Aihe: Tama Starclassic Perf.:n reunaviisteet
1 2 3 4
DrmBug
16.11.2005 23:55:20
Olisiko mahdollista että toi kolhu tohon viisteeseen on tullut roudatessa? Starclassic basarithan tulevat tehtaalta ilman että kalvot ja vanteet ovat kiinni niissä.

Ehkä mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Siis, että se mulla ois tullu. Roudatessa on aina ollut sekä kalvot että keissit viisteen suojana.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Tama (Royal Star)
17.11.2005 00:24:47
Nykyinen = vanha Royalstar.

periaatteessa näin, mutta veikkaan, että supereissa on ainakin parempi saundi:). mutta niitähän on nyt jokaisella;)...
perus rokkirumpali.
moottorisaha
17.11.2005 01:48:23

Ja jossain vaiheessa kannattaa taas unohtaa perus elitistinen kamarunkkaus, ja ruveta miettimään että onko tuollaisella nyt sitten kokonaisuuden kannalta vittuakaan väliä. Nimittäin tärkeimmän pointin, eli sen, että kuulostaako rumpali hyvältä vai huonolta.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
markkuliini
17.11.2005 02:25:51

Ja jossain vaiheessa kannattaa taas unohtaa perus elitistinen kamarunkkaus, ja ruveta miettimään että onko tuollaisella nyt sitten kokonaisuuden kannalta vittuakaan väliä. Nimittäin tärkeimmän pointin, eli sen, että kuulostaako rumpali hyvältä vai huonolta.

Kaikkien asioiden tärkeyden voi mitätöidä tällaisella "filosofisella" "onko millään loppujen lopuksi mitään väliä"-hieromisella. Mutta varmaan moottorisahaakin ottaisi pannuun jos olisi saanut säästeltyä ihan uusiin rumpuihin ja rummut olisi valmiina kolhuilla? Vai eikö?
Sitäpaitsi eihän kukaan vissiin täällä asiaa mitenkään elintärkeäksi väittänytkään...
Mutta ei tästä sitten saa kai puhua...
www.vasamayhtye.com
DrmBug
17.11.2005 11:30:08
Kaikkien asioiden tärkeyden voi mitätöidä tällaisella "filosofisella" "onko millään loppujen lopuksi mitään väliä"-hieromisella. Mutta varmaan moottorisahaakin ottaisi pannuun jos olisi saanut säästeltyä ihan uusiin rumpuihin ja rummut olisi valmiina kolhuilla? Vai eikö?
Sitäpaitsi eihän kukaan vissiin täällä asiaa mitenkään elintärkeäksi väittänytkään...
Mutta ei tästä sitten saa kai puhua...

Nimenomaan. En usko, että nuo kolhut kovin hirveästi soundiin vaikuttaa (jos ollenkaan). Mutta mitäs jos haluaisin vaikka myydä pöntöt jossain vaiheessa? Eihän sitä nyt viallista tuotetta viitsi myydä...
hollmi-5
17.11.2005 11:35:05
Moottorisaha tuntuu olevan enemmän sellainen provosoija. En nyt muista, olisiko jonkin rakentavan kommentin joskus esittänyt. Kaikki tahtoo olla tuota "Mitä väliä" -linjaa. Minä en edes tiedä, onko hänellä rumpuja tai osaako (omasta mielestään) niitä soittaa. Tyylihän se on tämäkin.
Mika Hollström
hgr
17.11.2005 12:18:36
En usko, että nuo kolhut kovin hirveästi soundiin vaikuttaa (jos ollenkaan).

Taatusti vaikuttaa soundiin jos reunaviisteissä on kuoppia.
Tindrum
17.11.2005 12:29:55

No joo.
Lue vikaluetteloni virvelistä ja mieti uudestaan vaikuttaako saundiin.
Tai, tarkemmin ajateltuna - älä vaivaudu. Menee liian monimutkaiseksi.
Sa(n)kari
17.11.2005 13:17:36
Hmm, rupesinpahan ihan huvikseni miettimään, mitäs jos noita reunaviistehäröjä kokeilis korjata ihan puukitillä? Kestäisköhän se siellä alla? Sillä nyt ainakin vois saada ne tasaiseksi. Tottakai ketjun alkup. tapauksessa menee ihan takuun piikkiin, mutta noin niinkun teoriassa.
moottorisaha
17.11.2005 13:57:34

Moottorisaha tuntuu olevan enemmän sellainen provosoija. En nyt muista, olisiko jonkin rakentavan kommentin joskus esittänyt. Kaikki tahtoo olla tuota "Mitä väliä" -linjaa. Minä en edes tiedä, onko hänellä rumpuja tai osaako (omasta mielestään) niitä soittaa. Tyylihän se on tämäkin.

Noh, pieni provotus on aina paikallaan silloin kun porukka käyttää kaiken energiansa johonkin reunaviistejynssäykseen. :)
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
markkuliini
17.11.2005 14:03:53

Noh, pieni provotus on aina paikallaan silloin kun porukka käyttää kaiken energiansa johonkin reunaviistejynssäykseen. :)

Noh, pieni nipotus on aina paikallaan silloin kun tyyppi käyttää kaiken energiansa johonkin provotushinkkaukseen. :)
www.vasamayhtye.com
Ällistysmies
17.11.2005 17:23:48 (muokattu 17.11.2005 17:24:01)
Nimenomaan. En usko, että nuo kolhut kovin hirveästi soundiin vaikuttaa (jos ollenkaan). Mutta mitäs jos haluaisin vaikka myydä pöntöt jossain vaiheessa? Eihän sitä nyt viallista tuotetta viitsi myydä...

Eikös sulla ollutkaan ne starclassicit yhdessä vaiheessa myynnissä?
Näinkö unta, vai söinkö mä lunta?
DrmBug
17.11.2005 17:27:32
Eikös sulla ollutkaan ne starclassicit yhdessä vaiheessa myynnissä?
Näinkö unta, vai söinkö mä lunta?

Olihan ne. Itseasiassa otin ne pois myynnistä kun huomasin noi kolhut.
Henga
17.11.2005 19:38:25 (muokattu 17.11.2005 19:38:45)
Miksi sä muuten niitä melkein samantien aloit myymään? 3kk vanha setti...eikö miellyttänyt vai?
Paas
17.11.2005 19:56:57
Minulla oli itse asiassa jossain sc performerin basarin viisteessä myös joku pieni epätasainen kohta. Eli kyllä noissa niitä pieniä "pikkuvikoja" on. Voisivat kyllä tehtaalla katsoa noita viisteitä tarkemminkin ottaen huomioon että kyseessä ei ole mikään halpis sarja.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
moottorisaha
18.11.2005 00:12:17

Minulla oli itse asiassa jossain sc performerin basarin viisteessä myös joku pieni epätasainen kohta. Eli kyllä noissa niitä pieniä "pikkuvikoja" on. Voisivat kyllä tehtaalla katsoa noita viisteitä tarkemminkin ottaen huomioon että kyseessä ei ole mikään halpis sarja.

Ehkä hekin tajuavat, että basarissa sillä ei ole juuri mitään väliä. Vai virittääkö joku basarin oikein soimaan?
Rumba-Ali
18.11.2005 00:17:28

Ehkä hekin tajuavat, että basarissa sillä ei ole juuri mitään väliä. Vai virittääkö joku basarin oikein soimaan?

oot kyllä ihan oikeassa. Sehän on sama kuin jos kitaran alemmasta E:stä puuttuis punosta 5 cm:n matkalta. Vai virittääkö joku niitä muka...
Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti!
Bacchus
18.11.2005 00:36:14 (muokattu 18.11.2005 00:37:54)

Haa, katos saakeli, Paassilta on tullu takasin!=)

Enkös sanonutkin, että jossain vaiheessa rupeaa vanha suola janottamaan, ei sitä rumpujen parista malta pysyä erossa.;) Ja hyvä niin.

EDIT:

Niin, alkuperäiseen aiheeseen mainitakseni, ei tuollaista jälkeä tämän hintaluokan vehkeissä saisi missään tapauksessa olla. Laadunvalvonta kusee.
Jag är en hund
moottorisaha
18.11.2005 01:13:15

oot kyllä ihan oikeassa. Sehän on sama kuin jos kitaran alemmasta E:stä puuttuis punosta 5 cm:n matkalta. Vai virittääkö joku niitä muka...

1) Kitaran E-kieli SOI ja värisee tallaa vasten pitkään. Basarin kalvot nyt yleensä vain lähinnä tömähtävät, eikä idea ole siinä että ne soi tasaisesti ja puhtaasti pitkän aikaa. 2) Oarempi vertaus olisi, että tallassa kielen alla olisi joku pieni hinkkautumajälki (jota tuskin kukaan edes huomaisi soinnista, jos sitä ei tietäisi).
Niskamies
18.11.2005 06:52:07
1)Basarin kalvot nyt yleensä vain lähinnä tömähtävät, eikä idea ole siinä että ne soi tasaisesti ja puhtaasti pitkän aikaa.

Oletkos kuullut muuan Bonhamin Johnista?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)