Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5163 164 165 166 167414 415 416 417 418
TAMAS
11.12.2012 12:32:53 (muokattu 11.12.2012 12:45:36)
Paketti kotona. Paisteen 2002 15" medium hh ja 18" novo kiina setissä kiinni ja eikun kohta testimään. Nyt ei puutukkaan kun se 20" crash, mikä on nyt jostain syystä pakko saada. Ugh!

Ps. Mukana tuli myös läjä Joy Jordison julisteita! Saa tulla hakemaan pois.
ilebe
11.12.2012 12:35:24
El Jefe: Ootko kokeillut ketjullisia Demoneita?

Kaveri sano et ne on parhaat, nähtävästi nyt jompi kumpi teistä huijaa.

Ite kävin pari viikkoa sitten testaamassa. Ei kyllä istunut mun jalan alle ei sitten ollenkaa. Varmasti osittain säädöistä kiinni, esim. omat demon drivet on longboardina ja nuo testatut demon chainit oli shortboardit. Eikä sitte jaksanu alkaa säätä noiden kans. Mutta tosiaankin ainakin mun soittotyylillä ja säädöillä (jouset aika löysällä), ketjuvetoisissa alkaa nopeemmassa vauhdissa noi ketjut pomppimaan, jolloin täytyy ensin napsauttaa se ketju alas ennenkuin beateri alkaa tulla perässä.
Ja tämä kyllä huonontaa selvästi tatsia, nopeutta ja etenkin tarkkuutta.

Mutta nämähän on jo makuasioita tämän luokan pedaaleissa. Mikä sopii kenenkin jalkaan parhaiten.
ferodoz
11.12.2012 12:47:25

TAMAS: Nyt ei puutukkaan kun se 20" crash, mikä on nyt jostain syystä pakko saada. Ugh!

Lahtisen Laculle oli joskus puolivuotta sitten tullut settiin samanlainen. Pääsin sitä pikasesti koittamaan, ja olihan se melko rouhea peli. :P Sen saundi oli lähinnä sellasta matalaa murinaa.
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
TAMAS
11.12.2012 13:04:02
ferodoz: Lahtisen Laculle oli joskus puolivuotta sitten tullut settiin samanlainen. Pääsin sitä pikasesti koittamaan, ja olihan se melko rouhea peli. :P Sen saundi oli lähinnä sellasta matalaa murinaa.

Joo se on kyllä aika murakka soundinen lätty. Kivasti sopisi tuohon settiin vielä lisäksi ja mukava siihen mäjäyttää sopivassa kohdassa. :P Lahtisen kanssa olin juttusilla kanssa tässä keväällä ja tuli tuo 15" hh puheeksi siinä. Kovasti tykkäili, mutta tuntu olevan kestävyyden kanssa ongelmia. Vähä riskillä sinänsä otin, mutta jospa minun käytössä kestäisi.
isoaarne
11.12.2012 13:10:49 (muokattu 11.12.2012 14:24:11)
Mulle tuli 14" 2002 Medium hatut edellisten haljenneiden tilalle. Monia hattuja on tullut soitettua mutta näistä lähtee se mieluisin sihinä.

E: Mulla setissä kiinni 20" 2002 Thin Crash joka on paras yksittäinen 2002 sarjan symbaali jonka tiedän, loistava kevyenä kakkosridenä, kapulatatsi oikein mukava, kellosoundi riittävän munakas ja tietysti se crash soundi on vertaansa vailla. Loistava symbaali.

Ja jos ei 15" Mediumi hatut napostelekaan, ni laita pikaviestiä! :-D
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
TAMAS
11.12.2012 14:38:50
isoaarne: Mulle tuli 14" 2002 Medium hatut edellisten haljenneiden tilalle. Monia hattuja on tullut soitettua mutta näistä lähtee se mieluisin sihinä.

E: Mulla setissä kiinni 20" 2002 Thin Crash joka on paras yksittäinen 2002 sarjan symbaali jonka tiedän, loistava kevyenä kakkosridenä, kapulatatsi oikein mukava, kellosoundi riittävän munakas ja tietysti se crash soundi on vertaansa vailla. Loistava symbaali.

Ja jos ei 15" Mediumi hatut napostelekaan, ni laita pikaviestiä! :-D

Pakko kyllä saada tuo 20" crash. Hirvee kuumotus nyt päällä! Joo mie kans tuota 14" medium hattua halajin pitkään, mutta oli liikkeestä päässy loppumaan. Tuo 15" oli sitte vielä uutena niin hyvässä alessa että piti jo ihan siksi ostaa pois kuleksimasta olipa tuo huono tai hyvä. :P
EJ84
11.12.2012 18:08:22

passe: Kerro ihmeessä kokemuksia kun niitä on päässyt karttumaan. Rummut saa aika hyvin viritettyä ihan sormilla naputtamalla viritysruuvien vierestä, suht naapuriystävällistä tapa. Muutenkin mielestäni mukava tapa, rumpu syliin jne.

