Bacchus 07.02.2006 01:46:02 | |
---|
Jos olisin itse siinä asemassa että kamojen näkyvyydellä olis vähänkin kaupallista arvoa, niin soittaisin Kumun rummuilla. Olisi se ilmaista tai ei, mutta logot olis aika isolla resokalvoissa. Täytyy rehellisyyden nimissä todeta, että jos itse olisin kuvailemassasi asemassa, en varmasti käyttäisi Kumuja jos joutuisin ne ostamaan. Ilmaiseksi jos saisi niin voisi harkita, riippuen muiden valmistajien diileistä. Bisnestä se Helasen Pekkakin tekee eikä hyväntekeväisyyttä. Kaikella kunnioituksella totta kai. |
grooveman 07.02.2006 11:47:23 | |
---|
Omasta kokemukseta miinuksena täytyy sanoa, että 14" lattiatomi ei mahdu muttereineen 14" rumpukoteloon Kyllä se mulla mahtuu ihan hyvin, Hardcase on siis kyseessä. 12" tomi on siinä ja siinä että sopiiko 12"-keissiin mutta kyl se sinne menee. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia Kumujen mahduttamisessa Harcaseihin, en ymmärrä miksi jollain on ollut ongelmia??? "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
markkuliini 07.02.2006 12:05:57 | |
---|
Mullakin mahtuu 12" Kumun tomi 12" hardcaseen ilman ongelmia. www.vasamayhtye.com |
Kosminen 07.02.2006 14:42:41 | |
---|
No kun lattiatomissa on niiden jalkojen muhvit, niin ne ei mahdu muttereineen koteloon. En tiedä mahtuisiko 16" lattiatomi 16" koteloon, mutta 14" lattiatomista pitää ottaa mutterit pois. 12" tomi tietenki mahtuu 12" koteloon. Ja ei siis Hardcase vaan Enduro. Pitäs tsekata tarkat mitat jostain onko niissä eroa. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |
HeavyMachinery 07.02.2006 22:16:48 | |
---|
Oot näköjään laittamassa akustista ja sähkösettiä lihoiks? Ostit vasta joku aika sitten uuden sähkösetin, miksi luovut? Sanotaanko näin että onhan ne sähköpannut kivat mutta kun on kummiskin mahdollista soittaa kotonakin akustisella setillä niin mieli tekee palata niihin takaisin... Onko Kumu-kuume liian kova? Haluisin kyllä kuulla Kumun omistajilta, että kuinka paljon paremmat soundiltaan ne ovat verrattuna huippuvalmistajien kalleimpiin setteihin. Kumussa kiehtoo itseäni se että ne on sitten juuri sellaiset kuin itse haluan ja ei tarvitse "tyytyä" jonkun valmistajan väreihin tai kokoihin.... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Groovi 07.02.2006 22:43:48 | |
---|
Täytyy rehellisyyden nimissä todeta, että jos itse olisin kuvailemassasi asemassa, en varmasti käyttäisi Kumuja jos joutuisin ne ostamaan. Ilmaiseksi jos saisi niin voisi harkita, riippuen muiden valmistajien diileistä. Bisnestä se Helasen Pekkakin tekee eikä hyväntekeväisyyttä. Kaikella kunnioituksella totta kai. Niin, nämä on vähän näitä näkemyseroja. Soittaako japseissa kasatulla setillä, vai Suomessa yhdenmiehen yrityksen tuotoksilla. Olettaisin että kun soittohommat olisivat sillä asteella, että valmistajien kiinnostus mun etukalvossa komeilevaan logoon olisi jo puheenaiheena, voisi talodellinenkin tilanne olla hieman toinen kuin nyt. Jos japski-valmistaja maksaisi enemmän fyrkkaa oman merkkinsä mainostamisesta, se tuskin olisi siinävaiheessa enään ensimmäinen kriteeri työkalun valinnassa. Tätä juuri tarkoitin kun edellä sanoin että jospa joku Suomalainen ottaisi Kumun työkalukseen tunteella, eikä rahalla. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
-samuli- 07.02.2006 23:19:52 | |
---|
1. Kuinka monella on täällä kumut ? 2. Miksi ? 3. Millaiset ? 4. Linkkiä soundi sampleen ? 5. Jos olisit voinut ostaa kumut miksi et niin tehnyt ? 1. mä tunnustaudun kumuttelijaksi myös. 2. Oli sopiva sauma uuteen settiin loppuvuodesta -04, ja kun olin käynyt katsomassa pekan verstasta keväällä 2003, kuume ei hellittänyt helpolla.... lisäksi, kun kotimaassa on tämmöistä kansainvälisen tason huippuosaamista, niin mielestäni sitä tulee tukea (etenkin meidän rumpaleiden). Plus että sai juuri semmoiset pöntöt kuin halusin ja niihin olen ollut tyytyväinen. Erityisesti tyytyväinen olen ollut 20x15 basariin joka on todella hyvä instrumentti. todella hyvä saundi kaikissa dynamiikoissa, sekä elämäni ensimmäinen basari johon ei tartte virittää mitään demppejä, vaan rumpu toimii sellaisenaan enemmän kuin hyvin. 3. kuva setistä rumpukokoineen löytyy kumun sivuilta, setti numero 65. light cherry burst -värillä. 4. samplea ei ole :/ |
