Aihe: Rummut melko aloittelijalle. Hinta max.750€.
1 2 3 4 5 6 7 8
Mikael
15.08.2005 21:03:04

Premier cabriat on hyviä. En tosin tiedä kaukoidän cabrioista ku itellä on englantilaiset, mut ainakin niihin oon tyytyväinen.

Tuolla torillahan on juurikin tuollainen britti-caribia -setti 650€.
Oli miten oli, mutta näin on.
ddrum54
15.08.2005 22:57:25
Premier Cabria rummut, settiin kuuluu seuraavat osat:
20" Basari, 14" virveli ja 10", 12", 14" tomit, pedaali, rumputuoli, haikkateline ja kaksi muuta symbaalitelinettä. Joko ilman peltejä tai vaihtoehtoisesti mukaan setin mukana tulleet heikohkot pellit. Hinta 480e.

Tommonen löytyi torilta. Aika hyvä paketti.
2`n 4
Migo
16.08.2005 21:09:26
Juu tottahan se on, että käytettyjäkin kannattaa katsastella. Niin aion myös tehdä, kun ei tässä nyt niin jäniksen selässä olla. Otsikkoon viitaten niin budjetti on hieman pienempi eli 700 alaspäin, mutta varmasti saan itselleni ihan kohtuu kapistukset, kunhan hieman maltan ja katson muutkin vaihtoehdot.
Päivää vaan kaikille
miän vain
16.08.2005 23:03:10

Millbrookin ikkunassa oli tänään käytetyt Yamaha stage customit telineillä, 600. Ei paha.
Aikani käytin niin, ettei aikaa jäänyt jäädä miettiin.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Migo
17.08.2005 13:46:02
Millbrookin ikkunassa oli tänään käytetyt Yamaha stage customit telineillä, 600. Ei paha.
Joo, kuulin noista samoista rummuista. Pitäisi käydä katsomassa.
Päivää vaan kaikille
Migo
17.08.2005 20:13:38 (muokattu 17.08.2005 20:24:24)
Noniin eli rumpuasiat alkavat selkeytyä. Näillä näkymin ostoslistalle lähtee noi Sonor 2003. Olen itse menossa Saksan maalle, joten yritän päästä käymään tuolla Thomanilla ja sitä kautta sitten toimituksen tehdä. Katselin nyt heidän kotisivuilta näitä symbaali settejä. Omistaakos kukaan tälläisiä ja mitä mieltä? Muitakin saa ehdottaa.
Tässä se linkki: http://www.thomann.de/thoiw3_zildji … bt_standard_beckenset_prodinfo.html
Päivää vaan kaikille
Deino
17.08.2005 21:02:17

Kannattaa ostaa suoraan yksittäisiä hyviä symbaaleita eikä halpisaloittelija settiä. Nimim. Osti Paisteen 302 Setin (tosin ZBT:t päihittävät ne mennen tullen).
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
EH
17.08.2005 21:02:44
Noniin eli rumpuasiat alkavat selkeytyä. Näillä näkymin ostoslistalle lähtee noi Sonor 2003. Olen itse menossa Saksan maalle, joten yritän päästä käymään tuolla Thomanilla ja sitä kautta sitten toimituksen tehdä. Katselin nyt heidän kotisivuilta näitä symbaali settejä. Omistaakos kukaan tälläisiä ja mitä mieltä? Muitakin saa ehdottaa.
Tässä se linkki: http://www.thomann.de/thoiw3_zildji … bt_standard_beckenset_prodinfo.html

En kyllä koskisi noihin ZBT:hin. Kyllähän niilläkin soittaa, mutta jos tosiaan olet hakemassa sellaista ratkaisua ettei ihan vuoden päästä tarvi ruveta hankkimaan uutta niin suosittelen unohtamaan nuo pellit. Yleisesti kannattaa melkein pitää tietty välimatka suurten merkkien (Zildjian, Paiste, Sabian) kaikkein halvimpien sarjojen pelteihin. Parempaa vastinetta saat rahallesi esim. sen jo suositellun Staggin valitessasi.
Luomuolutta Tervakosken huvipuistossa: Isi meni puuhanalle.
gh n
17.08.2005 21:15:34
Offia mutta mihin paisteen sarjaan tuo ZBT on verratavissa? 502? 802? Ei varmaan Alphaan kuitenkaan.. ?
..Päärynäjuoma on parasta huumetta..
Migo
17.08.2005 21:20:27 (muokattu 17.08.2005 21:30:57)
Kannattaa ostaa suoraan yksittäisiä hyviä symbaaleita eikä halpisaloittelija settiä. Nimim. Osti Paisteen 302 Setin (tosin ZBT:t päihittävät ne mennen tullen).
Kiitos. Kyllähänä noita peltejä tossa koekuuntelin, niin ei kyllä soinu niinkuin olin halunnut. :O Aloinkin miettimään, että kun periaatteessa pelleillä ei sitten mikään kauhea kiire ole, niin taidan investoida niihin pikku hiljaa. Hi-hat ja joku crash pitäisi hommata. Toisaalta voinhan minä ne käydä ostamassa ne jo nyt. Haitsusta haluaisin melko kirkkaan ja selkeää soundia. Crash:stä ei ole vielä ihmeellisiä vaatimuksia.

Lisätäänpäs tähän samaan. Elikkäs tässä myös katsellut kaikenlaisia splash ja china peltejä. Tietenkin noiden osto on vasta joskus tulevaisuudessa, mutta nyt on tälläisistä efektisymbaaleistä kysymys. Jos joku on nähnyt/kuullut Metallican(enter sandman) livepätkän missä soittaa Joey Jordison, niin se taitaa olla jonkinlainen chinapelti mitä se tahkoaa melko usein? En tiedä kuinka moni tajusi tuon. Sen kuuloista voisin itsellenikin sitten haluta.
Tiedän, olen aloittelija...varsinkin näiden kamojen kanssa :(
Päivää vaan kaikille
Muovinen
17.08.2005 21:36:28

Lisätäänpäs tähän samaan. Elikkäs tässä myös katsellut kaikenlaisia splash ja china peltejä. Tietenkin noiden osto on vasta joskus tulevaisuudessa, mutta nyt on tälläisistä efektisymbaaleistä kysymys. Jos joku on nähnyt/kuullut Metallican(enter sandman) livepätkän missä soittaa Joey Jordison, niin se taitaa olla jonkinlainen chinapelti mitä se tahkoaa melko usein? En tiedä kuinka moni tajusi tuon. Sen kuuloista voisin itsellenikin sitten haluta.
Tiedän, olen aloittelija...varsinkin näiden kamojen kanssa :(

Elä piä kiirettä efektihärpättimien kanssa. Panosta aluksi kunnon haitsuun, rideen ja krässiinkin jos on pakko ;) Säästyt sylilliseltä paskaa ihan kirjaimellisesti. Mutta sitten kun piiskachinaa halajat niin muista yksi sana:Wuhan
Time is like a bruise on my face tonight
Migo
17.08.2005 21:39:47 (muokattu 17.08.2005 21:40:16)
Elä piä kiirettä efektihärpättimien kanssa. Kirjoitinkin, että tulevaisuudessa sitten.
Panosta aluksi kunnon haitsuun, rideen ja krässiinkin jos on pakko ;) Säästyt sylilliseltä paskaa ihan kirjaimellisesti.
Puhut asiaa, joskus tullut tehtyä moka kitarakamojen kanssa.
Mutta sitten kun piiskachinaa halajat niin muista yksi sana:Wuhan
Ja kiitos paljon tästä vinkistä.
Päivää vaan kaikille
ToMi88
17.08.2005 22:13:26

Wuhan

Mutta sitten kun valitset chinaa, niin jätä Wuhanit ostamatta.
Niskamies
17.08.2005 22:18:57

Tai sitten osta hyvä Wuhan.

Noi Wuhanit ovat kyllä hauskoja tapauksia. Ne ovat jotenkin niin täydellisen epätäydellisiä, ja hyvät yksilöt kuulostavat juuri siltä miltä chinan pitää. Ainoa isojen merkkien china jossa on ollut aika pitkälti yhtä hyvä saundi on ollut Sabianin 19" Paragon. ja se oli todella hyvä.
Virallisesti semi-pro!
HeavyMachinery
18.08.2005 08:32:18

WTF ??

Miksi ne on parahautta kun mennään 16-> isompiin kiinoihin. 14
Minä tiedän - siis pelkään !
Leipuri
18.08.2005 11:15:07
Wuhanien yksilöerot on valtavat ( jos se nyt vielä jollekin on epäselvää). Laatu vaihtelee kattilankannesta unelmapeltiin.
HeavyMachinery
18.08.2005 13:41:53

Wuhanien yksilöerot on valtavat ( jos se nyt vielä jollekin on epäselvää). Laatu vaihtelee kattilankannesta unelmapeltiin.

pyh et vaan osaa :)

Kyllä kokeilu ennen ostoa on aika paikallaan wuhaneiden kanssa.
Minä tiedän - siis pelkään !
Migo
18.08.2005 18:54:22
Siis jos joskus settiin hommaan chinan, niin sen pitäisi kuulostaa juuri siltä, mitä edellisessä viestissä kirjoitin. No täytyy noita Wuhaneita käydä sitten testaamassa.
Päivää vaan kaikille
zmb
18.08.2005 20:10:10
Jos on varaa venyttää budjettia yhen lapasen verran, niin osta ihmeessä musamaailmasta pdp cx by dw pöntöt. Lähes ammattirumpalille kelpaavat, aivan sikahyvät soundit jo tehdaskalvoilla! 10" 12" & 14" Tomikokoja suosittelen 14" jo matalampi soundi ku monissa 16"a.
stam1naaa!
Migo
21.08.2005 19:40:22
Jos on varaa venyttää budjettia yhen lapasen verran, niin osta ihmeessä musamaailmasta pdp cx by dw pöntöt. Lähes ammattirumpalille kelpaavat, aivan sikahyvät soundit jo tehdaskalvoilla! 10" 12" & 14" Tomikokoja suosittelen 14" jo matalampi soundi ku monissa 16"a.
Budjetti alkaa olemaan melko tiukka, koska laskiskelin nyt rummuille hinnaksi noin 650e+ sitten vielä pellit tuohon päälle. Tai sitten ostan jo peltejä valmiiksi. Jokatapauksessa, kuume on kova ja rummut pitäisi saada heti :).
Päivää vaan kaikille
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)