Aihe: paiste
1 2 3 4 5
skanky
09.01.2006 19:19:24 (muokattu 09.01.2006 19:20:03)

"Jesus built my hotrod!"
AP
09.01.2006 20:04:32
Mun Paiste Sound Formula Dry ride ei ole Reflector, mutta on valmistettu Sveitsissä.

Loppuviimeksi niitä tehtiin Sveitsissäkin, tämä jäi päivällä mainitsematta.
K100 #7 Ärlä #011
Keppikeksi
10.01.2006 23:14:34
Nyt kyllä alkaa ottaa tuo koliseva Alphan haikka päähän. Niillä soittaminen mielestäni aivan hirveätä ja jopa 302 haikat kuulostavat hyvältä niiden rinnalla. ><

Mikä voisi olla hyvä haikka seuraavaksi? Signaturet maksavat kohtuu paljon mutta onko niitä nyt muita jotka sopisivat käyttööni? Soitan siis pääasiassa metallia mutta kotona ja joissakin konserteissa myös humppa, jazz, blues yms osastoa.
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
drum-monkey
10.01.2006 23:49:24
Mikä voisi olla hyvä haikka seuraavaksi? Signaturet maksavat kohtuu paljon mutta onko niitä nyt muita jotka sopisivat käyttööni? Soitan siis pääasiassa metallia mutta kotona ja joissakin konserteissa myös humppa, jazz, blues yms osastoa.

Ota Avediksen quick- tai new beatit, tai sabianilta HHta tai AAXaa (esim. Fast Hats, kuten mulla), jossei ole pakko olla paistetta.
Munletti on mulletti
Tama (Royal Star)
10.01.2006 23:52:14

2002 sound edge, eikä paluuta ole.
perus rokkirumpali.
hollmi-5
10.01.2006 23:53:20
Keppikeksille suosittelen Paistetta, kun muukin settaus on sitä.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Akahito
11.01.2006 07:58:47

Paljon mahtais olla hintaa tollasella paisteen 2002 16'' rässillä.
Veli osti käytettynä jostain uudenveroisena. Hintaa en ees kehtaa sanoo... Kyllä se niin halpa oli:)

Uudella on listahinta jotain 180e kai.

Nyt kyllä alkaa ottaa tuo koliseva Alphan haikka päähän. Niillä soittaminen mielestäni aivan hirveätä ja jopa 302 haikat kuulostavat hyvältä niiden rinnalla. ><

Kerropa vähän, minkälaista soundia on hakusessa? Paisteella on miljarditriljardi muitakin hyviä haikkoja kuin vain Signaturet, esim. juuri aiemmin suositeltu 2oo2 Sound Edge. Jos se on tosin pikkusen liian rähjäävän kuuloinen, 2oo2 Medium haikka on yleispätevä ja kai sillä metalliakin soittelee. RUDE Hi-Hat on yllättävänkin monikäyttöinen, ei ollenkaan niin pökkelö "ainoastaan-metallipelti" mitä kuvittelisi muista sarjan tuotteista. Innovations Medium ja Heavy haikat on kummatkin mielestäni todella hyviä ja monikäyttöisiä, varsinkin Heavy kun siitä löytyy sitä dynamiikkaa.

Juu, varsinkin jos ride(t) on niin ehdottomasti. En tiedä onko korvissani vikaa, mutta en ole saanut Paisteen haikkoja sopimaan muiden valmistajien ridejen kanssa, tai toisin päin. Jotenkin ne tekee asiat niin eri tavalla.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Niq
11.01.2006 09:04:38

