Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 516 17 18 19 20414 415 416 417 418
Velli
19.02.2011 15:42:03
hansakemanelius: mutta parilla ruuvin väännöllä ollaan helposti myös pusikossa.

Tämä on päällimmäisin syy siihen, miksi en itse ole lähtenyt tuohon pedaalirumbaan mukaan. En jaksa etsiä pedaalista yhtä säätöä, joka tuntuu hyvältä. Soitan mieluummin pedaaleilla, joiden hyvä tuntuma ei ole riippuvainen täydellisten säätöjen löytämisestä. Esim. Yamahan peruspedaalit ja DW5000 toimivat oman jalkani alla aina mainiosti. Pelkään lisäksi, että jalka ehdollistuu liikaa yhteen pedaaliin. Itselläni kun on aika paljon soittotilanteita, joissa ei ole käytössä omaa pedaalia.
Jape Muusa
19.02.2011 15:54:08

hansakemanelius: No Rest in Peace-sitten vaan.

Vähän säätelin tuota Demonia ja yht'äkkiä oli niin tahmeeta ettei soitosta tullut mitään. Pienen kiroilun ja säätösählingin jälkeen toimii oikein mainioisti.
Onhan se hienoa että siinä on noin paljon säätömahdollisuuksia, mutta parilla ruuvin väännöllä ollaan helposti myös pusikossa.

Tutulta kuullostaa:)

Mä taistelin kanssa kyseisen spedun säätöjen kanssa alussa oikein urakalla,välillä meinasi epätoivokin yllättää.
Sain sitten lopulta säädettyä sen itselleni mieluisan tuntuiseksi,eli juuri sellaiseksi,mihin olisin päässyt ihan peruspolkimellakin.

Mulle tossa Demonissa ei siis ollut sellaisia ominaisuuksia,joiden takia se olisi kannattanut pitää,joten pistin härpäkkeen kiertoon ja palasin takaisin ihan peruspolkimien maailmaan.
En se minä ollut!
Sonormies
19.02.2011 16:00:32
Velli: Esim. Yamahan peruspedaalit ja DW5000 toimivat oman jalkani alla aina mainiosti.

Totta töriset. Ne perus-Jammut, missä lukee kantapään alla Professional on tosi hyviä speduja.
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
hansakemanelius
19.02.2011 16:47:04 (muokattu 19.02.2011 16:47:50)

Velli: Tämä on päällimmäisin syy siihen, miksi en itse ole lähtenyt tuohon pedaalirumbaan mukaan.

Mua taas ensisijaisesti hämää pedaalin nimi kun en soita missään örinäbändissä.
Erittäin mukava tuntuma siinä kyllä tällä hetkellä on kun sain sen säädettyä. Saa nähdä miltä tuntuu pitemmän keikkarupeaman jälkeen.
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Timi
19.02.2011 18:14:07
Velli: Tämä on päällimmäisin syy siihen, miksi en itse ole lähtenyt tuohon pedaalirumbaan mukaan. En jaksa etsiä pedaalista yhtä säätöä, joka tuntuu hyvältä. Soitan mieluummin pedaaleilla, joiden hyvä tuntuma ei ole riippuvainen täydellisten säätöjen löytämisestä. Esim. Yamahan peruspedaalit ja DW5000 toimivat oman jalkani alla aina mainiosti. Pelkään lisäksi, että jalka ehdollistuu liikaa yhteen pedaaliin. Itselläni kun on aika paljon soittotilanteita, joissa ei ole käytössä omaa pedaalia.

Tuota tuota.Mitä te säädätte speduissa?Meikäläisen pedaaleissa nuijan korkeus ja palautusjousien kireys lienee säädöt.
Vaikea.Mutta varma!
Jupi57
19.02.2011 18:28:22
Timi: Tuota tuota.Mitä te säädätte speduissa?Meikäläisen pedaaleissa nuijan korkeus ja palautusjousien kireys lienee säädöt.

Plop + plop
Velli
19.02.2011 18:52:10 (muokattu 19.02.2011 18:53:20)
Timi: Tuota tuota.Mitä te säädätte speduissa?Meikäläisen pedaaleissa nuijan korkeus ja palautusjousien kireys lienee säädöt.

Niinpä, muita säätöjä en itse ainakaan tarvitse. Jos ei noiden säätämisellä ala toimia, niin silloin on pedaalissa jotain vikaa (siis mun tapauksessa).
ferodoz
19.02.2011 19:01:28 (muokattu 19.02.2011 19:01:39)

Velli: Niinpä, muita säätöjä en itse ainakaan tarvitse. Jos ei noiden säätämisellä ala toimia, niin silloin on pedaalissa jotain vikaa (siis mun tapauksessa).

