Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5164 165 166 167 168414 415 416 417 418
VeKrio
11.12.2012 22:13:19

Mieki joskus muutma vuosi sitten ostin tuon Evansin momenttiviritysavaimen. On se näppärä. Ei tarkin, mutta tosi kätsy ja ennen kaikkea nopea. Jos ruuvit on kovin erilailla jumissa, niin ei oikein skulaa. Mut jos ovat yhtä jumissa tai herkkiä, niin ok. Mä teen usein niinkin, että jos aistin että joku ruuvi menee herkemmin kuin toinen, niin väännän jäykästi pyörivää hiukan yli sen momentin napsahduksen.

Mulla on myös kalvonkireysmittari, semmonen Taman tensionwatch-tyyppinen, ja käytän kyllä sitä momenttiavainta melkeinpä enempi kun se on kätevämpi. Ergonominen myös eli sitä on kiva pitää kädessä, mikä on viritysavaimen ominaisuutena aika tärkeä.
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
Seba
11.12.2012 22:22:20

kincy: Kannattaa olla tarkkana ettei kyseessä ole Vision sarjan mukana tuleva peltipurkki jolla ei oleitään tekemistä oikeiden Sensitone Elite sarjan teräsvirvelin kanssa.

voi olla joo, eliteä ei taidettu edes mainostaa.
mietin vaan kun ois halpa, mutta toisaalta mulla on tarpeeksi virveleitä.
tai ainakaan hinnat alkaen laitteet ei oikein himota
Älä ota sitä vakavasti.
-Dr.DW-
11.12.2012 22:25:10
Seba: voi olla joo, eliteä ei taidettu edes mainostaa.
mietin vaan kun ois halpa, mutta toisaalta mulla on tarpeeksi virveleitä.
tai ainakaan hinnat alkaen laitteet ei oikein himota

Siulla alkaa kyllä olemaan laitteet aika muikeasti mallillaan! Montako oli oikein? =P
rage against the machine!
Seba
11.12.2012 22:27:15

-Dr.DW-: Siulla alkaa kyllä olemaan laitteet aika muikeasti mallillaan! Montako oli oikein? =P

Montako mitä?

Ei sitä millään kehtaa himaliiterissä millään halpiksilla harjoitella :)
Älä ota sitä vakavasti.
-Dr.DW-
11.12.2012 22:48:56
Seba: Montako mitä?

Ei sitä millään kehtaa himaliiterissä millään halpiksilla harjoitella :)

Niin lotossa:)

Se on muuten totta, joku taso se on kotosalla pidettävä! =D

Eipä siinä, itsekin kun joskus saan sellaisen ikuisesti pidettävän setin hommattua, niin en sitä kyllä kotoa mihinkään liikuttelisi. Mikään ei juurikaan kirpaise niin, kuin huolimattomasti nostamalla tölväisty lakkapinnan lohkeama jossakin kuuden tonnin Kumuissa. Keikkasettihän olisi ideaalista olla ihan erikseen.

Mutta, harrastuksethan ovat kalliita ja niihin on panostettava! :D
Seba
11.12.2012 23:10:47

-Dr.DW-: Niin lotossa:)

Se on muuten totta, joku taso se on kotosalla pidettävä! =D

Eipä siinä, itsekin kun joskus saan sellaisen ikuisesti pidettävän setin hommattua, niin en sitä kyllä kotoa mihinkään liikuttelisi. Mikään ei juurikaan kirpaise niin, kuin huolimattomasti nostamalla tölväisty lakkapinnan lohkeama jossakin kuuden tonnin Kumuissa. Keikkasettihän olisi ideaalista olla ihan erikseen.

Mutta, harrastuksethan ovat kalliita ja niihin on panostettava! :D

Lotossa 3 eikä ees varanumeroa.

Myin ylimääräisenä seisovan bassonipun kun vuosien varrella tuota kamaa tuppaa kertymään, niin sillähän nuo sai, ja jäi vielä rahaakin. Tosin lisäshoppailuun pelteihin ym nekin meni eikä riittänytkään.

Ei nuo pikkusetit satinsoundina ilman mitään puuvannejuttuja nyt niin älyttömiä maksa.
Yhden hyvän bassonupin verran suurinpiirtein.
Älä ota sitä vakavasti.
-Dr.DW-
12.12.2012 01:39:32
Seba: Lotossa 3 eikä ees varanumeroa.

Myin ylimääräisenä seisovan bassonipun kun vuosien varrella tuota kamaa tuppaa kertymään, niin sillähän nuo sai, ja jäi vielä rahaakin. Tosin lisäshoppailuun pelteihin ym nekin meni eikä riittänytkään.

Ei nuo pikkusetit satinsoundina ilman mitään puuvannejuttuja nyt niin älyttömiä maksa.
Yhden hyvän bassonupin verran suurinpiirtein.

En kyllä upealla mielikuvituksella varustettunakaan voi sanoa, kun että : Äyh.

Hitto, mikä sai siut basson polkemaan suohon? Vai jätitkö ne parhaat ittelles?
On siulla ollu kyllä ihan himpskutinmoinen kokoelma "ylimääräistä", kun eikö tuokin shellinä oo jotakin 3:n tonnin luokkaa?
Eikös se ollu kahdella tomilla?
Mie en ole kateellinen, olen oikeastaan enempi onnellinen, että hienous on siulla koettavissa "kokoajan"! :)

Pakko on nyt kihistellä, että: -Kyllä se miekin joskus vielä...=P
MxS
12.12.2012 03:10:02
Seba: Sitten tune bot kiinni. taisi tulla 141hz ekan lugin viereen lyödessä.
diff-nappia ja testaamaan. Joka ikinen näytti 000,0hz eroa?

Mulla ei tule kaytannossa koskaan joka lugista 0.0Hz vaikka kuinka nysvaisi. Usein yksittainenkin lugi voi vaihdella +/-0.5Hz sisalla kun vaan naputtelee rumpua ympari muutaman kerran. Lisaksi tuo lukema 141Hz kuulostaa lugilta aika alhaiselta..? Ootko ihan varma, ettei tuo ole se koko kalvon taajuus (siis se mika tulee keskelle lyomalla)? Joskus se botti nappaa mullakin sen koko kalvon taajuuden ja silloin se nayttaa paikasta riippumatta 0.0:aa. Sitten joutuu vahan ronklaamaan, etta saa ne lugivireet naytolle. Sekin voi auttaa jos painaa kevyesti sormella kalvon keskelta tai laittaa siihen palan moongeelia.
One up, two down.
Seba
12.12.2012 08:48:49

MxS: Mulla ei tule kaytannossa koskaan joka lugista 0.0Hz vaikka kuinka nysvaisi. Usein yksittainenkin lugi voi vaihdella +/-0.5Hz sisalla kun vaan naputtelee rumpua ympari muutaman kerran. Lisaksi tuo lukema 141Hz kuulostaa lugilta aika alhaiselta..? Ootko ihan varma, ettei tuo ole se koko kalvon taajuus (siis se mika tulee keskelle lyomalla)? Joskus se botti nappaa mullakin sen koko kalvon taajuuden ja silloin se nayttaa paikasta riippumatta 0.0:aa. Sitten joutuu vahan ronklaamaan, etta saa ne lugivireet naytolle. Sekin voi auttaa jos painaa kevyesti sormella kalvon keskelta tai laittaa siihen palan moongeelia.

Pidätkö rumpua telineessä vai roikotatko reunasta?
Havaitsin että vanteesta roikottamalla botti toimii paaaaljon paremmin.
Saan kyllä noi aina aika helposti nollille vaikka ohjeissa mainitaan tuo .5 riittäväksi.

Tuo 141 on lugilta ja aika matala varmaan juu, vedin vaan avaimen "johonkin" ja tein testin.
Keskeltähän se on 300jotain.
Älä ota sitä vakavasti.
Seba
12.12.2012 09:02:00

-Dr.DW-: En kyllä upealla mielikuvituksella varustettunakaan voi sanoa, kun että : Äyh.

Hitto, mikä sai siut basson polkemaan suohon? Vai jätitkö ne parhaat ittelles?
On siulla ollu kyllä ihan himpskutinmoinen kokoelma "ylimääräistä", kun eikö tuokin shellinä oo jotakin 3:n tonnin luokkaa?
Eikös se ollu kahdella tomilla?
Mie en ole kateellinen, olen oikeastaan enempi onnellinen, että hienous on siulla koettavissa "kokoajan"! :)

Pakko on nyt kihistellä, että: -Kyllä se miekin joskus vielä...=P

Ei siitä basismista ole tullut luovuttua, sehän on parasta mitä voi ilman housuja tehdä.
Säilytin toki kelpo kamat siihen touhuun.
Mesan V12 ja powerhouse rantis ei vastannut roudausihannetta niin ne lähti kiertoon kun basismoin enää 1 bändissä.

On mulla vielä ok bassokamat kotonakin että voi saunailoissa jamitella kitara, rummut basso kokoonpanolla.
Älä ota sitä vakavasti.
MxS
12.12.2012 14:48:26
Seba: Pidätkö rumpua telineessä vai roikotatko reunasta?
Havaitsin että vanteesta roikottamalla botti toimii paaaaljon paremmin.
Saan kyllä noi aina aika helposti nollille vaikka ohjeissa mainitaan tuo .5 riittäväksi.

Tuo 141 on lugilta ja aika matala varmaan juu, vedin vaan avaimen "johonkin" ja tein testin.
Keskeltähän se on 300jotain.

Virvelit oon virittany telineessa. Ehka sita voisi roikotteluakin kokeilla. Mutta eipa silla puolen hertsin heitolla hirveesti oo valia. Eikos lugeilta pitaisi tulla korkeampi lukema ja keskelta matalampi.
One up, two down.
BanZai88
12.12.2012 14:51:46
MxS: Virvelit oon virittany telineessa. Ehka sita voisi roikotteluakin kokeilla. Mutta eipa silla puolen hertsin heitolla hirveesti oo valia. Eikos lugeilta pitaisi tulla korkeampi lukema ja keskelta matalampi.

