Aihe: Optimounteja, mutta ei Pearleihin.
1 2 3
anzelmosm
10.03.2006 10:40:56

Tukevuuttahan se ainakin toisi, mutta taitaa käydä niin, että omiin rumpuihin en niitä saa sopimaan... Pitää kai sitten hommat I.S.S ripustukset :D.

elä ny helkkari iss:iä mee laittamaan nehän on jo niin paljo haukutut kapistukset että itellä on ainaki jo hirmu inhoefekti ku kuulee mainittavankaan. Jos pitää saada pearltyyppinen tompparipustus niin saahan sen pearlin tomppa kiinnikkeen rimseihinkin. Kuten voimme todeta: http://irc-galleria.net/view.php?nick=BigShow&image_id=28926299

Anteeksi Jaska törkee kuvan hyväksikäyttö... ;)
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
ÄM
10.03.2006 10:42:23

Osaisko joku Pöörl-guru kertoa olisiko mahdollista vaihtaa noita optimountteja mun MLX:än Rimssien tilalle?

Kyllä sopii, kunhan ruuvien lukumäärät vaan on samat, kuin Pearleissa nykyään, ja eiköhän ne oo ( 8"(5), 10"-13"(6), 14"(8) ). Tosta 13" en oo varma, montako ruuvia on, kun möin omani pois.

Ja mittaamalla ne sun ruuvien välit, selviää ainakin sopiiko. Eli 14-20cm on se Optimountin sallima ruuvien väli, vanteen kehältä mitattuna.

Kunhan Migo mittaa, niin saadaan tietää, josko niissä on sen verran reilusti varaa, että menee viis ruuvisiin isompiinkin rumpuihin.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
ÄM
10.03.2006 10:52:35

elä ny helkkari iss:iä mee laittamaan nehän on jo niin paljo haukutut kapistukset että itellä on ainaki jo hirmu inhoefekti ku kuulee mainittavankaan. Jos pitää saada pearltyyppinen tompparipustus niin saahan sen pearlin tomppa kiinnikkeen rimseihinkin. Kuten voimme todeta: http://irc-galleria.net/view.php?nick=BigShow&image_id=28926299

Niin eipä ne ISS:t varmaan Rimmssejä korvaa, vaikka itsellä ei ikinä mitään ongelmia niiden kanssa ollutkaan.

Ja mitä tulee tomppakiinnikkeeseen, niin kai siinä lähinnä oli kyse siitä, että tähän rumpuun kiinnitysmekanismiin halutaan "upgrade".

On aikaa, kun viimeksu itse Rimssejä oon ollu todistamassa (ennen Optimountteja viimeks), ni en muista tarkkaan, miten paljon ne heilu. Mutta se lienee ainut syy mikä vois ajaa harkitsemaan Optimountteja, jotka on kyllä tukevat. Kyllähän Rimmssit on toimivat pelit, eli mitään maailmoja mullistavaa tuskin saavutetaan.
Niskamies
10.03.2006 11:09:59
Mäkin alan olemaan aika kypsä tuohon Starkkujen todella kehnoon tomiripustukseen, ja joku korvaava systeemi voisi olla paikallaan. Tuo Optimountko on nyt sitten kova juttu? Löytyykö muita vaihtoehtoja..?

Mitä kehnoa Starcastissa on?
More is more.
vernie
10.03.2006 11:17:40
Tukevuuttahan se ainakin toisi, mutta taitaa käydä niin, että omiin rumpuihin en niitä saa sopimaan... Pitää kai sitten hommat I.S.S ripustukset :D.

Toi Taman ripustus taas on ihan riittävän tukeva, mutta on muuten vaan aivan hanurista. Ripustus vääntää vannetta, jolloin rumpu demppaantuu ja virekin vääristyy.. En tiiä, pitäis varmaan ostaa DW:t, kun tuntuu että siellä noita patentteja jopa testataan ennen kuin päästetään markkinoille.. :)
Niskamies
10.03.2006 11:19:19
Toi Taman ripustus taas on ihan riittävän tukeva, mutta on muuten vaan aivan hanurista. Ripustus vääntää vannetta, jolloin rumpu demppaantuu ja virekin vääristyy.. En tiiä, pitäis varmaan ostaa DW:t, kun tuntuu että siellä noita patentteja jopa testataan ennen kuin päästetään markkinoille.. :)

