Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 517 18 19 20 21414 415 416 417 418
markkuliini
23.02.2011 16:06:45

hollmi-5: Joissain peruskouluissa jotkut ovat tehneet noita myyntiin luokkaretkikassaa kartuttamaan. En muuten olisi tiennyt, mutta tuli valmistajalta kirje, jossa mallisuojasta ilmoitettiin.

Patenttihan tuossa on voimassa, joten ihan ymmärrettävää. Itse laitteen materiaali - ja valmistuskustannukset kun ovat verrattain pienet, joten helpostihan noita alkaisi moni pikku puuverstas tekemään polkuhintaan.

Tuntuu tepsivältä vehkeeltä hartiaseudun kipuihin.

On kyllä juurikin sitä.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Speedy
23.02.2011 16:34:22

markkuliini: Hämmentävintä on se kun painelee ja löytää selästä oikein mojovan kohdan, niin kaulan sivussa tuntuu kuin joku painaisi siihenkin. Eli joku lihas on painanut ja jumittanut siellä selvästi hermorataa ja se säteilee ylös asti.

Joku hieroja kertoi minulle joskus semmoisista ihme jutuista, kuin hermoista. Ja siitä, kuinka ne "tuntuvat kipeiltä lihaksilta". Pahimmassa tapauksessa, osaamattomissa käsissä voivat aiheuttaa suurempiakin harmeja, jos/kun niitä kovakouraisesti käsittelee. Sen jälkeen olen vähän skeptisesti suhtautunut "itse hoitoihin". Tosin, ymmärtääkseni ne ovat useimmin kaulassa/hartioissa, eikä niinkään selässä..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
JGroover
23.02.2011 16:47:58
Joo. Työpaikan käytävällä kun kävelin, niin joku hipin näkönen vanha mies alko huomaamatta hiplaamaan mun selkää tollasella. Eka reaktio ei ollu kovin positiivinen kun joka alkaa kaiveleen lapaluiden välistä kepillä eikä päästä kulkemaan ohi. Noh, eihän sen kipukoukun vika ollut, mutta nyt se laite assosioituu lähinnä ärsyynnyksen tunteeseen. :)
Rough'n tough. Tä?
thescientist
23.02.2011 17:22:37
Tänään lähti kaupasta mukaan Zildjian A Custom Mastersound-haikat.
"Cunnilingus and psychiatry brought us to this."
kincy
23.02.2011 18:10:23

thescientist: Tänään lähti kaupasta mukaan Zildjian A Custom Mastersound-haikat.

Loistot. Itellä 14". Oikein suhisevat nätisti.
thescientist
23.02.2011 21:44:12
kincy: Loistot. Itellä 14". Oikein suhisevat nätisti.

Kylläm. Edessä on loistava ystävyyssuhde.
"Cunnilingus and psychiatry brought us to this."
OPJ1974
23.02.2011 22:37:19

Speedy: Joku hieroja kertoi minulle joskus semmoisista ihme jutuista, kuin hermoista. Ja siitä, kuinka ne "tuntuvat kipeiltä lihaksilta". Pahimmassa tapauksessa, osaamattomissa käsissä voivat aiheuttaa suurempiakin harmeja, jos/kun niitä kovakouraisesti käsittelee. Sen jälkeen olen vähän skeptisesti suhtautunut "itse hoitoihin". Tosin, ymmärtääkseni ne ovat useimmin kaulassa/hartioissa, eikä niinkään selässä..

Joo, ja yleensä, jos lihas tuntuu kipeältä, niin itse lihas ei kipeä olekaan. Vaan justiinsa hermotukset on piukalla ja lihaskalvot / lihaksen ja luun välinen tila on jumissa tai tulehtunut.

Tuohon selkähierontaan on lisäksi myös yksi erittäin yksinkertainen kapistus lisää olemassa. Nimittäin tennispallo. Semmoinen vaan selän alle ja rullailemaan selkärangan viertä pitkin jne. Löytyy muuten kipupisteitä sen verran syvältä ettei uskokaan.
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Vallu-Veke
24.02.2011 09:10:23
Speedy: Joku hieroja kertoi minulle joskus semmoisista ihme jutuista, kuin hermoista. Ja siitä, kuinka ne "tuntuvat kipeiltä lihaksilta". Pahimmassa tapauksessa, osaamattomissa käsissä voivat aiheuttaa suurempiakin harmeja, jos/kun niitä kovakouraisesti käsittelee. Sen jälkeen olen vähän skeptisesti suhtautunut "itse hoitoihin". Tosin, ymmärtääkseni ne ovat useimmin kaulassa/hartioissa, eikä niinkään selässä..

