ferodoz 05.09.2011 14:05:59 (muokattu 05.09.2011 14:06:58) | |
---|
Epämuusikko: Nyky-A:n crashit ovat pyllystä. Verrattuna a-customiin vai yleisesti ottaen? Mielestäni noi medthin paksuiset +17 tuumaiset A crashit ovat ihan toimivia, joskin ehkä hieman liikaa ylämiddlevoittoisia noin niinkuin studiokäytössä. Koolla on väliä. |
markkuliini 05.09.2011 14:13:48 | |
---|
A-sarjalaiset vaativat sisäänsoittoa. Ovat uutena kireitä. Mutta olen kuullut paljon käytettyjä jotka on mun korvaan hyviä kunhan paino on ollut sopiva. K:t ja A-customit ovat lempeämpiä jo uutena, vaikka kaikki selvästi paranevat kunhan saavat vähän soittoa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
ferodoz 05.09.2011 18:03:44 | |
---|
markkuliini: A-sarjalaiset vaativat sisäänsoittoa. Ovat uutena kireitä. Mutta olen kuullut paljon käytettyjä jotka on mun korvaan hyviä kunhan paino on ollut sopiva. K:t ja A-customit ovat lempeämpiä jo uutena, vaikka kaikki selvästi paranevat kunhan saavat vähän soittoa. Okei, no se voi hyvinki olla, koska kokeilemani yksilöt olivat muutaman vuoden soitettuja. Noh, jatketaampa metsästystä ja testailua. Koolla on väliä. |
Epämuusikko 05.09.2011 23:21:55 | |
---|
Uudet nyky-A:t. mitäänsanomattomia läpsäisyjä. Vanhemmat, sopivan ohuet A-crashit on just mainioo. Ja A-Customeistakin tykkään, nykyään. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Velli 05.09.2011 23:45:01 | |
---|
A Customit ovat ainoita crasheja, joita ite käytän tällä hetkellä. 17" ja siitä alle ovat kaikki kuulostaneet periaatteessa hyviltä. Harmi vain että ne ovat liian pieniä käytettäviksi bändin kanssa (paitsi 17" käy joissain tilanteissa). Myös 18" thin crashit ovat hyvän kuuloisia (näitä mulla on 2kpl). 18" ja siitä ylös päin medium crashit ovat järjestään kaikki kuulostaneet enemmän tai vähemmän kolkoilta ja kolahtavilta. Vastaan on tullut ainoastaan yksi pehmeäsoundinen yksilö, jota oli soitettu useamman vuoden ajan ja jonka onnekseni sain itselleni yhden käytetyn setin mukana. Tuo yksilö kulkee nykyään lähes aina keikoilla mukana joko ainoana crashina tai sitten 18" fast crashin kaverina (joskus harvoin 17" on tuon fast crashin tilalla). |
markkuliini 06.09.2011 00:01:17 | |
---|
Tottakai (liian) paksut crashit eli mediumit ovat kolisevia. Mulla on yksi 16" A medium crash. Ihan loistava...haitsun alapelti. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Velli 06.09.2011 00:39:28 | |
---|
markkuliini: Tottakai (liian) paksut crashit eli mediumit ovat kolisevia. Mulla on yksi 16" A medium crash. Ihan loistava...haitsun alapelti. :D Mutta tuo yksi hyvä 18" on myös medium. En tiedä miksi se on paljon paremman kuuloinen kuin muut kokeilemani 18" medium-yksilöt. Myös nuo muut yksilöt olivat useamman vuoden soitettuja, eli nekin olivat jo periaatteessa sisäänajettuja. Voihan kyseessä olla muutamien kymmenien grammojen kriittinen painoero tai sitten tämä mun yksilö on huomattavasti enemmän soitettu kuin nuo muut testaamani kappaleet. Tai ehkä tuo hyvä yksilö satuttiin takomaan täydenkuun aikaan tai jonkin muun yhtä vaikuttavan tieteellisen ilmiön alaisena. Your guess is as good as mine :). |
VeKrio 06.09.2011 00:52:11 | |
---|
Velli: Mutta tuo yksi hyvä 18" on myös medium. En tiedä miksi se on paljon paremman kuuloinen kuin muut kokeilemani 18" medium-yksilöt. Johtuupi varmaan siitä että Zildjianeissa on tosi paljon painoeroja. Jos pellissä on "Medium", niin se voi olla ohut tai paksu. Enkä nyt tarkoita mitään vuosikymmenien saatossa tapahtunutta vaan ihan moderneja 90-luvun tuotantoa ja semmosta. Huono homma se. Grammat kehiin sanon mä! Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
