markuspaa 21.04.2008 10:11:26 | |
---|
Kysyisin hinta-arviota kyseisille symbaaleille. - Zildjian Z Custom ride 20" - Zildjian A thin crash 16" - Zildjian K dark crash thin 14" - Zildjian K hi hat 14" - Sabian 14" mini chinese (n. 7 mm halkeama reunassa, muuten siisti) - Zildjian Edge 8" Flash Splash - Zildjian A splash 10" - SKB kova laukku Ikä ei ihan tarkaan itsellä selvillä, mutta saattavat olla n 15 vuotta vanhoja. Viimeiseen viiteen vuoteen ei ole käytetty kuin pari kertaa, joten tästä syystä tullut mieleen, että jos laittais myyntiin. Sabiania lukuunottamatta täysin ehjiä eli ei lommoja tai halkeamia. Kuljetettu aina tuossa laukussa. |
Juupe 21.04.2008 10:18:02 | |
---|
Nyt joku käsitti väärin... Niin kuka? Selintänkö uudestaan? Siis Paisteessa (esim. 2002) nimenomaan on dynamiikkaa, koska se soi musikaalisesti sekä hiljaa että kovaa (sama soundi?), kun taas monissa muissa kokeilemissani merkeissä soundi voi olla ihan ok, kun lyö lujaa, mutta hiljempaa soittaessa soundi on todellakin erilainen, siis aivan kamala ja käyttökelvoton. Paisteellakin toki on tällaisiakin malleja, kovaan soittoon tarkoitettuja. |
Perro Stupido 21.04.2008 10:30:23 | |
---|
Niin kuka? Selintänkö uudestaan? Siis Paisteessa (esim. 2002) nimenomaan on dynamiikkaa, koska se soi musikaalisesti sekä hiljaa että kovaa (sama soundi?), kun taas monissa muissa kokeilemissani merkeissä soundi voi olla ihan ok, kun lyö lujaa, mutta hiljempaa soittaessa soundi on todellakin erilainen, siis aivan kamala ja käyttökelvoton. Paisteellakin toki on tällaisiakin malleja, kovaan soittoon tarkoitettuja. Mitkä pellit olisi sellaiset jotka soi ihanasti riippumatta siitä kuinka lujaa lyö? 010011000100111101001100 |
Juupe 21.04.2008 10:41:12 | |
---|
Mitkä pellit olisi sellaiset jotka soi ihanasti riippumatta siitä kuinka lujaa lyö? Muuttuuhan se soundi aina lyöntivoiman mukaan, eikä varmaan sellaista peltiä ole joka toimisi äärilaidasta toiseen. Mun kokemuksen mukaan kuitenkin Paisteelta löytyy laajin käyttökelpoinen dynamiikka, esim. 2002- ja Signature-sarjat. Saattaa mulla tietysti olla vielä joitain merkkejä ja malleja kokeilematta, mutta eipä tuo kokeilu enää juuri kiinnosta, kun on mieleiset jo löytänyt. |
Perro Stupido 21.04.2008 11:51:44 (muokattu 21.04.2008 11:52:11) | |
---|
Muuttuuhan se soundi aina lyöntivoiman mukaan, eikä varmaan sellaista peltiä ole joka toimisi äärilaidasta toiseen. Mun kokemuksen mukaan kuitenkin Paisteelta löytyy laajin käyttökelpoinen dynamiikka, esim. 2002- ja Signature-sarjat. Saattaa mulla tietysti olla vielä joitain merkkejä ja malleja kokeilematta, mutta eipä tuo kokeilu enää juuri kiinnosta, kun on mieleiset jo löytänyt. Mulla on itellä ollu aina aika kehnot pellit, paitsi ride, enkä oikein välttämättä osaa arvostaa high-end -lättyjä, kun en niitä ole soittamaan päässyt kovin usein.. Tässä piakkoin olen uusia haitsuja hankkimassa ja hieman Zildjianin A-Customit kiinnostaisi. Kokemuksia niiden soveltuvuudesta heavykohkaukseen? 010011000100111101001100 |
Hatesociety 21.04.2008 12:36:38 | |
---|
Minul on AC haikat ja parempia ei olekkaan :) En luovu näistä koskaan. Myöskin moni metalli bändi käyttää niin grindgore kuin melometallin puolella. Laaja saundi,Kirkas,musikaalinen ja monipuolinen.Itselläni melkein koko kattaus A-Customia,Suosittelen. Itse olen siis Black metal miehiä, mutta pääbändinä melodinen,nopeahko suomi metalli orkesteri. |
Kailis 22.04.2008 00:58:54 | |
---|
Niin kuka? Selintänkö uudestaan? Siis Paisteessa (esim. 2002) nimenomaan on dynamiikkaa, koska se soi musikaalisesti sekä hiljaa että kovaa (sama soundi?), kun taas monissa muissa kokeilemissani merkeissä soundi voi olla ihan ok, kun lyö lujaa, mutta hiljempaa soittaessa soundi on todellakin erilainen, siis aivan kamala ja käyttökelvoton. Paisteellakin toki on tällaisiakin malleja, kovaan soittoon tarkoitettuja. Sun pitäisi joskus kokeilla vanhoja turkkilaisia ohuita Zildjianeja. |
Analuuk 22.04.2008 18:23:03 | |
---|
Mistä saa tällä hetkellä 6,5" Black Beautyn huokeimmalla? Soitin Laineella 590e ja se tuntuu jo ihan kohtuulliselta hinnalta, mutta pääseekö jossain halvemmalla? Ulkomailta tilatessa tulee aina kaiken maailman maksut päälle... http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
hemmo 23.04.2008 16:51:56 | |
---|
