Aihe: Kankaat tomien päälle?
1 2 3
tolppa-apina
10.04.2006 20:40:06
Tyydyttääkö tämä teitä vai vieläkö jatketaan.

No no. Älä hermostu. Tyydyn. Olisit vain sanonut ihan ensimmäisenä että: "MINUSTA kankaat ei kuulu rumpujen päälle." Luulenpa että alussa oleva sana olisi vaikuttanut asiaan siten, että koko sun puheenvuorosta ei olisi tullut skandaalia. Ota rennosti.
Olen juoppo..Eikun absolutisti. No joku alkoholiongelma kuitenkin.
miän vain
10.04.2006 20:47:06

Huomaatko, että olet jo vähän aikaa keskustellut yksin? Mielenkiintoista monologia.

;)

-Onkos Rolling Stones tehnyt levyä?
-Totta kai on.
-Entäs itse?
-Minäkö?
-Niin.
-En.
-Et ilmeisesti sitten soita Rollareissa.
-En tosiaan.
-Päättelin sen itse.
-Päättelykykysi on ilmiömäinen.
-Kukas tuo mies on?
-Johnny Cash.
-Onkos hän tehnyt levyn?
-Useitakin.
-En tiennytkään, että hän soittaa Rollareissa.
-No eihän sen takia tarvi Rollareissa soittaa!
-Ähää! Rupeat jo perumaan puheitasi!
Superficiality - so you would stay on top
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
markkuliini
10.04.2006 21:49:23

Terve vaan.

Yritetään nyt vielä kerran. Jos kaikkea kirjoitettua tulkitsee kuten jotkut uskovaiset raamattua eli poimii vain itselleen sopivan ja väittää sitten vastaan kaikkea mahdollista, niin voi väittää vastaan ainiaan No minä yritän oikein yksinkertaistaa.

Kun omistaa hyvälaatuiset rummut ja sitten peittelee tomeja kankaalla ovat rahat minun mielestäni menneet hukkaan.

Jos osaa virittää rumpunsa, ne saa aina soimaan toivotulla tavalla paikassa kuin paikassa. Kun nyt kyse oli tomeista, eikä basarista niin nimenomaan tomien soinnin tukahduttaminen kankaalla on minulle käsittämätöntä ??? Basarista tavoiteltu " märkyys" ja "lätinä" saadaan kylläkin aikaan esim tietynlaisella kalvolla ja pikku dempillä.

Kun halutaan studiossa kikkailla ja hakea jotakin tiettyä " pahvilaatikkosaundia", se saadaan aikaan esim. peittämällä tomeja tai niiden kalvoja vaikka sitten kankaalla.
ja tämä saundipuuhastelu on mielenkiintoista ja mukavaa.

Sitten rumpujen viritykseen. Vielä tänään ei maailmassa ole mitään oikeata ja exaktia yhteisesti sovittua tapaa virittää settiään. Tietyllä tavalla virittämällä ja hyväksi koettuja keinoja käyttäen saadaan aikaan hyvä saundi Toiset setit soivat ja kuulostavat paremmin soivilta, kuin jotkut muut. Toiset osaavat virittää ja toiset eivät niin hyvin. Makuasioita. ( tähän kommentti Hollmilta)

Mietteitä siitä mikä voisi olla hyvä ja mikä esim. kokeneempien rumpaleiden kesken on todettu saundaavan hyvältä on sen sijaan olemassa. Kitaroiden virittämiseen on sovittu tietyt ehdot ja kun sovituin ehdoin viritetään niin kitara soi samalla tavalla meillä Suomessa ja vaikkapa Liverpoolissa.

Jos nyt hakee ristiriitoja ja tulkintoja toisen kirjoituksesta aivan hakemalla niin siinä tuhlaantuu harjoitteluaikaa turhaan. Sekin mihin aikansa laittaa on tietysti jokaisen oma asia, eikä kuulu minulle mutta kannattaako työntää kapulaa nenäänsä ja takertua johonkin yksityiskohtaan, joka kuitenkin on makuasia ?