Lähinnä siinä tapauksessa että jos ihminen ei kykene oppimaan uutta/tottumaan uuteen tatsiin, niin niillä säädöillä saa ehkä helpotettua vähä asiaa. Esimerkkinä basari, resokalvossa reikä vs. resokalvossa ei reikää. Muuttaa tatsia, ja joillekkin ihmisille ja rumpaleille se on ylitsepääsemätön ongelma. Itse en tarvi muuta säätöä kuin jousen kireyden ja nuijan korkeuden. Tai siis en tähän mennessä ole tarvinnut.
T-Bone - Saint of Los Angeles
M. Kekki
19.02.2011 19:03:36

Blue Sparkle Rogersit (20, 12, 16).
Ei surkutella vaan tehdään!
Timi
19.02.2011 19:14:19
Velli: Niinpä, muita säätöjä en itse ainakaan tarvitse. Jos ei noiden säätämisellä ala toimia, niin silloin on pedaalissa jotain vikaa (siis mun tapauksessa).

Kiitos.Nukun yöni taas paremmin.
Vaikea.Mutta varma!
Strumbali
19.02.2011 21:59:05
m.kekki setille vau! mutta pedaalikeskusteluun sen verran, että on siinä huima ero, jos on jalka tottunut epäkesko kampeen ja sitten "kokeilee" soittaa keikan normaalikammella ja sellaisella pedaalilla, missä on nuijat lähellä kalvoa lepoasennossa... if you know what I mean. Eli ei ny ehkä säätämistä niinkään, mutta onhan näissä eroa, jos tavoite on saada kunnon rock-basari soitettua.
Mähän sanoin, että sä sanoit.
Vallu-Veke
19.02.2011 23:04:04

Nuo mainitsemasi tottakai ja sitten esim. se nuijan liikeradan pituus (lepoasento-kalvo) ja sen jalkalevyn kulma, kussakin asennossa (lepoasento-kalvo). Ja sitten olen valinnut sopivimman camin. Jalkalevyä voi myös siirtää edestakaisin alaosastaan. En muista muutinko tehdasasetusta sen kohdalla. Näin hihna-Ellun kohdalla, kun siinä on nuo mahdollisuudet, niin olen niistä etsinyt itselleni sopivat ruuvaukset. Muistelen, että ei ollut tehtaan asetukset mulle ihan ne parhaimmat ja olen vääntänyt vielä nuijan vartta ruustuukissa hieman kieroon. Se kait on sama säätö, jos nostaa Bassarin etuosaa??
Onhan niitä säätöjä ja kannattaa kokeilla, jos polkimessa on niitä, mistä kokeilla.
Mitä kallimmat on polkimet, niin sitä enemmänhän niissä on säätöjä? Kyllä kai se pitää kokeilla kaikki. Mitä järkeä on maksaa maltaita niistä säätömahdollisuuksista, jos tyytyy ruuvailtuihin tehdasasetuksiin ??? Täytyyhän ne edes kokeilla, vaikka ne tehdasasetukset oliskin parhaat. Ihan periaatteesta, jos on maksanut säätömahdollisuuksista ;)
OPJ1974
20.02.2011 09:43:33

Timi: Meikäläisen pedaaleissa nuijan korkeus ja palautusjousien kireys lienee säädöt.

Näiden lisäksi mä säädin omaa jalkaa, hyvä tuli :)
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Ruutikallo
20.02.2011 09:46:19
Sonormies:
EDIT: Henylle: "Wanhan Rauman kitara ja kieli" myy tyytyväisenä Peace-rumputuotteitaan. Ei siellä tulla näkemään kumpaakaan noista pedaaleista hyllyssä. Saas nähdä uskaltaako sellaista käydä kokeilemassa, kun seuraavan kerran käy Stadissa.

Uskallusta se tosiaan vaatii, ed.viikolla esim. kävin Fasulla "vain" resokalvon ostamassa, enkä vilkuillut minnekään muualle =) Toiset liikkeet skippasin, puolipakostakin ja silmälappujen toivossa.

Mietin tuossa kun noista "miljuunista säädöistä" puhutaan että mitähän kaikkea siinä on "uutta", mitä ei esim. EDP:ssä ole?
Olen hieman skeptinen liiallisten säätömahd. kanssa, mutta samalla jäävi niistä puhumaan kun EDP:t jalan alla.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
hollmi-5
20.02.2011 10:29:05
henydrum: Uskallusta se tosiaan vaatii, ed.viikolla esim. kävin Fasulla "vain" resokalvon ostamassa, enkä vilkuillut minnekään muualle =) Toiset liikkeet skippasin, puolipakostakin ja silmälappujen toivossa.

Mietin tuossa kun noista "miljuunista säädöistä" puhutaan että mitähän kaikkea siinä on "uutta", mitä ei esim. EDP:ssä ole?
Olen hieman skeptinen liiallisten säätömahd. kanssa, mutta samalla jäävi niistä puhumaan kun EDP:t jalan alla.