Bacchus 08.02.2006 09:20:59 | |
---|
Niin, nämä on vähän näitä näkemyseroja. Soittaako japseissa kasatulla setillä, vai Suomessa yhdenmiehen yrityksen tuotoksilla. Olettaisin että kun soittohommat olisivat sillä asteella, että valmistajien kiinnostus mun etukalvossa komeilevaan logoon olisi jo puheenaiheena, voisi talodellinenkin tilanne olla hieman toinen kuin nyt. Kukaan suomalainen rumpali ei tällä hetkellä kääri mitään järjettömiä hilloja maailmalla, ei edes HIM:n Kaasu. Jos japski-valmistaja maksaisi enemmän fyrkkaa oman merkkinsä mainostamisesta, se tuskin olisi siinävaiheessa enään ensimmäinen kriteeri työkalun valinnassa. Tätä juuri tarkoitin kun edellä sanoin että jospa joku Suomalainen ottaisi Kumun työkalukseen tunteella, eikä rahalla. Niin, mutta varaosien saaminen ja setin kuskaus maailmalla on työn ja tuskan takana. Turhaa työtä mun mielestä. Ei Helanen varmaankaan ulkomaille tule pitkään aikaan, jos ikinä, viemään rumpuja, joten eiköhän Suomen markkinat ja yhden miehen puusepänverstas ole ihan sopiva. Ymmärrän kyllä mitä haet takaa. Aikaisemmasta viestistäsi tuli vain sellainen kuva, että tässä olisi joku pyyteetön hyväntekeväisyysoperaatio kyseessä jota tulisi tukea, jopa maksaa saadakseen sitä tukea. Bisnes on bisnes, ja sitä se Helanenkin tekee. Sitä vaan tarkoitin. Totta kai itsekin valitsisin suomalaisen tuotteen, jos pitäisi esim. suomalaisen ja japanilaisen tuotteen välillä valita. Mutta en minä sitä ilmaiseksi mainostaisi jos olisin asemassa, jossa mainostamisellani olisi jotain arvoa. |
Peicco 08.02.2006 09:30:11 | |
---|
Kukaan suomalainen rumpali ei tällä hetkellä kääri mitään järjettömiä hilloja maailmalla, ei edes HIM:n Kaasu. Palkkatyöläinen taitaa olla sekin raasu... Anteeksi riimittely. Ei Kaasu nyt mikään raasu ole. Villen bändi se kuitenkin on ja hän lienee ainoa siinä porukassa joka omaisuuttaan pääsee bänditoiminnalla kasvattamaan. Ei taida olla rumpalointi ihan ensimmäisiä ammatteja johon ryhdytään siinä piilevän potentiaalisen mammonan takia. |
kyseinen 08.02.2006 09:35:59 (muokattu 08.02.2006 09:38:58) | |
---|
Palkkatyöläinen taitaa olla sekin raasu... Ei ihan täsmällisesti otettuna pidä paikkaansa. HIM on osakeyhtiö, jonka kaikki bändin jäsenet muodostavat. Että jotain "pientä" osinkobonusta tippuu varmasti. Niin Kumuista. Joo. Ei ole varaa eikä tule ikinä olemaankaan ja ihan hyvä niin. Hienoja ja hyviä rumpujahan ne aivan varmasti. Tosin kerran olin häissä, joissa poppijatsikoulun bändi soitti, ja rumpalilla oli Kumut. Olin suorastaan yllättynyt, miten surkealta ne kuulostivat. Kolinaa ja kalinaa vaan, mitään tietoakaan lämpimästä möyryämisestä. Huoneen akustiikka varmasti vaikutti myös. |
Dr.Rubber 08.02.2006 15:22:37 | |
---|
Mikäli oma rahatilanne olisi loistava ja harrastuksen tämän hetkinen tilanne puoltaisi priimarumpujen hankkimista, saattaisin hyvinkin Kumut hankkia. Tosin tässä tilanteessa on osaltani aika kyseenalaista omistaa minkäänlaisia rumpuja, soittamaan kun ei juuri tule ehdittyä. Edellä on lueteltu paljon Kumua puoltavia seikkoja, mitkä ovat kyllä erittäin päteviä. Keksin vielä uuden aspektin, joka voi joillekin jopa merkitä jotain: runkoja varten ei ole tarvinnut raiskata sademetsiä tai kaataa muutenkaan harvinaisia puulajeja. Uskon, että Suomessa nuo metsähommat kaikesta huolimatta hoidetaan hieman kestävämmältä pohjalta, mitä monissa muissa maissa. Eli kyllä ihan ekologiselta kannalta Kumut voisivat myös puoltaa paikkaansa. Ekonomiselta kannalta taas Kumut eivät ratkaisevasti kalliimpia ole muihin priimavehkeisiin verrattuna, kuten joku jo totesikin. Mutta oikeasti haluaisin olla pilluamiraali.
