Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5175 176 177 178 179311 312 313 314 315
Eepos_
22.09.2013 14:05:23
Joo, jonkinsortin hinta-arviota haluisin tomista.

About 1998 Premier APK 14-tuumainen tomi. Finish aikalailla virheetön. Parissa kohtaa parin sentin painauma, muttei pinnoite ole silti rikki. Viisteet kanssa OK.
Kierteet ehjiä ja kaikki ok. Orkkis resokalvo ja aika hakattu pinstripe päällä.

Kuvia: http://www.flickr.com/photos/98542435@N08/sets/72157634928233659/

Minkäs arvoinen tämä on ?
Velli
22.09.2013 15:50:48
Eepos_: Joo, jonkinsortin hinta-arviota haluisin tomista.

About 1998 Premier APK 14-tuumainen tomi. Finish aikalailla virheetön. Parissa kohtaa parin sentin painauma, muttei pinnoite ole silti rikki. Viisteet kanssa OK.
Kierteet ehjiä ja kaikki ok. Orkkis resokalvo ja aika hakattu pinstripe päällä.

Kuvia: http://www.flickr.com/photos/98542435@N08/sets/72157634928233659/

Minkäs arvoinen tämä on ?

N. 60-80€. Kuvista ei erottanut varmaksi, että onko rummussa pinnoite vai lakka. Hieman kyllä näytti turkoosilta lakalta. Jos näin on, niin silloin kyseessä on XPK eikä APK. APK on ehkä lähempänä 60€:a ja XPK 80€:a.
Speedy
22.09.2013 16:05:41

Velli: N. 60-80€. Kuvista ei erottanut varmaksi, että onko rummussa pinnoite vai lakka. Hieman kyllä näytti turkoosilta lakalta. Jos näin on, niin silloin kyseessä on XPK eikä APK. APK on ehkä lähempänä 60€:a ja XPK 80€:a.

Niin, ja eikös APK:ssa ollut musta sisus? Turkoosilta lakalta tuo näyttää..
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Eepos_
22.09.2013 18:30:09
Turkoosi lakka on joo!
JTS
26.09.2013 16:10:33

Eepos_: Turkoosi lakka on joo!

Eiköhän tuo XPK sitten ole. Vastaavan 10" myin keväällä jäsen Speedylle viidelläkympillä.

Olisikin ollut 16" tuo sinun tomisi, niin ostaja olisi löytynyt heti välittömästi ;)
www.gonebadband.bandcamp.com
Speedy
26.09.2013 17:05:49

JTS: Eiköhän tuo XPK sitten ole. Vastaavan 10" myin keväällä jäsen Speedylle viidelläkympillä.

Olisikin ollut 16" tuo sinun tomisi, niin ostaja olisi löytynyt heti välittömästi ;)

Ai niin paljonko minä siitä maksoinkin...??
passe
26.09.2013 17:08:35
Onko 500€ ihan järjetön hinta N&C Classic Alloy:sta?
"Kauriit nuolee öisin autoja".
hollmi-5
26.09.2013 18:39:31
passe: Onko 500€ ihan järjetön hinta N&C Classic Alloy:sta?

Ei se ole, jos rumpu miellyttää.
Soundit, piuhat ja kajarit.
artsipartsi
27.09.2013 06:24:07
Pitäisi saada 12x8-9 ja 16x14-16 Ludwig Classic Maple tomit cherry stain värillä.

Onko ulkomailta mitään kauppaa josta voisi saada edukkaasti?Anybody?
hollmi-5
27.09.2013 10:32:53
artsipartsi: Pitäisi saada 12x8-9 ja 16x14-16 Ludwig Classic Maple tomit cherry stain värillä.

Onko ulkomailta mitään kauppaa josta voisi saada edukkaasti?Anybody?

Saksasta tiedustelin itselleni joskus irtorumpua. Lupasivat toimittaa. Hinnat näyttävät nousseen tuollakin, mutta kysyminen ei maksa mitään:
http://www.drumstation-maintal.de/index.php
Soundit, piuhat ja kajarit.
artsipartsi
27.09.2013 14:40:54
hollmi-5: Saksasta tiedustelin itselleni joskus irtorumpua. Lupasivat toimittaa. Hinnat näyttävät nousseen tuollakin, mutta kysyminen ei maksa mitään:

Kiitos tästä.
Musahullu98
30.09.2013 08:37:21 (muokattu 30.09.2013 08:39:05)
Minulla on uusi rumpusetti ja tarvitsisin siihet uudet symbaalit. Olen miettinyt paisteen pst8. Onko ne ihan kelvollisia. Nykyiset pst3 on minun pearleihin mielestäni kelvottomat ja nehän ovat aloittelijapellit. Hinta ei saisi uusilla symbaaleilla olla kovin suuri.Toisella palstalla kysyin samaista ja sanoivat että torilta löytyy hyviä hintalaatusuhteeltaan. Kyllä. Näin uskon, mutta niitä olisi tarve päästä kokeilemaan, koska suurin osa symbaalitotumuksista on makuasioita. Ja hankala on lähteä kokeilemaan kierrellen suomea, koska ei oikein olee aikaa jne.. Asun Kuopiossa ja täällä käytettyjen soittimien julkisena myynti on huomattavan vähäistä. Pääasiassa täällä on vain kaksi musiikki liikettä: F-musiikki ja Viiking musiikki(yritys),jotka myyvät soittimia ja Viiking musiikissa on myös käytettyä kamaa.
Mitä teen? Olen ajatellut ostaa Viiking musiikista joitakin peltejä. Sieltä saa esim. niitä paisteen pst8 ja hyviä käytettyjä crashejä. Kannattaako va löytyykö jostain muualta vastaavaa?
Ei myönnetä mitään, syytetään mediaa! No music, no life!!!
passe
30.09.2013 10:52:28
Musahullu98: Minulla on uusi rumpusetti ja tarvitsisin siihet uudet symbaalit. Olen miettinyt paisteen pst8. Onko ne ihan kelvollisia. Nykyiset pst3 on minun pearleihin mielestäni kelvottomat ja nehän ovat aloittelijapellit. Hinta ei saisi uusilla symbaaleilla olla kovin suuri.Toisella palstalla kysyin samaista ja sanoivat että torilta löytyy hyviä hintalaatusuhteeltaan. Kyllä. Näin uskon, mutta niitä olisi tarve päästä kokeilemaan, koska suurin osa symbaalitotumuksista on makuasioita. Ja hankala on lähteä kokeilemaan kierrellen suomea, koska ei oikein olee aikaa jne.. Asun Kuopiossa ja täällä käytettyjen soittimien julkisena myynti on huomattavan vähäistä. Pääasiassa täällä on vain kaksi musiikki liikettä: F-musiikki ja Viiking musiikki(yritys),jotka myyvät soittimia ja Viiking musiikissa on myös käytettyä kamaa.
Mitä teen? Olen ajatellut ostaa Viiking musiikista joitakin peltejä. Sieltä saa esim. niitä paisteen pst8 ja hyviä käytettyjä crashejä. Kannattaako va löytyykö jostain muualta vastaavaa?

Kun korva alkaa muuttua valikoivammaksi symbaalien suhteen niin paras tapa löytää ne omat symbaalit on yksinkertaisesti testailla paljon erilaisia symbaaleja ajan kanssa. Alkuun pääset esim. Pukemalla vähän sanoiksi, että millaisia haet. Täältä löytyy konsultteja. Kun sitten pienellä riskillä ostat käytettyjä kauempaa, niin pitäydy sellaisissa merkeissä ja malleissa, jotka saat helpohkosti myytyä edelleen eteenpäin, jos tarvis. Välillä tulee kymppi pari takkiin, välillä toisinpäin. Korva kehittyy ja pikku kamasäätöhän pitää aina mielen virkeänä.
"Kauriit nuolee öisin autoja".
AP
30.09.2013 11:29:58
Musahullu98: Minulla on uusi rumpusetti ja tarvitsisin siihet uudet symbaalit. Olen miettinyt paisteen pst8. Onko ne ihan kelvollisia. Nykyiset pst3 on minun pearleihin mielestäni kelvottomat ja nehän ovat aloittelijapellit.

Varmasti on paikallaan pysyä aika kaukana mistään pst-sarjasta. Paiste-katalogista esimerkiksi Alpha-sarjassa on jo aivan eri tason soittimia, mutta hinta järjellinen.

Hinta ei saisi uusilla symbaaleilla olla kovin suuri.Toisella palstalla kysyin samaista ja sanoivat että torilta löytyy hyviä hintalaatusuhteeltaan. Kyllä. Näin uskon, mutta niitä olisi tarve päästä kokeilemaan, koska suurin osa symbaalitotumuksista on makuasioita. Ja hankala on lähteä kokeilemaan kierrellen suomea, koska ei oikein olee aikaa jne.. Asun Kuopiossa ja täällä käytettyjen soittimien julkisena myynti on huomattavan vähäistä. Pääasiassa täällä on vain kaksi musiikki liikettä: F-musiikki ja Viiking musiikki(yritys),jotka myyvät soittimia ja Viiking musiikissa on myös käytettyä kamaa.