Osaan kutakuinkin virittää korvalla. Pelkään että minulla saattaa olla lähestulkoon absoluuttinen sävelkorva. Korvani tosin turtuvat valitettavan nopeasti varsinkin useampaa rumpua peräkkäin viritettäessä. Laiskuudesta johtuvaa harjoituksen puutetta!

Miksi ostin?
1. Olen ihminen, eli mukavuudenhaluinen ja laiska.
2. Saattaa vähentää "työtä" ja nopeuttaa virittämistä
3. Mahdollistaa toivottavasti lähestulkoon äänettömän virittämisen sekä virittämisen melussa
4. Mitattua tietoa kuulohavainnon tueksi?
5. Uteliaisuus vs. suht edullinen hinta

Kyllähän tuo tarkkuus ja toiminta hieman arveluttaa, varsinkin jos on rummuissa jäykempiä lugeja tms... Katsotaan! :)
Speedy
11.12.2012 18:19:13 (muokattu 11.12.2012 18:20:47)

EJ84: Kyllähän tuo tarkkuus ja toiminta hieman arveluttaa, varsinkin jos on rummuissa jäykempiä lugeja tms... Katsotaan! :)

Ai täällä puhuttiinkin tuosta momenttiavaimesta.. Luulin että ToneBotista.. Mutta kyllähän tuo monettiavain laskee aika paljon teorian varaan, että jokaiseen ruuviin kohdistuu sama voima, momentti.. Olipa kyse sitten kalvosta tai kitkasta jengoissa. En tiedä, kun en ole koittanut... TuneBotin meinasin kyllä hommata jossain vaiheessa, ihan vaan testin vuoksi..

Ostoksia: 18" Bosphorus Master crash, paketti Cympadeja, Pro Markin Broomstickit, piuhoja ja case mikserille..
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
masterstick
11.12.2012 20:00:50
Pearl 14x5" sensitone teräsvirppa. Nyt vielä case tuolle.
Seba
11.12.2012 20:28:44

EJ84:

Kyllähän tuo tarkkuus ja toiminta hieman arveluttaa, varsinkin jos on rummuissa jäykempiä lugeja tms... Katsotaan! :)

Mua arveluttaa vieläkin vaikka 3 virveliä vedin putkeen eri kireydelle alakalvoineen ja toimi lähes täydellisesti :)

Osa lugeista oli kuitenkin -78 :)
Älä ota sitä vakavasti.
Seba
11.12.2012 20:29:11

masterstick: Pearl 14x5" sensitone teräsvirppa. Nyt vielä case tuolle.

oliko 70€ virveli?
Älä ota sitä vakavasti.
hollmi-5
11.12.2012 20:31:26
Seba: Mua arveluttaa vieläkin vaikka 3 virveliä vedin putkeen eri kireydelle alakalvoineen ja toimi lähes täydellisesti :)

Minulla on tuo avain ollut jo vuosia... Jossain ;) Sormi-korvatuntumalla saan helpommin vireeseen. Ja Tunebotilla loput...
Soundit, piuhat ja kajarit.
EJ84
11.12.2012 20:31:48 (muokattu 11.12.2012 20:34:07)

Seba: Mua arveluttaa vieläkin vaikka 3 virveliä vedin putkeen eri kireydelle alakalvoineen ja toimi lähes täydellisesti :)

Mulla on tuossa yhessä -72 virvelissä huomattavasti paremmat ja luotettavammat lugit mitä monessa uudemmassa. Johtuisiko valmistusmateriaalin laadukkuudesta vai mistä lie... :)

Jos tämä on nopea ja lähes täydellinen, niin kuulostaa hintaisekseen melkein liian hyvältä ollakseen totta. Päättymätön hienoviritys lukunsa erikseen. Harva varmaan kuulee eroa, tosin lähelle täydellisyyttä on joskus hyvä pyrkiä.

hollmi-5: Minulla on tuo avain ollut jo vuosia... Jossain ;) Sormi-korvatuntumalla saan helpommin vireeseen. Ja Tunebotilla loput...

Montako mahdollisuutta annoit kyseiselle kapistukselle?
hollmi-5
11.12.2012 20:37:48
EJ84: Mulla on tuossa yhessä -72 virvelissä huomattavasti paremmat ja luotettavammat lugit mitä monessa uudemmassa. Johtuisiko valmistusmateriaalin laadukkuudesta vai mistä lie... :)

Jos tämä on nopea ja lähes täydellinen, niin kuulostaa hintaisekseen melkein liian hyvältä ollakseen totta. Päättymätön hienoviritys lukunsa erikseen. Harva varmaan kuulee eroa, tosin lähelle täydellisyyttä on joskus hyvä pyrkiä.

