Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5140 141 142 143 144414 415 416 417 418
statistiÖ
10.09.2012 01:18:48

Vallu-Veke: Samahan se on ottaa heti alussa rudimenttejakin EEEEEIIIII missään tapauksessa heti alussa rudimentteja.
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk
Epämuusikko
10.09.2012 10:46:45
statistiÖ: EEEEEIIIII missään tapauksessa heti alussa rudimentteja.

Perustele tymäkästi.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
hollmi-5
10.09.2012 15:53:54
statistiÖ: EEEEEIIIII missään tapauksessa heti alussa rudimentteja.

Tämä on aika varmasti sellaisen kaverin mielipide, jolla on "vasemman" käden kanssa isosti ongelmia...Ja kapulaotteen... Ja treenimotivaation... Ja nuotteihin tutustumisen saati opettelun...

Suurin ongelma omien oppilaideni kohdalla on perustekniikkatreenien ja rudimenttien aliarvostaminen ja niiden tärkeyden merkityksen tajuaminen. "Eiks voida vaan harjoitella kivoja komppeja?" Voitaisiin kyllä, jos olisi tekniikka sillä tasolla, että niiden opettelusta yhtään mitään tulee...
Soundit, piuhat ja kajarit.
passe
10.09.2012 16:27:52
Kultainen keskitie on usein aika toimiva tie elämässä, koskee myös rudimentteja. Niitä kannattaa integroida sopivasti treeniin jo junnuna, mutta armottomat syncopation sulkeiset tappavat toki hyvän harrastuksen heti alkuunsa.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
kincy
10.09.2012 16:30:36

hollmi-5: Tämä on aika varmasti sellaisen kaverin mielipide, jolla on "vasemman" käden kanssa isosti ongelmia...Ja kapulaotteen... Ja treenimotivaation... Ja nuotteihin tutustumisen saati opettelun...

Suurin ongelma omien oppilaideni kohdalla on perustekniikkatreenien ja rudimenttien aliarvostaminen ja niiden tärkeyden merkityksen tajuaminen. "Eiks voida vaan harjoitella kivoja komppeja?" Voitaisiin kyllä, jos olisi tekniikka sillä tasolla, että niiden opettelusta yhtään mitään tulee...

Tässäpä on päivän viisaus. Totta jokainen sana.
Weetoz
10.09.2012 21:06:58
hollmi-5: Tämä on aika varmasti sellaisen kaverin mielipide, jolla on "vasemman" käden kanssa isosti ongelmia...Ja kapulaotteen... Ja treenimotivaation... Ja nuotteihin tutustumisen saati opettelun...

Komppia tälle täältäkin suunnalta.

Viimeisin ostos: http://www.m-audio.com/products/en_us/AxiomPro61.html + joitakin lisätarvikkeita. Tulipahan kertaheitolla aika reilusti uutta opiskeltavaa.
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
Muovinen
10.09.2012 22:34:16

Zildjian K dark thin 16" tulossa ja symbaaliosasto ois siinä. Huomenna kuitenkin china postista ja kokkeilemaan.
-General Petrovsky
Bobana
11.09.2012 00:12:18
marktark: HiLite 12" ja 14" tomit, Paiste Dixie haitsut ja 20" ride. Hyvät sopan ainekset.

Onnea laatu pannuista!
Mutta nuo Dixiet ovat häiritsevän hyvän kuuloisia... Eteenkin haikat. Se on varmaan sitä menneen ajan sihinää. Kaverin pareilla pääsin kopistelemaan muutama vuosi sitten ja siitä lähtien ovat olleet kiikarissa.
Autenttista!
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
statistiÖ
11.09.2012 00:23:30

Justjust :) olihan mulla vasemman käden resonanssi hetken, kun oli töistä käsi väsähtänyt. Kapulaote x 2 ovat ja pysyvät, en osaa arvioida. Kopistelen jokapäivä. Nuotteja käytän ja osaan lukea, kuin myös rudimentteja jatkuvasti.

Suurin ongelma omien oppilaideni kohdalla on perustekniikkatreenien ja rudimenttien aliarvostaminen
Tulee rudimentista (ihan en tiedä mitä kaikkea tuohon luetaan) mulle mieleen rollit ja niistä tuli/ jäi sahapukkimätkimismoodi päälle, epätoivottavaa. Perustekniikka on aina tärkeää. Siinä varmaan menen ohituskaistaa joissain kohden. Tarkoitus ei toki ole!

"Eiks voida vaan harjoitella kivoja komppeja?"
Komppeihin mulla ei ole tarpeeksi soittimia. Osa niistä on pelkistä nuoteista katsoen haastavia. Ei siis voida :)

Lähinnä ajattelin, että IHAN ALUKSI pitäisi about: katsoa kapulaotteet ja jotain lyömisestä, erilaisia tapoja ym. ja läpsytellä niiden lisäksi ohjattuna ja omatoimisesti yhteensä tunteja suoria nuottirivejä neljäsosilla 4/4-tahtiin eri tempoissa. Sitten voi alkaa puhua rudimenteista. Minähän en tietysti tiedä mitään.
Bumbarr
11.09.2012 01:21:05 (muokattu 11.09.2012 01:21:19)
Kilpikonnat rockkaa!
Thomas Bleu
11.09.2012 08:47:23
Vuoden 64- supra, ja 21'' Zildjian A sweet ride! Itse setin metsästys on vielä käynnissä.
JGroover
11.09.2012 08:51:12 (muokattu 11.09.2012 09:01:35)
statistiÖ: Lähinnä ajattelin, että IHAN ALUKSI pitäisi about: katsoa kapulaotteet ja jotain lyömisestä, erilaisia tapoja ym. ja läpsytellä niiden lisäksi ohjattuna ja omatoimisesti yhteensä tunteja suoria nuottirivejä neljäsosilla 4/4-tahtiin eri tempoissa. Sitten voi alkaa puhua rudimenteista. Minähän en tietysti tiedä mitään.

