Aihe: Zildjian k crashit
1 2 3 4
Bacchus
07.10.2006 11:40:44
Mua on aina kiinnostanut K-sarjan soveltuvuus raskaaseen musiikkiin, siis metalliin. Tekisi mieli päästä kokeilemaan tositoimissa, mutta lähinnä se on jäänyt kaupassa kolistelu-asteelle. Ovatko siis enemmän rockiiin ja poppiin, vai voisiko kuvitella soittavansa myös raskaampaa musiikkia? Kuinka paljon tummempia ja hiljaisempia ovat kuin esim. Avedikset, joista itselläni on kokemuksia?

Nauhoitushommissa varmaan toimii erittäin hyvin. Livekäytössä ei välttämättä skulaa.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Shitmanek
07.10.2006 13:27:01
Mua on aina kiinnostanut K-sarjan soveltuvuus raskaaseen musiikkiin, siis metalliin. Tekisi mieli päästä kokeilemaan tositoimissa, mutta lähinnä se on jäänyt kaupassa kolistelu-asteelle. Ovatko siis enemmän rockiiin ja poppiin, vai voisiko kuvitella soittavansa myös raskaampaa musiikkia? Kuinka paljon tummempia ja hiljaisempia ovat kuin esim. Avedikset, joista itselläni on kokemuksia?

Ei vielä ole muussa kuin treenikäytössä testattu, mutta kyllä nuo omat K:t ovat toimineet ihan mainiosti. Ja näkyihän Some Kind of Monsterillakin Lars käyttävän ainakin K-rideä ;)
M.A.C.H.O. # 12 "I'm airsick" -John Matrix
Magiz
07.10.2006 23:02:38
Kyllä mä ottasin ne 16" ja 18". Tai tee kompromissi ja ota 16" ja 17". Mulla on tommoset ja hyvin toimii. Ja miusta tuommonen 14" crash on aika, no, turha.

itse näin 14" crashin omistajana voin sanoa ettei se todellakaan turha ole. erittäin nättisointinen symbaali, kuitenkin crashin soundilla. toimii pieneen tilaan oikein mainiosti crashina, ja isolla lavalla 17, 18 ja 19 tuumaisten crashien kanssa splashina. ei mikään symbaali turha ole, sille pitää vain keksiä oikea käyttötarkoitus. :)
Keep it Fresh
miän vain
08.10.2006 13:05:46

K:n ja K Customin käyttö näyttää viimeaikoina yleistyneen raskaammalla puolella, etenkin ameriikassa. Markkinointi on toiminut. Kestävyysvaatimuksetkin ovat kaiketi lisääntyneet, koska moni nyky-K-malli on niin pirun paksu. Ei niillä (kaikilla) enää pianotrio-meininkiä vedellä. Siihen tarkoitukseen on sitten lanseerattu tämä hyvin kallis K Constantinople.

--

Munsta tuo kirkkaampi/tummempi - korkeampi/matalampi -juttu oli ihan järkevä, joskin vähän huonosti ilmaistu. Pellissähän on karkeasti kolme eri "sointia" päällekkäin: perussointi, overtone ja undertone. Overtone on perussoinnnin yläpuolella asuva kihinä, ilmavuus, pistävyys jne. Undertone sitten on siellä alapuolella - humina, lämpö, muhjuisuus, jopa mutaisuus. Nämä eivät ole toisistaan riippumattomia, mutta voivat silti vaihdella itsenäisesti. On siis hyvinkin mahdollista, että on olemassa pelti, joka on samalla kertaa kirkkaampi ja matalampi kuin joku toinen; siinä on voimakkaampi overtone ja matalammalle sijoittuva yleissointi kuin siinä toisessa.

Lisää (ja parempaa) tekstiä samasta aiheesta Paisteen sivuilla.
joravuo
08.10.2006 22:22:12

Munsta tuo kirkkaampi/tummempi - korkeampi/matalampi -juttu oli ihan järkevä, joskin vähän huonosti ilmaistu. Pellissähän on karkeasti kolme eri \"sointia\" päällekkäin: perussointi, overtone ja undertone. Overtone on perussoinnnin yläpuolella asuva kihinä, ilmavuus, pistävyys jne. Undertone sitten on siellä alapuolella - humina, lämpö, muhjuisuus, jopa mutaisuus. Nämä eivät ole toisistaan riippumattomia, mutta voivat silti vaihdella itsenäisesti. On siis hyvinkin mahdollista, että on olemassa pelti, joka on samalla kertaa kirkkaampi ja matalampi kuin joku toinen; siinä on voimakkaampi overtone ja matalammalle sijoittuva yleissointi kuin siinä toisessa.

Lisää (ja parempaa) tekstiä samasta aiheesta Paisteen sivuilla.

Kiitos....
Oikea Muusikko taputtaa aina kakkosella ja nelosella
moffler
08.10.2006 23:45:46
K:n ja K Customin käyttö näyttää viimeaikoina yleistyneen raskaammalla puolella, etenkin ameriikassa.

Se K-Custom Ride, ns. perusmalli, on kyllä helkkarin paksu ja äänekäs. Ei ihme, että esim. Singerin Eerikki käyttelee sellasta. K-custom medium ride on jo huomattavasti ohuempi. Erikoista on se, että A-custom puolella asiat ovat toisin päin; Medium on jo suht raskas, normimalli on kevyt.
Sshh..
mishrak
09.10.2006 18:36:12
Se K-Custom Ride, ns. perusmalli, on kyllä helkkarin paksu ja äänekäs. Ei ihme, että esim. Singerin Eerikki käyttelee sellasta. K-custom medium ride on jo huomattavasti ohuempi. Erikoista on se, että A-custom puolella asiat ovat toisin päin; Medium on jo suht raskas, normimalli on kevyt.
Mitä eroa muuten on A-custom ridellä ja A-custom medium ridellä? Molemmat ovat medium paksuisia. Ping ja Projection sitten on paksumpia (mediumheavy ja heavy)
hollmi-5
09.10.2006 19:45:50
Mua on aina kiinnostanut K-sarjan soveltuvuus raskaaseen musiikkiin, siis metalliin. Tekisi mieli päästä kokeilemaan tositoimissa, mutta lähinnä se on jäänyt kaupassa kolistelu-asteelle. Ovatko siis enemmän rockiiin ja poppiin, vai voisiko kuvitella soittavansa myös raskaampaa musiikkia? Kuinka paljon tummempia ja hiljaisempia ovat kuin esim. Avedikset, joista itselläni on kokemuksia? Kyllä ne K-sarjalaiset ovat aivan yhtä kovaäänisiä, kuin Avediksetkin.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
ultra
09.10.2006 20:14:07
Kyllä ne K-sarjalaiset ovat aivan yhtä kovaäänisiä, kuin Avediksetkin.

Vaikeaa on tosiaan uskoa, että ihan äänenpaineessa olisi mitään eroa. Sehän perustunee lähinnä symbaalin massaan. K-sarjalaisten soundi vaan on sellainen, että se ei niin pahasti puske lavalta läpi. Siis miellyttävä ja musikaalinen. Täytyykin seuraavalla keikalla tehdä pieni db-mittaus ihan mielenkiinnon vuoksi.
I'm a gooner
Ihmepoika
09.10.2006 20:33:59

Kyllä ne K-sarjalaiset ovat aivan yhtä kovaäänisiä, kuin Avediksetkin.

Ei kyllä ainakaan minun kokemuksellani ole. 17" K on paljon hiljaisempi kuin 16" A.
Ihanaa!
hollmi-5
09.10.2006 21:08:05
17" K on paljon hiljaisempi kuin 16" A. Minulla on 17" A thin crash ja 17" K-Custom thin crash. Ihan yhtä kovaa ne kuuluvat. 18" medium paksuisissa crasheissa tuo K-sarjalainen on minulla äänekkäämpi, kuin A.

Jokin muukin painon lisäksi vaikuttaa symbaalin äänenvoimakkuuteen. 602 Paistet ovat hiljaisempia, kuin Zildjianit.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
moderndrummer88
09.10.2006 22:08:37
Olipahan hirveän kuuloinen peli 16" zildjianin dark medium thin K crash... todella kylmä ja kolkko, eikä ollu kyse sisäänajon puutteesta kun melko vanha tämä pelti oli.
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
jyrildo
13.10.2006 11:08:51
Minulla on 17" A thin crash ja 17" K-Custom thin crash. Ihan yhtä kovaa ne kuuluvat. 18" medium paksuisissa crasheissa tuo K-sarjalainen on minulla äänekkäämpi, kuin A.

Jokin muukin painon lisäksi vaikuttaa symbaalin äänenvoimakkuuteen. 602 Paistet ovat hiljaisempia, kuin Zildjianit.

Mainittakoon tässä vaiheessa, että jos soittaa perus peltorit päässä, tuntuvat ne suodattavan symbaalin alapään soundia aika paljon. Kun soitan ilman tulppia kuuluu K dark crash, K custom dark haikat erinomaisesti ja aivan yhtä kovaa kuin muut, mutta kun pistää luurit korville niin yhtäkkiä nämä pellit tuntuvatkin olevan hiljaisia.
Music can be so much more than a cool drumbeat and someone "talking" over it, or a "fashion & dance show" on MTV. -Roine Stolt
Shitmanek
13.10.2006 22:00:55
Tänään tuli nauhoitettua noita omia K-crashejani Sabianin AAX-riden ja haikan rinnalla. Kuulostivat todella mainioilta, tosin metallia ei narulle soitettukaan. Pari mokaa tuli tallennettua, mutta muuten ihan kivasti meni :)
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest"
La_te
19.11.2006 19:53:00
Joo, kyllä mä ottaisin tuota noin 18" kuulostaa tosi järeeltä ja soi pitkään kunnon hevi pelti !
HCW
19.11.2006 23:51:29
Mulla on noita k custom dark-sarjalaisia 16" ja 17" crashit. Vanhempi 18" k-crashi löytyy myös, joka harmillisesti on nykyisin halki. Humpasta heviin asti olen noilla ryttyytellyt ja hyvin ovat toimineet.
"Real musician's know there's is no pot of gold at the end of the rainbow. The satisfaction is in your work" - Bobby Previte
Aimo
20.11.2006 09:40:06
Sehän on nyt niin, että mitä enemmän tuumia, niin sitä isompi muna on soittajalla. Kaikki alle 20" pellit on splasheja.
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!!
moderndrummer88
20.11.2006 09:40:42
Sehän on nyt niin, että mitä enemmän tuumia, niin sitä isompi muna on soittajalla. Kaikki alle 20" pellit on splasheja.

Haitsutkin?
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
gulfstream650
20.11.2006 10:31:04

Haitsutkin?

Kaikki alle 20" pellit ovat haitsuja. Hehee...
Svengaa kuin saksanhirvi.
Aimo
20.11.2006 12:26:14
Ja kaikki alle 24" basarit on tomeja.
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)