hoikkeli 05.08.2013 19:19:41 | |
---|
Toria tutkiessa heräsi mielenkiinto kahta Pearlin settiä kohtaan, Session 90-luvulta ja Mlx 80-luvulta. Suht samoissa hinnoissa pyörii, onko laadullisesti mlx parempi kuin session? Googlettamalla löytyi jonkin verran tietoa, mutta lontoo ei taivu tarpeeksi hyvin ja noissa mallimerkinnöissä menee tavallinen tallaaja ihan pihalle. Eli voisiko joku kertoa noista jos sattuu olemaan omakohtaista kokemusta? |
kincy 05.08.2013 20:10:25 (muokattu 05.08.2013 20:13:44) | |
---|
MLX oli aikoinaan Pearlin parhaimpia sarjoja. Periaatteessa Masters sarjojen edeltäjä ja runko oli 6 kerroksinen ja 7,5 mm paksu vaahterarunko joka löytyy edelleen MCX sarjasta sekä MRP sarjasta. Erona tietty kirkaslakkaus sisäpuolella. Sessionit olivat 90 luvulla World Seriesin seuraajia. Perushyviä settejä, kuitenkin selkeästi parempaa jälkeä kuin Exportit. Rungot taisivat olla sekoitus mahonkia ja vaahteraa sekä mahonkia ja koivua riippuen malleista. Jos nuita settejä on tarjolla samaan hintaan niin ilman muuta MLX:t. Omistin itse MLX:t jonka jälkeen vaihdoin MCX sarjaan. Ero oli hyvin pieni ja molemmat ihan pirun hyviä ja hyvin viimeisteltyjä rumpuja. E: saakelin kirjoitusvirheet perkeles. |
hoikkeli 05.08.2013 20:45:44 | |
---|
kincy: MLX oli aikoinaan Pearlin parhaimpia sarjoja. Periaatteessa Masters sarjojen edeltäjä ja runko oli 6 kerroksinen ja 7,5 mm paksu vaahterarunko joka löytyy edelleen MCX sarjasta sekä MRP sarjasta. Erona tietty kirkaslakkaus sisäpuolella. Sessionit olivat 90 luvulla World Seriesin seuraajia. Perushyviä settejä, kuitenkin selkeästi parempaa jälkeä kuin Exportit. Rungot taisivat olla sekoitus mahonkia ja vaahteraa sekä mahonkia ja koivua riippuen malleista. Jos nuita settejä on tarjolla samaan hintaan niin ilman muuta MLX:t. Omistin itse MLX:t jonka jälkeen vaihdoin MCX sarjaan. Ero oli hyvin pieni ja molemmat ihan pirun hyviä ja hyvin viimeisteltyjä rumpuja. E: saakelin kirjoitusvirheet perkeles. Kiitos. Mietinkin olisko Mlx verrattavissa Mastersiin ja ilmeisesti Session vois olla suht samalla viivalla Visionin kanssa. Noissa on ilmeisesti muutaman sadan ero. Mlx mietityttää vaan kun turhan iso setti, 5 tomia kun itse pärjäisi kahdella, ja ilman virveliä. No katsellaan... |
kincy 05.08.2013 21:36:34 (muokattu 05.08.2013 21:36:57) | |
---|
hoikkeli: Kiitos. Mietinkin olisko Mlx verrattavissa Mastersiin Kyllä on. Etenkin MCX sarjaan. Soundit ja viimeistely erittäin lähellä toisiaan. ja ilmeisesti Session vois olla suht samalla viivalla Visionin kanssa. Periaatteessa joo. Sinänsä vähän erilaiset rungot mutta yleisesti laadultaan jep. Mlx mietityttää vaan kun turhan iso setti, 5 tomia kun itse pärjäisi kahdella, ja ilman virveliä. No katsellaan... Aina saa myytyä ylimääräiset pannut. Nuille MLX irtopannuille on kyllä melko hyvin kysyntää. |
Aekuinen Naenen 06.08.2013 17:37:53 | |
---|
Kiitokset vastauksista Speedylle ja OPJ1974:lle. Olenkin miettinyt basarimikkiä Audixin D6:sen ja Senkun E602 välillä.. Audixista olen kuullut paljon hyviä kokemuksia. Tämä ei todellakaan ole mikään paras vertailuvideo, mutta se puhuu paljon Audixin puolesta: http://www.youtube.com/watch?v=Ki3UtgNR4C0 Ehkä minun on kuitenkin järkevä hommata pelkkä virppamikki, SM57 on takuulla perusvarma valinta.. |
Velli 06.08.2013 19:14:22 | |
---|
