Aihe: Penkin korkeus
1 2 3
pehmo
17.12.2005 15:53:33

Jos oikein muistan, 90 asteen sääntö perustuu siihen, että istuma-asento olisi mahdollisimman rento. Jos nostaa penkkiä ylemmäs, reidet eivät lepää, vaan ovat hieman jännitettyinä sillä ne ikään kuin "roikkuvat" tuolin reunaa vasten. Muistaakseni tämä oli jotain työergonomiajuttuja, ei kyllä mitään muistikuvaa, mistä olen tälläistä lukenut.
Täytyy olla riski jotta jaksaa kantaa hanuristin kamoja.
TAMAS
28.12.2010 14:42:37
Nostetaanpas vanha topikki ylös pohjamudista.

Soittelin pitkään niin, että penkki oli korkealla, jollain aikaa oli jalat melkein suorina jopa. Myöhemmin sitten oli se 90 astetta suunnilleen... Vuosi sitten soitto koki pienen kolauksen selkävamman takia joka halvasi hieman oikeaa jalkaa. Tämä jätti sen verran jälkeä siihen, että ihan kaikkea ei pystynyt soittamaan enää samalla tavalla kun terveenä. Vasta nyt päätin kokeilla uutta muutosta setupissa ja laskin penkin sen verran alas, että jalat on hieman koukussa, virvelin nostin hieman korkeammalle, haikan ylös, pellit korkealle ja tomit nyt on luonnostaan korkeammalla. Tuli aivan täydellinen muutos soittoon ja hyvässä mielessä tietty. Oikea jalka tottelee nyt kuin ennenvanhaan jopa paremmin ja selkä pysyy väkisin suorassa kun on virppa ja haikka korkealla. Soittotuntumakin on jotenkin parempi kuin aiemmin.
ferodoz
28.12.2010 15:29:28

TAMAS: Nostetaanpas vanha topikki ylös pohjamudista.

Soittelin pitkään niin, että penkki oli korkealla, jollain aikaa oli jalat melkein suorina jopa. Myöhemmin sitten oli se 90 astetta suunnilleen... Vuosi sitten soitto koki pienen kolauksen selkävamman takia joka halvasi hieman oikeaa jalkaa. Tämä jätti sen verran jälkeä siihen, että ihan kaikkea ei pystynyt soittamaan enää samalla tavalla kun terveenä. Vasta nyt päätin kokeilla uutta muutosta setupissa ja laskin penkin sen verran alas, että jalat on hieman koukussa, virvelin nostin hieman korkeammalle, haikan ylös, pellit korkealle

Mulla kävi sama aikoinaan. Toki sitte ku vaiva parani, niin en enää muuttanu settiä takasi samaan asentoon missä se ennen oli, ehkäpä pikemminkin päinvastoin :D
T-Bone, the Saint, my F'n God
OPJ1974
29.12.2010 16:21:59

pehmo: Jos oikein muistan, 90 asteen sääntö perustuu siihen, että istuma-asento olisi mahdollisimman rento. Jos nostaa penkkiä ylemmäs, reidet eivät lepää, vaan ovat hieman jännitettyinä sillä ne ikään kuin "roikkuvat" tuolin reunaa vasten. Muistaakseni tämä oli jotain työergonomiajuttuja, ei kyllä mitään muistikuvaa, mistä olen tälläistä lukenut.

Allekirjoittanut joutuu jo ihan perusfyysisistä syistä (lue: kuulun persjalkaisten kääpiöheimolaisten lahkoon) pitämään penkkiä suht maksimikorkeudella. Jalat ovat reilusti yli 90 asteen kulmassa.

Kyllä, Basari on 22-tuumainen... siitä ei vaan voi tinkiä. Kyllä, etutomi on 8 tuumaa syvä. Kyllä, ergonomia on muutoin nyt ihan jees. Ja kyllä, jouduin opettelemaan basarinsoiton alkeita uudestaan. Toimii kohtalaisesti :)
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
kaljataiteilija
21.01.2011 18:03:24
Minua häiritsee notkuva rumpupenkki.
Olevinaan hyvä ja tukeva mutta niin se vaan heiluu kuin hullun mulkku.
Yrittänyt katsoa että onko siinä varsi liian väljä verrattuna istuimen runkoon tai jotain.
Millään ruuveilla ym. ei sitä saa kiristettyä tai vakaaksi.
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Kailis
21.01.2011 18:37:07

kaljataiteilija: Minua häiritsee notkuva rumpupenkki.
Yrittänyt katsoa että onko siinä varsi liian väljä verrattuna istuimen runkoon tai jotain.

Palajo sää painat? Ainakin oma Gibraltar kantaa mun 96 kilon elopainon täysin huojumatta. Ton jälkeen kun on joutunut vetämään jollain vähänkään notkuvalla niin v....taa.
http://www.gibraltarhardware.com/?f … amp;mid=1180&sid=363&cid=37
Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan.
Jeltz
21.01.2011 18:40:50
Ainakin K&M:n penkissä istuimen kiinnitys jalkaan oli toteutettu niin idioottimaisesti että penkki notkui minkä tahansa kokoisen soittajan alla. Muistaakseni mallinumero oli 14055.

Nykyinen penkki on Taman HT530, ja minkäänlaista häiritsevää nitinää tai notkuntaa ei ole ilmaantunut.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Vallu-Veke
21.01.2011 20:48:04
kaljataiteilija: Minua häiritsee notkuva rumpupenkki.

Hitsaa kiinni kaikki mahdolliset nivelet ja liikkuvat osat. Pikku heftiä hyvin varovasti, ettei muoviosat
kärtsää. Halpispenkistäkin tulee yllättävän tukeva.
Nimimerkillä: Kokemusta on ;)
AP
21.01.2011 23:28:58
Jeltz:
Nykyinen penkki on
Instrumentariumin poistomyynnistä tullut nahkainen lääkärinjakkara ja minkäänlaista häiritsevää nitinää tai notkuntaa ei ole ilmaantunut.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
ferodoz
22.01.2011 04:41:20

AP: Instrumentariumin poistomyynnistä tullut nahkainen lääkärinjakkara

Jotenki tulee Twist Twist Erkinharju mieleen ;)
ukko idänmies: Keskustelu tulee menemään suurinpiirtein näin: - Mut mä seurustelen. - Ei se mua haittaa, sitäpaitsi mä tykkään susta. - Tykkäätkö? Oikeesti? - Joo, ihan oikeesti. - No ota nyt tosta sitten vähän. - Tattista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)