Montako mahdollisuutta annoit kyseiselle kapistukselle?

Monta. Se on kotona ja illan hiljaisina tunteina tuota tuli käytettyä. Lopullinen vire ei sillä minun rumpuihin ole koskaan tullut.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Seba
11.12.2012 20:39:17

hollmi-5: Minulla on tuo avain ollut jo vuosia... Jossain ;) Sormi-korvatuntumalla saan helpommin vireeseen. Ja Tunebotilla loput...

En mäkään mitenkään suuressa arvossa pitänyt ennen tunebot testiä.

Sä ootki viritellyt rumpuja jo silloin kun mä vasta kuuntelin mobilea pinnasängyssä :)
Mä oon viritellyt vähän puolen vuoden aikana puolihuolimattomasti
Älä ota sitä vakavasti.
Seba
11.12.2012 20:42:53

hollmi-5: Monta. Se on kotona ja illan hiljaisina tunteina tuota tuli käytettyä. Lopullinen vire ei sillä minun rumpuihin ole koskaan tullut.

Mun virveleihin onnistu hattutemppu. Lienee ehkä sattumaa.
Pitääkin huvikseen tehdä testi tuohon yhteen paskavirveliin jossa on ikivanha kalvo, eikä edes prikkoja lugien alla ja katsoa miten käy :)
Älä ota sitä vakavasti.
masterstick
11.12.2012 20:52:55
Seba: oliko 70€ virveli?

http://www.thomann.de/fi/pearl_14x05_sensitone_snare_stahl.htm

Tämä. Kaverilta ostin, 120€
Seba
11.12.2012 21:22:25

masterstick: http://www.thomann.de/fi/pearl_14x05_sensitone_snare_stahl.htm

Tämä. Kaverilta ostin, 120€

Aaa, ajattelin vaan kun r.netissä on samanlainen törkyhalvalla 70€ ja kun ei ole vastannut mun kyselyihin niin ajattelin jotta menikö se jo.
Älä ota sitä vakavasti.
Seba
11.12.2012 21:35:49

Seba: Mun virveleihin onnistu hattutemppu. Lienee ehkä sattumaa.
Pitääkin huvikseen tehdä testi tuohon yhteen paskavirveliin jossa on ikivanha kalvo, eikä edes prikkoja lugien alla ja katsoa miten käy :)

oolrait, eli kun tuli uhottua, niin pitihan se testata.
Kyseessä siis joku merkitön peltirumpu joka oli ruosteessa, hiekkapuhalsin päältä ja sisältä ja polttomaalaus perään, ruosteiset lugit hioin, maalasin ja lakkasin.

vielä on vanhat pintaruosteiset vanteet, kun mulla ei ole parempia 8 reikäisiäkään ollut vielä heittää tilalle, ruuvit ei ole ikinä nähneet rasvaa, ja prikat puuttuu, eli liikkuu ns nytkähtelemällä eteenpäin.

Tuossa aiheeseen sopiva projektin väliaikaiskuva, ja jos löytyy 8 lugiselle vanteita niin saa tarjota, mustatkin käy :)

http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/Drums/BeerSnare.jpg

Mutta asiaan.
Vedin kalvon löysälle, kiristelin ristiin pikkuhiljaa kunnes asettamani momentti napsahti.
Siitä sitten ristiin niin että kaikissa naksahti.
Koska ruuvit liikkuu tuodella nihkeästi, kävin jokaisen yksitellen ihan vaan vuoronperään läpi niin että löystin pikkuisen, ja kiristin takaisin niin että naksahti.

Sitten tune bot kiinni. taisi tulla 141hz ekan lugin viereen lyödessä.
diff-nappia ja testaamaan. Joka ikinen näytti 000,0hz eroa?

Nyt on kyllä jo pakko sanoa että tuo avain toimii, kun se tuonkin katiskanpainon veti kerrasta täydelliseksi.

Hyvä se on, ei voi mitään.
Pitää toiste testata vielä miten toimii kun vetää tuon rotiskon todella tiukkaan vireeseen, vieläkö pysyy mukana.

Nuo kunnon virvelit vedin kyllä aika tiukalle hyvin tuloksin jo.
Ei se paska avain ole.
Älä ota sitä vakavasti.
kincy
11.12.2012 21:54:26

Seba: Aaa, ajattelin vaan kun r.netissä on samanlainen törkyhalvalla 70€ ja kun ei ole vastannut mun kyselyihin niin ajattelin jotta menikö se jo.

Kannattaa olla tarkkana ettei kyseessä ole Vision sarjan mukana tuleva peltipurkki jolla ei oleitään tekemistä oikeiden Sensitone Elite sarjan teräsvirvelin kanssa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)