Minkäslainen tuo Paiste innovations 16" Heavy Crash on miehiään? Tuo tulisi korvaamaan Paisteen 302 18" Crash/Riden, joten parannusta tapahtuisi joka tapauksessa. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Keppikeksi
11.01.2006 09:26:32
Kerropa vähän, minkälaista soundia on hakusessa? Paisteella on miljarditriljardi muitakin hyviä haikkoja kuin vain Signaturet, esim. juuri aiemmin suositeltu 2oo2 Sound Edge. Jos se on tosin pikkusen liian rähjäävän kuuloinen, 2oo2 Medium haikka on yleispätevä ja kai sillä metalliakin soittelee. RUDE Hi-Hat on yllättävänkin monikäyttöinen, ei ollenkaan niin pökkelö "ainoastaan-metallipelti" mitä kuvittelisi muista sarjan tuotteista. Innovations Medium ja Heavy haikat on kummatkin mielestäni todella hyviä ja monikäyttöisiä, varsinkin Heavy kun siitä löytyy sitä dynamiikkaa.

Oikeastaan kallistun vähän sille 80-luvun metallisaundista tuonne 90-luvun alkupuolen saundeihin. Oikeastaan sikäli mikäli suhteellisen sama - kunhan tuota Alphojen kolinaa pelleissä ei ole. Eikä se saisi olla mitään kristallin kirkas saundi myöskään. Lähinnä sellainen kultaista keskitietä kulkevat haitsut. En tiedä onko tälläisiä edes olemassa. Todella vaikea selittää mitä hakee...
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
moderndrummer88
11.01.2006 09:39:44
avediksen new beatit? haitsu kiinni soitettaessa lähtee suht tumma ja terävä "chick" ja auki soitettaessa sitä volaa kyllä löytyy...

avedis mastersounditkaa ei ole yhtään pahan kuuloiset
Zed is dead, baby...
Davos
11.01.2006 10:38:21
Itse bongasin käytetyt 13" K Zildjian haikat sataan euroon joltain tiedottomalta myyjältä, ja olen sitä mieltä että on aivan älyttömän hyvänkuuloinen ja muuntautumiskykyinen haikkapari. Samat haikat soveltuu mielestäni loistavasti niin raskaaseen musiikkiin kuin kevyempäänkin. Ja se polkuääni suljettaessa. Luulen että omalta osaltani ei tarvitse enään haikkoja etsiä. Näitä voin varauksetta suositella.

Muiden esille tuomat Zildjianin Avedis sarjan hi-hatit ovat myös loistavia, mutta esim. ystäväni 14" New Beat haikat olivat melko kovaääniset omaan makuuni. Ehkäpä johtui siitä että olen jo tottunut 13" soundiin.
Tama (Royal Star)
11.01.2006 11:15:47

totta, minusta eri merkkien pellit eivät kuullosta hyvältä keskenään.
perus rokkirumpali.
Keppikeksi
11.01.2006 11:32:21
Jotenkin minä en ole koskaan lämmennyt Zildjianille. Oli kyseessä mikä symbaali vain.

Haikan tulisi myös kuulostaa puoliavonaisena hyvältä - eikä kolisevalta niinkuin Alphat...
Olli
11.01.2006 13:01:02 (muokattu 11.01.2006 13:06:47)

Mä oon sitä mieltä, että ennemminkin on hyvä olla saman kuuloiset crashit, samoin kuin hihatin ja riden tulisi olla "pari". Varma ratkaisu on tietysti saman sarjan pellit...
Missä on vitsipalsta!!!!!
Muovinen
11.01.2006 13:05:09

Periaatteessa näin, mutta loppujen lopuksi aika tylsää. Mä etsin peltejä yleensä ihan yksilöinä, merkistä riippumatta, ja ihan salakavalasti se päänsisäinen soundimaailma ohjaa kokonaisuutta oikeaan suuntaan. Ja mullahan on kattauksessa neljää eri merkkiä ;)
hollmi-5
11.01.2006 14:14:02
Mulla kävi niin, että Signature Paisten täyskattaus muuttui K-Zildjianiksi, koska Paisten komppipelleistä en löytänyt itselleni mieluista. Ostin K Riden ja sitä kautta sitten alkoi Zildjian-soundi enemmän miellyttämään. Nyt on Paisteita enää 602-sarjalaisia.

Silti suosittelen Paisten crashien ja hihatin kaveriksi Paisten ridea.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Tama (Royal Star)
11.01.2006 14:36:06
Jotenkin minä en ole koskaan lämmennyt Zildjianille. Oli kyseessä mikä symbaali vain.

Haikan tulisi myös kuulostaa puoliavonaisena hyvältä - eikä kolisevalta niinkuin Alphat...

edelleen ne 2002 sound edget ;).
perus rokkirumpali.
Bobana
12.01.2006 09:30:23
Kävin tossa Paisteen sivuilla kolistelemassa peltejä kun ovat niitä saundi-clippejä sinne laittaneet. Hyvä hyvä! Edistystä.

No, haikoista parhaan kuuloiset olivat uudet 2oo2 Rock Hat´s ja Signature Dark Energyt kun siitä yläpään kihinästä tykkään nääs. Toisaalta taas jotkut Signaturet kuulostivat yllättävänkin kohmeloilta.
Dark Crispit ovat myös hyvät jotka itellä jo on.
2oo2 ovat halvemmat mutta taitaa hinta silti kiivetä sinne 400€ pintaan...

Saundimaailma muuten pitää aika hyvin paikkansa. Mulla on Signature 22" Power ride ja se kuulosti aivan yks yhteen saundi-esitteen kanssa, eli jos tietää millaista saundia haluaa niin näihin näytteisiin voi luottaa.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Akahito
12.01.2006 12:32:12 (muokattu 12.01.2006 12:44:01)

Oikeastaan kallistun vähän sille 80-luvun metallisaundista tuonne 90-luvun alkupuolen saundeihin. Oikeastaan sikäli mikäli suhteellisen sama - kunhan tuota Alphojen kolinaa pelleissä ei ole. Eikä se saisi olla mitään kristallin kirkas saundi myöskään. Lähinnä sellainen kultaista keskitietä kulkevat haitsut. En tiedä onko tälläisiä edes olemassa. Todella vaikea selittää mitä hakee...

80-luvun alusta 90-luvun alkupuolelle tehtiin aika monenmoista metallia aika monenlaisilla soundeilla, eli tarkennas vähän. Kirkasta, kovaa, lämmintä, heleää, tummaa, tarkkaa, kuivaa, nopeaa, mitä? Aloitetaan vaikka tällä. Mitä sä toivot sen attribuuteilta, pohjasoundi, tikkuääni, poljentaääni, erottelu, puoliksi auki, kokonaan auki?
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Keppikeksi
13.01.2006 19:20:56
80-luvun alusta 90-luvun alkupuolelle tehtiin aika monenmoista metallia aika monenlaisilla soundeilla, eli tarkennas vähän. Kirkasta, kovaa, lämmintä, heleää, tummaa, tarkkaa, kuivaa, nopeaa, mitä? Aloitetaan vaikka tällä. Mitä sä toivot sen attribuuteilta, pohjasoundi, tikkuääni, poljentaääni, erottelu, puoliksi auki, kokonaan auki?

Suhteellisen kirkas saundi ja suht kovaääninen saa myös olla. Ei kuitenkaan mitään katujyrä. Oikeastaan näillä on hyvä lähteä koska en noihin muihin oikein osaa kommentoida. :D

Puoliksi auki sen tulisi kuulostaa symbaalilta eikä semmoiselta Alpha kolinalta. Kokonaan auki siitä saa sitten lähteä kunnolla voimaa ja ehkä hitusen leikkaavuuttakin saa olla. Kuitenkin tulisi soida myös kevyämmälläkin voimalla.

NEXT SUBJECT:

http://www.paiste.com/news/images/2006/alpha_namm_intro.jpg

Tämmöinen uutuus Paisteelta tulossa. Löytyi NAMM 2006 messujen viestin yhteydessä - tämä sarja siis on ensikerran esillä siellä. Vaikka Alpha sarja on jo olemassa - ilmeisesti parannettu versio? Vai rahastusta?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)