Itellä toimii paremmin, kun demppaa alakalvon (niinkuin ohjeessa neuvotaan). Keskeltä tosiaan matalampi luonnollisesti.
Seba
12.12.2012 15:12:41 (muokattu 12.12.2012 15:14:18)

MxS: Virvelit oon virittany telineessa. Ehka sita voisi roikotteluakin kokeilla. Mutta eipa silla puolen hertsin heitolla hirveesti oo valia. Eikos lugeilta pitaisi tulla korkeampi lukema ja keskelta matalampi.

Voi olla niinkinpäin :) tuon 141 heitti tauluun lugilta ja sen mukaan menin ja nollaa näytti.
Kyllä se välähti joka iskulla jolloin on mitannut.
Mulla sekoilee välillä jos telineessä virittää, niin silloin nostaa roikkumaan niin ettei matto osu, niin ei sekoile ollenkaan.

Yhtälailla korvalla kuulosti olevan vireessä kuin mittarilla.

Pitää jatkaa testejä.
Älä ota sitä vakavasti.
Seba
12.12.2012 15:51:55

Ja ettei ihan offtopikiksi mene, niin evolution 17"
Älä ota sitä vakavasti.
majuku
12.12.2012 16:21:53 (muokattu 12.12.2012 16:22:23)
Tuli ostettua vanha dw teräsvirveli, rupinen ja rumakin vielä. Silti se on jotenkin koukuttava, inspiroi se epätäydellisyys.
- It's business in the front and party in the back -
Seba
12.12.2012 17:07:23

majuku: Tuli ostettua vanha dw teräsvirveli, rupinen ja rumakin vielä. Silti se on jotenkin koukuttava, inspiroi se epätäydellisyys.

Mä kans jotenkin niin tykkään tästä

http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/Drums/SupraLM400.jpg
Älä ota sitä vakavasti.
Seba
12.12.2012 20:56:14

Kävin tarkastamassa. 236 oli..
En tiedä mistä mä sen 141 revin :)
Älä ota sitä vakavasti.
lkx
13.12.2012 02:08:39

Seba: Kävin tarkastamassa. 236 oli..
En tiedä mistä mä sen 141 revin :)

Joops, Tunebottihan se saapui mullekin tänään. Odotan mielenkiinnolla sen testausta. Huomenna tais olla kiireinen roudaus ja tsekki keikalla, mutta ehkä sitä vähän voisi varovasti...

Toinen mukava juttu oli ensi vuoden treenikämppäkuvion selkiytyminen alkuviikosta. Samassa kämpässä saan asustella, mutta systeemit järkkääntyy niin mukavasti, että mahtuu molemmat setit pystyyn. Veeery nice!
Soitamme huonosti, mutta kovaa ja koko ajan.
EJ84
13.12.2012 18:57:16

Noniin! Nyt tuli ekan kerran kokeiltua tuota Evansin Torquekeytä. Koerumpuna oli Yamahan SD-4440 snare noveau-lugeilla, joten lähtökohtaisesti ohjeenmukainen sormikireydestä lähteminen ei ollut tänään täysin mahdollista.
Eilen ruuvasin rumpua tovin korvalla ja varsinkin reilut mattosyvennökset tuotti hieman haasteita, tosin aika loppui kesken, ennen kuin rumpu oli kunnolla vireessä.

Vetäsin ETK:lla kalvoja vähän löysemmälle ja lähdin hakemaan virettä kevyellä momentilla ylöspäin. 10-luginen rumpu siis kyseessä joten ruuvailujärjestys oli kuvan mukainen: http://mikedrums.com/tuning/tensioning.html

Kierroksen jälkeen lisäsin momenttia ja ruuvasin samassa järjestyksessä lugit läpi pariin kertaan. Kierrokseen meni aikaa arviolta n. 15 sekuntia. Taas momenttia lisää ja samalla tavalla ruuvit läpi. Tämän vaiheen toistin muutamaan kertaan.

Vire ei jokaisen lugin kohdalla sattunut täysin kohdilleen, tosin melko lähelle kuitenkin.

Puolet ajasta pidin 9kk ikäistä poikaani toisessa kädessäni, joten homma oli suht vaivatonta sen puolesta. Mitä vireen kuunteluun taas tulee, niin momentilla vedettäessä eivät yläsävelet puurouttaneet korviani kuten tavallisesti.

Pikaisen testin perusteella mielestäni hyvä apu ja ihan hintansa väärti ja pystyn suosittelemaan. Huomiona kuitenkin että olen virittänyt tällä nyt yhden ainoan rummun, jossa lugit todellakin toimivat smoothisti.

Tuohon rumpuun palatakseni ihan todella kiva tuo maton pikairroitus tuossa snaressa!
zak69
13.12.2012 23:59:11
Pari K-Custom crashia, Club Jordan pikkusnare, Hartken bassonuppi ja kaappi sekä subi studiomonareiden kaveriksi.
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)