markkuliini 06.09.2011 01:03:53 | |
---|
Velli: Mutta tuo yksi hyvä 18" on myös medium. En tiedä miksi se on paljon paremman kuuloinen kuin muut kokeilemani 18" medium-yksilöt. Myös nuo muut yksilöt olivat useamman vuoden soitettuja, eli nekin olivat jo periaatteessa sisäänajettuja. Juu, aika isoja painoeroja löytyy. Olen nähnyt jossain sivuilla vierekkäin melkein samanpainoiset med.thinin ja mediumin. Kandee tosiaan niitä grammoja vähän seurailla, niin sitten muutenkin tietää minkä painoiset miellyttää. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 06.09.2011 01:04:17 | |
---|
Mites se painon jakauma? Eli jos kupu on paksumpi ja reunat ohuemmat niin soundaako paremmalta verrattuna siihen että reunat ovat paksut? Ymmärtänette. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
markkuliini 06.09.2011 01:10:26 | |
---|
Kailis: Mites se painon jakauma? Eli jos kupu on paksumpi ja reunat ohuemmat niin soundaako paremmalta verrattuna siihen että reunat ovat paksut? Ymmärtänette. Juu, sitähän ei voi painosta päätellä. Mallien sisällä ne kuitenkin yleensä aika vakioita. Toki sorvaus on käsityötä, (johon koulutuskin kestää vuosia.) Eli yksilöitähän symbaalit on. Itselle mielummin niin että crashissa kellossa päin enemmän metallia, niin kellosoundi olisi jämäkkä, mutta symbaali pysyisi helposti syttyvänä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Epämuusikko 06.09.2011 08:55:56 | |
---|
Meitsi arvostaa että pellin reuna on OHUT. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kailis 06.09.2011 10:24:58 (muokattu 06.09.2011 10:25:39) | |
---|
Jou. Mulla on yksi 1940-50 Zildjian 18" crash joka ei painoltaan ole huippukevyt (ehkä 1300-1400 gr.) mutta reunat lepattaa humalaisen lepakon lailla. Silti kuvustakin saa kivaa kilkettä. Yleissoundi on hyvin tumma, syttyy herkästi ja on muutenkin aika täydellinen kombinaatio rakenteensa suhteen. Me likes. Maksoi muuten ebayssä 65 taalaa =D Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
joonama 06.09.2011 10:36:34 | |
---|
Kailis: ... Maksoi muuten ebayssä 65 taalaa =D Ökyporvari. Mene muualle leveilemään varallisuudellasi.
(yrittää olla huumoria) Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
Kailis 06.09.2011 10:39:14 | |
---|
joonama: Ökyporvari. Mene muualle leveilemään varallisuudellasi.
(yrittää olla huumoria) Enemmän tässä oli kyse Hannu Hanhi-ilmiöstä. Kaveri myi sitä 70's medium crashinä. Kuvat olivat todella suttuisia, mutta analysoituani tarkoin kuvaa leimasta otin riskin. Tämä arpa voitti. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
joonama 06.09.2011 10:40:56 | |
---|
Kailis: Enemmän tässä oli kyse Hannu Hanhi-ilmiöstä. Kaveri myi sitä 70's medium crashinä. Kuvat olivat todella suttuisia, mutta analysoituani tarkoin kuvaa leimasta otin riskin. Tämä arpa voitti. Jep. Se on hienoa kun hieno instrumentti päätyy arvostaviin käsiin. Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
Kailis 06.09.2011 10:51:04 (muokattu 06.09.2011 10:53:07) | |
---|
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
sahkuifk 06.09.2011 11:40:01 | |
---|
Mielipiteesi ei muutu totuudeksi vaikka kuinka itse siihen uskoisitkin. |
tito 06.09.2011 13:33:40 (muokattu 06.09.2011 13:35:05) | |
---|
I'm George W. Bush, and I approve this message. |
hollmi-5 06.09.2011 13:36:11 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |