savopie 21.04.2006 17:20:23 | |
---|
No nyt on TD-6KW:t. Näpsin kuvasarjan tuosta kasaamisoperaatiosta ja tarkoituksenani on kirjoittaa tässä viikon sisään semmoinen artikkeli tuonne, että miltä nuo oikein tuntuvat ja minkälainen oli kasausoperaatio. Siis jos ketään edes kiinnostaa. Veikkaisin että kiinnostaa :) edit: http://pofony.com/zip/gear/diy.jpg (pitihän sitä kuvaa laittaa!) OUH MAI GAAD! upeet, just tollaset mullaki olis mielessä, mutta ei oo rahaa, ja kohta se reenis kuitenki valmistuu tohon lähelle.. =/ Pietu. |
WyW 21.04.2006 17:59:23 | |
---|
Puh. Alan selviään flunssasta ni voisin väsäillä nyt kun on tuota kerinnyt vähän koputtelemaankin jonkinmoisen artikkelin. Heitän vinkkiä tähä ketjuun ku saan jotai julkaisukelpoista :) The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
WyW 21.04.2006 21:41:08 | |
---|
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
kamelisko 22.04.2006 08:44:20 (muokattu 22.04.2006 08:45:34) | |
---|
Lainaus artikkelista: Huomasin myös ettei Iron Cobran kiinnitys oikein istu setin mukana tulevan KD-8 pädin kiinnityskohtaan Sulla on joku pielessä. Kyllä mun Iron Cobra-tuplis istuu ihan hyvin siihen. Se on tosin jo 4 vuotta vanha, et en tiiä josko kiinnityssysteemi on muuttunu? Sähkörumpujen soittaminen on aivan eri homma kuin oikeiden Noi tatsiasiat on kyllä melko henkilökohtaisia. Jos soundit säätää hyviks niin tatsi paranee. Herkkyyksien kanssa kannattaa kikkailla ja etsiä sopivia säätöjä. Ainoa asia joka omassa TD-6KV-setissä häiritsee on sähkörumpumaiset äänet tomeista. Soundi on jotenkin niin tasapaksu ja sen huomaa varsinkin äänittäessä ja varsinkin nopeissa filleissä. Tulee sellainen konekivääriefekti. No, kaikkea ei voi saada... kerrostaloon =) |
Peicco 22.04.2006 09:03:08 | |
---|
Keskeneräinen artikkelin alku: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=723 PDX-8 / 10" snarepädi Voittaa liikkeessä testaamani 8" mennen tullen. Yhtenä miinuksena se, että lyöntialue on edelleen 8" ja reunalla on kovasta muovista tehty valkoinen kehä josta pääsee kova ääni, mikäli siihen kapulalla vahingossa huitaisee. Miten niin mennen tullen? Laita jotain perustelua, että miksi. Rupesi kiinnostamaan. Lyöntialueen tulee olla aika lailla parempi, jotta se kompensoi tuon kehän kolinat. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
Acryl 22.04.2006 10:19:09 | |
---|
Hyvä artikkelin alku, mutta kuten itsekin sanoit on se raakile vielä. Lisää omia mielipiteitä ja perusteluja niihin. Tuskin kukaan soittelee siihen snaren valkoiseen "kaulukseen", jos soittaa niin SEVO. Mistä hommasit sen maton siihen alle, ja mitä kustansi? Itse kun settiä testailin, niin oli todella ongelmia saada tatsia haitsun pedaalin kanssa, mutta uskon tonkin hoituvan muutamalla soittotunnilla. Kaikkeen tottuu yleensä. palikka |
Acryl 22.04.2006 10:41:02 | |
---|
Nyt kun tämä aihe on tapetilla, on pakko kysyä, mistä näitä saa, jos ei halua suomesta ostaa? Ja T-kaupan lisäksi jotain muita ehdotuksia. T-kaupassa saa TD-6KW setin T-kaupan lisukkeilla (pedaali, jakkara, kapulat ja räkki) halvemmalla kuin pelkän setin ja räkin, joten kannattaahan se ostaa noi muut millenium roskat siihen mukaan vaikka niillä ei mitään tekiskään. palikka |
LumPus 22.04.2006 10:51:42 | |
---|
Nyt kun tämä aihe on tapetilla, on pakko kysyä, mistä näitä saa, jos ei halua suomesta ostaa? Ja T-kaupan lisäksi jotain muita ehdotuksia. T-kaupassa saa TD-6KW setin T-kaupan lisukkeilla (pedaali, jakkara, kapulat ja räkki) halvemmalla kuin pelkän setin ja räkin, joten kannattaahan se ostaa noi muut millenium roskat siihen mukaan vaikka niillä ei mitään tekiskään. mistä tahansa liikkeestä joka myy rolandin tuotteita pitäs saada ainakin tilaamalla. mistäpäin oot? |
WyW 22.04.2006 11:17:45 (muokattu 22.04.2006 11:21:12) | |
---|
Miten niin mennen tullen? Laita jotain perustelua, että miksi. Rupesi kiinnostamaan. Lyöntialueen tulee olla aika lailla parempi, jotta se kompensoi tuon kehän kolinat. Ei siinä lyöntialueessa ole mitään eroa, mutta kun akustisella rummullakin lyönnit putoaa 4"-6" kokoiselle alueelle snareen niin ei rimmin vieressä kiertävä 1cm kehä haittaa mitään. 10" pädi sen sijaan helpottaa mulla kanttilyöntien ja tavallisten lyöntien erottamista 8" verrattuna aikaslailla. Oikea virppa on kuitenkin 14". Siinä tapauksessa tuo pädi on toki ongelmainen jos ei osu noihin 8" tomipädeihin...? :D Sulla on joku pielessä. Kyllä mun Iron Cobra-tuplis istuu ihan hyvin siihen. Se on tosin jo 4 vuotta vanha, et en tiiä josko kiinnityssysteemi on muuttunu? En mä tiedä. Se kohta missä Iron Cobra nappaa kiinni tuohon metalliseen kiinnityskohtaan nousee ilmaan, mikäli sen vääntää oikeasti kireälle. Pedaalin siipimutteria saa kokoajan olla kiristelemässä, kun se löystyy soiton myötä, mikäli sen jättää vähän löysälle. Noi tatsiasiat on kyllä melko henkilökohtaisia. Jos soundit säätää hyviks niin tatsi paranee. Herkkyyksien kanssa kannattaa kikkailla ja etsiä sopivia säätöjä. Juu. Mä en o kyl noitä vielä mennyt muuttelemaan, mutta snarea lukuunottamatta noista on täysin mahdoton saada vastaavaa tatsia kuin akustisesta rummusta. Ne on kumia. The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
Acryl 22.04.2006 12:19:23 (muokattu 22.04.2006 12:20:01) | |
---|
mistä tahansa liikkeestä joka myy rolandin tuotteita pitäs saada ainakin tilaamalla. mistäpäin oot? Vantaalla vaikutan. Kyllähän noita tosiaan saa vaikka mistä, mutta kun ei ole vastaan tullut vielä nettikauppaa mistä toimitetaan suomeen ja löytyy noita. T-kauppaa ei lasketa joukkoon. palikka |
hgr 22.04.2006 12:21:51 | |
---|
Miksi haluat ostaa nimenomaan ulkomailta? |
WyW 22.04.2006 12:22:01 | |
---|
Vantaalla vaikutan. Kyllähän noita tosiaan saa vaikka mistä, mutta kun ei ole vastaan tullut vielä nettikauppaa mistä toimitetaan suomeen ja löytyy noita. T-kauppaa ei lasketa joukkoon. Mikset vain käy ostamassa Helsingistä noita. Mainitset vaan T-kaupan niin saat lähes samaan hintaan Suomestakin (+ helpommin hoidettavat takuuasiat ja asiakassuhteen liikkeeseen). Artikkelia vähän päivitelty ja siloiteltu. Pitäiskö mun laittaa noita koontivaiheen kuvia vielä johonkin. Kiinnostaako ne ketään. Toi on mun eka artikkeli ja ois iha kiva vissii et se ois asiallinen :) The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
Acryl 22.04.2006 15:26:34 (muokattu 23.04.2006 08:25:09) | |
---|
Mikset vain käy ostamassa Helsingistä noita. Mainitset vaan T-kaupan niin saat lähes samaan hintaan Suomestakin (+ helpommin hoidettavat takuuasiat ja asiakassuhteen liikkeeseen). Jaa vanha kunnon tinkiminen toimii vielä. No voihan tota koittaa. Takuun kanssa olis juu helpompaa, ja settiin sais haluamaansa pedaalin. palikka |
ddrum54 22.04.2006 16:52:23 | |
---|
Artikkelia vähän päivitelty ja siloiteltu. Pitäiskö mun laittaa noita koontivaiheen kuvia vielä johonkin. Kiinnostaako ne ketään. Toi on mun eka artikkeli ja ois iha kiva vissii et se ois asiallinen :) Mua ainakin kiinnostaa. Olisi todella mukava juttu, jos laittaisit kuvasarjan noiden kasauksesta. Mulla on kanssa sama tilanne, että aiemmin ei ole sähkiksiä ollut ja nyttemmin on noi alkaneet kiinnostaa. Mä ajattelin lähinnä semmoista sekasikiötä, esim. aito snare ja pellit. Olis aika kevyt roudailla. 2`n 4 |
