Supersatan79 15.01.2007 16:56:38 | |
---|
Satuin löytämään tuolta torilta Pearl BLX-koivusetin jostain 80-luvulta. Neljät todella jämäkät orkkis puomitelineet, snarestandi ja premierin loistosaundinen messinkipiccolo tulivat mukana ja koko paska irtos 400€... En tiedä teistä, mutta mulle ainakin varsinainen löytö ja vuosisadan kauppa, eikä ole tätä settiä soitellessa exportteja kyllä tullut ikävä!:) |
rm_wispila 16.01.2007 15:07:11 | |
---|
Virveli on purettu... pirun paksun maalikerroksen alta löytyy mahonkia pinnasta. Runko noin 10mm vahva, eri viiluja laminoituna. Pistin vähän heikkolaatuisia kuvia http://muusikoiden.net/dyn/users/15689.jpg. Josko tuosta joku vanhoja japseja tunteva osaisi kertoa merkkiä. Tuo dempparin kolmikulmainen aluslevy voisi olla tunnistettava, se toimii pika-mallina, kun kiertää siivekkeitä. Kiristys on erikseen rullalla. Lugin sisällä valussa Japan ... eli mikähän japsivirppa mahtaa olla kyseessä? Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
kilipari 16.01.2007 15:14:27 | |
---|
Tässäpä tulikin mieleeni, pakko kysäistä tietääkö kukaan mitään Capelle nimisestä merkistä? Ostin nimittäin vuosia sitten kyseisen merkkiset vanhemmanpuoleiset mahonkirummut ja ovat nyt lojuneet käyttämättöminä varastossa..Netistä löytyy aika löyhästi tietoa, sillä merkki on ranskalainen ja lafkan kotisivutkin on sitten pelkkää ranskaa :) |
Analuuk 16.01.2007 19:05:18 | |
---|
Tuttavani löysi vuosia sitten kaatopaikalta Yamahan vanhan puurunkoisen "punatiikeri"-kuvioisen virvelin ja antoi sen mulle. Kalvot oli rikki ja matto puuttui, mutta runko täysin ehjä. Se on nykyään ihan soittokelpoinen peli, tosin viisteet pitäisi uusia. Jos ei kulje, niin soitetaan kovempaa! |
miän vain 16.01.2007 22:44:28 | |
---|
Virveli on purettu... pirun paksun maalikerroksen alta löytyy mahonkia pinnasta. Runko noin 10mm vahva, eri viiluja laminoituna. Pistin vähän heikkolaatuisia kuvia http://muusikoiden.net/dyn/users/15689.jpg. Josko tuosta joku vanhoja japseja tunteva osaisi kertoa merkkiä. Tuo dempparin kolmikulmainen aluslevy voisi olla tunnistettava, se toimii pika-mallina, kun kiertää siivekkeitä. Kiristys on erikseen rullalla. Lugin sisällä valussa Japan ... eli mikähän japsivirppa mahtaa olla kyseessä? Mulla oli joskus Arai-merkkinen lattiatomi, jossa oli täsmälleen tuollainen demppari. Kolmionmallinen osa ja pikasäädin olivat kromattua muovia. Voi kyllä olla myös geneerinen osa. Samanlaisia lugeja kuin siinä mun rummussa on näkynyt monenmerkkisissä (halpis)seteissä, joita yhdistää lähinnä 70-lukuisuus ja Japani. Paha sanoa enempää, en todellakaan ole asiantuntija. |
Epämuusikko 17.01.2007 00:10:24 | |
---|
