:17)
"Oishan tuossa noita muitakin vaihteita...mutta emmää oo niitä koskaan tarvinnu. Tää ykkönen on ihan riittävä."

Buaha. :)

No hehe, hyvä kuitti! Kyllä mä autosta kaikki vaihteet löydän, mut siihen se jääkin..

E. Jäin ihmettelemään tota kuvahakuhommaa, niin olinkin laittanut vahingossa hakusanaksi "Ludvig.." Eipä ihme jottei tärppi käynyt.
ltg
17.04.2007 18:48:04
http://www.gibraltarhardware.com/?f … amp;mid=2114&sid=75&cid=26#

Eikös tuossakin ole jonkinlainen keinulauta, näin äkkisilmäykseltä? Muutenkin mielenkiintoisen näköinen kapistus.
Mielessänne pyörii kysymys. Kysymys, jolla ei ole väliä, mutta silti se kasvattaa painetta sisällänne. Oppikaa olemaan ilman kysymystä, johon ette vastausta löydä. (Sabanismin uteliaisuuden 2:7)
THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39
markkuliini
17.04.2007 20:59:03 (muokattu 17.04.2007 21:00:36)

http://www.gibraltarhardware.com/?f … amp;mid=2114&sid=75&cid=26#

Eikös tuossakin ole jonkinlainen keinulauta, näin äkkisilmäykseltä? Muutenkin mielenkiintoisen näköinen kapistus.

Eipä ole. tuossahan on ihan perus akseli footboardin takaosassa, mutta se on vain tavallista korkeammalla. Vähän niinkuin uima-altaan ponnahduslauta ei muutu keinulaudaksi vaikka se nostetaan kolmeen metriin. :)

Tarkoitin sellaista keinulautaa missä akseli ei ole ihan footboardin päässä.

Edit: Ok. Ei tuon Gibraltarinkaan akseli ole ihan takana, mutta lähes. En usko että on samaa vaikutusta kuin Speed Kingissä.
ddrum54
17.04.2007 21:11:45
Tarkoitin sellaista keinulautaa missä akseli ei ole ihan footboardin päässä.

Edit: Ok. Ei tuon Gibraltarinkaan akseli ole ihan takana, mutta lähes. En usko että on samaa vaikutusta kuin Speed Kingissä.

Jep, ei tolla nysällä takaisin polkaista.
kaksi
21.04.2007 00:05:21
Tossa kun oli se linkki siitä vanhasta Premierin pedaliista niin huomasin että mulla on omassa SK:ssa sama nuija kun siinä Premierissä.
tMiE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)