Dear Eki! 24x16 Premier bassorummustani tulee liikaa alapäätä, kun löysähkönä lyöntikalvona on kirkas Powerstroke PS3 ja kireänä resokalvona umpinainen valkoinen Coated, ei demppiä rummussa lain. Menee jo liikaa basson tontille. Pienempään rumpuun en, jyrkkä ehkä, vaihda ja reikä resokalvossa on munsta tyylitön. Mitä teen? Laitanko mummon soffakaluston basuunan sisään? |
sahkuifk 23.04.2008 17:00:27 | |
---|
Dear Eki! 24x16 Premier bassorummustani tulee liikaa alapäätä, kun löysähkönä lyöntikalvona on kirkas Powerstroke PS3 ja kireänä resokalvona umpinainen valkoinen Coated, ei demppiä rummussa lain. Menee jo liikaa basson tontille. Pienempään rumpuun en, jyrkkä ehkä, vaihda ja reikä resokalvossa on munsta tyylitön. Mitä teen? Laitanko mummon soffakaluston basuunan sisään? Jos et reikää resokalvoon voi tehdä ulkonäön vuoksi niin älä itke, Raumalla ne hurjat tekee reikiä pitkin bassarin kylkiä. Ajaa kait saman asian, paineet pääsee pois. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
Roberto 23.04.2008 17:26:27 | |
---|
Pienempään rumpuun en, jyrkkä ehkä, vaihda ja reikä resokalvossa on munsta tyylitön. Hyvä! Kokeile jotain ohuempaa coated kalvoa lyöntipuolelle? Ja virettä ylemmäs. |
hemmo 23.04.2008 17:33:09 | |
---|
Hyvä! Kokeile jotain ohuempaa coated kalvoa lyöntipuolelle? Ja virettä ylemmäs. Mainiota! Näitä koitan. Tänx. |
Roberto 23.04.2008 17:43:35 | |
---|
Mainiota! Näitä koitan. Tänx. Sellasta vielä et ei mitään demppailuu siihen lyöntikalvoon, vaan ihan perus ambassador tms. Lätkä vois kans olla kova nuijan alle. |
Roberto 23.04.2008 17:45:54 | |
---|
Kysyisin hinta-arviota kyseisille symbaaleille. No mä vastailen sulle mitä itse maksaisin noista symbaaleista: - Zildjian Z Custom ride 20", 100€ - Zildjian A thin crash 16", 150€ - Zildjian K dark crash thin 14", 120€ - Zildjian K hi hat 14", 250€ - Sabian 14" mini chinese (n. 7 mm halkeama reunassa, muuten siisti), -5€ - Zildjian Edge 8" Flash Splash, toi on nenäliina, ei symbaali - Zildjian A splash 10", look above - SKB kova laukku, 50€ jos se ois 22" |
sahkuifk 24.04.2008 21:45:53 | |
---|
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
south_of_heaven 27.04.2008 19:44:40 (muokattu 27.04.2008 19:45:57) | |
---|
Nyt sitten 2oo2 otti ja halkes. (tilitystä ja rumia sanoja tähän niin perkeleesti) siihen on jostain tullut parin millimetrin särö. Mitäs nyt? Joko joku on paiskonut laukkuani tai sitten olen itse onnistunut jossain välissä pieksäsemään niin lujaa, että näin on käynyt. Kovempaa ehkä olen lyönyt, mutta en mielestäni liian. Lisäksi tekniikan kyllä pitäisi olla kunnossa, ainakin muutamalla eri tavalla tarkasteltu. Voiko vanhempi pelti myös vanhuuttaan kulahtaa? Toinen vanha peltini, Zildjian Avedis 18", on oudolla tavalla kuvun ympäriltä haljennut, ja näyttääkin mielenkiintoisemmalta tapaukselta kuin vain perus rikkoutuminen. Voinko käydä jossain sorvimassa halkeaman pois, vai miten kannattaisi toimia? Missä ja miten tämän voi tehdä? Mitkään peltisakset tuskin pystyvät tuohon peltiin, mietinkin miten kummassa halkeaminen on edes onnistunut. Sääli joka tapauksessa. Neuvoja? Guitars are like assholes; Everybody has one. |
sahkuifk 27.04.2008 20:17:13 | |
---|
Ei mitenkään ivallisesti mutta tyydy kohtaloos. Jos ei mitään soittoon kuulumatonta ole pellille sattunu niin se on vaan tullu matkansa päähän. Hyvällä tuurilla soundi ei ole paljon muuttunu ja voit sitä vielä käyttää, niin kauan kuin korvas sen sallii. Mutta älä missään nimessä laita myyntiin tyyliin pieni kosmeettinen haitta, ei vaikuta soundiin, tai halkeama ei jatka halkeamistaan. Osta uus. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
Deino 27.04.2008 20:48:00 | |
---|
Nyt sitten 2oo2 otti ja halkes. (tilitystä ja rumia sanoja tähän niin perkeleesti) siihen on jostain tullut parin millimetrin särö. Mitäs nyt? Olikos tämä pelti uusi vai vanha? |
Sonormies 28.04.2008 00:10:13 | |
---|
Jos et reikää resokalvoon voi tehdä ulkonäön vuoksi niin älä itke, Raumalla ne hurjat tekee reikiä pitkin bassarin kylkiä. Ajaa kait saman asian, paineet pääsee pois. Tekee se yksi seppä emmental-bassareita Hämeenlinnan kupeessakin... "Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu |
Kailis 28.04.2008 00:37:29 | |
---|
Nyt sitten 2oo2 otti ja halkes. Hio pois pyöreästi, älä anna kuumentua. On tästä ollut puhettakin täällä, oon vaan selvinpäin niin en jaksa kaivaa. |