Aihe: DW:n hardware ihmetyttää
1 2 3 4
sutikomppi
09.05.2006 09:23:38
Minulla on DW:n 6000-sarjan flat-base symbaalistandeja http://www.dwdrums.com/hardware/6000Series.htm . Koskaan aikaisemmin ei ole mitään mennyt rikki mistään telineestä. Nyt sitten roudauksessa settiä pystyttäessä meni yksi kiristysruuvi jumiin. Ei liikkunut mihinkään suuntaan. Poikkihan se meni, kun pakko oli yrittää saada standi oikeaan korkoon. Tutkailin niitä kierteitä ja ruuvitavaraa yleensäkin. Nehän on ihan joulutinaa. Sama juttu tuossa DW 5000 sarjan bassarin pedaalissa. Huonoa laatua.

Joillakin on lugit särkyneet. Ainakin Erkinharjun Teijolla oli käynyt näin ja jonkun palstalaisen muistan moisesta maininneen.

Kaakkurinniemen Mikon hemmetin painava DW:n HW ei vakuuttanut sekään. Kesken biisin romahti peltistandi. Miten voi noin High-Endissä setissä olla tuommoinen rautaosasto? Rummut sinällään on aivan ykköstä..

En tuosta DW osastosta tiedä mutta itse olen käyttänyt Taman rautaa. Ei vielä ole hajonnut. Keikka käytössä on ollut. Purettu ja kasattu..... Kaksi jalkaa on 80 -luvulta ja vielä käytössä. Joillain oppilailla on ollut ongelmia näiden halvempien rautojen kanssa. Esim lattiatomin kiinityksen kanssa ( kiinni lautasen jalassa). Niin se tomi tippui kesken biisin. Tietysti se on rasituksella mutta tehtämään se on sorvattu. Noh tämä nyt vain kommenttina. nimmimerkkinä voisi käyttää: Tama taivas Tama maa. Terveisiä.
hollmi-5
10.05.2006 08:45:13
Taman japanilaiset singlejalkaiset ovat kestäneet hyvin nekin, vaikka yksikin on 70-luvun alkupuolelta ja niillä kaarevilla jaloilla. Tamaa on roudattu paljon. Titan-sarja on legendaarisen kestävää. Samaa sarjaa ovat Yamahan vanhat telineet. Se paino noissa tökkää. Siksi etsin kevyempää vaihtoehtoa.

DW:N 6000-sarjalaisissa on ideaa. Täytyy vaihtaa ruuvit. Sehän ei paljoa maksa, mutta miksi lie on säästetty tällaisessa sentin maksavassa osassa?
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Jouni Antero
10.05.2006 11:19:06
Kyllä vaan se paino taitaa hieman korreloida sen laadun kanssa.

Vaan ihmetyttää, ettei kukaan ole toistaiseksi (kai?) valmistanut ständejä näistä nykyajan ihmeaineista kuten grivory ym - luulisi kestävän vähintään missä keskimääräinen halpis-metalli ja silloin voisin mäkin hyväksyä heikomman kestävyyden kun paino putoaisi 60 - 80%
MJP
02.06.2006 16:32:03
Pakko kaivaa tää topicci ylös ja avautua.

Mulla on DW 9000 tuplaspedu ollu nyt 2 vuotta ja voi venäjä kun vituttaa. Itse soittotatsi on paras mitä missään kokeilemassani pedaalissa, mutta keikkailuun tota vehjettä ei ole tehty. Kuukaudessa hajosi ekaa kertaa camissä oleva kierre jolla nuija kiinnitetään. Noh, siihen porautin isomman jegan ja hommasin uuden ruuvin. Meilasin Larrylle DW:lle ja lupas lähettään uuden camin, kun oli tyyppivika jonka ne on fiksannut sitemmin (Ei oo vielä näkyny, kohta 2 vuotta tästä). Nykyversiossa se nuija kiinnittyy 2 ruuvilla. Vau.

Sittemmin on hajoillut kaikkea, ruuveja paukkunu yms. enkä mitenkään voimalla oo niitä kiristänyt. Sivusuunnassa heilunta on pahentunuty kokoajan ja nyt sitten vihdoin ja viimein se cami pamahti lopullisesti, keikalla tottakai. Oli kiva soittaa vika biisi loppuun vasemmalla jalalla. On meinaan k.o. laitos valettu jostain uudenvuoden tinasta ja jos ne joku päivä uuden camin lähettää niin sen vaihtaminen ois varmaan kohtalaisen masentavaa touhua, DW kun laittaa liimaa niihin liitoksiin mihin se pieni kuusiokolo avain menee.

Muutenkin omat kokemukset DW:n raudasta on se, että ne painaa vitusti, on epäkäytännöllisiä eivätkä kestä juuri mitään. Joskus mulla oli 5000 sarjan pedaali, reilussa vuodessa oli enemmän murheita kuin Iron Cobrassa 4 vuoden aikana.

Kaikki muutkin pedaalit on valitettavasti ihan penaalista! =)
Paas
02.06.2006 16:40:22 (muokattu 02.06.2006 16:42:11)
Hassua. Ne 9000-sarjan dw:t on parhaat pedaalit joilla meikäläinen on polkenut, ja aika monet huippupedaalit on tullut omistettua ja testattua. En muista että mulla olis mennyt niistä mitään rikki.

Edit: siis mulla on ollut kahdet 9000-sarjan tuplat ja kahdet saman sarjan sinkkuspedut + 9000 haitsuständi. Ja sitten dw:n jotain vanhempia tomiständejä. Ei ongelmia.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Mikko/DE
02.06.2006 17:00:16

Kyllä muuten vitutti kantaa DW:n hardwarea britannian aihanissa porraskäytävissä, ei sekään mikään ongelma olisi ollut jos ne edes olis toiminu, mutta ei. Jokaisen ständin putket oli kuopilla niin, että ständin korkeuden muuttelu oli ahdistavaa löysäily kiristys tappelua. Kaikki kulman säätimet antoivat periksi tasaisin väliajoin, ja haitsun jousi oli kuollut ja säätö ei pelannut.

Oli aika ihanaa ottaa puolet kevyempi jammun HW käyttöön kun pystyi taas luottamaan ständeihin. Ja kas kummaa mikään ei pettänyt keikalla.

Reilun vuoden olen yamahan hw:tä käyttänyt ja kerran on pelti valahtanut kumoon kesken keikan, silloin unohdin kiristää sen :)

Kevyimmät yamahan ständit on parhaat mitä olen käyttänyt koskaan, saatana.
Youni
02.06.2006 17:07:25 (muokattu 02.06.2006 17:08:18)
Paino ei todellakaan tarkoita laatua, tukevuutta tai kestävyyttä. Elävä esimerkki on Millenium:

-painoa hlevetisti
-tuplaraudat
-muistilukot
-isokokoiset osat
-puomissa vastapaino

Silti kaikkia säätöjä voi käskeä tarttumalla symbaaliin ja liikuttamalla. Kierteet ovat täyttä roskaa ja muistilukot eivät pidä. Lisäksi puomin ruuvi hirttää kiinni helposti.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabr
Magiz
02.06.2006 18:06:53
tama, pearl ja yamaha tekee kestävää, tukevaa ja hyvää rautaa. itse olen jotenkin tykästynyt taman titan ständeihin. ja nyt puoliksi pakon edessä ostan tamalta yhden yhdistelmäständin (tomiständi ja symbaaliständi) ja taman stilt tuplatomiständin uudelle setille. ludwigin kiinnikkeet kun ovat samaa kaliiperia taman kanssa, siksi taman ständejä.
Whatever happens, happens.
ddrum54
02.06.2006 18:14:41
tama ja yamaha tekee kestävää, tukevaa ja hyvää rautaa.

Virhe! Liian selkeä korjaus!
2`n 4
Paas
02.06.2006 18:16:20
Virhe! Liian selkeä korjaus!

:) Mä kanssa vähän kattelin että tuo pearl ei välttämättä sovi tuohon joukkoon. Pienoinen kysymysmerkki minulle se pearlin hardware.
ddrum54
02.06.2006 18:23:48
:) Mä kanssa vähän kattelin että tuo pearl ei välttämättä sovi tuohon joukkoon. Pienoinen kysymysmerkki minulle se pearlin hardware.

Juu, ei todellakaan kuulu samaan joukkoon.
2`n 4
Magiz
02.06.2006 18:53:24
kyllä mun rumpumaikalla on ainakin pearlin pari ständiä, ja ovat todella tukevia, ja helppoja käyttää. toisaalta en sitten tiedä ovatko mitenkään erityisen kestäviä. yamahasta ja tamasta ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa.
Whatever happens, happens.
hollmi-5
02.06.2006 20:11:53
yamahasta ja tamasta ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa. Ei ole. Hyvää tavaraa. Yamaha varsinkin tuntuu säilyttävän korkean laadun myös halvempien sarjojen HW:n suhteen.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
LumPus
02.06.2006 21:12:49

makuasia. itellä kyllä pearli palvelee niin maan pirun hyvin, ei pienintäkään sanottavaa. symbaalitelineet 1000-sarjaa ja muut 2000-sarjaa. en tosiaan näistä voi pätkääkään valittaa.
LaKu
02.06.2006 21:49:42
Minulle on yllätys että DW rauta on näin huonoa. Kun sitä aina niin kehutaan (noin yleensä). Mutta onhan sekin aika kummallista että DW:n rummut maksaa ihan p*****sti, mutta HW on ihan "normaalihintaista".
Tietääkö muuten kukaan että missä Sonorin HW valmistetaan? Erityisesti 600-sarja kiinnostaa.
Mun mielestä Pearl tekee nykyään ihan hyvää ja laadukasta hardwarea.
Paas
02.06.2006 22:12:20
Tietääkö muuten kukaan että missä Sonorin HW valmistetaan? Erityisesti 600-sarja kiinnostaa.

Nyt tarvitaan Hollmilta varmistusta mutta muistikuvani perusteella ainakin 600-sarjan rauta on saksalaista tekoa.
Jaska
02.06.2006 23:11:06
Mun mielestä Pearl tekee nykyään ihan hyvää ja laadukasta hardwarea.

Hyvää se on, mutta perkeleen raskasta. Mutta niin se taitaa mennä.
Tindrum
03.06.2006 00:10:56 (muokattu 03.06.2006 00:12:44)
Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!
m© Varmuus on paras.
Tindrum
03.06.2006 00:11:33
Joillakin on lugit särkyneet. Ainakin Erkinharjun Teijolla oli käynyt näin ja jonkun palstalaisen muistan moisesta maininneen.

Olen saattanut mainita, koska näin on käynyt.
m© Varmuus on paras.
Triskal
03.06.2006 00:13:01

makuasia. itellä kyllä pearli palvelee niin maan pirun hyvin, ei pienintäkään sanottavaa. symbaalitelineet 1000-sarjaa ja muut 2000-sarjaa. en tosiaan näistä voi pätkääkään valittaa.

Komppaan. Samoilla asetuksilla täälläkin. Painavaa romua vaan ovat, valitettavasti.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)