Nykyäänhän tarjontaa kyllä on; nettitorit ovat kyllä erinomainen vaihtoehto.
Ilman muuta kannattaa tukea sitä oman kaupungin liikettä, jos mahdollista. Monihan tekee tietysti niin, että käy kaupassa vähän kuulostelemassa soundeja ja sitten ostaa samanlaiset esim. torilta - vaikka uusi symbaali nyt ei ihan samalta kuulostakaan. Tässä nyt tietysti on vähän sellaista epäkohteliasta henkeä, että testailee kaupassa mutta ostaa toisaalta.

Toki sitä voi myös jättää ostoilmoituksen ja asettaa reunaehdoksi että tavaran olisi mielellään oltava Kuopion seudulla.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Musahullu98
30.09.2013 11:35:45
Kiitos vinkeistä ja kommenteista! Enköhän löydä sopivat pellit! ;)
Speedy
30.09.2013 13:05:16

Musahullu98: Kiitos vinkeistä ja kommenteista! Enköhän löydä sopivat pellit! ;)

Mitä, eikö kuopiossa ole enää Flangeria? Joka tapauksessa, täälläkin oikeassa ylänurkassa vilahtaa aina mainos turkkilaisista uusista symbaaleista 20% alennus.. Ääninäytteet ovat sivuilla kyseisistä symbaaleista jotka ainakin kilpailevalla merkillä pitävät hyvin paikkansa.. En tiedä mikä tekninen ero noilla PST:n sarjoilla on, puhumattakaan saundista, mutta jos kerran uutta pitää olla, niin suositteleisein katsomaan noihin turkkilaiseiin pienempiin merkkeihin.. Jos seikkailuhenkeä piisaa niin vaikka tulevalla syyslomalla suunta kohti Tamperetta ja Riihimäkeä, siellä pääsee testaamaan ja ostamaan mieleiset matkaansa..;)
Otto
30.09.2013 13:17:44
hollmi-5: Saksasta tiedustelin itselleni joskus irtorumpua. Lupasivat toimittaa.

Kyselin tuolta irtorumpua (ei Ludari) viime keväänä. Toimittivat rummun asiallisesti. Asiakaspalvelu oli hyvää.
Musahullu98
30.09.2013 15:32:02
Kyllä. Flanger on vielä Kuopiossa mutta liekö Viiking musiikki ja f-musiikki ne suuremmat. Ainakin omalta osaltani. En ole perehtynyt flangerin toimintaan.
statistiÖ
30.09.2013 17:04:41

AP: Ilman muuta kannattaa tukea sitä oman kaupungin liikettä, jos mahdollista. ... epäkohteliasta henkeä, että testailee kaupassa mutta ostaa toisaalta.
Mun mielestä ok, jos ostaa jotain selvällä rahalla ja samalla reissulla kohteliaasti hypistelee muutakin. Pyrkimyksenä toki palata takaisin, kun on kuulemaansa miettinyt tai parempi vielä, että muutoinkin ostaa liikkeestä. Ei ole ok käydä kaupassa vain testaamassa ja ostaa muualta.

Peltejä varsinkaan ei kannata kiireellä hankkia. Niitä on niin paljon erilaisia ja laatuisia, että kokonaiskuvan luomiseen (valtamerkkienkin) tarjonnasta menee aikaa. Sen jälkeen paremmin valottuu, mitä itse haluaa. Täällä mnetin torilla on Kuopionnurkiltakin rumpukamaa myynnissä säännöllisesti. Kun raha on kortilla, ostaisin ennemmin yhden hyvän pitopelin (käytettynä) kuin monta huonoa-väärää uutena. Joku neuvoi joskus, laita vaihtoon mielestäsi huonoin pelti ensimmäisenä.
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ I have egg in my drums ¤
BanZai88
30.09.2013 20:54:58
Musahullu98: Kyllä. Flanger on vielä Kuopiossa mutta liekö Viiking musiikki ja f-musiikki ne suuremmat. Ainakin omalta osaltani. En ole perehtynyt flangerin toimintaan.

Tällä hetkellä Kuopion musaliikkeiden suoraan hyllystä löytyvä symbaalitarjonta on melko huono. Tilaamalla toki alkaa löytymään, mutta silloin pitää jo vähän tietää mitä hakea.

Paljonko sinulla olisi varaa laittaa symbaaleihin ja minkälaista kattausta on tarkoitus hankkia?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)