Aihe: keskustelua kalvoista
1 2 3 4 5 6 7 8
miän vain
13.12.2005 13:00:22

Onkos kukaan päässyt kokeilemaan seuraavia kalvoja: Remo Fiberskyn 3, Remo Suede, Remo Renaissance, Ludwig Medium Coated, Aquarian Jack DeJohnette signaturet? Jos olette, missä käytitte niitä ja mitä niistä piditte? Miten vertaisitte kyseisiä kalvoja ominaisuuksiltaan päällystettyyn ambassadoriin?

Joo, kaikkia paitsi ludaria.

Fiberskyn: todella lämmin ja tuhti, soi myös kivasti. Virvelissä vallan mainio, teräsvirvelistä häipyy se ikävä terävä piikki, mutta teräksen kirkas sointi jää. Huono puoli on sitten kestävyys: se nahkan näköinen on vain pintalaminaatti. Alkaa kuplia ja kupruilla melko nopeasti, lopulta repeää. Soundi menee vähän hassuksi ja ulkonäkö kamalaksi. Vähän kevyempään menoon ja etenkin tomeihin sopiva, niitä kun ei lyödä niin usein. Pinta on kuitenkin loistava sutisoittoon, parempi kuin ambassadorissa.

Suede: soundi kirkkaan ja pinnoitetun puolivälistä. Ei toiminut mulla yhtään. Kummallinen korkea ritisevä jälkisointi, jota ei saanut pois millään. Ikävä ja kylmän kuuloinen. Johtunee siitä, että ohut pinnoite sijaitsee kalvon molemmilla puolilla. Tai ehkä en sitten osannut..

Renaissance: sama kuin suede, mutta toimi mainiosti. Hieman kirkkaampi kuin coated ambassador, mutta silti lämmin ja maanläheinen. Ei Kirkkaan kalvon muovisuutta.

Jack DeJohnette: mainio. Musta pinnoite on tyylikäs - ja extrapaksu. Tukeva soundi, mainio tuntuma. Matalaa rulee niin että riittää, mutta ei silti kuulosta ämpäriltä. Olemukseltaan jazz-kalvo, mutta kyllä sillä rokin polkasee. Huono puoli on sitten tuo pinnoite: lähtee irti suunnilleen samaa kyytiä kuin coated ambassadorista, tarttuu kapulan päihin ja kulkeutuu muihin kalvohin. Pelteihin se ei onneksi tarttunut. Jos laittaa koko setin samoja kalvoja, niin ongelmaa ei tietty ole.

--

Kiinnostais nuo modern vintaget, mutta ei tahdo kaupoissa olla. DLX:sästä löytyi yksi ainoa, ja sekin oli american vintage ja 13", että ei virvelitesiin edes. Muualla ei ole näkynyt. Lisäksi epäilen, että nuo ylikokoiset olisivat jopa liian isot mulle. Kuinka on? Mistä saa?
If you dig it, you gotta dig it. Dig it?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
sammakko54
13.12.2005 13:38:33
Minulla on tomeissa pinstripet päällä eikä resona ole mitään. Mitä ootte mieltä tämmösestä? Aika vaikeahan noita on saada soimaan mielyttävästi siksi olen demppaillut aika paljon.

Auttaisiko ala kalvojen hankinta?
päyväpäy
Paas
13.12.2005 13:42:20
Minulla on tomeissa pinstripet päällä eikä resona ole mitään. Mitä ootte mieltä tämmösestä? Aika vaikeahan noita on saada soimaan mielyttävästi siksi olen demppaillut aika paljon.

Joo-o. Alakalvot paikalleen ja lyöntikalvoksi olisi kyllä hyvä laittaa jotain muuta kuin pinstripet. Ne kun ei varsinaisesti pahemmin soi(ainakaan laajalla alueella).
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Legatus
13.12.2005 13:43:17

Kyllä. Dempit pois ja alakalvo kiinni.
Janne pentele!!!!!!!
DimensionZ
13.12.2005 13:43:42 (muokattu 13.12.2005 13:44:10)

Haha, no on varmasti aika kauhea soundi. Ei millään pahalla. Tai mistä sitä tietää, voit nousta äänimiesten suosioon aika kovaa tahtia tollasella virityksellä.

Omasta mielestäni ilman alakalvoja tulee aivan liian tönkkö soundi, oli se sitten mikä tahansa lyöntikalvo. Ja voit olla varma, että se ei kuulu minnekään bändin seasta.

Eli joo, mene kauppaan ja osta alakalvot.
''He jumped right out of a building!!''
sammakko54
13.12.2005 14:10:42

Eli joo, mene kauppaan ja osta alakalvot.

Selvä. mitkä kalvot sitten sopis pinstripien kanssa?
Ei varmaan mitkään.. mutta kumminkaan en haluais vielä uusia lyöntikalvoja ostaa.
Jonku ajan päästä kyllä.
päyväpäy
Paas
13.12.2005 14:29:07
Ei varmaan mitkään.. mutta kumminkaan en haluais vielä uusia lyöntikalvoja ostaa.
Jonku ajan päästä kyllä.

Perusratkaisu olis nakata kirkkaat ambassadorit alle.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Mr. Morrow
13.12.2005 15:34:04
Jonku ajan päästä kyllä.

Evans G1. Ostat sitten myöhemmin G2:set lyöntikalvoiks ja toimii!!
Yhteinen kohtalomme on verinen, mutta veri on vieraan...
Mikael
13.12.2005 16:05:33

Kiinnostais nuo modern vintaget, mutta ei tahdo kaupoissa olla. DLX:sästä löytyi yksi ainoa, ja sekin oli american vintage ja 13", että ei virvelitesiin edes. Muualla ei ole näkynyt. Lisäksi epäilen, että nuo ylikokoiset olisivat jopa liian isot mulle. Kuinka on? Mistä saa?

American Vintage on siis se ylikokoinen ja Modern Vintage normikokoinen - muuten ovat sama homma. Tilaamalla saa... ainakin Espoon Musiikista : )
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Mikael
13.12.2005 16:12:39 (muokattu 13.12.2005 16:16:08)

Saat kuullostamaan nuo Aquarianisi todella mielenkiintoisilta. Mitenkäs soundin elävyys/kuivuus? Samaa luokkaa kuin päällystetyssä ambassadorissa? Miten muuten päällystetty ambassador ja nuo vintaget eroavat?

Soundi ei ole kuva. Lämpimämpi, paksumpi ja tummempi soundi kuin abassadorissa. Kestää myös paremmin tuo pinnoite ja on kivan värinen.

Evanssin J1 muuten muutti muuten tosi nopsaan ulkonäköään, kun kapulan jäljet jäivät tummina välittömästi kalvoon - soundiin toi ei vaikuta mut näytti rumalta. Hyväsoundiset kalvot kuitenkin juu.

Remo Fiberskyn 3

Tää on kans hyvä, varsinkin just metallisnaressa. Mun vanhoissa MLX:issä toimi hyvin myös tomeissa, mutta ovatten hieman liian stydit noille vahnoille Gretscheille. Noi on vähän sellaset "nykyrummuista vanhemman kuuloista" -kalvot. Mun käytössä kestivätkin ihan hyvin ja ulkoisesti ehkäs koko joukon hienoimmat.

Remo Suede, Remo Renaissance

Näistä mä en tykännyt kummastakaan. Jotenkin kylmä ja muovinen meininki. Tosin luovutin aika äkkiä noiden kanssa...
LumPus
13.12.2005 16:58:37
American Vintage on siis se ylikokoinen ja Modern Vintage normikokoinen - muuten ovat sama homma. Tilaamalla saa... ainakin Espoon Musiikista : )

tilausaika on pitkähkö. joulun jälkeen ihmetellään varastoa uudestaan.

miten ne J1:set toimi sulla? oliko kokokojen kanssa onkelmia?
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
Mikael
13.12.2005 17:07:02

miten ne J1:set toimi sulla? oliko kokokojen kanssa onkelmia?

Vähän oli tiukkaa juu, mut meni kuitenkin. Hyvin toimivat, mut kyl mä silti vielä seuraakas tilaan ajoissa American Vintaget.
vapauskauppias
13.12.2005 20:20:33 (muokattu 13.12.2005 20:27:17)
Mulla on Yamaha-setissä Renaissancet tomeissa ja Ambassador snaret alla. Mitä perus-amppareihin vertaa, niin mielestäni soundi on syvempi ja herkempi - tietysti viritykselläkin on suuri vaikutus asiaan.

Ambassador snaret tomeissa alla? Miten se toimi verrattuna kirkkaaseen Diplomatiin/Ambassadoriin?

Joo, kaikkia paitsi ludaria.

Missä rummuissa kokeilit kyseisiä kalvoja? Miten ne paranti/huononti juuri sen komponentin perusluonnetta?

Remo Fiberskyn 3

Tää on kans hyvä, varsinkin just metallisnaressa. Mun vanhoissa MLX:issä toimi hyvin myös tomeissa, mutta ovatten hieman liian stydit noille vahnoille Gretscheille. Noi on vähän sellaset "nykyrummuista vanhemman kuuloista" -kalvot. Mun käytössä kestivätkin ihan hyvin ja ulkoisesti ehkäs koko joukon hienoimmat.

Mitä tarkoitat 'liian stydeillä' soundeilla? Miten vertaisit Fiberskynien soundia ja muita ominaisuuksia tuohon Aquarianin kilpailevaan malliin?
Migo
13.12.2005 23:52:17
Tuota vielä kyselisin, että mites noi ambassadorit menee tommosessa vähän raskaammassa matskussa? Vai käykö ikäänkuin hieman kaikenlaiseen tyyliin? Emperorhan olisi toinen vaihtoehto, mutta tuo 1kerroskalvo toisaalta houkuttelis. Tiedä sitten.
Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti. http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/
vapauskauppias
13.12.2005 23:58:27
Tuota vielä kyselisin, että mites noi ambassadorit menee tommosessa vähän raskaammassa matskussa? Vai käykö ikäänkuin hieman kaikenlaiseen tyyliin? Emperorhan olisi toinen vaihtoehto, mutta tuo 1kerroskalvo toisaalta houkuttelis. Tiedä sitten.

Soundimieltymyksistä paljon kiinni. Lyötkö kovaa? Kovaa lyödessä kannattaa valkata Emperorit, jos haluaa pidempää kestoa kalvolta. Päällystetyt ambassadorit ovat perinteisesti todella all-around kalvot. Itse tykkään yksikerroskalvon avoimemmasta, ilmavammasta, soinnista. Raskaassa musiikissa toivotaan toisaalta ehkä enemmän botnea ja lyhyempää sointia, joten ehkä tuo kirkas Emperor toimisi siinä touhussa.
Mikael
14.12.2005 00:11:46 (muokattu 14.12.2005 00:12:01)

Mitä tarkoitat 'liian stydeillä' soundeilla? Miten vertaisit Fiberskynien soundia ja muita ominaisuuksia tuohon Aquarianin kilpailevaan malliin?

En mä tarkoittanut stydillä niinkään soundia, vaan ennemminkin kalvon rakennetta ja tuntumaa. Vaikka Fiberskyn Ambassador on saman paksuinen kuin normi-Ambassador niin pinnoitteesta johtuen se tuntuu paksummalta tai jotenkin raskaammalta/kuolleemmalta ja paljon tummemmalta soundiltaan, sekä sustainiltaan lyhyemmältä. Ja noi Pearlit taas olivat niin kirkassoundiset ja pitkän soinnin omaavat rummut että niihin se sopi, mutta Gretschit taas tuntuivat menevän varsinkin yläpäästään snadisti tukkoon, joten niihin sopi paremmin tollanen ambassador-tyyppinen kalvo.
Migo
14.12.2005 07:56:22
Soundimieltymyksistä paljon kiinni. Lyötkö kovaa? Kovaa lyödessä kannattaa valkata Emperorit, jos haluaa pidempää kestoa kalvolta. Päällystetyt ambassadorit ovat perinteisesti todella all-around kalvot. Itse tykkään yksikerroskalvon avoimemmasta, ilmavammasta, soinnista. Raskaassa musiikissa toivotaan toisaalta ehkä enemmän botnea ja lyhyempää sointia, joten ehkä tuo kirkas Emperor toimisi siinä touhussa.

Mitenköhän toi päällystetty emperor? Hitto ei viittiny vielä kalvoja hommata, kun aloin miettimään, että minkä tyyppiset sitä ottais. Toisaalta noi Emperorit voisi toisaalta olla minulle, mutta kyllä odotan tomeista hieman sointiakin, vaan eikai noikaan nyt niin paljon sitä sointia "tapa"? No pittää miättiä.
Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti. http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/
moderndrummer88
14.12.2005 08:04:55
Mitenköhän toi päällystetty emperor? Hitto ei viittiny vielä kalvoja hommata, kun aloin miettimään, että minkä tyyppiset sitä ottais. Toisaalta noi Emperorit voisi toisaalta olla minulle, mutta kyllä odotan tomeista hieman sointiakin, vaan eikai noikaan nyt niin paljon sitä sointia "tapa"? No pittää miättiä.

molempi parempi, kaverilla exporteissa oli emperor coatedit ja mulla oli emperor clearit siihen aikaan ja ihan yhtä hyvin toimi molemmat, noista coatedeista lähti vähän läskimpi soundi ehkä
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Migo
14.12.2005 08:21:32
molempi parempi, kaverilla exporteissa oli emperor coatedit ja mulla oli emperor clearit siihen aikaan ja ihan yhtä hyvin toimi molemmat, noista coatedeista lähti vähän läskimpi soundi ehkä

Okei, kiitoksia. Täytyy noita coated malleja kokeilla varmaankin.
ToMi88
14.12.2005 10:35:59

Pinstripet vaan kiinni exportteihin:) Oikeesti, toimii todella hyvin. Muhkea saundi. Emperoreja en oo kokeillu, mutta luulempa niitten toimivan yhtähyvin, ehkä vähän avonaisemmin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)