Ei nämä nyt mitään "löysin mummon vintiltä vanhat K-haitsut"-osastoa (muistatteko, kenelle muuten näin tapahtui!?!?!) ole, mutta mielestäni ihan hyviä kauppoja, joihin ainakin itse on saanut olla tyytyväinen: -Hayman-virveli 1300 mk. kaikki osat eivät olleet alkuperäisiä, mutta erittäin soiva peli. olen onnistunut saamaan siitä a) parhaimman ja b) paskimman virvelisoundin ikinä! :) -Paisteen Signature Rough Riden (n. yhtä leveä kuin paksu, if you catch my drift) vaihdoin erään täälläkin pyörivän henkilön kanssa päittäin Zildjianin A-sarjan 18" Flat rideen! En ollut edes ikinä nähnyt Zilikan flat rideä, saatika 18" sellaista, mutta sen jälkeen sitä ovat kehuneet niin paikalliset rumpalit kuin äänimiehet! Toivottavasti vastapuoli on yhtä tyytyväinen kauppaan. -Noble & Cooleyn 14x4" CDex Maple-virveli ("halvin") virveli 300 euroa. Erittäin hyvä, mutta syvyydeltään hieman väliinputoaja. Möin eteenpäin, voitolla toki. -No, tästä olen jaksanut lesottaa, mutta jos Signian 10", 14" ja 18" kannut huonoine koteloineen sekä K-Consta 20" med. ride, Sabian HHX EVO haitsut ja 16" crash ja AAX 15" studio crash ja 10" splash maksavat 970 euroa koko läjä niin saa kai siitä mainita... Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 |
rm_wispila 17.01.2007 08:10:45 | |
---|
Mulla oli joskus Arai-merkkinen lattiatomi, jossa oli täsmälleen tuollainen demppari. Kolmionmallinen osa ja pikasäädin olivat kromattua muovia. Voi kyllä olla myös geneerinen osa. Samanlaisia lugeja kuin siinä mun rummussa on näkynyt monenmerkkisissä (halpis)seteissä, joita yhdistää lähinnä 70-lukuisuus ja Japani. Paha sanoa enempää, en todellakaan ole asiantuntija. Tuo kyllä riittää minulle tuntomerkeiksi. Dempparin hela oli tosiaan muovia, unohdin sen mainita. Olkoon siis sitten Arai. Katsotaan, saako siitä mitenkään soivaa peliä... tai sitten kiinnittää lugit johonkin toiseen projektiin. Nostinkoneisto vaikuttaa ihan toimivalta. No, joka tapauksessa halvemmalla saa koko virvelin kuin erilliset osat... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Danko 17.01.2007 08:13:44 | |
---|
Tuttavani löysi vuosia sitten kaatopaikalta Yamahan vanhan puurunkoisen "punatiikeri"-kuvioisen virvelin ja antoi sen mulle. Kalvot oli rikki ja matto puuttui, mutta runko täysin ehjä. Se on nykyään ihan soittokelpoinen peli, tosin viisteet pitäisi uusia. Eihän oo samaa kuosia kuin miun setti? Palio? kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir |
Analuuk 17.01.2007 10:58:22 | |
---|
Eihän oo samaa kuosia kuin miun setti? Palio? Valitettavasti ei. Tämä yksilö on punainen ja siinä on mustaa kuviota. Miri Miettinen on joskus soittanut telkkarissakin juuri samanvärisellä setillä. Tarjouksia otan vastaan, mutta pilkkahintaan en tuota myy. Mulla on samaa sarjaa oleva sininen setti. Tarkoituksema on uusia kannujen pinnat (muovit pois ja läpinäkyvä maali + sparklet pintaan) ja ajattelin samalla tehdä virvelille saman homman. Jos joku kysyy, et miksi tuhota alkuperäinen päällyste, niin siksi, että basarin muovipäällyste on halennut. Tyhmyyttäni kun jätin viime talvena kannut pakkasyöksi autoon. Jos ei kulje, niin soitetaan kovempaa! |
miän vain 17.01.2007 11:44:46 | |
---|
Tuo kyllä riittää minulle tuntomerkeiksi. Dempparin hela oli tosiaan muovia, unohdin sen mainita. Olkoon siis sitten Arai. Huttusella on näköjään myynnissä oikein settikin: http://www.soitin-huttunen.com/uploads/arrk.JPG Omassani oli hieman erilaiset lugit, mutta sama badge. ---- Löydöksistä voisi mainita pari. 14 x 6,5 teräsvirveli, 10 lugia per puoli. Mattokoneistossa rullat, joiden varassa matto jatkuu kalvojen ulkopuolelle. Vähän niinkuin köyhän miehen supersensitive. Herkkä, laaja virealue, helppo virittää. 150mk eli 25e. Noin 12" minichinat, jotka myytiin parina, "lasten orkesterisymbaaleina." 30e. Noin 8" bellit, jotka olivat myös parina. 15e. Nämä siis kaikki kaupasta ostettuja. Symbaalit olivat vielä uusia. |
rm_wispila 17.01.2007 12:17:15 (muokattu 17.01.2007 12:18:23) | |
---|
http://muusikoiden.net/dyn/users/15750.jpg Kai tämä settikin jonkinlainen "löytö" voisi olla. Ihan pokkana ilman minkäänlaista tietoa koko merkistä ostettu Tampereen musiikista. Sillä sai kivasti jatkettua Swingstar-settiä... Soundi on ollut omaan korvaan mukavan tuhti. Hintakaan ei koulupojan taloutta kaatanut. Nyttemmin swinkut ovat pölyttyneet jo pitkään vara-vara-rumpuina autotallin nurkassa. Ei tuota lasikuitusettiä nyt niin ihmeellisenä pitänyt, kunnes vasta viime vuosina, etsiskelyistä huolimatta, en ole löytänyt merkkiä omistavia kolleegoita Suomesta. Ja ulkomaillakin ilmeisimmin aikas "marginaalikamaa". Kunnon kromipinnoite eikä mikään exportti-harmaa... ;) Setin toinen puolikas virveleineen seilaa jossain (katso kuva Royalsin tupla-lp:n sisäkannesta). Myös kuparinvärisen Fibes-setin olen nähnyt jossain Pellen vanhassa live-kuvassa. Tämäkin lienee jossain liikenteessä ? Setti täyttää näin siis varsin hyvin periaatteeni - "erilainen kuin naapurilla". Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
hollmi-5 17.01.2007 12:49:15 | |
---|
Setti täyttää näin siis varsin hyvin periaatteeni - "erilainen kuin naapurilla". Näitä ei kyllä usein näe. Hienot. Onko bassarin mountti Taman? Onko tämä todellakin Ippe Kätkän entinen setti? Lyly Rajalalla oli myös Fibesit muusikkoaikana. Nyt mies istuu eduskunnassa. Wilco Johnsonin Solid Sendersin rumpali soitti Punkarokissa 70-80-lukujen taitteessa Fibeseilla. Tukholmassa oli Hellstonessa Fibesin setti myynnissä. Malliesimerkkinä kunnon röpeltämisestä: Akryylisetti oli maalattu itse mustaksi. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Epämuusikko 17.01.2007 13:43:57 | |
---|
Näitä ei kyllä usein näe. Hienot. Onko bassarin mountti Taman? Onko tämä todellakin Ippe Kätkän entinen setti? Lyly Rajalalla oli myös Fibesit muusikkoaikana. Nyt mies istuu eduskunnassa. Setti on erään kehitysvammaiskeskuksen käytössä nykyään. Mielenkiintoinen, tavallaan kodikas soundi niissä on kyllä. Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 |
Tindrum 17.01.2007 13:45:25 | |
---|
http://muusikoiden.net/dyn/users/15750.jpg Setti täyttää näin siis varsin hyvin periaatteeni - "erilainen kuin naapurilla". WAU! Mehän voidaan kutsua koolle Lasikuitukannuttajien vuosikokous. Keräännytään kahdestaan vaikka Senaatintorille. Hollmi otetaan kutsuvieraaksi mukaan, koska se on jo "puolivälissä" lasikuitusetin omistajaksi (Vistalite). ; ) m©
Tiina Lymi on ihana. |
rm_wispila 17.01.2007 16:17:06 | |
---|
