Nolte 25.09.2005 11:58:03 (muokattu 25.09.2005 12:09:51) | |
---|
http://www.parkettiherala.fi/puulajit.htm#kovuustaulukko Tuo oli joskus aikaisemminkin esillä täällä. En tiedä puuttuuko listalta esim. mahonki, mutta eihän tuossa ole koivun yläpuolella oikeastaan kuin vaahtera - jos otetaan huomioon yleisimmät rumpu-puulajit. Tammi on kuitenkin aika harvinainen rumpupuuna. Pitäisi kaivaa jostain vähän laajempi kattaus puulajien kovuuksista... edit. Jep, käsittääkseni mahonki on myös kovempaa kuin koivu. Mutta, kyllähän koivu joka tapauksessa lasketaan ns. kovaksi puuksi. Jossain käytettiin termejä "tiheä ja sitkeä". Hyvät rummut, huono soittaja! |
Niskamies 25.09.2005 12:37:57 | |
---|
http://www.parkettiherala.fi/puulajit.htm#kovuustaulukko Tuo oli joskus aikaisemminkin esillä täällä. En tiedä puuttuuko listalta esim. mahonki, mutta eihän tuossa ole koivun yläpuolella oikeastaan kuin vaahtera - jos otetaan huomioon yleisimmät rumpu-puulajit. Tammi on kuitenkin aika harvinainen rumpupuuna. Pitäisi kaivaa jostain vähän laajempi kattaus puulajien kovuuksista... edit. Jep, käsittääkseni mahonki on myös kovempaa kuin koivu. Mutta, kyllähän koivu joka tapauksessa lasketaan ns. kovaksi puuksi. Jossain käytettiin termejä "tiheä ja sitkeä". Tossa taulukossahan ei ole muita koivua pehmeempiä puita kuin mänty. Koivu on pehmein rummuissa käytetyistä puista joka löytyy tosta taulukosta. Mitens hickory, sitä ei löytynyt tosta? Meitsi on meshissä! |
HeavyMachinery 25.09.2005 12:38:04 | |
---|
käsittääkseni mahonki on myös kovempaa kuin koivu. Mutta, kyllähän koivu joka tapauksessa lasketaan ns. kovaksi puuksi. Jossain käytettiin termejä "tiheä ja sitkeä". Mahonki on tiiviimpää muttei niin kovaa. Esim. Wenge joka on ihan haperoa mutta erittäin kovaa. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Nolte 25.09.2005 13:00:17 | |
---|
Tossa taulukossahan ei ole muita koivua pehmeempiä puita kuin mänty. Koivu on pehmein rummuissa käytetyistä puista joka löytyy tosta taulukosta. Mitens hickory, sitä ei löytynyt tosta? No voi... Siis eihän siinä ole moniakaan rumpujen valmistuksessa käytettäviä puulajeja mukana ollenkaan. Just näitä poppeleita, lehmuksia sun muita, mitkä on kuitenkin aika yleisiä niissä "ei niin kalliissa seteissä". Senpä takia tuossa peräänkuulutinkin kattavampaa listausta asiasta. Tehdäänkö hikkorista rumpujakin - vai vaan kapuloita. Joo Heavymachinery, se oli mutua se mahonkijuttu. Hyvät rummut, huono soittaja! |
ddrum54 25.09.2005 13:06:24 | |
---|
Vaahtera, tammi ja hickory ovat kovempia puita, joista valmistetaan myös kapuloita. Miksei koivusta, joka on varmasti yleisempi puulaji, kuin mikään yllämainituista? Onko kukaan, missään, nähnyt tehdasvalmisteisia koivukapuloita? Aivan, en minäkään. 2`n 4 |
ddrum54 25.09.2005 13:13:12 | |
---|
No voi... Siis eihän siinä ole moniakaan rumpujen valmistuksessa käytettäviä puulajeja mukana ollenkaan. Just näitä poppeleita, lehmuksia sun muita, mitkä on kuitenkin aika yleisiä niissä "ei niin kalliissa seteissä". Saattaa olla, että poppeli ja lehmus on liian pehmeää parketiksi. Tossa listassa on toi kanaatan vaahtera aika korkealla. Sehän on sitä rumpupuuta. Tai siis ainakin mun rummut on Kanadan vaahteraa. 2`n 4 |
Tindrum 25.09.2005 13:31:09 | |
---|
Otikos tomi holderin irti ja lugit jne sieltä se totuus löytyy. Otin. m© |
HeavyMachinery 25.09.2005 13:33:57 | |
---|
joista valmistetaan myös kapuloita. Miksei koivusta, joka on varmasti yleisempi puulaji, kuin mikään yllämainituista? Onko kukaan, missään, nähnyt tehdasvalmisteisia koivukapuloita? Aivan, en minäkään. Koivu ei kestä koska siinnä ei ole sitkostavaa ainesta. Siinnä syy miksi ei tehdä kapuloita. Hikkorissa on kaikki parhaat kapula ominaisuudet kovuus ja sitkeys. Jos kapula ei anna yhtään periksi lyödessä se katkeaa. Minä tiedän - siis pelkään ! |
