sutikomppi 12.11.2005 10:40:28 | |
---|
Bändillä kohta keikkailua edessä ja tullut tuottajan taholta noottia, että pitäisi soitossa panostaa siihen, että se myös näyttää kivalta. Noh ensimmäinen asia mitä tuli mieleen, että kai sitä vois kapuloita pyöritellä siellä täällä kun kerta osaa pari temppua. pari näppärää crossoveria voi harjotella, saa niilläkin pari säväystä aikaan. Nuo kuitenkin enemmän semmosia SHOW-juttuja kun ihan semmosia perusnäyttävyyttä. Eli mitkä ovat teidän vinkkejä siihen, että soitto näyttää lennokkaalta ja siltä, että sitä on kiva katsoa joka tilanteessa, eikä vain silloin kun kapulat pyörii ja kädet menee ristiin rastiin. Auttaako jos möllerin upstroke, downstroke, fullstroke hommia alkas miettimään ihan perussoitossakin? Niinpä !! Soitto mielestäni näyttää ja kuulostaa lennokkaalta, kun on treenannut perusjutut kuntoon ja osaa biisit. Rumpujen tulee myös olla hyvin viritettyinä ja peltien suht.asiallisia. Itse lähtisin näistä asioista liikkeelle. Rudimentteja voi ja pitääkin yhdistellä perussoittoon. Itse olen soitellut nyt 30 vuotta, eikä minulla vielä ole ollut aikaa pyöritellä kapuloita. Jokaisella on tietysti oma tapansa treenata, esiintyä ja soittaa. Tämä kaikki ilman sarvia ja hampaita. Joka tapauksessa hyvää keikkaa ja hyvää viikonloppua. |
Epämuusikko 12.11.2005 23:12:44 | |
---|
Soitto mielestäni näyttää ja kuulostaa lennokkaalta, kun on treenannut perusjutut kuntoon ja osaa biisit. Rumpujen tulee myös olla hyvin viritettyinä ja peltien suht.asiallisia. Itse lähtisin näistä asioista liikkeelle. Rudimentteja voi ja pitääkin yhdistellä perussoittoon..... eikä minulla vielä ole ollut aikaa pyöritellä kapuloita. Sama homma. Vaikka kuinka olisi palveluammatti, niin palvelen mielummin korvia kuin silmiä. Joskus tosin olen erehtynyt nostamaan kapulaa pään yläpuolelle, sekin tapahtuu useinmiten vain merkiksi muille bändin jäsenille. Kyllä, olen kontrollifriikki. ...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009 |
Groovi 13.11.2005 00:45:02 | |
---|
Se näyttävyys tulee paljolti myös ajankanssa harjaantumalla. Paljon keikkoja = itseluottamusta = halua esiintyä enemmän = enemmän kikkailuja. Biisit tulee tietysti osata _todella_ hyvin. Jos haluaa tehdä keikalla temppuja, kannattaa nekin treenata "osaksi biisiä". Jos et bändin kanssa viitsi, niin ota vaikka klikki korvaan ja treenaa sitä soittoa sillätavoin, ihan kuin soittaisit sitä näyttävää keikkaa siellä hämärässä treenikämpässä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että soitto kuitenkin ennenkaikkea. Kivikasvoistakin rumpalia on ihan mukava seurata kun soitto kulkee. Taas pelle-rumpalia jolla ei yksikään isku osu kohdalleen, ei jaksa oikeasti katsoa kukaan. Jos pystyy palvelemaan musiikkia 100-prosenttisesti, ja jää silti kapasiteettia muuhunkin, niin ehdottomasti: Go For It! Kyllä maailmasta muutama sellainen rumpali löytyy, että molemmat hommat onnistuu yhtäaikaa jopa niin hyvin, että samalla kun olet soitosta kateellinen, et pysty ymmärtämään miten kaveri ehtii samalla pyöritellä kapuloita puolet biisistä. Summasummarum: stressaa soitosta enemmän kuin esiintymisestä. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Speedy 13.11.2005 12:24:31 | |
---|
Näyttävää on, kun kelaa itsensä rumpukorokkeen takana olevan ikkunan läpi pihalle kesken keikan. Sitäkin on täällä Savossa tapahtunut. Sinäkö?? Petrassa?? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
hollmi-5 13.11.2005 14:25:29 | |
---|
Sinäkö?? Petrassa?? En se minä ollut. Seuraavana päivänä olin sitten ko. rumpalia tuuraamassa. Rumpali kun sai sinne Sulkavan Muikkukukkoon porttikiellon. Mika Hollström |
hollmi-5 13.11.2005 14:30:12 | |
---|
Kyllä maailmasta muutama sellainen rumpali löytyy, että molemmat hommat onnistuu yhtäaikaa jopa niin hyvin, että samalla kun olet soitosta kateellinen, et pysty ymmärtämään miten kaveri ehtii samalla pyöritellä kapuloita puolet biisistä. http://www.drummerworld.com/Videos/johnblackwellfunky.html tämä kuvaa asian hyvin. Mika Hollström |
T.Laine 13.11.2005 15:02:52 | |
---|
^--- musiikista en kyllä tykännyt yhtään, mutta varsin muikean näköistä soittoa... Raatikaisen Jaskakin kun alkas vielä kapuloita pyörittelemään biisien aikana tollee ni valmis!! =) ...aina niitä menee... |
Nolte 13.11.2005 21:56:59 | |
---|
Mielestäni olisi äärimmäisen näyttävää jos rumpali räjähtäisi kesken keikan. Sehän oli jo ennen vanhaan tapana. Hyvät rummut, huono soittaja! |
Parantaja 14.11.2005 18:19:20 | |
---|
Hyvä esimerkki näyttävästä rumapalista on ainakin minun mielestäni Omnium Gatherumin ja Total Devastationin rumpali Jarmo Pikka. |
Ari-77 15.11.2005 01:39:29 (muokattu 15.11.2005 01:41:03) | |
---|
Totuushan on se, ettei rumpalia näy keikalla. Syy voi olla se, että savupilvi pumpalin edessä on liian sankka tai rumpuraiseria ei ole olemassa tai rumpuraiseri on liian korkealla. Lisäksi edessä saattavat maleksia muut muusikot ja laulaja. Tuosta kannattaa keskutella orkesterin valomiehen kanssa. Kyllähän rumpalin(rumemman ja pienemmänkin) saa näkyviin. Syksyllä kävi Peer Günttiä katsomassa ja siellä oli rumpuraiseri laitettu miltei eturivin jätkien väliin.Eli kaikki olivat melkein samassa rivissä. Kyllä muuten rumpali näkyi.Se on sitten makuasia,että milloin näkyy rumpalia liikaa tai liian vähän. Toki se on hieman hankalampaa jos bändissä on enemmän kuin 3 soittajaa... Rock on miesten musiikkia,homoilu on miesten hommaa,eli rock on homojen musiikkia! |
welho 15.11.2005 10:07:23 (muokattu 15.11.2005 10:07:31) | |
---|
Mitä bändiä olit katsomassa? Tais olla omia keikkoja;) Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!! |
Jemo 15.11.2005 20:41:17 | |
---|
Joey Baronilla on ainakin hauskaa soittaessaan, se tuli viime kesänä Keitelejazzissa huomattua. Äijä on jatkuvasti hymyssä suin, väliin naureskelee itsestään. Hilpeä veikko. Ja kekseliäs rumpali vieläpä. Jep. Teki paljon suuremman vaikutuksen kuin illan varsinainen tähti, Dave Weckl. Juttelin aiemmin samana päivänä Äänekosken keskus"puistossa" Baronin kanssa, tuntematta kuka tämä oli :) Kun totuus paljastui, hieman muuttui ilme. -Jemo Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
dictatorsh*t 15.11.2005 21:36:00 | |
---|
Itseäni lainaten ja lisäten: Teppo Mäkysellä on ainakin hauskaa soittaessaan, se tuli viime viikonloppuna Tampere jazz happeningissa huomattua. Äijä on jatkuvasti hymyssä suin, väliin naureskelee itsestään. Hilpeä veikko. Ja kekseliäs rumpali vieläpä. Ja koko ajan heilui fiiliksissä setin takana, sitä oli ilo kuunnella ja katsella. Kuva kyseiseltä keikalta: http://www.tampere.fi/musicfestivals/jazz05/gallery/fcq_teppo001.jpgAh, cartoons. America's only native art form. I don't count jazz because it sucks. |
Sami ist laden 22.11.2005 20:05:34 | |
---|
Niin tosiaan mun mielestä pitäis näyttää siltä mitä soittaa (tarkoittaa soittavansa). Eli kyllä se paitsi näyttää uskottavammalta että tuntuu itsestä siltä kun on samassa fiiliksessä kuin musa. En nyt tarkoita et pitäisi väkisin itkeä kun soitetaan jossain firmapikkujoulu keikalla princen purple rainia,mut sinneppäi :) Noita pyöritys juttuja ja muita on tullut kokeiltua mutta kun en niitä hallitse,niin joku muu saa hoitaa ne. |
Epämuusikko 22.11.2005 21:57:36 | |
---|
En se minä ollut. Seuraavana päivänä olin sitten ko. rumpalia tuuraamassa. Rumpali kun sai sinne Sulkavan Muikkukukkoon porttikiellon. Kävin tuolla pistokeikalla. Siellä porukka tuli sekä amerikanraudoilla että traktoreilla "kylille" ...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009 |
Shitmanek 22.11.2005 21:59:04 | |
---|
Kävin tuolla pistokeikalla. Siellä porukka tuli sekä amerikanraudoilla että traktoreilla "kylille" Vähän kuin täällä Somerolla. Joku ajaa kaupungilla limusiinillä ja joku traktorilla. Traktoreja on enemmän. Yarr! |
Paas 22.11.2005 23:30:09 | |
---|
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Kesukka 23.11.2005 08:20:27 | |
---|
Brian Setzerin rumpali Bernie Dresel on aika veikeä äijä rumpujen takana. Yksinkertainen on kaunista ja tehokasta |
hollmi-5 23.11.2005 10:32:38 | |
---|
Siellä porukka tuli sekä amerikanraudoilla että traktoreilla "kylille" Aamukaljoille ajelevat päältäajettavilla ruohonleikkureilla. Mika Hollström |
Ari-77 07.12.2005 19:49:18 (muokattu 07.12.2005 19:51:16) | |
---|
Tuosta kannattaa keskutella orkesterin valomiehen kanssa. Kyllähän rumpalin(rumemman ja pienemmänkin) saa näkyviin. Syksyllä kävi Peer Günttiä katsomassa ja siellä oli rumpuraiseri laitettu miltei eturivin jätkien väliin.Eli kaikki olivat melkein samassa rivissä. Kyllä muuten rumpali näkyi.Se on sitten makuasia,että milloin näkyy rumpalia liikaa tai liian vähän. Toki se on hieman hankalampaa jos bändissä on enemmän kuin 3 soittajaa... www.peergunt.com/pictures/photos/Jannes/PG_29102005_14.jpg vähän tuota niinku tarkoitin. Everybody Needs Dancemusic , sometimes... |