Aihe: Nyt meni hermot!
1 2 3 4
HeavyManDrummer
15.12.2005 14:18:00
Pitäiskö ostaa niille korvatulpat lahjaksi? :)
Lyhyestä virsi kaunis.
markkuliini
15.12.2005 14:18:29

Meinaan vaan että jotkut rumpalit soittaa ihan sairaan luja, vaikkei sitä itse myöntäisikään...
www.vasamayhtye.com
HeavyManDrummer
15.12.2005 14:20:12 (muokattu 15.12.2005 14:20:43)
Meinaan vaan että jotkut rumpalit soittaa ihan sairaan luja, vaikkei sitä itse myöntäisikään...

Joo kyllä minäkin sitä harrastan silloin tällöin mutta oon koittanu nyt vähän hiljentää lyöntiä.

Btw, mikä olis hyvä alusta rummuille? ja seinille mitä kannattais laittaa eristeeksi?
Lyhyestä virsi kaunis.
Simbe
15.12.2005 14:28:43 (muokattu 15.12.2005 14:32:38)
Joo kyllä minäkin sitä harrastan silloin tällöin mutta oon koittanu nyt vähän hiljentää lyöntiä.

Btw, mikä olis hyvä alusta rummuille? ja seinille mitä kannattais laittaa eristeeksi?

"Kelluva huone" huoneen sisällä on paras. Lattialle vaikka Isover FLO 30-50 mm tms. askeläänieristykseen tarkoitettua tuotetta, kovaa villa tai sitten vaikka paksu kumimatto tai pari paksumpaa villamattoa jos ei muuta. Sen päälle vanerista tai kaksinkertaisesta kipsilevystä lattiaa. Seinärakenteissa ja katossa pitäisi tehdä mahdollisimman tiivistä, mahdollisimman paljon massaa ja irti varsinaisesta talon rakenteesta. Eli tiheää villaa ja kaksinkertaista kipsilevyä niin, että saumat eivät ole kohdikkain. Ja sitten kuitenkin pitää soittaa ikkuna auki, kun ilma ei riitä.

Kallistahan tämäkin ja jos huone on pieni ennestäänkin, niin ei se ainakaan näillä toimilla kasva. Huoneen akustiset ominaisuudet jäävät malko vaatimattomiksi, mutta tässä tilanteessa eristys on tärkeämpää.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga!
HeavyManDrummer
15.12.2005 14:31:15
"Kelluva huone" huoneen sisällä on paras. Lattialle vaikka Isover FLO 30-50 mm tms. askeläänieristykseen tarkoitettua tuotetta, kovaa villa tai sitten vaikka paksu kumimatto jos ei muuta. Sen päälle vanerista tai kaksinkertaisesta kipsilevystä lattiaa. Seinärakenteissa ja katossa pitäisi tehdä mahdollisimman tiivista, mahdollisimman paljon massaa ja irti varsinaisesta talon rakenteesta. Eli tiheää villaa ja kaksinkertaista kipsilevyä niin, että saumat eivät ole kohdikkain. Ja sitten kuitenkin pitää soittaa ikkuna auki, kun ilma ei riitä.

Kallistahan tämäkin, ja jos huone on pieni ennestäänkin, niin ei se ainakaan näillä toimilla kasva.

Joo tila on tosiaan pieni joten tuo ei ihan kannata.
Lyhyestä virsi kaunis.
Kaneli
15.12.2005 14:41:32

Pitäiskö ostaa niille korvatulpat lahjaksi? :)

Hieno idea! :D

Tosin ne vois vittuuntua siitä entistä enemmän.
"Anything that is too stupid to be spoken is sung." -Voltaire (1694-1778)
HeavyManDrummer
15.12.2005 14:57:40
Hieno idea! :D

Tosin ne vois vittuuntua siitä entistä enemmän.

Mäkin sitä vähän ajattelin hehe :)
Lyhyestä virsi kaunis.
rijnswand
15.12.2005 15:24:33

yks vaihtoehto, jossa sekä sinä että naapuri voittaisitte olisi treenikämppä jostain lähistöltä. saist meinaan sitten soittaa rauhassa ja keskittää energiasi naapurin kanssa tappelemisen sijaan rumpujen soittoon. olkoonkin, että treeniksestä saatta joutua maksamaan vähän.
mikko
Bacchus
15.12.2005 15:28:53
Suomalaiset uhkaavat aina oikeudella, vaikka eivät tiedä laista hevon vittuakaan. Soita rauhassa vaan, ja jos ukko käy hyppimään silmille, vittuilet vaan täyslaidallisella takaisin. Kyllä sitä aina jotain piikittelyä keksii, tuollaista läskipäätä ei varmasti ole älyllä pilattu.
Rakastinko/sinua toveri/rakkauteni halkesi!
Deino
15.12.2005 15:33:50

Suomalaiset uhkaavat aina oikeudella, vaikka eivät tiedä laista hevon vittuakaan. Soita rauhassa vaan, ja jos ukko käy hyppimään silmille, vittuilet vaan täyslaidallisella takaisin. Kyllä sitä aina jotain piikittelyä keksii, tuollaista läskipäätä ei varmasti ole älyllä pilattu.