Juu tuo laite vaikuttaa kyllä pätevältä ja uskon 100% Markkuliinin kokemuksiin.
Tottakai kannattaa painella silleen maalaisjärkeä käyttäen.

Tarinan tynkää, kun se liippaa mun mielestä speedyn laittaamaan juttuun. Treenailin jujutsua ja judoa nuorempana. Jujutsu-treeneihin tuli aikoinaan yks kaupunkiin muuttanut, yliopistossa opinnot juuri aloittanut kaveri, joka oli lukenut jotain salaisia kääröjä, ennen kuin tuli oppiin. Hän alkoi yks päivä opettamaan jujutsuopettajaa jostain hermopisteistä. Tämä uusi oppilas tiesi kuulemma jotain pisteitä, joista tulee painaessa kipua. Jujutsuopettaja sanoi, että niitä on ihan joka paikassa. Tämä meidän jujutsu perustuu pelisilmään, tekniikkaan, kuntoon ja voimaan. Pyysi minut siihen uhriksi, muut katselivat istualtaan siinä ympärillä mallia. Opettaja alkoi painelemaan sormella ja peukulla ihan sieltä täältä. Aika pian alkoi kevyemmätkin painallukset tuntumaan. Muutaman sekunnin/minuutin päästä alkoi jo urakalla kyrsimään kun alkoi melkein vedet silmistä valumaan, varsinkin kun se siirtyi painelemaan naamaria ja vähän luisempia alueita. Aina ku siirti kohtaa niin sattui ihan saatanasti ja summassa veteli ilman salaisia kääröjä ja mitään tietoa hermopisteiden sijainnista. Paineli kyynärvarsiakin, habaa,... ja sattui ihan saatanasti. Sen verran kyrsi, että sanoin: "Ota tuo vi...n tampio tähän, minä uskon jo...". Opettaja vaihto uhria.... Opiskelija-tampion esitelmät hermopisteistä loppui siihen paikkaan ja niistä ei enää kuultu sen jälkeen. Lopetti aika pian koko lajin, kun huomas, että tämän tyyppiset laji vaatiikin hikoilua ja kirjoista asioita ei opikkaan ihan täysin. Tai sitten se meni campuksellensa lukeman niitä. (Näitä asiantuntijoita tuli ja meni)
Eli pyytäkää joku toinen painamaan sormenpäällä tai peukalolla vaikka kylkiä, naamaa, niskaa,.. ( ei kaulaa) ihan mistä kohtaa tahansa, niin vedet valuu silmistä aika pian :)

Ennalta ehkäisevänä hoitona olen alkanut tekemään 1 tai 2 kertaa viikossa kahvakuulatreeniä. Tunnin treeni ilman taukoja. Kolmeviikkoa on vasta menty tätä uutta lajia, mutta alustavasti parasta voimailujumppaa, mitä olen tehnyt.
16kg painolla harjoittelen ne laajat liikkeet kahdella kädellä. Tempauksia ei mene vielä riittävästi ko. painolla, eikä työntöjä. Siksi teen ne tavallisella käsipainolla vielä. Teen lajia silleen kuin lajin pioneeri Kukka Laakso treenaa. Eli sikapaljon toistoja, ennemmin pienellä painolla. Eli tavallisesta bodauksesta ja painojen nostosta teen selvän ero. Enemmän takoamatonta kuntopiiriä, jossa keskisyke pysyy ylhäällä. Kestovoimaa tulee. Liikkeet rasittaa reisilihaksia aikalailla, niin ei voi ihan joka päivä harjoitella näitä juttuja.
Jo nyt on selkeä tunne, että keskivartalo on saanut uuden ryhdin. Toivottavasti jaksan harrastaa pidempään tätä. Ei muuten vaadi isoa nurkkausta. Palautuminenhan se on ongelma tässä iässä. Rumpujen soittoon paranee ryhti ihan varmaan, mutta en ole ihan varma vielä, miten kyynärvarren lihaksien ja ranteen rentouden kanssa käy. Se selviää muutaman kuukauden sisällä :)
OPJ1974
24.02.2011 10:31:25

Vallu-Veke:

