Aihe: Paisteesta.
1 2 3 4
DimensionZ
07.10.2005 23:34:39

Erikoista että nuo 2002:set on kuitenkin jossainmäärin mielipiteet kahtiajakavat soundiltaan, vaikka kyseessä taitaa rock-puolella olla aika kiistatta myös äänitetyimmät pellit. Kannukset ei tule turhasta, mutta jos joku ei niistä pidä, niin vois kertoa vähän kommentteja että miksei? Ja mikäs sitten kuulostaa todella hyvältä verrattuna niihin?

Saa sanoa ihan reippaasti, en pommita. =)

En nyt sano että tietäisin mitään 2oo2sista tai Paisteesta yleensäkään, ainakaan kaikkea, mutta joka kerta kun olen sen merkkistä peltiä kokeillut, en ole tykännyt yhtään. Ehkäpä yksi ainoa poikkeus oli eräs 2000-sarjan paksuhko ride, nimeltään ehkä siis Sound Reflections tai jotain vastaavaa, mutta se ei ollutkaan tyypillinen Paiste. Ja tämä siis pelkästään rokkisoittoon, en kelpuuttaisi peltiä all-around soittoon.

Lähtökohtana voisi pitää ihan pelkästään sitä, että oma soundimieltymykseni on erittäin ohuen pellin erittäin pehmeä, helposti syttyvä, tummahko, täyteläinen, jossain tapauksissa hieman rosoinenkin nätti sointi. Joka kerta kun olen soittanut Paistetta, se on ollut vaan.... no, kaiken tämän vastakohta.

Muistakaa nyt, että oma kokemukseni Paisteesta on siis hyvin rajallinen, mutta mielestäni sekin on aivan riittävä lähtökohta olla kokeilematta, että esimerkiksi Sabianilta löytyy hyvinkin paljon juuri sellaisia peltejä, jotka vastaavat omaa täydellistä soundia. AA-sarjan Extra Thinnnit, joka itseltänikin löytyy, sekä HHX Evolutionit, joita soittelen suhteellisen paljon, ovat kaksi priimaesimerkkiä.
''He jumped right out of a building!!''
Niskamies
07.10.2005 23:59:35
Mulle on jäänyt Paisteesta aika kliininen kuva. Aika pitkälti ne pellit ovat sellaisia erittäin kirkasta kristallia, ja kuulostavat vähän lasisilta. Niistä mun mielestä puuttuu tietty persoona, ja ne ovat ikäänkuin liian täydellisiä. Tämä kommentti lähinnä Signature-sarjasta. Jotkut tykkää, toiset ei.

Dimensionsit ovat mielestäni diskanttikilinää joita ei kuuntele erkkikään. Ohuet symbaalit eivät silti ole herkkiä syttyvää, ja tuntuu että korvat vuotavat verta kun crashiin lyö.

Mutta poikkeuksiakin löytyy. Dark Energyt vaikuttivat erittäin passeleilta peleiltä testin perusteella. Pitäisi kolkutella vähän lisää. Traditionalit vaikuttavat kanssa erittäin passeleilta peleiltä, niitäkin pitäisi testata lisää. Omistin tossa alkuvuodesta Paiste 2000 sound reflections riden, ja se oli kanssa saatanan hyvä.
There's a fine line between stupid or clever.
ltg
08.10.2005 00:07:27 (muokattu 08.10.2005 00:10:23)
Mulle on jäänyt Paisteesta aika kliininen kuva. Aika pitkälti ne pellit ovat sellaisia erittäin kirkasta kristallia, ja kuulostavat vähän lasisilta. Niistä mun mielestä puuttuu tietty persoona, ja ne ovat ikäänkuin liian täydellisiä. Tämä kommentti lähinnä Signature-sarjasta. Jotkut tykkää, toiset ei.

Dimensionsit ovat mielestäni diskanttikilinää joita ei kuuntele erkkikään. Ohuet symbaalit eivät silti ole herkkiä syttyvää, ja tuntuu että korvat vuotavat verta kun crashiin lyö.