Kapulaotteet, lyöntitekniikka ja kaikki perusteet voidaan rakentaa nimenomaan rudimenttisoitolla tosi tehokkaasti. Juurikin niitä suoria nuottirivejä neljäsosilla aluksi. Usko nyt vaan. :)

EDIT: Niin ja todellakin IHAN ALUKSI
JanneO
11.09.2012 09:37:06 (muokattu 11.09.2012 09:37:44)
statistiÖ: Justjust :)

Tulee rudimentista (ihan en tiedä mitä kaikkea tuohon luetaan) mulle mieleen rollit ja niistä tuli/ jäi sahapukkimätkimismoodi päälle, epätoivottavaa. Perustekniikka on aina tärkeää. Siinä varmaan menen ohituskaistaa joissain kohden. Tarkoitus ei toki ole!

Ei ole oikotietä onneen, eikä varsinkaan ohituskaistaa.

statistiÖ:Lähinnä ajattelin, että IHAN ALUKSI pitäisi about: katsoa kapulaotteet ja jotain lyömisestä, erilaisia tapoja ym. ja läpsytellä niiden lisäksi ohjattuna ja omatoimisesti yhteensä tunteja suoria nuottirivejä neljäsosilla 4/4-tahtiin eri tempoissa. Sitten voi alkaa puhua rudimenteista. Minähän en tietysti tiedä mitään.
Ottaisit nyt vaan vinkin vastaan mukisematta.

Tuolla teoksella pääsee hyvin alkuun
http://www.scribd.com/doc/13979769/ … Syncopation-for-the-Modern-Drummer-

Ja täältä voi siihen rudimenttikammoon katsoa kauhukuvia lisää
http://www2.drumschoolfriesland.nl/PAS.pdf
Ei mitään rakettitiedettä, mutta varmasti auttaa soittoon.
Lähettäjä: "rumpujoppari" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
EJ84
11.09.2012 09:46:19

Voitte lopettaa veden kantamisen kaivoon herrat. Yksilö on kykenevä muutokseen vain ja ainoastaan jos itse haluaa.
Oppiminen on muuttumista.
Epämuusikko
11.09.2012 11:42:34
EJ84: Voitte lopettaa veden kantamisen kaivoon herrat. Yksilö on kykenevä muutokseen vain ja ainoastaan jos itse haluaa.
Oppiminen on muuttumista.

*peukuti peuk*
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
tomboarmageddon
11.09.2012 11:57:07
Stick control on kans aikas hyvä vaikka vanha ja siinä selitetään hyvä metodi treenata.
statistiÖ
11.09.2012 17:27:11 (muokattu 11.09.2012 17:44:18)

tomboarmageddon: Stick control on kans aikas hyvä vaikka vanha ja siinä selitetään hyvä metodi treenata.

Ei varsinainen ostos (voisin ostaa), mutta kyseisen opuksen kannoin kirjastosta kotiin, jos tuota Stonen kirjaa meinaat. Ei siinä paljon mitään selitetä, mikä on toisaalta hyvä, kun kaikissa muissa selitetään paitsi muutamaa juttua, mitä ei selitetä missään. Nuissa harjoituksissa on myös riski sahapukkiutumiseen.

Tuntuu että valikoimasta puuttuu sellainen opus, missä enemmän avataan varsinaista tekemistä ja olisi rennompia harjoituksia, vapaampaa nuotitusta. Ensimmäinen kirja, mikä käteen osui sisälsi pari sivua sellaisia. Voihan niitä tietysti tehdä itse, muttei se ole niin hauskaa :)

JGroover: Juurikin niitä suoria nuottirivejä neljäsosilla aluksi. Usko nyt vaan. :)
Nuitahan minä tyrkytän, enempää uskoa tarvi, ne on ok. Eli nekin lasketaan rudimentteihin? Joka on suomeksi alkeet (katsoin sanakirjasta...). Paikoitellen kantasana on kuitenkin rudements ;)

JanneO: Ja täältä voi siihen rudimenttikammoon katsoa kauhukuvia lisää
http://www2.drumschoolfriesland.nl/PAS.pdf

Siis rollikammoon. Noilla tulee mulle paukuttaminen.
Krisse82
11.09.2012 21:52:29
Mikkisalkkuun lisää vaihtoehtoja, Sennheiser MD421 II. Basariin olen joskus kokeillut ja ainakin silloin tuntu toimivan. Laitetaan vaikka taustalauluun, jos ei muuhun kelpaa...
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
markkuliini
12.09.2012 13:42:31

22" Zildjian Constantinople medium ride.
Kivaa! :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
ferodoz
12.09.2012 15:33:14

markkuliini: 22" Zildjian Constantinople medium ride.
Kivaa! :)

Mä taas ostin 21" Zildjian Armand riden joltain Tukholmassa asuvalta suomalaisrumpalilta. En malttaisi millään odottaa että sain sen kotiutumaan Suomen maaperälle. :)
www.suhdelukucoverband.fi www.re-va.net
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)