Ennalta ehkäisevänä hoitona olen alkanut tekemään 1 tai 2 kertaa viikossa kahvakuulatreeniä. Tunnin treeni ilman taukoja. Kolmeviikkoa on vasta menty tätä uutta lajia, mutta alustavasti parasta voimailujumppaa, mitä olen tehnyt.
16kg painolla harjoittelen ne laajat liikkeet kahdella kädellä. Tempauksia ei mene vielä riittävästi ko. painolla, eikä työntöjä. Siksi teen ne tavallisella käsipainolla vielä. Teen lajia silleen kuin lajin pioneeri Kukka Laakso treenaa. Eli sikapaljon toistoja, ennemmin pienellä painolla. Eli tavallisesta bodauksesta ja painojen nostosta teen selvän ero. Enemmän takoamatonta kuntopiiriä, jossa keskisyke pysyy ylhäällä. Kestovoimaa tulee. Liikkeet rasittaa reisilihaksia aikalailla, niin ei voi ihan joka päivä harjoitella näitä juttuja.
Jo nyt on selkeä tunne, että keskivartalo on saanut uuden ryhdin. Toivottavasti jaksan harrastaa pidempään tätä. Ei muuten vaadi isoa nurkkausta. Palautuminenhan se on ongelma tässä iässä. Rumpujen soittoon paranee ryhti ihan varmaan, mutta en ole ihan varma vielä, miten kyynärvarren lihaksien ja ranteen rentouden kanssa käy. Se selviää muutaman kuukauden sisällä :)

Kahvakuula mullakin ollyt nyt kohta kolme kuukautta treenikaverina. Auttaa näihin hartiaseudun lihaskunto-ongelmiin mielettömän hyvin!

Teet muuten ihan sikapitkää treeniä ja tosi painavalla kuulalla (olet isokokoinen kaveri?) Mun kaveri on harrastanut kahvakuulaa kohta puolitoista vuotta ja treenaa vain 25-30 minsaa kerrallaan edelleen 12 kilon kuulalla. Aloitin itse treenaamisen 5-10 minuutista ja 8 kilon kuulalla. Nyt suosin 12 kg:n kuulaa ja 15-25 minuutin treeniä (sekä yhden että kahden käden liikkeet samalla painolla). Saa tehtyä tuossa ajassa ihan koko kropan lihasryhmät läpi.

Itse teen keskitetysti 3-5 perusliikettä. ja samat liikkeet muuten varmaan pysyvät vielä puolisen vuotta, ennenkuin uusia tarvitsee ottaa mukaan.

Pään ympäri pyöritys on omien kokemusteni mukaan tehokkain hartiaseudun avaaja näistä liikeistä. Lapaluiden väli aktivoituu mukavasti :)

Tuomo Kilpeläisen kirja "Kahvakuulalla kuntoon" on hyvä opus, kannattaa ainakin harkita ostamista: http://www.suljulkaisut.fi/kirjat.php
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Vallu-Veke
24.02.2011 11:25:47 (muokattu 24.02.2011 11:38:05)
OPJ1974: Kahvakuula mullakin ollyt nyt kohta kolme kuukautta treenikaverina. Auttaa näihin hartiaseudun lihaskunto-ongelmiin mielettömän hyvin!

Teet muuten ihan sikapitkää treeniä ja tosi painavalla kuulalla (olet isokokoinen kaveri?) Mun kaveri on harrastanut kahvakuulaa kohta puolitoista vuotta ja treenaa vain 25-30 minsaa kerrallaan edelleen 12 kilon kuulalla. Aloitin itse treenaamisen 5-10 minuutista ja 8 kilon kuulalla. Nyt suosin 12 kg:n kuulaa ja 15-25 minuutin treeniä (sekä yhden että kahden käden liikkeet samalla painolla). Saa tehtyä tuossa ajassa ihan koko kropan lihasryhmät läpi.

Itse teen keskitetysti 3-5 perusliikettä. ja samat liikkeet muuten varmaan pysyvät vielä puolisen vuotta, ennenkuin uusia tarvitsee ottaa mukaan.

Pään ympäri pyöritys on omien kokemusteni mukaan tehokkain hartiaseudun avaaja näistä liikeistä. Lapaluiden väli aktivoituu mukavasti :)

Tuomo Kilpeläisen kirja "Kahvakuulalla kuntoon" on hyvä opus, kannattaa ainakin harkita ostamista: http://www.suljulkaisut.fi/kirjat.php