ddrum54 25.09.2005 13:40:07 | |
---|
Koivu ei kestä koska siinnä ei ole sitkostavaa ainesta. Siinnä syy miksi ei tehdä kapuloita. Hikkorissa on kaikki parhaat kapula ominaisuudet kovuus ja sitkeys. Jos kapula ei anna yhtään periksi lyödessä se katkeaa. Joo, näinhän se on. Vaahterakapulatkin muuttuvat jauhoksi aika nopeasti, vaikka muuten on miellyttävä kapulapuu. 2`n 4 |
Nolte 25.09.2005 14:28:03 | |
---|
Saattaa olla, että poppeli ja lehmus on liian pehmeää parketiksi Juuri noin itsekin arvelin. Hyvät rummut, huono soittaja! |
Akahito 25.09.2005 15:46:07 | |
---|
Juuri sen takia, että se huono koivu saadaan piiloon. Eiköhä revitä joku Superstar auki ja katota sitä koivua tarkemmin ;) Jep, itselläni ainakin sormet syyhyää päästä kiskomaan pojasta muoveja poissa. Melkein tekisi mieli ostaa semmonen neliosainen keikkasetiksi, wräpillinen sellanen maksaa vain n. 750e, joka ei ole kamalasti ottaen huomioon sen mukana tulevan hardwaren. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
ruuhkis 27.09.2005 01:54:33 | |
---|
Tämäkin on vähän tällänen niin ja näin otsikko. Toki itse suosisin näistä tuota superstaria (onnellinen omistaja) kun olen miljoonaa eri exportti settiä koittanut milloin milläkin kalvoilla ja kuraksi olen todennut, kun taas superstarit (custom) kuulostavat hyviltä kun kalvoiksi heittää vaikkapa evansin coated g1. Ja siitä laadusta: Superstarit taman hierarkiassa neljänneksi korkeimmalla. Exportit käsittääkseni pearlin kehnoimmasta päästä. Toki tämäkään ei kaikkea kerro, testi kertoo. |
HeavyMachinery 27.09.2005 09:49:18 | |
---|
Ja siitä laadusta: Superstarit taman hierarkiassa neljänneksi korkeimmalla. Exportit käsittääkseni pearlin kehnoimmasta päästä. Toki tämäkään ei kaikkea kerro, testi kertoo. Niin ei sen alle mene kuin swingstarit...
Minä tiedän - siis pelkään ! |
ToMi88 27.09.2005 10:00:19 | |
---|
Niin ei sen alle mene kuin swingstarit... Niimpä! Ainiin ja stagestar |
ruuhkis 27.09.2005 10:55:37 | |
---|
Hakeeko hevimasiina vähän provoa näin aamusta...pakottava tarpees päteä tässä kohtaa meni ihan tuollaisen tiedon ohi nyt :D käy kurkkaan taman sivuilta jos tosissas tuon heitit mutta jos et niin unohda :D |
Sa(n)kari 27.09.2005 11:15:17 | |
---|
Onhan Pearlillakin Forumit ja Targetit, ei Export ole lainkaan "huonoimmasta" päästä. Kyllä ne on ihan saman hintaluokan rumpuja kun esim. Superstarit. Kummillakin soittaa varmasti ihan yhtä lailla. Kuten ja aiemmin on tullut todettua, oma valintani olisi, ja tuleekin olemaan, Superstarit. |
HeavyMachinery 27.09.2005 12:11:01 | |
---|
Ja siitä laadusta: Superstarit taman hierarkiassa neljänneksi korkeimmalla. Exportit käsittääkseni pearlin kehnoimmasta päästä. Toki tämäkään ei kaikkea kerro, testi kertoo. Mietis tota sun lausetta , se on kuin paraskin mainospuhe.... "ei olla kun 10minuuttia toiseksi viimestä jäljessä" , optimismia...
Minä tiedän - siis pelkään ! |
Sa(n)kari 27.09.2005 12:26:29 | |
---|
Oikeestaan aika typerää miettiä mikä menee minkäkin alle, jokaisella setillä on varmasti käyttäjäkuntansa, ei kai niitä muuten kannattais edes valmistaa. Jokainen setti on varmasti käyttötarkoitukseen nähden ihan hyvä. Ei varmasti millään esim. Pearlin Forumeilla tai Targeteilla ole tarkoituskaan maailmaa valloittaa, mutta aloittelijalle loistava vaihtoehto. |
ruuhkis 27.09.2005 17:25:30 | |
---|
Noo en mä koe sitä mitenkään mainostukseksi jos totean loppuun että testaamalla tietää mistä tykkää :D |
pehmo 27.09.2005 21:18:22 (muokattu 27.09.2005 21:19:15) | |
---|
Älytöntä vouhotusta, pistää väkisinkin naurattamaan :D "Toi mun pöörli on niiq toisiks huonoin mut morningstar on level 9 sit siin on pyökkipuuta mut se on petsattu ja toi ei" - "turpa kii JÄTKÄ MAINOSTAA HEI!!!". E: Olisi voinut jättää tämänkin viestin tyystin kirjottamatta, niin laatu oisi säilynyt edes yhtä viestiä parempana. |