Näitä ei kyllä usein näe. Hienot. Onko bassarin mountti Taman? Onko tämä todellakin Ippe Kätkän entinen setti? Lyly Rajalalla oli myös Fibesit muusikkoaikana. Nyt mies istuu eduskunnassa. Wilco Johnsonin Solid Sendersin rumpali soitti Punkarokissa 70-80-lukujen taitteessa Fibeseilla. Tukholmassa oli Hellstonessa Fibesin setti myynnissä. Malliesimerkkinä kunnon röpeltämisestä: Akryylisetti oli maalattu itse mustaksi. Kyllä tuo on ihan Tamaa. Tosin kun olen katsellut originaalia vuoden 1970 myyntikuvastosta, en yhtään ihmettele miksi se on vaihdettu. Eihän se voi toimia edes kuvassa, niin hennon oloinen. Vaikka kansikuvan hemmolla on erittäin hassu rumpalointihaalari päällä. Minkä värinen L.Rajalalan seti oli, kupari vai kromi? Nämä lasikuitusetit kyllä erottaa, kun niitä ei ole kuin noita kahta (olihan Fibeksellä ihan "normi"kannujakin) Myyjä kertoi setin olevan Kätkän kaupat tehtyäni (ei siis vedättänyt hintaa, oli edukas). Kitaristi näytti myöhemmin levyn ja kyllä ne siinä seisoi, tuplana. Olisiko siis toinen puolikas siellä kehitysvammakeskuksen käytössä? Onko osoite tiedossa ? Voisin viedä kahdet Tamat tilalle vaihdossa... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Juupe 17.01.2007 21:21:56 | |
---|
Minkä värinen L.Rajalalan seti oli, kupari vai kromi? Nämä lasikuitusetit kyllä erottaa, kun niitä ei ole kuin noita kahta (olihan Fibeksellä ihan "normi"kannujakin) Myyjä kertoi setin olevan Kätkän kaupat tehtyäni (ei siis vedättänyt hintaa, oli edukas). Kitaristi näytti myöhemmin levyn ja kyllä ne siinä seisoi, tuplana. Olisiko siis toinen puolikas siellä kehitysvammakeskuksen käytössä? Onko osoite tiedossa ? Voisin viedä kahdet Tamat tilalle vaihdossa... Lylyn entisen setin väri on kromi, mutta se ei ole Kätkän setin puolikas. |
Jouni Antero 18.01.2007 13:52:12 | |
---|
Mä ostin n 10 v sitten Haymanin moposetin ständeillä viiteensataan markkaan - ja mukaan tuli hauskoja romupeltejäkin. Setistä kyllä pinnoite kuoriutui jo itsestään pois, mutta myin pelkän virvelin hintaan 250,- kaverille joka vaati sitä ja loppu shell-pack meni vaihdossa toiselle kaverille (silloin tarpeeseen olleeseen) studio-kaikuun ja hauskaan vintage-putkipäätteeseen. Itselle jäi vielä kukkakeppi-ständejä (yksi ehjä, toinen hieman raato), bassari-pedaali ja ne hauskat romupellit. Niitä harvoja ihan rahallisesti hyviä diilejä mun elämäni aikana... |
Rockster 18.01.2007 15:32:04 | |
---|
Pakko hehkuttaa hyvää ostosta tännekin. Saksan Ebaysta huusin Paisteen 15" 2002 mustaleima haitsut ja halpaan hintaan... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
WinterMad 24.01.2007 15:28:59 | |
---|
-No, tästä olen jaksanut lesottaa, mutta jos Signian 10", 14" ja 18" kannut huonoine koteloineen sekä K-Consta 20" med. ride, Sabian HHX EVO haitsut ja 16" crash ja AAX 15" studio crash ja 10" splash maksavat 970 euroa koko läjä niin saa kai siitä mainita... Ostitko nuo Oulun Panttilainakonttorista? Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä. Huoh? |
Epämuusikko 25.01.2007 00:08:26 | |
---|
Ostitko nuo Oulun Panttilainakonttorista? En kommentoi. (eli: kyllä) Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 |