Niskamies 13.10.2005 19:51:54 | |
---|
On paljon nopeampaa tehdä trikkereillä demo pohjat kuin säätä mikkien kanssa monta tuntia ? vai oletko tässäkin asiassa eri mieltä ? Siis meinaatko nyt äänitysvaihetta vai miksausvaihetta? Jos sulla on resokalvoissa mikkireiät, niin mikin asettamiseen menee viitisen sekuntia. Mihin ne monta tuntia kuluvat? There's a fine line between stupid and clever. |
HeavyMachinery 13.10.2005 20:29:32 | |
---|
Siis meinaatko nyt äänitysvaihetta vai miksausvaihetta? Jos sulla on resokalvoissa mikkireiät, niin mikin asettamiseen menee viitisen sekuntia. Mihin ne monta tuntia kuluvat? Ei ole ollut tapana puhkoa resokalvoja tomeista ........ niin mikin asettamiseen menee viitisen sekuntia. En katsos ole tehnyt tätä hommaa kymmeniä vuosia ja saavuttanut niin täydellistä tietämystä rumpujen ja nauhoittamisen suhteen kuin sinä että voisin sioittaa mikin 5 sekunissa.... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Niskamies 13.10.2005 20:34:55 | |
---|
Ei ole ollut tapana puhkoa resokalvoja tomeista ........ Ai sä triggaat tomitkin. Mä puhuin basareista. En katsos ole tehnyt tätä hommaa kymmeniä vuosia ja saavuttanut niin täydellistä tietämystä rumpujen ja nauhoittamisen suhteen kuin sinä että voisin sioittaa mikin 5 sekunissa.... Mä olen tehnyt silleen että kun soitin ja tila pysyy samana, niin etsin sen optimaalisen paikan mikille, sitten pistän sen jotenkin muistiin, ja seuraavalla kerralla länttään samaan paikkaan. Ei niissä mikkien kiinni-iskemisessä kestä yhtään sen kauempaa kuin triggerien länttäämisessäkään. Eikä niitä ole pakko aina irroittaa. Ei mulla mitään triggerien käyttämistä vastaan ole. Itsekkin niitä tulen käyttämään nyt kun tulen tekemään pa-keikkoja hevibändeille. Syynä yksinkertaisesti se että 90:lla prosentilla tämän ikäluokan hevirumpaleilla on helvetin huono dynaamikka basarissa, jolloin triggaaminen on apuväline jolla huono soitto ei kuulosta ihan yhtä huonolta. There's a fine line between stupid and clever. |
HeavyMachinery 13.10.2005 20:36:54 (muokattu 13.10.2005 20:39:04) | |
---|
Ai sä triggaat tomitkin. Mä puhuin basareista.
Mä olen tehnyt silleen että kun soitin ja tila pysyy samana, niin etsin sen optimaalisen paikan mikille, sitten pistän sen jotenkin muistiin, ja seuraavalla kerralla länttään samaan paikkaan. Ei niissä mikkien kiinni-iskemisessä kestä yhtään sen kauempaa kuin triggerien länttäämisessäkään. Eikä niitä ole pakko aina irroittaa. Ei mulla mitään triggerien käyttämistä vastaan ole. Itsekkin niitä tulen käyttämään nyt kun tulen tekemään pa-keikkoja hevibändeille. Syynä yksinkertaisesti se että 90:lla prosentilla tämän ikäluokan hevirumpaleilla on helvetin huono dynaamikka basarissa, jolloin triggaaminen on apuväline jolla huono soitto ei kuulosta ihan yhtä huonolta. Jo muinaiset roomalaiset ........... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Niskamies 13.10.2005 20:37:46 | |
---|
....................................no voi jeesus , elä , ihanx totta , tosi ihq... Tässä esimerkki loistavasta keskustelusta ja omien mielipiteiden perustelusta. Plussan paikka. There's a fine line between stupid and clever. |
Aegis 13.10.2005 21:32:31 | |
---|
Voi elämä että minä sitten vihaan hevikeikkoja joissa on trigattu basari joka napsahtelee ja kilisee koko ajan ja vie järjen. Mieluummin basarin balanssi keikoilla päin honkia, en minä sitä sinne mene kuuntelemaan. Ei siitä missään mitään selvää saa muutenkaan. Paitsi siitä triggeribasarista. Jos ei enää offtopiccia kuitenkaan... Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Niskamies 13.10.2005 21:49:17 | |
---|
Jos ei enää offtopiccia kuitenkaan... Sieltä moduulista voi ottaa muitakin saundeja kuin heviliätinää. There's a fine line between stupid and clever. |
kampela 14.10.2005 10:10:59 | |
---|
Ei mulla mitään triggerien käyttämistä vastaan ole. Itsekkin niitä tulen käyttämään nyt kun tulen tekemään pa-keikkoja hevibändeille. Syynä yksinkertaisesti se että 90:lla prosentilla tämän ikäluokan hevirumpaleilla on helvetin huono dynaamikka basarissa, jolloin triggaaminen on apuväline jolla huono soitto ei kuulosta ihan yhtä huonolta. Ei se triggaaminen oo mikään oikotie hyvänkuuloseen basariin. Triggereillä soittaminen vaatii totuttelua. Paa jollekin tottumattomalle basaritrigu ni soppa on valmis. Peruna kerrallaan.. |
HeavyMachinery 14.10.2005 10:26:01 | |
---|
Sieltä moduulista voi ottaa muitakin saundeja kuin heviliätinää. Valitettavaa on se ettei niissä yleensä ole muita toimivia soundeja esim. DM5:sen legendaarinen speedmetal basari :) Ei se triggaaminen oo mikään oikotie hyvänkuuloseen basariin. Triggereillä soittaminen vaatii totuttelua. Paa jollekin tottumattomalle basaritrigu ni soppa on valmis. Se on muuten yllättävän vaikeaa itse sen huomasin juuri. Ja kyllä ne triggeritkin reagoi dynaamiikkaan kun ne säädetään oikein .... Minä tiedän - siis pelkään ! |
rm_wispila 14.10.2005 15:45:33 | |
---|
Mihin niitä basareita sitten siinä triggerikikkailussa (vai onko kyseessä kiggelitrikkailu) tarvitaan? Eikö olisi helpompi asentaa triggerit molempien tennarien pohjiin ja jättää spedutkin kotio? Tomit on kuiteskin räkissä killumassa... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Youni 14.10.2005 16:40:54 (muokattu 14.10.2005 16:41:52) | |
---|
Sanonpa vaan, että voi herranjestas! Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
HeavyMachinery 14.10.2005 16:45:59 | |
---|
Mihin niitä basareita sitten siinä triggerikikkailussa (vai onko kyseessä kiggelitrikkailu) tarvitaan? Eikö olisi helpompi asentaa triggerit molempien tennarien pohjiin ja jättää spedutkin kotio? Tomit on kuiteskin räkissä killumassa... Houkutteleva idea ..jos laittais päkiään ja kantapäähän omansa vois vetää ihan sika nopeaan.....ja trikkais vielä giggelinkin sillä vois paukutella aksentit Minä tiedän - siis pelkään ! |
Niq 14.10.2005 19:09:46 | |
---|
Palatkaamme takaisin keskustelun aiheeseen: Mun mielestä toi 13" mun setissä on paljon parempi "lattiatomina" kuin tuossa edessä. Ensinnäkin se on syvä, joten eteen laittaminen hyvin on hankalaa, toiseksi; nyt fillejä soittaessa voi vetää snareen ja pikkutomiin vasurilla ja noihin isompiin tomeihin oikealla. Ei tarvitse kääntyillä niin paljoa. Helpottaa ainakin nopeampia fillejä mulla. Tottakai ois kiva jos sais tuohon eteen vaikka 10" ja 12" ja sivulle 14" ja 16". Molempien tekniikoiden paremmat puolet on tuossa. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Klooni 14.10.2005 21:23:19 | |
---|
Siis pojat (ja tytöt jos sikseen tulee) ainoa oikea tapa asetella tomit on tälläinen : http://www.omaservo.net/settiv2.jpg Ja jos kuvasta ei ota selvää niin tomi "parit" ovat siis kumpikin omissa telineissään basarin vasemmalla puolella :-) Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna !
www.klooni.net |
Tanakkala 14.10.2005 21:35:49 (muokattu 14.10.2005 21:36:13) | |
---|
Mulla toimii etu tomeina 12 ja 13 tuumaset ja lattia tomeina 14 ja 16 tuumaset. Mielestäni pajon parempi kuin silleen, että tuo 14 tomikin olisi tungettu basareiden päälle killumaan ja kyllä...siitä läähtee matala ääni ja soveltuu hyvin lattia tomiksi. Ei edes yksinäisyys tule yksin |
Niq 14.10.2005 22:13:54 | |
---|
siitä läähtee matala ääni ja soveltuu hyvin lattia tomiksi. Mä en kyllä ymmärrä mitä merkitystä on rummun äänialalla sijoitteluun nähden? Vai onko jossain laissa (righteous drummers ;) tämä määritelty? Sama rumpu se on, on se sitten basarin päällä tai sen oikealla tai vasemmalla puolella. Maku, ja käytännöllisyyshän tuon asettelun sanelee... "I have a cunning plan" -Baldrick |
Järvihirviö 15.10.2005 01:29:10 (muokattu 15.10.2005 01:54:37) | |
---|
Tässä esimerkki loistavasta keskustelusta ja omien mielipiteiden perustelusta. Plussan paikka. Niskamies, sä tarvitset tyttöystävän ja aika kipeästi. |
kampela 15.10.2005 01:57:09 | |
---|
Niskamies, sä tarvitset tyttöystävän ja aika kipeästi.
=) Peruna kerrallaan.. |
Jupi57 15.10.2005 05:55:05 | |
---|
Siis pojat (ja tytöt jos sikseen tulee) ainoa oikea tapa asetella tomit on tälläinen Kaikennii laisia provosointeja sitä on. Kunhan bassasi opitaan sijoittamaan keskelle, eikä oikealle (oikea kätiset) käsitys tomien sijoittelusta tulee muuttumaan... |
Klooni 15.10.2005 08:53:17 | |
---|
Oma soitto parani huomattavasti kun sain tomit basarin vasemalle puolelle, jotenkin asettelu on, vaikka oudolta näyttääkin, meikulle hyvin luontainen... Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna !
www.klooni.net |