Oikea Mielipide™
Perkele!
welho
15.12.2005 15:36:43

Me asutaan maalla :)

No voi ny... Ehkä ne naapurit vois laittaa puoleksi vuodeksi Hoasin opiskelija- asuntolaan niin loppuis turhat napinat:D
Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!!
HeavyManDrummer
15.12.2005 15:44:05
No voi ny... Ehkä ne naapurit vois laittaa puoleksi vuodeksi Hoasin opiskelija- asuntolaan niin loppuis turhat napinat:D

hohoho:D joo, oon yritelly kattoa soittokämpää mutta ei sitä niin vain täältä kokkolan alueelta löydy :( joo no nyt kuitenkin huomenna ajattelin soittaa taas ja kattoa mitä naapurin ukko meinaa :):)
Lyhyestä virsi kaunis.
Hössö
15.12.2005 15:47:36
Jep, ilmottelehan sitten tänne, mitä naapuri
tykkää!!
savopie
15.12.2005 16:22:02
Mullaki on kokemusta asiasta. Soitin meijän taloyhtiön kerhohuoneella, jonka olin äänieristänyt ihan ok:sti. Soittoni kuului kyllä heikosti ensinmäisen kerroksen käytävään kellarista, muttei pahasti. Soittoni ei kuulunut esimerkiksi 2 kerroksen asuntoihin., NO, sitten eräs pappa alkoi valittaa soitostani, hän asui 6:ssa kerroksessa :P aika huvittavaa, kukaan ei ollut edes välittänyt. Kun ukkeli sai tietää että mä soitan siellä, hän alkoi välittää ja valittaa. silloin kun hän ei tienny mun soittavan siellä se ei valittanut kertaakaan. Tulos= en ole soittanut omia rumpujani kunnolla 8kuukauteen.,.. onneksi ens vuoden alussa uus treenis valmistuu, ja rummut siirtyy sinne...
roisto PERKELEE!!!
HeavyManDrummer
15.12.2005 17:03:06 (muokattu 15.12.2005 17:03:29)
Mullaki on kokemusta asiasta. Soitin meijän taloyhtiön kerhohuoneella, jonka olin äänieristänyt ihan ok:sti. Soittoni kuului kyllä heikosti ensinmäisen kerroksen käytävään kellarista, muttei pahasti. Soittoni ei kuulunut esimerkiksi 2 kerroksen asuntoihin., NO, sitten eräs pappa alkoi valittaa soitostani, hän asui 6:ssa kerroksessa :P aika huvittavaa, kukaan ei ollut edes välittänyt. Kun ukkeli sai tietää että mä soitan siellä, hän alkoi välittää ja valittaa. silloin kun hän ei tienny mun soittavan siellä se ei valittanut kertaakaan. Tulos= en ole soittanut omia rumpujani kunnolla 8kuukauteen.,.. onneksi ens vuoden alussa uus treenis valmistuu, ja rummut siirtyy sinne...

Oho, tuo oli kyllä jännä juttu :) Niin jotkut vain luulee että se on niin kauheeta tuo soittaminen ja valittaa muutenkin koko jutusta. Ihan liian hepposin perustein.
Lyhyestä virsi kaunis.
Youni
15.12.2005 17:17:48
Oho, tuo oli kyllä jännä juttu :) Niin jotkut vain luulee että se on niin kauheeta tuo soittaminen ja valittaa muutenkin koko jutusta. Ihan liian hepposin perustein.

Niin ja tavisten mielestä rumpuja sun muita kympaaleja ei voi soittaa. Ei ne ole soitin, niitä hakataan. Kai ne sitten on hakkain? Piano on sentään kunnon soitin kerpele. Ja kaikki muutkin soittimet ovat kunnollisia, kunhan ne eivät ole lyömäsoittimia. Eihän lyömällä voi soittaa, ihmeen mölinää siitä vaan tulee. Ja kova äänikin, kun niitä kerran hakkaamalla soitetaan!
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
KoRn88.
15.12.2005 17:24:06
Voi voi, näitä kun lukee niin saa kyllä kiittää onneaan, että on mukavat naapurit. Soitan kämpässä, jossa on melko huono äänieristys, joten soitto kuuluu melko hyvin naapureillekin. Soitan vielä kaikenlisäksi vähintään sen kaksi tuntia joka päivä, eikä mitään valituksia ole ikinä tullut. Olemme sopineet, että klo 22.00 loppuu soittaminen ja siitä pidän tiukasti kiinni.
iha homoo kyl mä nussin mun tyttöystävää iha nii paljo ku huvittaa ja oon 15. tarkottako se sitä et olen rikollinen? -lucbass
metallia Kemistä: UNIC
HeavyManDrummer
15.12.2005 17:45:53
Voi voi, näitä kun lukee niin saa kyllä kiittää onneaan, että on mukavat naapurit. Soitan kämpässä, jossa on melko huono äänieristys, joten soitto kuuluu melko hyvin naapureillekin. Soitan vielä kaikenlisäksi vähintään sen kaksi tuntia joka päivä, eikä mitään valituksia ole ikinä tullut. Olemme sopineet, että klo 22.00 loppuu soittaminen ja siitä pidän tiukasti kiinni.

Se on hyvä että jotkut naapurit pitää tuosta ajasta kiinni ettei rue muuttelemaan omin päin että nyt ei soiteta tuolloin eikä tällöin :)
Lyhyestä virsi kaunis.
Youni
15.12.2005 19:41:18
Sivuaa aihetta:
http://www.saunalahti.fi/~krkoski/kerros.htm

Tuolta sitten tuo seitsemäs lappu. Ovat ne muutkin viihdyttäviä.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
mishrak
15.12.2005 20:37:14
Missä huoneessa rummut ovat?
Meinaan jos rummut on esim. heti naapurin seinän takana niin kannattaa siirtää (jos mahdollista) rummut kauemmas. Siis toiseen huoneeseen toiselle puolelle taloa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)