Mutta poikkeuksiakin löytyy. Dark Energyt vaikuttivat erittäin passeleilta peleiltä testin perusteella. Pitäisi kolkutella vähän lisää. Traditionalit vaikuttavat kanssa erittäin passeleilta peleiltä, niitäkin pitäisi testata lisää. Omistin tossa alkuvuodesta Paiste 2000 sound reflections riden, ja se oli kanssa saatanan hyvä.

Omaa korvaa miellyttää oikeastaan vain tuo 2002. Tosin enpä juuri olekaan testaillut kuin Signaturea ja Dimensionsia. Traditional voisi ollakin miellyttävä, ja Giant beat. Omat 2002 -mustaleimahaitsut ovat vaan niin hyvät, ei voi mitään. Vertailin tässä vastikään niitä Sabianin HH -sarjan mediumhaikkojen kanssa, ja totesin Paisteen omalle korvalle tuhat kertaa paremmaksi. Pitäisi vertailla enemmän vielä. Itseäni eniten miellyttänyt haikkapari on juurikin tuo Paiste, vaika soitossa on ollut New beatia, Dyno beatia ja 60-luvun Avedista sun muita. Samoin 2002 16" crashini on ollut vallan passeli.
Miusta suutin on niinko semmonen, josta tulee tavaraa ulos. Vähän niinko suu, tosin sinne kyllä pistetään aika paljon tavaraa sisäänkin.THV-klubi #5
Groovi
08.10.2005 00:13:33

Ei. Paisteen 2002 on erittäin painotettu juuri keskialueen soinniltaan. Eli se pellin perus-soundi tunkee musiikista läpi hyvin helposti. Tuo yläpään soundi on painotettu nimenomaan Zildjianin ja Sabianin muutamissa sarjoissa niin, ettei esim. levyllä erota ollenkaan mistä pellistä voisi olla kyse. niissä on sitä kristallia. Jos kuuntelee esim. Paisteen 2002 classic (18-20") versioita, sen soundihan on lähinnä tumma, mutta läpitunkeva.

Mä oon huomannu ajansaatossa sen, että Paisteen sarjat on helpompi erottaa levyiltä kuin muut. Niissä on selkeä "Paiste" soundi.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Niskamies
08.10.2005 00:15:50
Ei. Paisteen 2002 on erittäin painotettu juuri keskialueen soinniltaan

Juu, 2002:sta mulla ei ole kokemusta käytännössä ollenkaan. Lähinnä Signatureista ja Dimensionseista puhuin tossa.
There's a fine line between stupid or clever.
Groovi
08.10.2005 00:20:00
Juu, 2002:sta mulla ei ole kokemusta käytännössä ollenkaan. Lähinnä Signatureista ja Dimensionseista puhuin tossa.

No sen osalta sitten olet oikeassa, koska itsekkin ostin Dimensions-sarjan 22" PowerBellRiden koska se on kirkas. Erityisesti kupusoundi menee kapulan olalla lyötynä läpi vaikka mistä PA- ja kitaravallista.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
AP
08.10.2005 00:35:13

Jep. Tämä on toisaalta plussa: paisteen uskaltaa tilata vaikka postimyynnistä -- pelti kuulostaa melko varmasti samalta kuin kaverin luonakin testattu. Toisaalta taas etenkin china-pelleissä laatutaso alkaa sotia sounditavoitetta vastaan. Materiaali ja työ on alkuperäisiin kiinanpelteihin verraten "liian hyvää".
Toisaalta siellä on valikoimaa, joku Signature fast crash on aika eri maailmasta jos 2002 crashiin verrataan, puhumattakaan että samaan otetaan vielä Traditionals extra thin crash.

Jess. Dimensionit on hienostuneempi Alphan serkku, hintaluokka jokseenkin sama mutta soundi "tekosiistimpi". Alpha ja 2002 ovat selkeästi samaa perhettä, mutta Dimensions on hiukan väliinputoaja.

Aika hauskaa tämä. Tuo 2000 Sound Reflections oli ihan viimeinen 2000-sarjan jatko-osa, jota ei kauaa tehtykään. Hyvä, että kelpaa.
Noita Dark Energyjä pitäisi päästä joskus testailemaan, ja uutta Giant Beatia ehdottomasti myös.
K100 #7 Ärlä #011
DimensionZ
08.10.2005 00:36:17

Jep, juuri näin minustakin tuntuu. a) Dimensionssit ovat aivan kamalia kaikin tavoin, b) Ohuetkaan symbaalit eivät vaan yksinkertaisesti omaa niitä ohuen symbaalin ominaisuuksia, eivät syty.

Traditional-sarjassa muistan olleen muutaman ihan mielenkiintoisen pellin, mutta nämähän eivät olekaan tyypillistä B8-seosta? Tiedän, että samasta seoksesta voi tehdä hyviä ja huonoja peltejä, ja varsinkin B20 vs. B8 akselilla molemmista tehdään pro-peltejä, mutta silti jotenkin tuntuu, että B8 ei todellakaan vastaa sitä soundia mitä haen. Tämä on siis muissakin merkeissä kuin Paisteessa. Esim Meinl Amun kuulostaa omaan korvaani kamalalta kolkolta kihinältä, mutta Byzancet taas aivan toisessa ääripäässä täydellisyyttä hipovilta. Outoa, eikö?
moderndrummer88
08.10.2005 00:52:24 (muokattu 08.10.2005 00:54:31)
ite kyllä tykkään tuosta 18" dimenionsin thin crashista todella paljon, minusta se ei ole juurikaan ole paljoa kirkkaampi kuin tuo avediksen crash. ja kyllä se aika vähällä käskemisellä syttyy. hemmetti kun olisi enemmän rahaa niin vois hommata DH:t noiden nykyisten peltien rinnalle kun joskus sitä aina kaipaa tiettyä räkäisyyttä ja tummuutta mitä noista nykyisistä pelleistä ei irtoa.
ainut juttu mikä häiritsee noissa paisten pelleissä on semmonen kumma todella korkea tasainen jälkisoinit kun pellin varsinainen soundi on mennyt jo pois, toisaalta se on niin vaimea että sitä ei edes hiljaisessa soitossa kuule muun setin alta
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
DimensionZ
08.10.2005 00:57:04

ite kyllä tykkään tuosta 18" dimenionsin thin crashista todella paljon, minusta se ei ole juurikaan ole paljoa kirkkaampi kuin tuo avediksen crash. ja kyllä se aika vähällä käskemisellä syttyy. hemmetti kun olisi enemmän rahaa niin vois hommata DH:t noiden nykyisten peltien rinnalle kun joskus sitä aina kaipaa tiettyä räkäisyyttä ja tummuutta mitä noista nykyisistä pelleistä ei irtoa.

Meillä on kyllä opistolla noita Dimejä ja yksikään ei ole Medium Thinniä paksumpi: kaikki ovat aivan kamalia kolisuttimia. Niitä ei vaan yksinkertaisesti saa syttymään ja soimaan nätisti hiljaa. Sitten kun niitä lyö vähän kovempaa että 'syttyvät' niin kuuluu kauheaa ihmeellistä korkeata ja kirkasta epävireistä kristallitajuutta joka paikasta.

Huom. Väite koskee ainoastaan Dimensionseja, vaikka ne signaturet joita olen soittanut eivät mielestäni olleet yhtään parempia.
Groovi
08.10.2005 01:00:52
Meillä on kyllä opistolla noita Dimejä ja yksikään ei ole Medium Thinniä paksumpi: kaikki ovat aivan kamalia kolisuttimia. Niitä ei vaan yksinkertaisesti saa syttymään ja soimaan nätisti hiljaa. Sitten kun niitä lyö vähän kovempaa että 'syttyvät' niin kuuluu kauheaa ihmeellistä korkeata ja kirkasta epävireistä kristallitajuutta joka paikasta.

Huom. Väite koskee ainoastaan Dimensionseja, vaikka ne signaturet joita olen soittanut eivät mielestäni olleet yhtään parempia.

Noh, Dimensions on kuitenkin tuotannosta poistunut sarja, joten sitä tuskin hirveästi tarvii keikoilla kuulla. =)
moderndrummer88
08.10.2005 01:02:13
yhtenä vaihtoenhtonahan olisi nuo meinlin bysset, nyt kun vihdoin ja viimein pääsin niitä vähän paremmin testailemaan olin yllättynyt kuinka kirkas se soundi niissä loppujen lopuksi onkin!
moderndrummer88
08.10.2005 01:04:00
Noh, Dimensions on kuitenkin tuotannosta poistunut sarja, joten sitä tuskin hirveästi tarvii keikoilla kuulla. =)

mihinkäs muuten se kaasu siirtyi kun dimensioiden valmistus lopetettiin?
dictatorsh*t
08.10.2005 01:30:09
mihinkäs muuten se kaasu siirtyi kun dimensioiden valmistus lopetettiin?

Kai se niitä vielä käyttää.
http://paiste.com/artists/viewendor … =G&endorserid=2051&thumbs=1
moderndrummer88
08.10.2005 01:33:08 (muokattu 08.10.2005 01:33:41)
Kai se niitä vielä käyttää.
http://paiste.com/artists/viewendor … =G&endorserid=2051&thumbs=1

niin olin bongaavinani tältä aivan ihqulta uudelta videolta. eli paiste tekee joidenkin artistien mieliksi jo lopetettuja sarjoja. toisaalta alkaahan kaasullakin olla pikkuhiljaa aika kova markkina-arvo kun himikin on alkanu kunnolla menestyä rapakon takana
Groovi
08.10.2005 01:47:33 (muokattu 08.10.2005 01:47:55)
niin olin bongaavinani tältä aivan ihqulta uudelta videolta. eli paiste tekee joidenkin artistien mieliksi jo lopetettuja sarjoja. toisaalta alkaahan kaasullakin olla pikkuhiljaa aika kova markkina-arvo kun himikin on alkanu kunnolla menestyä rapakon takana

Paiste on tunnetusti aina tehnyt suojateilleen niitä malleja mitä on pyydetty. Ihan pysty-metsä-protojakin.Tuskinpa Maidenin Nicko soittaa sillä samalla ride-yksilöllä minkä se aikanaan settiin raahasi. Ja kuten WhiteSnaken Tommy sanoi, Paiste pystyy ainoana peltivalmistajana toimittamaan uuden samanlaisen hajonneen tilalle.
CD
08.10.2005 17:20:12
No taitaa ne suosituimmat Dimensionit löytyä 2002 leimalla Paisteelta edelleen. Kai helpompi myydä 2002 sarjassa, joka on reilusti tunnetumpi kuin Dimensions.

Itse olen muuten ollut varsin tyytyväinen Dimensions 20" Deep Full Ride:ni. Kivan kuuloinen, oikeen iloinen pelti :) Hinta-laatu kohdallaan (149e)
hollmi-5
08.10.2005 18:29:48
No taitaa ne suosituimmat Dimensionit löytyä 2002 leimalla Paisteelta edelleen. Kai helpompi myydä 2002 sarjassa, joka on reilusti tunnetumpi kuin Dimensions. Ei ne taida ihan samanlaisia olla.
Mika Hollström
Keppikeksi
08.10.2005 18:51:16
Itse pidän Paisteesta. Erityisesti tästä Dimensions sarjasta. Setistä löytyy 20" power ride, 18" ja 16" Med. Heavy Crash ja oikeita helmiä ovat. Pitäisi testata nämä 2oo2 sarjassa uusilla nimillä liikkuvat edesmenneet Dimensions pellit että saisi tietää ovatko ne samanlaisia vai eivät.

Sitten olisi kysymys koskien 2oo2 peltejä. Minkä arvoisia mustaleimaset 2oo2 pellit nykyään on? Olisin ehkä ostamassa käytettynä mustaleimaista 14" Heavy Hi-hatia ja haluaisin tietää mielipiteitänne tästä pellistä. Onko nykyinen punaleima tähän verrattuna täyttä roskaa?
Trashed, Lost & Strungout
hollmi-5
08.10.2005 20:44:40
Mustaleimaiset ovat "vintagoituneet" iän kautta. Joku joskus kertoi punaleimaisten olevan paksummalla suojakerroksella varustetut (demppaa sointia). Tästä ei ole minulla kokemusta, koska kaikki 2002 peltini ovat olleet mustaleimaisia. Ne punaleimaiset, joita olen kokeillut, ovat olleet hyviä peltejä.
Mika Hollström
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)