Aekuinen Naenen: Ehkä minun on kuitenkin järkevä hommata pelkkä virppamikki, SM57 on takuulla perusvarma valinta.. Suosittelisin hommaamaan mieluummin Audix i5:n kuin SM57:n. Nuo ovat saman tyylisiä mikkejä, mutta i5 on täyteläisemmän kuuloinen. SM57 kuulostaa ohuelta ja räpsähtävältä i5:een verrattuna. Itselläni on pari SM57:ää ja yksi i5. En ole enää käyttänyt SM57:ää virvelissä tuon Audixin hommattuani. Toisaalta, jos haluat täydellisen luonnollisen kuuloisen virvelisoundin, niin silloin vanha Sennheiser MD421N on varma valinta. Siinä on vaan muutamia haittatekijöitä: -Suht vaikea löytää (näitä on aika vähän liikenteessä) -Hintaa on vähintäänkin tuplat Shureen ja Audixiin verrattuna -Mikki on kooltaan isompi kuin Shure ja Audix -Liitäntä on pienellä DIN-liittimellä, eli mikin ja mikserin väliin tarvitsee adapterin -Mikki vaatii myös oman kiinnitysadapterinsa, eli normiadapterit eivät käy Sitten se plussa: -SOUNDI No rehellisyyden nimissä on sanottava, että en itsekään keikoille roudaa tuota Sennheiseria. Lähinnä sen vuoksi, että pelkään että sille sattuu jotain. Käytän sitä ainoastaan äänityksissä. Keikoilla käytän i5:ttä. |
jazzmies 07.08.2013 01:42:46 | |
---|
Velli: Suosittelisin hommaamaan mieluummin Audix i5:n kuin SM57:n. Näitä edellisiä parempi ja monikäyttöisempi on Beyerdynamic M201TG. Siinä on ylivoimainen saundi. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
cosmosdeath 07.08.2013 02:06:12 | |
---|
hoikkeli: Kiitos. Mietinkin olisko Mlx verrattavissa Mastersiin ja ilmeisesti Session vois olla suht samalla viivalla Visionin kanssa. Noissa on ilmeisesti muutaman sadan ero. Mlx mietityttää vaan kun turhan iso setti, 5 tomia kun itse pärjäisi kahdella, ja ilman virveliä. No katsellaan... Sessionsit vertautuu sessionseihin, ne tuli viime vuonna/tän vuoden alussa uudestaan myyntiin. Mulla on noitten edeltäjät, professional dx/dlx-sarjaa, ihan on laatupannuja, huomattavasti paremmat soundeiltaan/viimeistelyltään/kestävyydeltään kun visionit. Painaa tosin jonkun verran. Mun mielestä noi voittaa studiokäytössä ainakin mlx:t, tosin ihan riippuu soittajasta/mitä haluaa. Noissa mun pannuissa on vähän "kontrolloidumpi" soundi kun mlx, vähän semmonen valmiiks eq-meininki. Japan hairstyle techno ok! |
Speedy 07.08.2013 09:38:03 | |
---|
jazzmies: Näitä edellisiä parempi ja monikäyttöisempi on Beyerdynamic M201TG. Siinä on ylivoimainen saundi. Katoppa joo, tuommonen taitaakin olla se minun paksumpi tikku, jota olen käyttänyt OHna, pitääkin kokeilla sitten virveliin.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
marktark 07.08.2013 10:56:01 (muokattu 07.08.2013 13:21:57) | |
---|
marktark: Onko kokemusta, millainen Remo Suede Ambassador oikein on yleensä ja varsinkin bassorummussa ? Huomasin jälkeenpäin jättäneeni tuon nimen b:n kirjoittamatta, joten korjataan ja selvennetään kysymystä. Ihmettelinkin kun ei tullut yhtään kommenttia. Play that song, not the instrument. |
kincy 07.08.2013 11:14:11 (muokattu 07.08.2013 11:16:32) | |
---|
cosmosdeath: Sessionsit vertautuu sessionseihin, ne tuli viime vuonna/tän vuoden alussa uudestaan myyntiin. Laadullisesti ja hinnallisesti ovat kyllä sikäli vertailukelpoisia mutta uudet Sessionit on erilaiset rungoiltaan kun ovat koivua/kapuria. Lisäksi SSC sarjaa ei Euroopassa edes saa. |
cosmosdeath 07.08.2013 12:44:35 | |
---|
kincy: Laadullisesti ja hinnallisesti ovat kyllä sikäli vertailukelpoisia mutta uudet Sessionit on erilaiset rungoiltaan kun ovat koivua/kapuria. Lisäksi SSC sarjaa ei Euroopassa edes saa. Ai ei oo vieläkään tullu eurooppaan :O Mutta joo, on rungot vähän erilaiset, mutta ei noita silti visioneihin oikein voi verrata. Eikö noi sessionsit muuttunu jossain vaiheessa mcx sarjaan? Japan hairstyle techno ok! |
hoikkeli 07.08.2013 13:41:07 | |
---|
