![]() 02.12.2005 16:28:36 | |
---|---|
Siksi, että niille kuitenkin olisi kysyntää. ja niitä tehdään juuri niin pitkään kuin tarpeeksi moni jälleenmyyjä on halukas/kyvykäs myymään niitä. Paiste vielä siinä vaiheessa halusi häivyttää mallin tuotannosta pikkuhiljaa, uskoen 2000- ja 3000-sarjojen myyvän paremmin ja pian syrjäyttävän 2oo2:t, joten ei mainostanut niitä enää. Näin ainakin näkisin asian. No olipas sitten typerä veto bisnesmielessä. Vetää tuote markkinoilta, vaikka sille olisi kysyntää. Kuitenkin kilpailu on siinä bisneksessä sen verran kovaa että kuulostaa oudolta strategialta lopettaa tuote jolle muka olisi kysyntää.. Itse luulen että Paiste lopetti 2002 tuotannon ja mainonnan. Piste. Eikä todellakaan tehnyt symbaaleita silti myyntiin muttei mainostanut niitä mitenkään. Ei ne tehtaat niin isoja ole että siellä tehtäisiin huvin vuoksi joitain malleja sillä meiningillä että "kahtotaan ny josko näitä joku vielä tilais." www.vasamayhtye.com | |
![]() 03.12.2005 00:21:50 (muokattu 03.12.2005 00:27:03) | |
Kyllä niissä ihan lakka on. Lakkoja kun on useanlaisia, nämä mihin rumpujen ja muiden huonekalujen(? :p) pinnoitteena ollaan totuttu on sitä kovalakkaa, joka on suojaavaa, kestävää, kovapintaista ja kiiltävää. Lakkoja on pehmeämpiäkin, osa voi tosiaan olla vahapohjaisia joka kovettuu osittain, eikä siten leviä mutta ei myöskään halkeile symbaalin väreillessä. Ja ei sitä tosiaan mitään isoa kerrosta ole ainakaan missään high-end sovelluksissa, eikä tarvitsekaan olla. Ihan hienonhieno pinnoite pitää kyllä hapettuman poissa, ja jos se on jokseenkin elastista, se ei heti hajoa kapulankärjenkään osuessa siihen. Wanhoissa Zildjian ZXT:issäni oli kyllä ihan selkeä lakka siinä pinnassa. Pesin nimittäin ensimmäisen kerran niitä Groove Juicella, ja pinnasta lähti niin ikään oikein paksu lakkakuori suurina suikaleina, sekä logot kuin siirtotarrat. Soivat kyllä heleämmin sen jälkeen, vaikka eihän ne pellit sinänsä hyviltä voineet kuulostaakaan. :D No olipas sitten typerä veto bisnesmielessä. Vetää tuote markkinoilta, vaikka sille olisi kysyntää. Kuitenkin kilpailu on siinä bisneksessä sen verran kovaa että kuulostaa oudolta strategialta lopettaa tuote jolle muka olisi kysyntää.. Itse luulen että Paiste lopetti 2002 tuotannon ja mainonnan. Piste. Eikä todellakaan tehnyt symbaaleita silti myyntiin muttei mainostanut niitä mitenkään. Ei ne tehtaat niin isoja ole että siellä tehtäisiin huvin vuoksi joitain malleja sillä meiningillä että "kahtotaan ny josko näitä joku vielä tilais." Tekivät tuon Formula 602:ille, että kysele siitä sitten. Mutta kuten sanoin, en tiedä mitä tekivät tai olivat tekemättä 2oo2:ille niinä muutamana vuotena kun olivat pois markkinoilta. Mutta sehän selviää sarjanumeroita seurailemalla: Jos löytyy 2oo2:ia kasikytluvulta jotka on stanssattu pölkyillä PAISTE 2002 ja sarjanumero alkaa 7*****, 8***** tai 9*****, ne on lähteneet tehtaalta vuosina 1987 - 1989. Ja sen Paiste on itsekin "myöntänyt" että typerä veto oli ottaa 2oo2:t pois, sillä eivät nykyään halaistulla sanallakaan mainitse enää, että 2oo2:t olisivat joskus olleet pois tuontannosta. :) "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" | |
