Aihe: BD Pedaalin Setup
1 2 3
hollmi-5
19.02.2008 10:40:11
Herätelläämpäs vähän vanhaa ketjua. Mulla on Pearlin P-122 tuplapolkimet, joista hyppii nuijat silmille. Tähän ongelmaan sain jos vastauksen ketjusta. Sitten toinen. Kun polkee kovasti ja lennokkaasti, niin kun nuija tulee sieltä kalvosta takasin se hakkaa ikävästi jalkapöydän siniseksi. Ei todellakaan tunnu mukavalta varsinkaan paljailla jaloilla soitettaessa. Mitäs säädetään?

Jalkojen kontrolli olisi myös yksi mahdollisuus. Myös nuijan iskunpituuden vähentäminen. Jos nuija lepoasennossa on kovin takana, voi tulla ko. ilmiö.
Soundit, piuhat ja kajarit.
zesar
19.02.2008 12:02:32
Mistä sitä iskupituutta sitten voisi säätää? Kyseessä on siis tuollainen ketjuvetoinen pedaali. Ärsyttävää on myös se, että vaikka se nuija ei jalkaan osuisikaan niin se astinlauta kilahtaa siihen yhteen metalliin kun se tulee liian ylös. Termistö hukassa niin voi olla epäselvän kuulosta=)
"Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!"
fifehole
19.02.2008 12:16:09

Mistä sitä iskupituutta sitten voisi säätää? Kyseessä on siis tuollainen ketjuvetoinen pedaali. Ärsyttävää on myös se, että vaikka se nuija ei jalkaan osuisikaan niin se astinlauta kilahtaa siihen yhteen metalliin kun se tulee liian ylös. Termistö hukassa niin voi olla epäselvän kuulosta=)

Eikös sitä pysty säätämään siitä laakeripesän vierestä, rumpuavaimella olevasta ruuvista? Löysää ruuvia ja ota nuijasta kiinni ja aseta lähemmäksi kalvoa kiristä ruuvi. Kokeile itsellesi parasta liikettä ja tee sama slavelle. Sen säätö on myös masterpedaalin puolella.
Head for an eye
Hessu87
28.03.2008 15:51:03 (muokattu 28.03.2008 15:51:51)
Vähän aineksia soppaan.. Ei nyt liity ihan suoraan pedaalin säätämiseen, MUTTA youtubesta löytyy video, jossa guru Bob Gatzen demonstroi sitä, mikä vaikutus sillä on, millä korkeudelle bassorummun etureuna on nostettu.. Jotenkin niin se meni, että basarin etureunaa nostettaessa, välittyy pedaalin ja vanteen yhtymäkohtaan vääränlaista jännitystä. Seurauksena tästä on soundin "kuoleminen". Tästä siis oli Bobilla esittää soundiklipit videon kera. Testasin itse ja totesin saman. Vatupassilla vaan vaateriin, ni eiköhän se siitä:) Mutta jos joku kokee asiakseen löytää hyvän basarin soundin säätämällä basarin etureunan, niin ei voi sanoa muuta, kuin et hyvän rumpusoundin metsästyksessä kaikki on sallittua!!

Itse keskityn lähinnä soundien hakemisessa viritykseen ja kalvovalintoihin. Kaikki muuhan on vaan kultakorvien homostelua:D noei..
-Juo tietoa janoosi-
hollmi-5
28.03.2008 18:05:35 (muokattu 28.03.2008 18:07:36)
Vähän aineksia soppaan.. Ei nyt liity ihan suoraan pedaalin säätämiseen, MUTTA youtubesta löytyy video, jossa guru Bob Gatzen demonstroi sitä, mikä vaikutus sillä on, millä korkeudelle bassorummun etureuna on nostettu.. Jotenkin niin se meni, että basarin etureunaa nostettaessa, välittyy pedaalin ja vanteen yhtymäkohtaan vääränlaista jännitystä. Seurauksena tästä on soundin "kuoleminen". Tästä siis oli Bobilla esittää soundiklipit videon kera. Testasin itse ja totesin saman. Vatupassilla vaan vaateriin, ni eiköhän se siitä:) Mutta jos joku kokee asiakseen löytää hyvän basarin soundin säätämällä basarin etureunan, niin ei voi sanoa muuta, kuin et hyvän rumpusoundin metsästyksessä kaikki on sallittua!!

Itse keskityn lähinnä soundien hakemisessa viritykseen ja kalvovalintoihin. Kaikki muuhan on vaan kultakorvien homostelua:D noei..

Kyl sää ny Hessu oot hopo ;-) On pedaaleja, joiden kiinnitys ei ole vanteen kulmasta kiinni. Toisaalta on vanteita, jotka eivät väänny, vaikka etureunaa nostetaan. Ja lopulta, kun laittaa bassorummun haluttuun kulmaan ja vasta sen jälkeen kevyesti (riittävästi kuitenkin) kiristää pedaalin, ei puuvannekaan väänny.

Sillä nostamisella yritetään saada pedaalin nuijanvarren kulma niin, että se ei käänny ns, ylikulmaan. Polkaise pedaali hitaasti pohjaan, jos nuija jää irti, niin tiedät mistä tässä kohtaa on kyse.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Hessu87
28.03.2008 18:19:59 (muokattu 28.03.2008 18:21:33)
Sillä nostamisella yritetään saada pedaalin nuijanvarren kulma niin, että se ei käänny ns, ylikulmaan. Polkaise pedaali hitaasti pohjaan, jos nuija jää irti, niin tiedät mistä tässä kohtaa on kyse

Tiedossa on;) Noissa pitää ainakin mun tehdä kompromisseja, kun säädöt pedaalissa on luokkaa 2. :)

Hessuhoposta tulikin mieleen, et olis korkea aika päästä tästä 15veenä keksitystä nickistä irti:D
-Juo tietoa janoosi-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)