Mlx:t oli menny joten nyt harkinnassa ne Sessionit. Eli jos vedän mutkat suoriksi niin Visionit olis ennen Sessioneita ja siitä sitte ylöspäin laadukkaampaan? Sen takia kiinnosttaa kun oli tovi sitten Yamahan setti mikä vastas Visioneita Pearlilta, siis suurinpiirtein laadultaan. |
kincy 07.08.2013 17:40:16 (muokattu 07.08.2013 17:51:23) | |
---|
cosmosdeath: Ai ei oo vieläkään tullu eurooppaan :O Mutta joo, on rungot vähän erilaiset, mutta ei noita silti visioneihin oikein voi verrata. Eikö noi sessionsit muuttunu jossain vaiheessa mcx sarjaan? Eikä ole tulossakaan SSC settejä ilmeisesti Eurooppaan. Ne on jenkkien markkinoille ainoastaan. En tiedä, liekkö erikoistilauksena saisi Suomeen, ois hubaa kokeilla. Ei ole Sessionit muuttunut MCX sarjaan. SMX (joka siis oli viimeisimpiä Session settejä) ja MCX sarjoissa oli samat speksit kyllä eli molemmissa 7,5 mm vaahterarunko. Kaikki Session sarjat lakkautettiin ennen kuin MCX sarja esiteltiin. MCX sarja on edullisempi vaihtoehto Masters sarjoihin. Tosin mun mielestä Pearl pilasi melko totaalisesti Masters sarjan kun meni jakamaan ne MCX Masterssiin sekä Masters Premiumiin. Lisäksi supistivat vielä senkin vähän tarjonnan Masters sarjoissa (koivurunkoisia Mastersseja ei saa edes eikä jenkeissä ole ollenkaan koko Premium sarjaa, eli pelkkä MCX). Sinänsä vähän tyhmää edes vertailla settejä kun ovat eri aikakaudelta. 90-luvun ja 2000-luvun Sessionit ovat minun mielestä oikein päteviä rumpuja hintaluokassaan. Sanoisin, että ylempää keskitasoa. E: Korjailin vähän kun väsymyksissään kirjoittelin höpöä. |
Bobana 07.08.2013 22:11:07 (muokattu 07.08.2013 22:12:51) | |
---|
jazzmies: Näitä edellisiä parempi ja monikäyttöisempi on Beyerdynamic M201TG. Siinä on ylivoimainen saundi. Minä taas tiedän ammatti miksaajan joka vannoo AKG:n nimiin joten luulenpa että se on taas makuasia sano puppe kun pallejaan lipsutti. Lopputulos on moninainen on sitten mikki mikä tahansa ja kuuntelijan korva päättää mikä on hyvä. Mutta kaikki ovat silti laadukkaita eli ei varmaankaan mikään vaihtoehto mene metsään. EDIT: Mulla on jotku ihme JTS-merkkiset joissa pitäis Terojen mukaan olla Senheiserin lelut sisällä. Mee ja tiiä. Ihan on sellanen saundi joka kelpaa perus meininkiin niin mättöön kun poppiinkin. Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
Hoo_ 09.08.2013 22:45:09 | |
---|
Hoi! Mistähän sais ostettua hienoja ja hyviä nahkasia kapulalaukkuja? On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin. |
Bobana 10.08.2013 03:26:25 | |
---|
Hoo_: Hoi! Mistähän sais ostettua hienoja ja hyviä nahkasia kapulalaukkuja? Naapurin pässi menee kuulemma lihoiksi ens viikolla joten sillon tiijetään aikataulusta paremmin. Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
jazzmies 10.08.2013 10:23:35 | |
---|
Bobana: Minä taas tiedän ammatti miksaajan joka vannoo AKG:n nimiin joten luulenpa että se on taas makuasia sano puppe kun pallejaan lipsutti. Lopputulos on moninainen on sitten mikki mikä tahansa ja kuuntelijan korva päättää mikä on hyvä. Mutta kaikki ovat silti laadukkaita eli ei varmaankaan mikään vaihtoehto mene metsään. Ei se makuasia niinkään ole, vaan se riippuu rummusta ja soittotasista. Omaan soittooni ohuemmilla kapuloilla soittaessa esim. SM57 on liian "pök", mutta M201TG saa yläkerrasta ihan erilaista elämää aikaiseksi. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Hoo_ 10.08.2013 12:04:09 | |
---|
Bobana: Naapurin pässi menee kuulemma lihoiksi ens viikolla joten sillon tiijetään aikataulusta paremmin. Kiitti. Soittele. On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin. |
passe 10.08.2013 22:29:04 | |
---|
"Kauriit nuolee öisin autoja". |