![]() 03.12.2005 14:50:07 | |
Zildjianin huonon lakkapinnan huomasin itsekin tuon edge-riden kanssa. Lähti hetken soiton jälkeen isoina levyina ihan sormin, joissain kohdissa oli hieman tiukemmassa. Maahantuojallekin valitettiin, kun ihan uusi pelti oli kyseessä, ei viikkoakaan soitettu. Vastaus oli, että näin tosiaan tapahtuu, totu siihen. Eivät alentaneet hintaa, kauppias sentään tajusi tehdä niin. Aika pian loppui tuon sarjan valmistaminen, ilmeisesti monelle muulle kävi samoin. Positiivista on, että lakan lähdettyä soundi parani. Ei se silti mikkän huippu ole. Asiaan. muistan lukeneeni, että musta- ja punaleimaisissa 2002:sissa olisi eri profiili, etenkin kellon kohdalla. Punaleimaisissa kellon liitoskohta on terävämpi, mustaleimaisissa sulavampi. Terävämpi reuna erottaa kellon tehokkaammin, eli kilinä lisääntyy mutta herkkyys kärsii. Saatan toki olla ihan metsässä. | |
![]() 03.12.2005 19:36:35 | |
No olipas sitten typerä veto bisnesmielessä. Vetää tuote markkinoilta, vaikka sille olisi kysyntää. Kuitenkin kilpailu on siinä bisneksessä sen verran kovaa että kuulostaa oudolta strategialta lopettaa tuote jolle muka olisi kysyntää.. Itse luulen että Paiste lopetti 2002 tuotannon ja mainonnan. Piste. Eikä todellakaan tehnyt symbaaleita silti myyntiin muttei mainostanut niitä mitenkään. Ei ne tehtaat niin isoja ole että siellä tehtäisiin huvin vuoksi joitain malleja sillä meiningillä että "kahtotaan ny josko näitä joku vielä tilais." Näin tästä markkinoinnin proseminaarityön väännön lomasta kommentoituna: Tämä liiketoiminnallinen strategia on ihan yleisesti käytössä oleva, tunnetaan esimerkiksi "lypsy"- tai "sadonkorjuu"-strategiana, ja käytössä tapauksissa, jolloin tuotteen kysyntä vähenee siinä määrin, että markkinointitoimenpiteitä ei pidetä kannattavina, mutta niiden lakkauttamisen toivotaan aikaansaavan tilanteen, jossa tuotteen kannattavuus paranee. Eli käytännössä kaikki mainostus & vastaava lakkaa, tuotetta valmistetaan ns. vanhoille asiakkaille ja yritetään "lypsää" kaikki mahdollinen saatavissa oleva tuotto ennen tuotteen vetämistä markkinoilta. (kts. Hooley 1998, Kotler 1997) Muitakin esimerkkejä lypsystrategian toteutuksen jälkeen uuden nousun kokeneista tuotteista löytyy, 2002 on kyllä aika tyypillinen tapaus. Palataan keskustelemaan musiikista, anteeksi häiriö... | |
![]() 03.12.2005 19:40:23 | |
Miksi Paiste olisi tehnyt 2002:sia muttei markkinoinut eli myynyt niitä? Ja markkinointi ja myyminenhän ovat kaksi eri asiaa... Markkinointiin käytetään rahaa, myynnistä saadaan rahaa... Sori, nyt mä lopetan. | |
![]() 03.12.2005 20:40:19 | |
Millonka noita punaleimaisia 2002:sia alettiin valmistamaan? | |
![]() 03.12.2005 20:41:46 | |
Joskus oon 2002 20" ridella soittanu, ja hyvä oli. Tosi washy-soundi. "Anything that is too stupid to be spoken is sung." -Voltaire (1694-1778) | |
![]() 04.12.2005 00:45:09 | |
