![]() 18.01.2007 15:14:40 (muokattu 18.01.2007 15:22:02) | |
---|---|
Tuskinpa Superstaroilla haetaan mitään statusta. Ei mutta sillä uutuudella. Onhan se reteempää sanoa että " ostinpa oikein UUDET rummut" kuin "lyösimpä mukavat käytetyt kohtuu hintaiset" Mikset? Otin kyllä omassa mielipiteessäni huomioon sen, että noissa on ollut joitain laatuongelmia. Sanoinkin siellä, että kunhan ko. yksilöissä on mm. viisteet kunnossa, niin sitten käyttöarvoa voinee verrata. Eihän siitä ole kuin yksi pykälä pro-tasolle Taman asteikolla. Nojoo. Jos noissa Superstaroissa on kovastikin laatuongelmia, ettei tahdo pyöreätä pönttöä löytää, niin sitten perun sanani. Hankalaksi menee vaihtaa muutaman kerran pönttöjä, että saa oikeanmuotoiset viimeisellä. En ole vielä hyvin soivia superstaroja tavannut, niissä on vähän se ongelma että on sitä ominaisuutta ja jne jne mutta ne ominaisuudet ei toimi.... Niin kuin ooppelissakin että on lisä varusteita ja herkkuja mutta ne ei vaan toimi... Heheh...nyt sie Heavy piirun verran liioittelet... En liioittele , miksi tyytyä keskinkertaisuuten kun mahdollisuus parempaan. Se on kuin vetäis koko raidiin vaikka haikatkin on vieressä... Veikkaanpa, että jos nämä asiantuntijat laitettaisiin testaamaan esim. näitä superstareja ja joitain "laatu" settejä rinnakkain laput silmillä, voisi valinta saundin perusteella olla yllätys! Tuskin, jos kaikkiin laitetaan samat kalvot ja sama vire. Kalvot ei tarkoita tässä tapuksessa pinstripejä. Kyllä sen exporttien ja super-rockstarojen taskulämpimän tussahduksen tuntee vaikka olisi kolmenasteen kumarassa. Noista vaan uupuu se sointi ja attackin terävyys... Toki superit ihan ok rummut on kun löytää oikeat kalvot ja oikean vireen, mutta entä jos biisi vaatikin studiossa toisenlaista virettä ? Ja toki tarkkana kaverina olen tottunut punnitsemaan rahoille saatavaa vastinetta ja en millään jaksa uskoa, että esim. starclassicit ja saman hintaluokan setit ovat hintaeron verran parempia ja varsinkin, kun ottaa huomioon, että superstaroissa tulee mukaan hw. Toki tulee, ja jopa virppakin, miksiköhän noita virppoja on jatkuvasti torilla "uutena" ? Hardware on parasta mitä saa mutta esim pistämällä noin 100E lisää saa sonorit tai pdp:t taman hardwarella .... Miten mahtaa nämä pro setit (varsinkin kaikkein ohutrunkoisimmat) ajan mittaan pitää pyöreytensä, itse en uskaltaisi niitä kauheasti roudailla ja eri olosuhteisiin viedä. Minä taas en veisi noita PVA-liimoilla kylmäpuristuksessa liimattuja poppeli kosteus imureita suomen säähän. Kyllä hyvin tehty ohut runko säilyttää muotonsa ikänsä, toki aina paskaa onko kaikessa joukossa ja helmiä on myös paskan seassa ( etenkin jos on syönyt mamman helminauhan) mutta jokain uskoo mihin uskoo, minä uskon siihen mitä olen nähnyt ja omin korvin kuullut. No toki uskon monesti myös siihen mitä hollmi sanoo, varsinkin joulupullon toivossa... Edit: Ei perkele , kirjoitinpa paljon mutta toivottavasti joku ymmärsi ahdistukseni asian suhteen.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... | |
![]() 18.01.2007 15:20:10 | |
En liioittele , miksi tyytyä keskinkertaisuuten kun mahdollisuus parempaan. Se on kuin vetäis koko raidiin vaikka haikatkin on vieressä... Miksi sulla on sitten PDP:n tomit? Onko se joku kompromissiratkaisu? | |
![]() 18.01.2007 15:24:05 | |
Miksi sulla on sitten PDP:n tomit? Onko se joku kompromissiratkaisu? On , ei ollut varaa DW:seen.... Sain 4 tomia 16" lattia tomin hinnalla. Toisaalta Tein niihin reuna viisteet uusiksi ja oikaisin rungot, eli aika paljon ne muuttui. Nyt on työn alla vahvikerenkaat tomeihin eli sitten ne on aika lähellä dw:n omaa ratkaisua. Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... | |
![]() 18.01.2007 15:27:01 | |
On , ei ollut varaa DW:seen.... Sain 4 tomia 16" lattia tomin hinnalla. Toisaalta Tein niihin reuna viisteet uusiksi ja oikaisin rungot, eli aika paljon ne muuttui. Nyt on työn alla vahvikerenkaat tomeihin eli sitten ne on aika lähellä dw:n omaa ratkaisua. Mutta eikö se ole vähän niinkuin vetäisi rideen vaikka haikkakin on vieressä? | |
![]() 18.01.2007 15:31:48 (muokattu 18.01.2007 15:35:12) | |
Mutta eikö se ole vähän niinkuin vetäisi rideen vaikka haikkakin on vieressä? Katoku ei ollut sitä haikkaa vieressä kun se loppu kesken.... Voihan sen tietysti mieltää noinkin mutta näkisin sen asian että superstarboista ei saa kunnollisia muuta kun vaihtamalla koko rungon, noissa pdp:ssä pääsin sen keskin kertaisuuden yli sillä ihan hyvä tasolle... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... | |
![]() 18.01.2007 16:03:23 | |
Katoku ei ollut sitä haikkaa vieressä kun se loppu kesken.... Voihan sen tietysti mieltää noinkin mutta näkisin sen asian että superstarboista ei saa kunnollisia muuta kun vaihtamalla koko rungon, noissa pdp:ssä pääsin sen keskin kertaisuuden yli sillä ihan hyvä tasolle... Tai sitten Superstareihin voisi tehdä uudet reunaviisteet ja oikaista rungot ja vaikka vahvikerenkaatkin, niin sittenhän ne on melkein Starclassicit.... :P | |
![]() 18.01.2007 17:04:09 (muokattu 18.01.2007 17:04:27) | |
Tai sitten Superstareihin voisi tehdä uudet reunaviisteet ja oikaista rungot ja vaikka vahvikerenkaatkin, niin sittenhän ne on melkein Starclassicit.... :P Tässä taas on kyse ammattitaidosta versus rahatukku. HM pystyy itse tekemään kaikki operaatiot tomeihinsa, eikä uhraa hommaan juuri muuta kuin omaa aikaansa. Kyseessä oleva uuden rumpuhankinnan tehnyt henkilö ei välttämättä osaa näitä itse tehdä, ja voi olla ettei hänellä ole välineitäkään, joten hän joutuu ostamaan vaaditun työn. Hinta voi olla yllättävän korkea, jos settiä joutuu paljonkin käsittelemään. Itse aiheesta olen sitä mieltä, että pääasia on, että kaveri on itse tyytyväinen. Uuden setin ostamalla välttyy käytettyjen settien ongelmilta, ilmoitettua huonommalta kunnolta jne. Tosin, käytettynä saa samalla rahalla melkeinpä parasta mitä markkinoilta löytyy, joten itse en henkilökohtaisesti tuhlaisi uusiin, ellen saisi järjettömän hyvää diiliä. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" | |
![]() 18.01.2007 17:16:27 (muokattu 18.01.2007 17:16:39) | |
Tässä taas on kyse ammattitaidosta versus rahatukku. HM pystyy itse tekemään kaikki operaatiot tomeihinsa, eikä .... Mutta logiikka pettää siinä että HM:llä on kuitenkin Dw:n bassari, eli siihen on haluttu sijoittaa. Ihmettelen vain tätä vähän kaksinaismoralistista ripitystä. Keskustelun aloittaja halusi lopulta uuden setin ja saa täällä kurat niskaansa. Onko sillä nyt niin väliä enää kun hankinta on jo tehty? | |
![]() 18.01.2007 17:18:42 (muokattu 18.01.2007 17:20:00) | |
Mutta logiikka pettää siinä että HM:llä on kuitenkin Dw:n bassari, eli siihen on haluttu sijoittaa. Ihmettelen vain tätä vähän kaksinaismoralistista ripitystä. Keskustelun aloittaja halusi lopulta uuden setin ja saa täällä kurat niskaansa. Onko sillä nyt niin väliä enää kun hankinta on jo tehty? Samaa mieltä, en itsekään ihan ymmärrä, miksi basari sitten on vaihdettu. Pääasia, että HM on tyytyväinen ja uusi Superstarojen ostaja on tyytyväinen omiin kattauksiinsa, niin kaikki voivat halia ja pusia.;) "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" | |
![]() 18.01.2007 17:20:27 | |
Pääasia, että HM on tyytyväinen ja uusi Superstarojen ostaja on tyytyväinen omiin kattauksiinsa, niin kaikki voivat halia ja pusia.;) Naulan kantaan! | |
![]() 18.01.2007 17:22:54 (muokattu 18.01.2007 17:24:01) | |
Keskustelun aloittaja halusi lopulta uuden setin ja saa täällä kurat niskaansa. Onko sillä nyt niin väliä enää kun hankinta on jo tehty? Niinpä. Kyllä uuden setin hankkimisessa on jotakin taianomaista. Mulla on nyt seitsemas tai kahdeksas setti ja se on ensimmäinen, minkä olen uutena ostanut. Sain juuri sen kattauksen ja värin kuin halusinkin. Ja se tuottaa edelleen reilun vuoden jälkeen suurta tyydytystä. Toisille taas käytettyjen tarjonnasta löytyy riittävän sopiva kattaus ja ei kun ostamaan. Kyllä tänne rumpuhankintoihinkin mahtuu monenlaiset kukat kukkimaan. Nyt jäädään odottelemaan "rumpalin" innostuneita kommenteja, kunhan pääsee uutta settiä korkkaamaan. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen | |
![]() 18.01.2007 17:46:51 | |
Keskustelun aloittaja halusi lopulta uuden setin ja saa täällä kurat niskaansa. Onko sillä nyt niin väliä enää kun hankinta on jo tehty? Tämä oli juuri se, mikä tökkäsi silmään. Vähän voisi pelisilmänsä toimivuutta tarkistaa, kun rupeaa kovin arvostelemaan jonkun jo ostamia kamoja. Varsinkin kun ostaja todennäköisesti tiesi vallan hyvin, mitä teki. Korkeintaan värivalintaa voisi tuollaisessa tilanteessa kenties kritisoida, jos se ei omaa silmää miellytä. Ugh. Hyvät kamat - huono soittaja! | |
![]() 18.01.2007 17:56:37 (muokattu 18.01.2007 17:57:17) | |
Tämä oli juuri se, mikä tökkäsi silmään. Vähän voisi pelisilmänsä toimivuutta tarkistaa, kun rupeaa kovin arvostelemaan jonkun jo ostamia kamoja. Varsinkin kun ostaja todennäköisesti tiesi vallan hyvin, mitä teki. Korkeintaan värivalintaa voisi tuollaisessa tilanteessa kenties kritisoida, jos se ei omaa silmää miellytä. Ugh. Niinpä, ja kritisoimisenkin voi tehdä niin monella tapaa. Ei tarvitse heti samantien lytätä, vaan voi ilmaista itsensä hieman ystävällisemmin. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" | |
![]() 18.01.2007 18:12:07 | |
Niinpä, ja kritisoimisenkin voi tehdä niin monella tapaa. Ei tarvitse heti samantien lytätä, vaan voi ilmaista itsensä hieman ystävällisemmin. Juu, annoinkin itselleni + plussan, kun olin niin kiva. Ja Markkuliinille + ja annan mie siullekin Bacchus. Siis plussan. + :) Kaikille plussaa. ++++ :) Paitsi tuhmalle Heavylle. Hyvät kamat - huono soittaja! | |
![]() 18.01.2007 19:12:34 | |
Katos perskules ku pukkas kommenttia, ei siinä mitään, on hyvä että mielipiteitä piisaa ja palstan käyttäjät ovat kiinnostuneita muiden tekemistä päätöksistä, niin minäkin! Yksi tekijä tässä päätöksessä pysyä "harrastelijoiden puuhastelu" -luokassa oli se, että epäilen osaamistani omaksua ja ottaa irti se saundireservi, mikä noissa ammattilaisten vehkeissä piilee. Varsinkin, kun olen nyt todennut noiden supereiden taskulämpimän kumahduksen tyydyttävän omia soundinystyröitä tarpeeksi hyvin. Ja toinen syy on se, että hommasin TD-8 modulin tukevoittamaan ja värittämään näitä lisää tilanteesta riippuen. HM:n luulisi ymmärtävän hyvin näitä taloudellisia järkisyitä luettuani hänen puuhasteluistaan omien vehkeiden osalta. Kiitos kaikille kommenteista! | |
![]() 19.01.2007 11:50:57 | |
Mutta logiikka pettää siinä että HM:llä on kuitenkin Dw:n bassari, eli siihen on haluttu sijoittaa. PDP:llä ei ollut 24x18 basaria so simple :) Ja halusin sellaisen. Toinen syy on se että minun elämän katsomuksella setin sydän on basari ja virveli jos ne ei toimi niin siihen ei hyvät tomit paljoa lämmitä.... Tässä taas on kyse ammattitaidosta versus rahatukku. HM pystyy itse tekemään kaikki operaatiot tomeihinsa, eikä uhraa hommaan juuri muuta kuin omaa aikaansa. Kyseessä oleva uuden rumpuhankinnan tehnyt henkilö ei välttämättä osaa näitä itse tehdä, ja voi olla ettei hänellä ole välineitäkään, joten hän joutuu ostamaan vaaditun työn. Hinta voi olla yllättävän korkea, jos settiä joutuu paljonkin käsittelemään. Bacchus puhuu totta. Jos tekisin saman duunin asiakkaalle ja laskuttaisin sen normien mukaan olisi DW:n settisamoissa hinnoissa. Tosin, käytettynä saa samalla rahalla melkeinpä parasta mitä markkinoilta löytyy, joten itse en henkilökohtaisesti tuhlaisi uusiin, ellen saisi järjettömän hyvää diiliä. Ehkä omaa ajatus ahdistaa juurikin tämä. Tosin ostan mieluitenmonet asiat uutena koska hinta ero käytettyy on todella pieni esim. jos ständimaksaa mulle kaupassa 10-20€ enemmän ostan kyllä uuden.... Katos perskules ku pukkas kommenttia, ei siinä mitään, on hyvä että mielipiteitä piisaa ja palstan käyttäjät ovat kiinnostuneita muiden tekemistä päätöksistä, niin minäkin! Yksi tekijä tässä päätöksessä pysyä "harrastelijoiden puuhastelu" -luokassa oli se, että epäilen osaamistani omaksua ja ottaa irti se saundireservi, mikä noissa ammattilaisten vehkeissä piilee. Varsinkin, kun olen nyt todennut noiden supereiden taskulämpimän kumahduksen tyydyttävän omia soundinystyröitä tarpeeksi hyvin. Ja toinen syy on se, että hommasin TD-8 modulin tukevoittamaan ja värittämään näitä lisää tilanteesta riippuen. HM:n luulisi ymmärtävän hyvin näitä taloudellisia järkisyitä luettuani hänen puuhasteluistaan omien vehkeiden osalta. Kiitos kaikille kommenteista! Jep Ymmärrä kyllä. Varsinkin jos aijot pelailla trikkereiden kanssa niin se ompi aika sama mitä siellä on kuhan se kestää. On muuten paha dilemma kestävyys VS. Soundi... En halunnut hyökätä mitenkään juuri jutun kirjoittajaa kohtaan mutta se on kun pohjois-karjalalainen sielun maailma ei anna jättää sanomisia puolitiehen :D Kaikille plussaa. ++++ :) Paitsi tuhmalle Heavylle. No näihän se meni jo ala-asteellakin , muut meni välitunnille minä rehtorin kansliaan..... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... | |
![]() 21.01.2007 17:32:10 | |
Nyt jäädään odottelemaan "rumpalin" innostuneita kommenteja, kunhan pääsee uutta settiä korkkaamaan. jeps! ensi viikolla tulee postiin uudet sonorit. pistän sitten kuvia ja mielipiteitä setistä :) meinl parhautta!! | |
![]() 21.01.2007 19:20:09 | |
No näihän se meni jo ala-asteellakin , muut meni välitunnille minä rehtorin kansliaan..... Minulle Rehtori sanoi, että ole vaikka Huippuvuorilta jne.. : ) Silti (tai juuri sen takia) minusta tuli rumpali... | |
![]() 02.02.2007 21:29:10 | |
JEE.. nyt on sonorit!! vittu saundaa hyvällä ja basaari jytisee kuin pienikylä ;) eipä oikestaan ole pahaa sanottavaa setistä. virvelin sain ihan hyväksi kalvottamalla ja demppirenkaalla. kuvia tulossa. :) | |
![]() 02.02.2007 22:11:32 (muokattu 02.02.2007 22:13:39) | |
Ovatko viisteet tasaiset? Kasasin juuri erään setin, jossa jotain ihme karheutta viisteisssä? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)