Juu en ole isokokoinen. Enemmän päinvastoin. Teen sillä 16kg kuulalla käytännössä niitä laajoja kahden käden liikkeitä vaan. Eli se perusheiluri, kyykky, kahdeksikkoa jalkojen välistä, jne.. Muuten teen sillä vaan muutaman toiston työntöjä ja tempausta joidenkin sarjojen väliin.
Teen ne yhden käden sarjat nyt käsipainolla (tavallinen, ei kuula), joka on varmaankin juuri sitä 8kg luokkaa eli ne pitemmät esim. tempausarjat, työnnöt, jne. ja vaihdan kättä 10..20 toiston jälkeen. Sitten eri liikesarja,...
Totuttelen sillä pienellä käsipainolla, kun ei raski ostaa kuulia joka lähtöön ja ei vielä tiedä sopivia kokoja. Se on selvää, että ei kannata liioitella voimiaan.
Olen tehnyt kevyillä painoilla senkin takia tunnin treeniä, ettei tartte mennä hiihtämään (15-20-asteen pakkaseen). Eli ajaa vähän sitä asiaa, kun pitää sykkeet korkealla. Nyt lauhtuu -10 tuntumaan, niin voi ajatella hiihtoa taas. Noilla kevyillä painoilla kun punnertaa tauotta, niin siihen tulee sellainen aerobinen komponettikin, kun sitten tekee välillä 16kg kuulalla kahden käden isompia liikesarjoja :)

Tämän tyylistä menoa tavallaan se on kait tällä hetkellä:

http://www.youtube.com/watch?v=rjfCowKQqhQ&feature=related

Tähän on matkaa, noin painavalla kuulalla (tai ainakin näyttää painavalta) ja tuota en todellakaan jaksa tuntia:

http://www.youtube.com/watch?v=uroRc2c0-mA&feature=related

E: ... kun sitten tekee välillä 16kg kuulalla kahden käden isompia liikesarjoja

Tarkoitin: 16kg kuulalla laaja liikerataisia liikesarjoja väliin (kahden käden heiluri,...)
Epämuusikko
24.02.2011 12:25:49
Kipukoukku on ihana ja kahvakuula on ostoslistalla.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
EJ84
24.02.2011 14:07:59

Hyötyliikunta, peruskuntoharjoitteet ja venyttelyt varmaan riittäisivät monella varsinkin ennaltaehkäisyyn. Jos jotakuta kiinnostaa niin pyrin itse tekemään lämmittelyt ja vähintään vatsa- ja selkälihasliikkeet, punnerrukset (kaikkia 20-40 toistoa) ja vaihtelevan määrän toistoja käsipainoilla monipuoleisesti lähestulkoon päivittäin, tai ainakin 4-5 kertaa viikossa ja sairastellessa sitten taukoa levolle. Venyttelyt tosin jää melko vähiin, mutta pääpiirteittäin jättää yhen turhan ohjelman kattomatta telkkarista päivässä, niin ajallisesti toi homma on suurinpiirtein siinä.

Mutta onnea eli MATERIAA voi myös ostaa!

Jouduin itsekin nuo käsipainot kyllä joskus ostamaan. :)
Haasta samalla itsesi mukaan pitämään huolta terveydestäsi. Onkos täällä joku ketju aiheesta!
OPJ1974
24.02.2011 14:49:55

Vallu-Veke: Juu en ole isokokoinen. Enemmän päinvastoin. Teen sillä 16kg kuulalla käytännössä niitä laajoja kahden käden liikkeitä vaan. Eli se perusheiluri, kyykky, kahdeksikkoa jalkojen välistä, jne.. Muuten teen sillä vaan muutaman toiston työntöjä ja tempausta joidenkin sarjojen väliin.

... Noilla kevyillä painoilla kun punnertaa tauotta, niin siihen tulee sellainen aerobinen komponettikin, kun sitten tekee välillä 16kg kuulalla kahden käden isompia liikesarjoja :)

Sehän kahvakuulan idea onkin: ei niinkään voima- vaan kestävyys- ja tekniikkalaji.

.. On muuten tämä kaiken kahvakuulaharjoittelun äiti ja isä, kahden käden etuheilautus hyvä juttu! Periaatteessa jo se yksinään riittää saattamaan keskikehon lihakset kondikseen, reisilihakset ja pakaraosaston samoin. Tekniikka pitää vaan olla kohdillaan, monen näkee tekevän tuotakin liikettä täysin väärin tai liioitellulla liikeradalla :I
VeKrio
24.02.2011 16:32:07

Epämuusikko: Kipukoukku on ihana ja kahvakuula on ostoslistalla.

Jo vain. Mä oon meidän paikallisessa S-Marketissa näyhnyt tollasia oksista väsättyjä kopioita kipukoukusta. En tiä pitäiskö ostaa vitosella semmonen vai vasikoida myyjä patentin haltijalle.

