![]() 03.10.2005 21:11:57 | |
---|---|
muihin pedaaleihin nähden? Jos samoilla ominaisuuksilla olisi joku tuore pedaali, niin varmasti vetäisin sillä. Axiksen ostin kun luulin että siinö olisi samat ominaisuudet kuin SK:ssa ja että se olisi parempi, mutta petyin. Yksi suuri ero siinä oli. Ymmärrän täysin mistä puhut. Itse olen käynyt nyt läpi Pearlin Eliminatorit (hihnavetoiset), DW:n 9000:set, Axiksen A:t ja Iron Cobrat. Pearlin Eliminatorit hankin ensimmäisinä tupliksinani, ja kun sain vanhat Eliminatorini kaverilta lainaan, näyttäisi siltä että siinä on se täydellisin pedaali mun jalkaan. Monta pedaalia piti koluta läpi ennenkuin tämänkin tajusin. No, kokemus opettaa. Jag är en hund | |
![]() 03.10.2005 23:27:13 | |
Saanko sanoa? No jätettäköön väliin... Tai no: anna Niskis poikien kuunnella vaikka moottorisahausta, jos ne siitä tyydytyksensä saavat. Sitähän tämä DM lähinnä muistuttaa. Siinä on se suomalaisen miehen kaipuu tukkisavotoille ja metsurin hommiin. Aikamoinen Lipsautus. Peruna kerrallaan.. | |
![]() 04.10.2005 00:12:10 (muokattu 04.10.2005 01:19:13) | |
Aikamoinen Lipsautus. Niinkuin Blackwellin soitto on paljon elävämpää ja flegmaattisempaa ? we got yin's & yang's | |
![]() 04.10.2005 00:26:53 (muokattu 04.10.2005 00:31:14) | |
www.drummerworld.com on aika tärkeä sivusto. Sinne on listattu rumpaleita melkoinen liuta. Hoglan, Roddy ja Sandoval puuttuvat. Voisiko joku selittää miksi näin? Mika Hollström | |
![]() 04.10.2005 00:47:38 | |
www.drummerworld.com on aika tärkeä sivusto. Sinne on listattu rumpaleita melkoinen liuta. Hoglan, Roddy ja Sandoval puuttuvat. Voisiko joku selittää miksi näin? Et kai ole tosissasi? | |
![]() 04.10.2005 01:09:43 | |
Missäs kohtaa tässä ketjussa mä olen paistatellut mun asenteella? En muista että olisin m.netissä ottanut mitään kantaa tohon ylinopeaan mättöön. Sen vain totean että tosta klipistä on groove kaukana. 70-luvun letku my ass! Mä olen omistanut Taman IC:t, Yamahan DFP9410:t, Axiksen X-sarjan longboardin ja speed kingin. Minkä vitun takia mä soittaisin speed kingillä jos noi muut olisi tota parempia? Haluatko että mä listaan ne ominaisuudet joka tekee SK:sta ylivertaisen muihin pedaaleihin nähden? Jos samoilla ominaisuuksilla olisi joku tuore pedaali, niin varmasti vetäisin sillä. Axiksen ostin kun luulin että siinö olisi samat ominaisuudet kuin SK:ssa ja että se olisi parempi, mutta petyin. Yksi suuri ero siinä oli. Btw, mulla on nyt käytössä Ludwig Speed King 50-luvulta. Helvetin hyvä, ja siitä on letku kaukana. Mun ekat omat rummut oli niin paskat, että se taiwanissa vanhasta alumiinivanteesta sulatettu ja uudelleen valettu spedu hajosi keskimäärin joka toisella treenikerralla. Silti mä jatkuvasti ruuvasin, liimasin, viritin ja öljysin sitä sen takia ku halutti niin helvetisti vaan kokoajan soittaa. Ja soitinki. Älä ota mitenkään henkilökohtaisesti, mutta jos ei soitto meinaa luonnistua noilla edellämainituilla pedaaleilla, ei se suju kyllä Speed Kingilläkään. Nyt on menny taas oleelliset ja epäoleelliset asiat sekaisin. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. | |
![]() 04.10.2005 04:04:29 | |
Täytyy kyllä sanoa, että minunkin mielestä, vaikka kaikki niin Roddyn taitoja ylistävätkin, miehen soitto on loppujen lopuksi hemmetin tylsää katsottavaa. Kyllähän tuo Roddy muutakin osaa kuin tuota tylsää nakutusta, niinkuin esim. Groovedemo videosta voi päätellä. Mutta niinkuin sanottiin, nakutusmusaan nakutusta, eikai siinä... Noissa jamittelupätkissäkin, vaikkakin siistejä juttuja sieltä löytyykin, ei minun mielestäni mitään groovea hirveästi ole. Soitto vain kuulostaa korvaani hirveän laskelmoidulta. Saanko sanoa? No jätettäköön väliin... Tai no: anna Niskis poikien kuunnella vaikka moottorisahausta, jos ne siitä tyydytyksensä saavat. Sitähän tämä DM lähinnä muistuttaa. Siinä on se suomalaisen miehen kaipuu tukkisavotoille ja metsurin hommiin. Kyllähän mä tolle jutulle vähän naureskelin, mutta kyllä tällaiset jutut voisi jättää laukomatta, jos ei kyseisestä musiikkityylistä tiedä mitään. Itse kuuntelen metallin lisäksi myös aika paljon jatsia, mutta en väitä, että siitä mitään tietäisin. Molemmat vaativat aika erilaisen mielentilan, että niistä voi nauttia. www.drummerworld.com on aika tärkeä sivusto. Sinne on listattu rumpaleita melkoinen liuta. Hoglan, Roddy ja Sandoval puuttuvat. Voisiko joku selittää miksi näin? Ei siellä kyllä noita metallirumpaleita pahemmin muutenkaan ole. Äärimmäisen metallin puolella kuitenkin parhaiten aikaa kestäneet oman alansa klassikot ovat edelleen niitä jotka eivät perustu nopeudelle ja teknisyydelle niitten itsensä vuoksi, vaan niillä luodulle tunnelmalle. Tuntuu siltä että nykyään nopeus on kaikenlaisilla kohellusbändeillä mukana hallitsevana elementtinä sen itsensä vuoksi, eikä sen vuoksi että biisin luonne on sitä vaatinut. Minä olen henkilökohtaisesti aivan samaa mieltä. Esimerkkinä voisin mainita Malevolent Creationin Retribution-levyn. Toimii edelleen kuin junan vessa, eikä nopeudet ole nykypäivään verrattuna loppujen lopuksi mitään. Toisena esimerkkinä oikeastaan kaikki Deathin levyt. Pyörii soitossa tasaiseen tahtiin viikottain. | |
![]() 04.10.2005 06:52:43 | |
www.drummerworld.com on aika tärkeä sivusto. Sinne on listattu rumpaleita melkoinen liuta. Hoglan, Roddy ja Sandoval puuttuvat. Voisiko joku selittää miksi näin? www.demi.fi En löytäny tuolta ees Dave Wecliä tai Elvin Jonesia, mites sen selität ??? "Matka on päämääräänsä tärkeämpi" | |
![]() 04.10.2005 07:45:40 | |
En löytäny tuolta ees Dave Wecliä tai Elvin Jonesia, mites sen selität ??? Sä et vaan osaa: http://www.drummerworld.com/drummers/Dave_Weckl.html http://www.drummerworld.com/drummers/Elvin_Jones.html | |
![]() 04.10.2005 07:46:44 | |
Nyt on menny taas oleelliset ja epäoleelliset asiat sekaisin. Olenko mä sitten sanonut että mun soitto sujuu SK:lla jotenkin paremmin tai ettei se sujuisi jollain muulla pedaalilla? Eikse ole täysin jees että mä soitan pedaalilla jota mä diggaan enemmän kuin muita? | |
![]() 04.10.2005 08:43:41 | |
Olenko mä sitten sanonut että mun soitto sujuu SK:lla jotenkin paremmin tai ettei se sujuisi jollain muulla pedaalilla? Eikse ole täysin jees että mä soitan pedaalilla jota mä diggaan enemmän kuin muita? Siis mitä helvettiä? Sun soitto sujuu paremmin nimenomaan SK:llä. Sitäpaitsi on erittäin jees käyttää universumin parasta pedalia. "Asiantuntijoille" suosittelen lämpimästi tutustumista ko. pedaliin. Se, että loistava idea on vanha, ei tee siitä automaattisesti huonoa. Nykypedaleissa on yritetty keksiä ruuti uudelleen. Mitään merkittävää parannusta ei yksikään valmistaja ole pystynyt luomaan. Niskis tuolla ylempänä luetteli omistamiaan pedaleita. Ne on kaikki hyviä. SK on vaan parempi, ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole. 2`n 4 | |
![]() 04.10.2005 09:52:36 | |
www.drummerworld.com on aika tärkeä sivusto. Sinne on listattu rumpaleita melkoinen liuta. Hoglan, Roddy ja Sandoval puuttuvat. Voisiko joku selittää miksi näin? Roddy, Sandoval ja varsinkin Hoglan ovat paskoja. Tai ainakin soittaa väärää musiikkia. Ei ne osaa. Muut osaa. | |
![]() 04.10.2005 10:36:21 | |
www.drummerworld.com on aika tärkeä sivusto. Sinne on listattu rumpaleita melkoinen liuta. Hoglan, Roddy ja Sandoval puuttuvat. Voisiko joku selittää miksi näin? Lipsahdus ! Peruna kerrallaan.. | |
![]() 04.10.2005 10:41:15 (muokattu 04.10.2005 14:08:24) | |
jos ei kyseisestä musiikkityylistä tiedä mitään Mä en tiedä mistään mitään. Mun pitää vaan tätäkin yrittää kuunnella, kun oppilaat kyselevät. Vaikka kuinka yritän, ei musa oikein aukea. Rumpalit ovat tosi nopeita, mutta siinä kaikki. BTW. Worlds Fastest Drummers-sivustot rankkaavat nopeita rumpaleita. Siellä ei kuitenkaan musasta puhuta. Tahallani hiukan provosin, kun tiedän, miten herkkä aihe tämä DM on. Aina pitää niskakarvat pystyssä (onko niitä) olla rajusti puolustautumassa. Hyvä niin, kun pysytään keskustelussa kohtuullisen asiallisella linjalla. Mika Hollström | |
![]() 04.10.2005 11:37:09 | |
Mä en tiedä mistään mitään. Mun pitää vaan tätäkin yrittää kuunnella, kun oppilaat kyselevät. Vaikka kuinka yritän, ei musa oikein aukea. Rumpalit ovat tosi nopeita, mutta siinä kaikki. BTW Words Fastest Drummers-sivustot rankkaavat nopeita rumpaleita. Siellä ei kuitenkaan musasta puhuta. Tahallani hiukan provosin, kun tiedän, miten herkkä aihe tämä DM on. Aina pitää niskakarvat pystyssä (onko niitä) olla rajusti puolustautumassa. Hyvä niin, kun pysytään keskustelussa kohtuullisen asiallisella linjalla. Rajusti ja rajusti, jaa-a. Yleensä puolustaminen on sitä, että joku muistuttaa siitä, miten erilaista rumpalointia Deathmetallissa haetaan kuin jossain toisessa musiikkitylissä. Ei minusta kovin rajua eikä täällä paljon tätä "Haista Mika paska sie oot hómo" - tyylistä länkytystä näy tai kuulu. Tai sitten minä en osaa ottaa viestijä valmiiksi herneet nenässä sillä tapaa. Onko ikinä käynyt mielessä että muutkin kuin sitä joskus saattaa provoilla. Jopa DM -diggarit. | |
![]() 04.10.2005 11:38:27 | |
Minusta kuitenkin on surullisinta että nykyään death metal mielletään vain urheiluksi, vaikka kyseessä on oikeasti melkoisen tehokkaaseen tunnelmanluontiin kykenevä Musiikin, ei Urheilun laji. Tätä eivät valitettavasti usein tajua edes ne ketkä death metallia väittävät tekevänsä. Hommatkaahan asiaan vihkiytymättömät jostain kuunteluun Autopsyn Mental Funeral levy. Kuulette miten death metal taipuu shuffle kompilla ja 70's proge vaikutteilla... Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. | |
![]() 04.10.2005 12:25:23 | |
Aegiksen asenne on kohdallaan. Tällä tavalla meitä kannattaa sivistää. Lethus: ei näin. Mika Hollström | |
![]() 04.10.2005 12:47:44 | |
Urheilu-DM ei itseänikään muutamia poikkeuksia lukuuottamatta innosta. Ei vain jaksa. Musiikissa JA rummuttamissa on oltava jotain ideaa jotta jaksan nykypäivänä innostua sen vertaa että jaksan kuunella edes puoli levyä. Pidän HE:sta ja pidän Roddyä oikeana miehenä bändiin. Taitava kyllä, mutta tylsä. Hänen rumpaloinnillaan on silti selkeä paikkansa Hate Eternalissa. Autopsy on melkoisesti eri maailmasta kuin esim. HE ja ainakin omasta mielestäni eroaa toisistaan myös siinä, minkälaista rumpalointia nämä bändit "tarvitsevat". Uskoisin ettei Autopsy toimisi lainkaan tällä Roddyn tarturtartur -fillittelyllä eikä HE "letkeämmällä" tyylillä. Tästä minusta rummuttamisesta on monissa tapauksissa kyse. Tai ainakin pitäisi olla. Rummuttamisen pitäisi tukea musiikkia ja niitä fiiliksiä mitä musiikilla pyritään tuomaan esiin. Tästä uskoakseni voi Aegis ja Hollström olla samaa mieltä. Toivottavasti moni muukin. Vielä: Ihokarvat nousevat pystyyn siinä vaiheessa kun asenteet ja ylemmyys muita kohtaan paistavat viesteistä läpi. Minun ei tarvitse edes tykätä siitä, mitä kohtaan "heitetään provoa" ja viestitellään nokka pystyssä. Vituttaa turha paksukalloisuus asiassa missä tahansa. | |
![]() 04.10.2005 12:50:14 | |
Hommatkaahan asiaan vihkiytymättömät jostain kuunteluun Autopsyn Mental Funeral levy. Kuulette miten death metal taipuu shuffle kompilla ja 70's proge vaikutteilla... Offtopic: Kyllä sillä Bossanovallakin voidaan vetää. Vartoppa Aegis uutta materiaalia :D | |
![]() 04.10.2005 13:40:27 | |
"Asiantuntijoille" suosittelen lämpimästi tutustumista ko. pedaliin. Se, että loistava idea on vanha, ei tee siitä automaattisesti huonoa. Nykypedaleissa on yritetty keksiä ruuti uudelleen. Mitään merkittävää parannusta ei yksikään valmistaja ole pystynyt luomaan Mua lähinnä kyrsii että kukaan valmistaja ei ole edes kyennyt kopioimaan toimivaa systeemiä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)