Asiaan. muistan lukeneeni, että musta- ja punaleimaisissa 2002:sissa olisi eri profiili, etenkin kellon kohdalla. Punaleimaisissa kellon liitoskohta on terävämpi, mustaleimaisissa sulavampi. Terävämpi reuna erottaa kellon tehokkaammin, eli kilinä lisääntyy mutta herkkyys kärsii. Saatan toki olla ihan metsässä. Ei kyllä ole omien kokemusteni perusteella mitään perää. Omistan sekä musta- että punaleimoja itse, ja prikulleen samanmuotoiset helttakellot niissä on. En ole tosin päässyt vertaamaan mustaleimarideä punaleimaiseen, mutta hatsit ja crashit on kyllä ihan samasta muotista. Mustaleimachinojen kello on kyllä merkittävästi erimallinen, sen ovat jossain vaiheessa uusineet. Oli aiemmin isompi ja pyöreäkanttisempi. Kellon näkyvään erottumiseen punaleimaisissa tosin voi vaikuttaa se hitusen erilainen vasarointi- ja sorvauskuviot, sekä mustaleimojen iän tuoma patina, mutta tiedä häntä. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" | |
![]() 04.12.2005 01:10:10 | |
Näin tästä markkinoinnin proseminaarityön väännön lomasta kommentoituna: Tämä liiketoiminnallinen strategia on ihan yleisesti käytössä oleva, tunnetaan esimerkiksi "lypsy"- tai "sadonkorjuu"-strategiana, ja käytössä tapauksissa, jolloin tuotteen kysyntä vähenee siinä määrin, että markkinointitoimenpiteitä ei pidetä kannattavina, mutta niiden lakkauttamisen toivotaan aikaansaavan tilanteen, jossa tuotteen kannattavuus paranee. Eli käytännössä kaikki mainostus & vastaava lakkaa, tuotetta valmistetaan ns. vanhoille asiakkaille ja yritetään "lypsää" kaikki mahdollinen saatavissa oleva tuotto ennen tuotteen vetämistä markkinoilta. (kts. Hooley 1998, Kotler 1997) Muitakin esimerkkejä lypsystrategian toteutuksen jälkeen uuden nousun kokeneista tuotteista löytyy, 2002 on kyllä aika tyypillinen tapaus. Palataan keskustelemaan musiikista, anteeksi häiriö... Kai se sitten niin on. Kuullosti vain maalaisjärjellä ajateltuna oudolta. Mutta markkinatalous ja maalaisjärki ei olekaan sama asia... :) www.vasamayhtye.com | |
![]() 04.12.2005 01:57:27 | |
Millonka noita punaleimaisia 2002:sia alettiin valmistamaan? Vuonna 1980. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" | |
![]() 04.12.2005 12:53:43 | |
Eikun joo, sekoilen. Sekoitin Giant Beatteihin - niiden uusintaversioissa on erilaiset kellot kuin alkuperäisissä. | |
![]() 04.12.2005 13:14:02 | |
Eikun joo, sekoilen. Sekoitin Giant Beatteihin - niiden uusintaversioissa on erilaiset kellot kuin alkuperäisissä. Eivät kyllä ole mun mielestä nekään, verrattu nimittäin on, tosin ei vierekkäin joten en mene varmaksi sanomaan. Mutta ne uudet Giant Beatit on kyllä tosin herkempiä ja dynaamisempia kuin alkuperäiset, kun ovat ohuempia. (Vai puhuitko sen kellon itsensä herkkyydestä?) Voi tosin olla että noissa uusintaversioissa on vähän isompi se kello, se jotenkin tuntuis olevan. Se on ainakin isompi kuin 2oo2:ssa ja antaa niille aika paljon potkua. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" | |
![]() 04.12.2005 15:43:46 (muokattu 04.12.2005 15:48:30) | |