Starcastin ainoa huono puoli on se että se on ruma. Starclassiceissa on valuvanteet, jotka eivät todellakaan väänny. Starcast on kiinni kolmesta kohdasta siitä vanteesta, jolloin se on todella jämäkästi siinä, valuvanne pysyy hyvin suorana, ne saa hyvin vireeseen ja rumpu soi. Mun mielestä Starcast on yksi parhaista ripustuksista.
More is more.
vernie
10.03.2006 11:33:18
Starcastin ainoa huono puoli on se että se on ruma. Starclassiceissa on valuvanteet, jotka eivät todellakaan väänny. Starcast on kiinni kolmesta kohdasta siitä vanteesta, jolloin se on todella jämäkästi siinä, valuvanne pysyy hyvin suorana, ne saa hyvin vireeseen ja rumpu soi. Mun mielestä Starcast on yksi parhaista ripustuksista.

Joo, hyvin saa vireeseen ja soimaan, mutta kiinnitettäessä tomitelineeseen se sointi sitten loppuukin. Toki sen saa sitten viritettyä uudelleen telineessä, mutta kyllä mä pitäisin ton ripustuksen hyvyyden mittarina ennen kaikkea sitä, kuinka vähän soundi muuttuu kun sen ripustaa. Otin aiemmassa viestissäni DW:n esille sen takia, että testasin asiaa käytännössä virittämällä PDP:n ja Starkun 12-tuumaisen etutomin täsmälleen samaan vireeseen. Tämän jälkeen ripustin tomit vuorotellen samaan tomitelineeseen. Tama demppaantui, PDP kuulosti edelleen hyvältä.
Niskamies
10.03.2006 11:38:49
Joo, hyvin saa vireeseen ja soimaan, mutta kiinnitettäessä tomitelineeseen se sointi sitten loppuukin. Toki sen saa sitten viritettyä uudelleen telineessä, mutta kyllä mä pitäisin ton ripustuksen hyvyyden mittarina ennen kaikkea sitä, kuinka vähän soundi muuttuu kun sen ripustaa. Otin aiemmassa viestissäni DW:n esille sen takia, että testasin asiaa käytännössä virittämällä PDP:n ja Starkun 12-tuumaisen etutomin täsmälleen samaan vireeseen. Tämän jälkeen ripustin tomit vuorotellen samaan tomitelineeseen. Tama demppaantui, PDP kuulosti edelleen hyvältä.

Sulla on joku fiba siinä. Oletko tarkistanut vanteen suoruuden? Kait sulla on ne kiristysruuvit kunnolla kiinni niin että se starcasti on jykevästi vanteessa? Jos se ei aina ole ollut kireällä, on se saattanut vääntyä.

Mulla oli viidessä räkkitomissa starcastit, eikä saundi muuttunut ollenkaan ripustaessa ständiin.
More is more.
Migo
10.03.2006 12:46:25
Noniin, nyt on mitat otettu ja isoimmassa eli 12" tomissa väli oli noin 20cm. Eli eikös ne pitäisi nyt sitten sopia?
Tuo iss oli pelkkä huono vitsi. Niitä en laittaisi mihinkään enää.
Niinpä..
vernie
10.03.2006 12:47:02 (muokattu 10.03.2006 12:48:06)
Sulla on joku fiba siinä. Oletko tarkistanut vanteen suoruuden? Kait sulla on ne kiristysruuvit kunnolla kiinni niin että se starcasti on jykevästi vanteessa? Jos se ei aina ole ollut kireällä, on se saattanut vääntyä.

Mulla oli viidessä räkkitomissa starcastit, eikä saundi muuttunut ollenkaan ripustaessa ständiin.

Kiristysruuvit ovat ainakin tällä hetkellä ihan hyvin kiinni, enkä muista että ne olisivat joskus olleet erityisen löysällä. Vannekin näyttää silmämääräisesti ihan hyvältä. Mun visuaalinen hahmottamiskyky on tosin niin huono, ettei siihen ihan täysin ole luottaminen. Voisihan sitä tietty testata, jos hommaisi uuden vanteen ja ton kiinnityshässäkän. Kiitos vinkeistä vaan.

Tuli vielä mieleen, että voisko toi ripustus käyttäytyä eri tavalla eri vireillä. Meinasin vaan, kun me taidetaan olla aika eri koulukunnan rumpaleita, ja viritysmieltymyksetkin saattavat hieman poiketa toisistaan..
Migo
10.03.2006 12:50:38
Niin eipä ne ISS:t varmaan Rimmssejä korvaa, vaikka itsellä ei ikinä mitään ongelmia niiden kanssa ollutkaan.