Kahvakuula pitäis hankkia. Mikähän se fiksu aloituskoko olisi? Jossain CM:ssa näin Karhun kuulia ja ne tuntui kevyiltä, 4, 6, ja 8 kg.
Lisäksi haasteeni eli pölhöyteni ympätä Morse-koodaus keskisormen ja nimettömän muodostamaan valving-tekniikkaan pitää minut valitsemallani tiellä.
OPJ1974
24.02.2011 22:14:00

VeKrio: Jo vain. Mä oon meidän paikallisessa S-Marketissa näyhnyt tollasia oksista väsättyjä kopioita kipukoukusta. En tiä pitäiskö ostaa vitosella semmonen vai vasikoida myyjä patentin haltijalle.

Kahvakuula pitäis hankkia. Mikähän se fiksu aloituskoko olisi? Jossain CM:ssa näin Karhun kuulia ja ne tuntui kevyiltä, 4, 6, ja 8 kg.

Hyvä kombinaatio aluksi on 8 ja 12 kg - yhden käden liikkeille kahdeksainen ja kahden käden painavampi.

Sitten kun liikkeet on hallussa, voi harkita painavampaa. Liian painavaa ei missään nimessä aluksi, kevyellä oppii liikeradat ja oikean tekniikan. Kyseessä kun ei siis ole voimalaji, vaan tekniikka.
VeKrio
25.02.2011 10:07:24

OPJ1974: Hyvä kombinaatio aluksi on 8 ja 12 kg - yhden käden liikkeille kahdeksainen ja kahden käden painavampi.

Sitten kun liikkeet on hallussa, voi harkita painavampaa. Liian painavaa ei missään nimessä aluksi, kevyellä oppii liikeradat ja oikean tekniikan. Kyseessä kun ei siis ole voimalaji, vaan tekniikka.

Spänks. Tuntu aika hintavilta. Se 8 kilon mötti maksoi muistaakseni 30 euroa. Täytyy tutkailla, mikä olis edullisin paikka.
Lisäksi haasteeni eli pölhöyteni ympätä Morse-koodaus keskisormen ja nimettömän muodostamaan valving-tekniikkaan pitää minut valitsemallani tiellä.
Vallu-Veke
25.02.2011 12:25:51
VeKrio: Spänks. Tuntu aika hintavilta. Se 8 kilon mötti maksoi muistaakseni 30 euroa. Täytyy tutkailla, mikä olis edullisin paikka.

Tuolta, niin ei tartte maksaa ihtiään ihan kipiäks:
http://www.tarjoustalo.fi/valikoima … tarjoukset/item/kuntoilu/kahvakuula
Hoo_
25.02.2011 13:17:09
Sitten kun ostatte niitä kahvakuulia, niin suosittelen ostamaan niitä kilpakuulia. Ne on siis niitä isompia ja painon tunnistaa väristä. Syy on yksinkertaisesti se, että kuula on aina saman kokoinen painosta riippumatta ja ennenkaikkea kahva kuulan päällä on saman kokoinen jokaisessa kuulassa. Olen itse havainnut, että tällainen leveämpi kahva on parempi kahden käden liikkeissä. Ja niissä pienissä kuulissa kahvan koko vaihtelee painon mukaan.
Tapatsä aikaa kunnes aika tappaa sut...?
OPJ1974
25.02.2011 15:32:06

VeKrio: Spänks. Tuntu aika hintavilta. Se 8 kilon mötti maksoi muistaakseni 30 euroa. Täytyy tutkailla, mikä olis edullisin paikka.

Halpiksiakin löytyy - jos treenaat kotona, osta sellainen kahvakuula, missä ainakin "pohjassa" on kumilevy. Ja ehdottomasti semmoinen kuula, missä kahvaosa on pyöreä, ei siis kolmionmuotoinen tai teräväkulmainen!

Yllä mainitsemallani Kilpeläisen Tuomolla on myynnissä kanssa laadukkaita kahvakuulia:
http://www.4store.fi/category/3/voimatoimi-kahvakuulapuoti

Mulla on tuollaiset, juurikin 8 ja 12 kg.
Legenda
25.02.2011 16:55:53
Nyt on asiat huonosti kun kukaan ei osta enää rumpuvehkeitä ainoastaan kahvakuulia!!! No, onhan se toisaalta hyvä vähän harrastaa ruumiin kulttuuriakin välissä. Ai niin, tulossa Amedia Classic 14 hi-hat.
legenda on hyvä juoma!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)