kamelisko 23.04.2006 09:51:10 | |
---|
Jaa vanha kunnon tinkiminen toimii vielä. No voihan tota koittaa. Takuun kanssa olis juu helpompaa, ja settiin sais haluamaansa pedaalin. Mä soittelin viime kesänä muutamaan pk-seudun liikkeeseen ja kysyin lähteekö koko setti hintaan x. Pienien väärinkäsitysten jälkeen olivat myyneet viimesen setin varttia ennen kun menin hakemaan. Tilalle sain lainaksi muutamaksi viikoksi td3-setin ja TD-6KV:n kuukauden myöhässä 50€ alennuksella ja läjän kapuloita kaupan päälle. Ja kaikki nämä kotiinkuljetuksella ja loistavalla palvelulla. =) |
Ziggy Bubba 23.04.2006 22:12:31 | |
---|
Mikset vain käy ostamassa Helsingistä noita. Mainitset vaan T-kaupan niin saat lähes samaan hintaan Suomestakin (+ helpommin hoidettavat takuuasiat ja asiakassuhteen liikkeeseen). Toi vaan äärimmäisen nihkeetä hommaa, tohon kun pitää pummata periaatteessa räkki ja tilpehöörit ilmaiseksi. Saattaahan se onnistua, mutta ei tämän näin pitäis mennä että täytyy hattu kourassa lähteä pummaamaan :) Kyllä toi T-kauppa setti on aika kaukana noista lähikaupan hinnoista: T: 1399€ sis. Rolandin räkin, pallin, basaripedaalin ja kapulat. DLX: 1500€ (kuuleman mukaan) pelkät aivot ja padit. siinä saa aika huolella pummata, että pääsee edes lähelle. Mieluummin kyllä ostaisin lähikaupasta, mutta.. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Acryl 23.04.2006 22:18:36 | |
---|
Toi vaan äärimmäisen nihkeetä hommaa, tohon kun pitää pummata periaatteessa räkki ja tilpehöörit ilmaiseksi. Saattaahan se onnistua, mutta ei tämän näin pitäis mennä että täytyy hattu kourassa lähteä pummaamaan :) Kyllä toi T-kauppa setti on aika kaukana noista lähikaupan hinnoista: T: 1399? sis. Rolandin räkin, pallin, basaripedaalin ja kapulat. DLX: 1500? (kuuleman mukaan) pelkät aivot ja padit. siinä saa aika huolella pummata, että pääsee edes lähelle. Mieluummin kyllä ostaisin lähikaupasta, mutta.. Sitäpä mä juuri meinaan, että hinnat on T-kaupassa aivan jotain muuta, kuin lähikaupassa. Mutta kahtotaan nyt mitä ne meinaa. Voihan sinne mennä avausreplalla, "T-kaupasta mä saan tän tähän hintaan, mites teiltä?". Tietäväthän heti, että jos tarjous ei ole hyvä, en ole ostamassa. palikka |
Ziggy Bubba 24.04.2006 00:24:12 | |
---|
Sitäpä mä juuri meinaan, että hinnat on T-kaupassa aivan jotain muuta, kuin lähikaupassa. Mutta kahtotaan nyt mitä ne meinaa. Voihan sinne mennä avausreplalla, "T-kaupasta mä saan tän tähän hintaan, mites teiltä?". Tietäväthän heti, että jos tarjous ei ole hyvä, en ole ostamassa. Oon itekkin aikeissa hommata kyseiset pädit. Täytyy kattoa jaksaako lähteä pummaamaan vai tilaanko suoraan Saksasta. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
WyW 24.04.2006 08:27:54 | |
---|
Pummaaminen ei ole oikea sana. Mä oon muodostanut jo edellä mainitsemani asiakassuhteen paikalliseen musakauppaan ja maksoin tosta koko nipusta (aivo, pädit, räkki, tuplapedaalit, tuoli) 1590€. Ei tosiaan ollut eka soittopeli jota tuolta liikkeestä ostin - eikä viimeinen. Meette vaikka kimpassa hakemaan molemmat sieltä setit yhtäaikaa niin luulis irtoavan vähän halvemmalla pienimuotoisen neuvottelusession jälkeen :) The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
Ziggy Bubba 24.04.2006 18:55:29 | |
---|
Vastasivat T-kaupasta kyselyyni että Roland saa toimitettua tota settiä vasta ens kuun puolivälissä :( Täytyy varmaan lähteä siis kyselykierrokselle paikallisiin liikkeisiin. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |