Aihe: Mitä kapuloita käytät?
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23 24
rumputyyppiä
18.07.2007 13:06:05
MAAILMAN PARHAAT!! Vic firthin kapulat kokoa 5A.
E ole ikinä tavannut parempia.Täydellinen minulle... koko, tuntuma, kädessäpysyvyys, mukavuus, paino ym. ym.
Kosminen
19.07.2007 01:21:23

Täytyy vielä kerran hehkuttaa omaa tyytyväisyyttä kun vaihdoin 7A kapuloihin :) asiallinen meininki ku ei tarvi hullua mekkalaa pitää ja vähä vapaammin uskaltaa paiskoa rumpuja.
Kalamies #16 >-)))>
Hakki
20.07.2007 09:58:09 (muokattu 20.07.2007 10:02:26)
Meni eilen kapulatyyppi vaihtoon. Ennen soitin Pro Markin SD-1:llä, mutta ajattelin kokeilla Balbexeja. Käteen sattui Balbexin valkopyökkiset 3A Good grip:t ja eilen sitten kokeilin ja vertailin vanhoihin. Ovat saman pituiset, hieman ohuemmat ja reilusti kevyemmät kuin SD-1:t, eli siis mun makuun lähestulkoon täydelliset kepit.

Tuntuma oli todella hyvä, valkopyökki tuntuu kestävän kuritusta ihan yhtä hyvin kuin hikkori, vaikka kanttilyönnit kuulemma syövät niitä pahemmin, ja muutenkin tosi asialliset kepit. Good grip eli käsittelmätön grippiosa ei mulle ole mitenkään tärkeä, mutta ihan hyvältä tuntui sekin kädessä. Hintaakin vähemmän per pari kuin vanhoissa. Eli Balbex 3A on tästedes valintani.
while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... | Searing Meadow - www.searingmeadow.com
Raigi
21.07.2007 17:55:41

käytän pro-markin 5A keppejä ja myös vic firthin 5A:ta. pro-markit on kevyemmät ja tykkään soittaa niillä mielummin mutta ne eivät taas kestä niin hyvin kun vic firthit
ei pysty.
Bobana
22.07.2007 00:11:12
käytän pro-markin 5A keppejä ja myös vic firthin 5A:ta. pro-markit on kevyemmät ja tykkään soittaa niillä mielummin mutta ne eivät taas kestä niin hyvin kun vic firthit

Kestävyys taataan sillä kapuloitten seulonnalla eli katotaan että tikut on suora-syisiä. Kyllä edelleen ProMarkin 5B:t o käytössä.

Joskus tuli soitettua hiilikuitukapuloillakin eikä voi oikeen ymmärtää että kuinka sitä on tullu soitettua niillä ratapölkyillä. No, ehkä yks syy on se että ennen vauhti oli sata ja alle ja nyt mennään hitaimmillaankin 190...
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
kapulat poikki
22.07.2007 19:42:54
perus vic firt 7a. sopii mulle tällä hetkellä
glum
24.07.2007 11:55:15
King B-stick Jazz tällähetkellä, istuvat käteen ja ovat kestäneet hyvin, heräteostos oli mutta hyvä sellainen.
Näitä on ollut aiemmin: Tama, Pro Mark, Vic firth ,Balbex...jotain muita mutta nuo B-stickit ovat parhaimmat tähän mennessä, tykkäsin balbexeista myös mutta kestävyys ei vakuuttanut.
Perro Stupido
24.07.2007 12:17:46
Vic Firth 5A Extremeistä takaisin 5A:han.
010011000100111101001100
petro123
24.07.2007 15:43:55
Nyt tuli tilattua Balbexin Hickory Germany 5A:ta kaks paria ja 5B:tä kaks paria. Kyllä tää G5B tuntuu olevan tällä hetkellä Se Kapula.
kirjoitetaan alle.
RstoU
24.07.2007 16:08:34
Balbexilta lähti taas valkopyökkinen tilaus, Ultra Jazz ja 7A ovat tuntumaltaan näppeihini täydellisiä. Myös nailonkärkisiä versioita muutamia käytössä.
nihoggr
25.07.2007 12:04:48

Thomannilta hickory- ja vaahterakapuloita olen ostellut, merkki Millenium. Koot 5A ja 5B yleensä. Joskus tainnut 2B kokeilla kanssa. Hyviä keppejä, minulla kestää yksi tikku about 3kk-6kk. Iso aikahaarukka tulee ihan siitä, millä raivolla aina soittaa.
Nolte
27.08.2007 13:41:40 (muokattu 27.08.2007 17:31:06)
Ostinpa huvikseni välillä jotain muuta, kuin Taman Japanese Oakkeja. Pro-Mark Ed Shaughnessyt.

Tammea ovat nekin ja hyväntuntuiset yksien treenien perusteella. Valitsin pallopäisellä tipillä olevat ja niillä symbaalit tuntuisivat soivan ehkä vähän kirkkaammin, kuin Tamoilla. Pöntöt soivat jykevämmin. Johtunee varmaan tipin muodosta ja siitä, että nuo Pro-Markit vaikuttaisivat olevan kärkipainoisemmat, kuin Tamat. Tuntuma kutakuinkin samaa tasoa molemmissa. Isokokoisiin pallopäisiin tippeihin ei tullut yhdellä kerralla mitään säröjä. Jopa kestäviin Tamoihin olen saanut selviä jälkiä yksissäkin treeneissä. Hyvältä vaikuttaa...

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … ;pid=4831&mgid=48&sgid=216#

Laitanpa tähän vähän lisäinfoa: Nyt jo monet treenit takana Pro-Mark Ed Shaugnessyillä, eikä kepit ole millänsäkään. Tipit ovat täysin ehjänä, vaikka olen rankastikin niitä aika ajoin rideen pahoinpidellyt. Käsituntumahan näissä ei ole ihan parasta luokkaa, niinkuin ei kai oikein missään tammisissa kapuloissa. Samaan tyyliin aavistuksen kolhot kädessä, kuin Tamat, jos vertaa vaikkapa Vic Firthin Steve Gaddeihin.

Summasummarum: Jos tykkää tammikepeistä, niin näitä kannattaa kokeilla. Kestävyyttä löytyy.

edittiä: Nämä siis vaikuttavat jopa kestävämmiltä, kuin Taman Japanese Oakit, ja se on kai jo jotain se. Enivei, edelleen hakusessa kestävähkö kapula, joka myös istuisi käteen mainiosti.
Hyvät kamat - huono soittaja!
Epämuusikko
27.08.2007 16:20:04
Perse on homon vittu.

ei kuulemma enää saa Vaterin Fusion Sugar Mapleja oikein mistään.

jos joku noihin törmää niin ostan läjän! Käsi kerkesi tottua.....
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Antti1997
27.08.2007 17:24:29
MAAILMAN PARHAAT!! Vic firthin kapulat kokoa 5A.
E ole ikinä tavannut parempia.Täydellinen minulle... koko, tuntuma, kädessäpysyvyys, mukavuus, paino ym. ym.

Näitä olen minäkin päätynyt käyttämään. Loistokapuloita ovat.
I will live in fame and die in flames
I'm never gettin' old
Frequency
28.08.2007 10:07:32
Balbexin Kuoppis-signatureja päädyin muutaman parin ostaan kun olivat ainoita Balbexeja jäljellä DLXssä. Helkkarin hyviltä kyllä tuntuu käteen. Tarvii tänään tai huomenna testata paremmin.
"Sä haiset ihan ydinjätteelle..."
Deino
28.08.2007 19:59:01

Vic Firth Extreme 5A
stratocaster
28.08.2007 21:11:16 (muokattu 28.08.2007 21:11:26)
Regal Tipin 5B on aivan uusi löytö. Istuu mun käteen kuin nakki.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
Markuz
24.09.2007 23:31:49
Vater Teardrop
Vic Firth 7A
Zildjian Bill Steward Signature
Vic Firth Buddy Rich-kapuloita
Vic Firth Drum Corps.
Millbrooks JAZZA
Noita oikeastaan.
Sit on tietenkin vispilöitä ja rispilöitä ja pehmeä päisiä kapuloita(itse huovutettuja!!)
"Oikea käsi toimii sekä roudarina, että bändärinä." - Anssi Kirkinen
lowboy
27.09.2007 00:20:02
Ostan kapulaparin keskimäärin kerran puolessa vuodessa ja kuluvan puolivuotiskauden (ja varmaan seuraavankin) olen käyttänyt Vic Firthin Steve Jordan - mallia. Tavallista pidempi (16,5") ja ohuempi (0,525") kapula sopii tällaiselle laiskalle nojatuolisoittajalle kun ei jaksa irrottaa selkää selkänojasta ylettääkseen rideen (tiedän, pitää katsoa tuota ergonomiaa ja settiasettelua). Lisäksi kapuloissa lämmittää tuo pienen tipin tuoma kirkas symbaalisointi ja tehdasasennettu Peace-merkki (hymiö). Lisäksi voin sanoa, että Steve Jordan soittaa samanlaisilla kapuloilla kuin minä.

Joissakin soitannollisissa yhteyksissä tulee käytettyä myös ihan perus VF:n 7A:ta ja Tsekistä hankittuja Balbexin riisikeppejä. Jälkimmäiset ovat oikein jämäkät käteen ja hyvin palvelleet. Vielä kun oppisi niillä oikeasti soittamaan.

Mun soitossa nyt kestää lähes mikä tahansa kapula ja hyvin on noikin nämät pari kuukautta kyydissä pysyneet. Pientä lohkeilua varressa kun on innostunut, mutta suurimmilta hiteiltä (myös radio) on vältytty.
Liver-Box
27.09.2007 12:29:42 (muokattu 27.09.2007 12:30:21)

Edelleen Vater Manhattan 7A. On tullut tuolla nyt soiteltua niin pitkään kun muistaa. Sitä ennen oli Vaterin Fusion, josta sitten tultiin alas toho Manhattaniin. Helvetin hyvä peltisaundi ton pyöreän tipin ansiosta ja paksuus kohdallaan, irtoaa samalla kapulalla mätöt ja muutkin hutut. Aivan viimeisillään olevasta parista sitten katoaa hieman tuntumaa mutta mistäpä kapulasta ei.

Joitakin heräteostoksia tulee kapuloissakin tehtyä, mutta nyt on tullut pysyttyä noissa Vaterin kepukoissa, mielestäni parhaimmat tikut ja itselleni paremmin sopivat kuin esim. Vic Firth. Firtheissä ahdistaa niinkin outo asia kuin se logo. Se on paljon isompi/näkyvämpi kuin Vatereissa. Tykkään pitää kapulaa niin, että logo jää alaspäin tai peukalon alle. En edes tajua miten tuollainen asia voi vaikuttaa omaan soittoon mutta niin se vain on.
Tunnuksesi on pistetty jäähylle, joka on voimassa 26.04.2006 00:06 asti. Jäähyn syy: "kristityt o homoja ja bläkki parasta." Ei näin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)