Ja mitä tulee tomppakiinnikkeeseen, niin kai siinä lähinnä oli kyse siitä, että tähän rumpuun kiinnitysmekanismiin halutaan "upgrade".

On aikaa, kun viimeksu itse Rimssejä oon ollu todistamassa (ennen Optimountteja viimeks), ni en muista tarkkaan, miten paljon ne heilu. Mutta se lienee ainut syy mikä vois ajaa harkitsemaan Optimountteja, jotka on kyllä tukevat. Kyllähän Rimmssit on toimivat pelit, eli mitään maailmoja mullistavaa tuskin saavutetaan.

Näinpä, mutta juurikin saisin samalla paketin tukevammaksi ja sellaisilla kiinnityksillä jotka on minun mieleen.
Niinpä..
ÄM
10.03.2006 12:59:41

Näinpä, mutta juurikin saisin samalla paketin tukevammaksi ja sellaisilla kiinnityksillä jotka on minun mieleen.

Se on totta. Itselläkin on paljon mieltymykset kiinni siitä fiiliksestä, joka toki perustuu pitkälti faktoihinkin ja mitä niistä arvostaa.

Jos se on nyt just se 20cm se väli, niin kannattaa ehdottomasti testata varoiks.

Jos liikut Helsingin Kalliossa päin, tervetuloa kokeilemaan. Olen esim tänään trenarilla 18-21.30. Pistä pikaviestiä, jos on tarvetta. Varmaan myös jossain liikkeessä voi löytyä hyllystä, niin rumpu kainaloon ja kokeiluun.
www.smi-music.com voinee kertoa, missä liikkeissä saattais olla.
Migo
10.03.2006 13:03:45
Se on totta. Itselläkin on paljon mieltymykset kiinni siitä fiiliksestä, joka toki perustuu pitkälti faktoihinkin ja mitä niistä arvostaa.

Jos se on nyt just se 20cm se väli, niin kannattaa ehdottomasti testata varoiks.

Jos liikut Helsingin Kalliossa päin, tervetuloa kokeilemaan. Olen esim tänään trenarilla 18-21.30. Pistä pikaviestiä, jos on tarvetta. Varmaan myös jossain liikkeessä voi löytyä hyllystä, niin rumpu kainaloon ja kokeiluun.
www.smi-music.com voinee kertoa, missä liikkeissä saattais olla.

Juu, no täytyy katsella, mutta nyt tuo vaihto ei tunnu enää mahdottomalta. 8" ja 10" optimountit kyllä saan, mutta vielä täytyy varmistua tuosta 12" tomista.
Niinpä..
HeavyMachinery
10.03.2006 13:36:18

Jotenkin jäi itsellekin paskan maku suuhun noista optimounteista kun yksiä pearlejä virittelin. Ne oli tehtaan jäljiltä säädetty ihan vituilleen ne väänsi lugeja ja oli muutenkin "ahtaat" sai taistella niitä paikoillleen kun otti vanteet pois .... ei hyvä ei.

Niin ja starcasteihin mitä tulee.... Eli en oikein pidä niiden ideats riiputtaa vanteesta ja rumatkin ne on.... ehkä sonorin kellutus on parhaimman näköinen....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
J.Newkid
10.03.2006 13:36:28

Saat anteeksi kurakorva. Kai noilla rimsseillä voi mennä ihan loppuun asti
Allekirjoittanut
ÄM
10.03.2006 13:48:03

Jotenkin jäi itsellekin paskan maku suuhun noista optimounteista kun yksiä pearlejä virittelin. Ne oli tehtaan jäljiltä säädetty ihan vituilleen ne väänsi lugeja ja oli muutenkin "ahtaat" sai taistella niitä paikoillleen kun otti vanteet pois .... ei hyvä ei.

No on ne joo aika vituilleen säädetty, jos ne onnistuu saada jotenkin lugeja vääntämään.

Vanteen laitto voi vaatia pientä näppäryyttä, jos tekee sen jotenkin muuten, kuin näin:
Vanteet kiinni, jättäen mounttien läpi tulevat ruuvit pois (ei tietenkään mitään kummempia kiristämisiä vielä). Sitten mountti kohdalle ja puuttuvat ruuvit läpi ja ei kun virittämään.
Migo
10.03.2006 13:51:18
Jos joku asustelee tässä Järvenpään lähistöllä ja omistaa Optimountit, niin mahdollisesti voitaisiinko tehdä pieni sovitus??
Niinpä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)