Ei siinä ole kaikkia EDP:n säätöjä. Onpahan muuten vain minun jalalle parempi. Kaksi EDP-spedua on vielä ja tulee niillä soitettua kaikki treenit ja opetustunnit, mutta keikalla on Demon.
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
20.02.2011 10:40:20

Vallu-Veke: Nuo mainitsemasi tottakai ja sitten esim. se nuijan liikeradan pituus (lepoasento-kalvo) ja sen jalkalevyn kulma

Nää on mulle kans ihan ehdottomat! Tykkään pitää liikeradan pitkänä, ja jos isku lähtee liian läheltä kalvoa, niin tuntuu etten saa tarpeeksi voimaa siihen. Soittotyylini on myös sellainen että liu'utan jalkaa tuplaiskuissa ja nuija ei jää kalvoon kiinni, joten melko jyrkkä jalkalevyn kulma jeesaa. Dw 9000:set toimii mulle mahtavasti! :)
Mitä nyt olen soittanut välillä nuijan hautaavalla tyylillä, niin siinä säädöillä ei tunnu olevan niin paljoa väliä.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
VeKrio
20.02.2011 12:40:41

Eilen testattiin uusin hankinta eli se 5,5" Sensitone bändiolosuhteissa. Pistin sen oikein steroideilla liikkeelle ja panin ylävanteeksi sellaisen sikavanhan paksun valuvanteen. Kyllä tuli kamala paukku kanttisaundista. En tykännyt. Rummun oma sointi jotenkin niinku hävisi ja tilalle tuli toi lyhytsointinen säveletön "pam". Se oli niinku liikaa läjässä.

Pitää kokeilla alkuperäisellään myös. Rummun soinnin väri on kyl kiva ja ehdottomasti hintansa väärti. Ehkä mä tota kuukauden soittelen kun taas haluan testailla jotain uutta. :)
Lisäksi haasteeni eli pölhöyteni ympätä Morse-koodaus keskisormen ja nimettömän muodostamaan valving-tekniikkaan pitää minut valitsemallani tiellä.
markkuliini
23.02.2011 14:52:46

En muista olenko jo tätä kehunut, mutta vaimo osti joululomalla kipeittein hartioitten takia kipukoukun http://www.finnhook.fi/ , ja sai täysin jumissa olevat hartiansa rennoiksi. Naureskelin about 50€ hintaa moisesta puuhäkkyrästä, mutta sitten kun kokeilin itse niin nauru loppui lyhyeen. Tuolla pääsee tosi helposti käsiksi pieniinkin lihaksiin jotka ovat selkäpuolella jumissa, ikäänkuin täsmäiskuna. Hämmentävintä on se kun painelee ja löytää selästä oikein mojovan kohdan, niin kaulan sivussa tuntuu kuin joku painaisi siihenkin. Eli joku lihas on painanut ja jumittanut siellä selvästi hermorataa ja se säteilee ylös asti. Ja monesti ei edes tajua että selässä on mitään lihaksia jumissa, kunnes alkaa tuolla painelemaan.

Huippuvehje! Kaikki kunnia kehitystyölle, ja nyt tuon hinta tuntuu ihan naurettavan pieneltä. Nerokkaan yksinkertainen laite. Olen nyt ollut 4 päivää flunssan kourissa ja eilen jäykät hartiat aiheuttivat päänsärkyä. Vartti tuolla koukulla rentoutti tosi hyvin ja sain päänsäryn lähes kokonaan pois.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
moderndrummer88
23.02.2011 14:59:46
Juuri eilen koulusta kävellessä huomasin jonkun luontaistuotekaupan mainosikkunassa tommosen härvelin ja ajattelin kyllä ihan samaa, kuin sinäkin...

Saas nähdä pitääkö tehdä sijoitus sitten kuitenkin.
hollmi-5
23.02.2011 16:01:51
markkuliini: En muista olenko jo tätä kehunut, mutta vaimo osti joululomalla kipeittein hartioitten takia kipukoukun http://www.finnhook.fi/ , ja sai täysin jumissa olevat hartiansa rennoiksi. Naureskelin about 50€ hintaa moisesta puuhäkkyrästä, mutta sitten kun kokeilin itse niin nauru loppui lyhyeen. Tuolla pääsee tosi helposti käsiksi pieniinkin lihaksiin jotka ovat selkäpuolella jumissa, ikäänkuin täsmäiskuna. Hämmentävintä on se kun painelee ja löytää selästä oikein mojovan kohdan, niin kaulan sivussa tuntuu kuin joku painaisi siihenkin. Eli joku lihas on painanut ja jumittanut siellä selvästi hermorataa ja se säteilee ylös asti. Ja monesti ei edes tajua että selässä on mitään lihaksia jumissa, kunnes alkaa tuolla painelemaan.

Huippuvehje! Kaikki kunnia kehitystyölle, ja nyt tuon hinta tuntuu ihan naurettavan pieneltä. Nerokkaan yksinkertainen laite. Olen nyt ollut 4 päivää flunssan kourissa ja eilen jäykät hartiat aiheuttivat päänsärkyä. Vartti tuolla koukulla rentoutti tosi hyvin ja sain päänsäryn lähes kokonaan pois.

Joissain peruskouluissa jotkut ovat tehneet noita myyntiin luokkaretkikassaa kartuttamaan. En muuten olisi tiennyt, mutta tuli valmistajalta kirje, jossa mallisuojasta ilmoitettiin.

Silloin mietin, että voisihan sitä varmaan valmistaa luvalla, kun maksaisi jonkin lisenssimaksun mallisuojan haltijalle? Tuntuu tepsivältä vehkeeltä hartiaseudun kipuihin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)