Eivät kyllä ole mun mielestä nekään, verrattu nimittäin on, tosin ei vierekkäin joten en mene varmaksi sanomaan. Mutta ne uudet Giant Beatit on kyllä tosin herkempiä ja dynaamisempia kuin alkuperäiset, kun ovat ohuempia. (Vai puhuitko sen kellon itsensä herkkyydestä?) Voi tosin olla että noissa uusintaversioissa on vähän isompi se kello, se jotenkin tuntuis olevan. Se on ainakin isompi kuin 2oo2:ssa ja antaa niille aika paljon potkua. Asiasta toiseen. Sinulla kun tuntuu pelti-infoa löytyvän mukavasti, niin oletko kokeillut samassa kattauksessa sekä A-Custom että 2002 crasheja? Kipuilen tässä uuden isomman crashin oston kanssa ja tarkalleen ottaen olen ajatellut jo olemassa olevan 16" A-Customin kaveriksi vaikkapa 18" 2002:sta. Perusmallia tai Mediumia. Helppo vaihtoehto olisi tietenkin ostaa 18" A-Custom Crash, mutta kiinnostaisi muutkin merkit. Hollmi taisi sanoa, ettei ole löytänyt itselleen sopivaa yhdistelmää Zildjianin ja Paisten crasheista. Mitenköhän lienee... Hyvät rummut, huono soittaja! | |
![]() 04.12.2005 15:44:51 (muokattu 04.12.2005 15:48:07) | |
edit. Tupla poistettu. Hyvät rummut, huono soittaja! | |
![]() 04.12.2005 18:04:53 | |
Asiasta toiseen. Sinulla kun tuntuu pelti-infoa löytyvän mukavasti, niin oletko kokeillut samassa kattauksessa sekä A-Custom että 2002 crasheja? Kipuilen tässä uuden isomman crashin oston kanssa ja tarkalleen ottaen olen ajatellut jo olemassa olevan 16" A-Customin kaveriksi vaikkapa 18" 2002:sta. Perusmallia tai Mediumia. Helppo vaihtoehto olisi tietenkin ostaa 18" A-Custom Crash, mutta kiinnostaisi muutkin merkit. Hollmi taisi sanoa, ettei ole löytänyt itselleen sopivaa yhdistelmää Zildjianin ja Paisten crasheista. Mitenköhän lienee... En setissä, mutta liikkeessä olen vieritysten vertaillut 2oo2:ia ja A Customeita. Sulla on siis se A Custom Crash, eikä Fast taikka Projection? Siihen kaveriksi voisi olla mukava vaikkapa se 18" Medium. On paksumpi ja kukaties kovaäänisempi, mutta puskee läpi enemmän keskiääntä joten voisi sikäli sopia yhteen paremmin. A Custom Projectionin kanssa se 2oo2 Crash olisi parempi pari, kun ovat kumpainenkin sellaisia räjähtäviä ja kliinejä. Mutta älä usko mua, mene ja kokeile itse, niin se on varminta. Älä sulje myöskään sen 2oo2 Rock crashin mahdollisuutta ulos kuvasta. Se ei ole ollenkaan mikään paistinpannu, vaikka kovaan soittoon sopiikin hyvin. Myös Signatureista kannattaa katseskella, ja vaikka niistä Giant Beateistakin, kukaties löytyy sopivampikin pari kuin 2oo2. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" | |
![]() 04.12.2005 19:31:06 | |
En setissä, mutta liikkeessä olen vieritysten vertaillut 2oo2:ia ja A Customeita. Sulla on siis se A Custom Crash, eikä Fast taikka Projection? Siihen kaveriksi voisi olla mukava vaikkapa se 18" Medium. On paksumpi ja kukaties kovaäänisempi, mutta puskee läpi enemmän keskiääntä joten voisi sikäli sopia yhteen paremmin. A Custom Projectionin kanssa se 2oo2 Crash olisi parempi pari, kun ovat kumpainenkin sellaisia räjähtäviä ja kliinejä. Mutta älä usko mua, mene ja kokeile itse, niin se on varminta. Älä sulje myöskään sen 2oo2 Rock crashin mahdollisuutta ulos kuvasta. Se ei ole ollenkaan mikään paistinpannu, vaikka kovaan soittoon sopiikin hyvin. Myös Signatureista kannattaa katseskella, ja vaikka niistä Giant Beateistakin, kukaties löytyy sopivampikin pari kuin 2oo2. Jep, kiitos. Niin, ihan perus 16" A-Custom se on. En usko sinua kritiikittömästi tietenkään, mutta mukava kuulla kuitenkin mielipiteitä asioihin enemmän perehtyneiltä. Paikkakunnan soitinkauppa kun ei ole varustettu yleensä yhdelläkään huippucrashilla. Jotain halppis-Zildjianeja ja Staggeja siellä yleensä roikkuu. Eli kokeilu on aika mahdotonta, ellei piipahda muualle. Hyvät rummut, huono soittaja! | |
![]() 05.12.2005 17:50:25 | |
Nostan tämän vielä. Mitä ihmettä tarkoittaa tuossa linkissä oleva teksti, "ei medium crash"? Eikös se ole nimenomaan medium crash, jossa on ride-ominaisuuksia. Onko kyseessä eri pelti, kuin se jota joka paikassa myydään 2002 Medium Crashina? http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … ;pid=3923&mgid=33&sgid=256# Hyvät rummut, huono soittaja! | |
![]() 05.12.2005 17:52:35 | |
Nostan tämän vielä. Mitä ihmettä tarkoittaa tuossa linkissä oleva teksti, "ei medium crash"? Eikös se ole nimenomaan medium crash, jossa on ride-ominaisuuksia. Onko kyseessä eri pelti, kuin se jota joka paikassa myydään 2002 Medium Crashina? http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … ;pid=3923&mgid=33&sgid=256# Ei ole olemassa Paiste 2oo2 Medium Crashia. Crashit ja Mediumit erikseen. Mutta tuolla mainitsemallasi Medium Crashilla kaiketi tuota tarkoitetaan. | |
![]() 05.12.2005 17:55:29 (muokattu 05.12.2005 17:57:14) | |
Nostan tämän vielä. Mitä ihmettä tarkoittaa tuossa linkissä oleva teksti, "ei medium crash"? Eikös se ole nimenomaan medium crash, jossa on ride-ominaisuuksia. Onko kyseessä eri pelti, kuin se jota joka paikassa myydään 2002 Medium Crashina? http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … ;pid=3923&mgid=33&sgid=256# Olen huhuja kuullut, että joskus olisi ollut olemassa "2oo2 Medium Crash"-niminen malli. Ikinä en ole moista nähnyt yhtään missään yhtään kenelläkään, mutta aina joskus tuollaiset tekstit pistää ihmettelemään, että onko. Ja aina joskus joku sellaisesta puhuu tai väittää ostaneensa. Mutta oletettavasti tuo tuotekuvaus viittaa siihen, että kyseessä ei ole Crash, joka on Paisteen painoluokituksessa medium-painoinen, vaan "Medium"-niminen symbaali, joka käy hyvin sekä voimakkaasta krässistä että kevyestä ridestä, ja sen painoluokka on medium-heavy. Onko riittävän epäselvää? "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" | |
![]() 05.12.2005 17:57:57 | |
Ei ole olemassa Paiste 2oo2 Medium Crashia. Crashit ja Mediumit erikseen. Mutta tuolla mainitsemallasi Medium Crashilla kaiketi tuota tarkoitetaan. Niinniin. Aivan, nyt tajusin. Sehän on nimeltään pelkkä Medium. Crash-osastolla se kylläkin on Paisten sivuilla, että siinä mielessä on ymmärrettävää, kun puhutaan Medium Crashistä. Hyvät rummut, huono soittaja! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)