Hyvä, nyt perustelitkin sanojasi ja kaikki huomasi ettet olekaan niin kovin eri mieltä muiden kanssa.
Jos kirjoittelet tyyliin "Kankaat ei kuulu rumpujen päälle!" etkä kunnolla perustele lyhyitä ilmoituksiasi, niin onko se ihme että niitä tulkitaan sanasta sanaan? Sitäpaitsi ei noita ristiriitoja tarvinnut kirjoituksista kovin paljoa hakea, tuntui että olet välillä yhtä mieltä ja välillä toista, fiiliksen mukaan. En minä väitä kaikkea vastaan, haluan vain kunnollisia perusteluita mielipiteille.
Enkä minä aiemmin oikeasti ymmärtänyt mitä mieltä lopulta oikeasti olit. Nyt ymmärrän jo paremmin kun "yksinkertaistit".
www.vasamayhtye.com
rm_wispila
11.04.2006 09:57:28
Olen itsekin virvelin kankaalla (=collegepaita) dempannut.
Tapahtui pirun kauan sitten, kun vielä tuo käsien koordinaatio oli hakusessa eikä osannut soittaa hiljaa.
Keikkapaikka sattui kuitenkin olemaan sellainen pieni kahvilatyyppinen paikka, porukka yksityistilaisuudessa mutusti jotain sapuskaa.

Olosuhteet pakottivat nopeisiin ratkaisuihin, Swinkun metallivirppa vaimeni mukavasti, kun sen päälle levitti paksun paidan keikan ajaksi. Tönkkökätisyys ei siis haitannut, virppaa sai lyödä, mutta vola pysyi aisoissa -noin aloittelijan taidoillakin.

Tämä siis aikana, kun ei tajunnut virittämisestäkään yhtään mitään - kunhan ne kalvot sai kiinni rumpuun...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
sutikomppi
11.04.2006 15:04:00
Hyvä, nyt perustelitkin sanojasi ja kaikki huomasi ettet olekaan niin kovin eri mieltä muiden kanssa.
Jos kirjoittelet tyyliin "Kankaat ei kuulu rumpujen päälle!" etkä kunnolla perustele lyhyitä ilmoituksiasi, niin onko se ihme että niitä tulkitaan sanasta sanaan? Sitäpaitsi ei noita ristiriitoja tarvinnut kirjoituksista kovin paljoa hakea, tuntui että olet välillä yhtä mieltä ja välillä toista, fiiliksen mukaan. En minä väitä kaikkea vastaan, haluan vain kunnollisia perusteluita mielipiteille.
Enkä minä aiemmin oikeasti ymmärtänyt mitä mieltä lopulta oikeasti olit. Nyt ymmärrän jo paremmin kun "yksinkertaistit".

No niin päästiin sitten lopulta takaisin tielle. Demppauksesta vielä. Tietysti pienessä kapakassa tai vast.
Onkin hyvä tapa laittaa virvelin päälle se kaupastakin nykyään saatava demppari. Sillä saadaan virvelisaundi " kuin löisi mattopiiskalla paksuun patjaan " Tämä tietysti on itsestään selvää mutta kuitenkin. En kuitenkaan muodosta demppiasiasta mielipidettäni joka päivä uudestaan. Kyllä se pysyy ja paranee, kuten valion viili.

Noh, pääsisikö tästä johonkin muuhun aiheeseen. Pääsiäisenä en mene keikalle. Kylläkin menen kuuntelemaan Rotten Soundin entistä rumpalia Kai Hahtoa. Soittaa Rock triossa Vaasassa.
sutikomppi
11.04.2006 15:10:57
Älä nyt hyvä mies hermostu. Ei tässä kukaan hienoja rumpuja ja rummutusta halua dissata. Kyllä mullakin on monta ihan saatanan hienoa ja hyvää settiä/virveleitä, ja niiden hyvä akustinen sointi on lähtökohtana moneen hommaan. Välillä vaan erilaiset musiikilliset tilanteet vaativat vähän eri soundeja, ja silloin esim. lakanat yms. ovat paikallaan (luetaan: joskus paska soundi on se hyvä soundi).

Hurriganes in Stockholm levyllä on mun mielestä hyvät,vaikkei niin hyvät, paskat saundit. Levy on muutenkin mainiota kuunneltavaa. Aivan raittiusliiton keikka se ei taida kuitenkaan olla ja levyllä on hienoja välispiikkejä ja "äännähdyksiä". Tottakai nuo saundit kuuluvat juuri tuohon bändiin ja siihen musaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)