-
Järvihirviö
22.09.2005 12:32:22 |
sharoles 08.02.2006 17:04:08 | |
---|
Ehkä hiukan offtopic mutta en kehannut laittaa uutta topiccia. Millon kanttii hankkia uus setti jos on soittanu vuoden serkkunsa 80-90 Rockstareilla? aika paljon lommoja ja lugit hajoaa, eikä niitä saa vireeseen. |
ddrum54 08.02.2006 17:08:09 | |
---|
Ehkä hiukan offtopic mutta en kehannut laittaa uutta topiccia. Millon kanttii hankkia uus setti jos on soittanu vuoden serkkunsa 80-90 Rockstareilla? aika paljon lommoja ja lugit hajoaa, eikä niitä saa vireeseen. Omistussuhteista riippumatta kannattaa soittaa ehjillä rummuilla. Eli nyt on hyvä hetki. 2`n 4 |
Nolte 08.02.2006 20:12:38 | |
---|
Millon kanttii hankkia uus setti jos on soittanu vuoden serkkunsa 80-90 Rockstareilla? Tuossa tilanteessa, paras hetki olisi varmaankin toukokuun toisella viikolla, kello kolme. Huono soittaja! |
Tracer 08.02.2006 21:54:56 | |
---|
Juu, kolmelta on hyvä. Puol neljä on kuitenkin jo ruuhkaa... Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus |
markkuliini 09.02.2006 10:10:27 | |
---|
Tuossa tilanteessa, paras hetki olisi varmaankin toukokuun toisella viikolla, kello kolme. Huomioikaa kuitenkin, että se on serkun setti. Eli siihen tulee se viikon varoaika. www.vasamayhtye.com |
Tindrum 09.02.2006 10:47:48 | |
---|
Ei ihan täsmällisesti otettuna pidä paikkaansa. HIM on osakeyhtiö, jonka kaikki bändin jäsenet muodostavat. Että jotain "pientä" osinkobonusta tippuu varmasti. Niin Kumuista. Joo. Ei ole varaa eikä tule ikinä olemaankaan ja ihan hyvä niin. Hienoja ja hyviä rumpujahan ne aivan varmasti. Tosin kerran olin häissä, joissa poppijatsikoulun bändi soitti, ja rumpalilla oli Kumut. Olin suorastaan yllättynyt, miten surkealta ne kuulostivat. Kolinaa ja kalinaa vaan, mitään tietoakaan lämpimästä möyryämisestä. Huoneen akustiikka varmasti vaikutti myös. Sama kummallisuus on sattunut kohdalle. Olin Tavalla tsekkaamassa yhtä suomalaista huippurumpalia bändinsä kanssa (en sano nimeä), ja saundi oli täysi tumppu! Äänimaailma oli ihan sama kuin reilunkaupan banaanilaatikoissa. Pääesiintyjän rumpalilla oli 80-luvulta olevat (Taman?) pannut ilman alakalvoja ja nekin kuulosti todella hyvältä niiden Kumujen jälkeen. En tiedä mitä oli tapahtunut, mutta en totisesti ollut ainoa joka asiaa ihmetteli... m©
Niin tai näin, mutta näin on. |
Pieni rumpalipoika 09.02.2006 11:33:16 | |
---|
Mä pistin Kumut hiljattain tilaukseen ja syynä oli oikeastaan se, et sain halvalla. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
grooveman 09.02.2006 11:35:28 | |
---|
Huomioikaa kuitenkin, että se on serkun setti. Eli siihen tulee se viikon varoaika.
Muistakaa huomioida setin vuosikerta 80-90-luku, ja karkausvuodetkin kannattaa ottaa huomioon ja tietyst ilmastonmuutos ja globalisaatio. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
Pieni rumpalipoika 09.02.2006 11:37:46 | |
---|
Sama kummallisuus on sattunut kohdalle. Olin Tavalla tsekkaamassa yhtä suomalaista huippurumpalia bändinsä kanssa (en sano nimeä), ja saundi oli täysi tumppu! Miksi et sano nimeä? Vianmääritys helpottuis, hehe. Mutta syitähän voi olla esim. miksaaja tai rumpujen vire. Eihän ne Kumut nyt mitkään ihmepöntöt ole, joista paskaa soundia ei sais ollenkaan irti. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |