mkok 09.02.2011 15:01:33 | |
---|
ja tätä ja tätä ja tätä ja tätä |
EJ84 09.02.2011 15:54:53 | |
---|
mkok: Wow, onnea! Mistäs löytyi? Kiitos. Tuoltahan se tehtaalta löytyi maahantuojan välityksellä liikkeeseen josta sen tilasin. :) |
keitiiem 09.02.2011 16:47:28 | |
---|
Menin ostaa huutonetistä mustat 3-vuotiaat Recording customit. Mukaan hardware; pearlii ja yamahaa (haikkaständi, snareständi, 3kpl symbaaliständejä). Mukaan tulee kans Pearlin export series 14" snare ja parit haikkapellit, splashi, crashi ja ride. Snare ja symbaalit ainakin on melko surkeeta tavaraa, menee heti halvalla myyntiin. Nii ja tuleehan mukaan myös joku perus Taman basaripedaali, eiköhän mee myyntiin sekin. Setin koot on 20" bd, 10" tt, 12" tt, 14" ft. Eli aika perus kattaus tiedossa. Hyvään hintaan lähti, eiköhän tosta hyvän kakkossetin saa! Rumpuja ootellessa... Täytyy kertoo ekat fiilikset sitte ku pääsen kannuja koskettelee :)) |
ferodoz 09.02.2011 19:21:44 | |
---|
Tänään kolahti postiluukusta Turkish Millenium 22" med/thin ride! Ai että on makoisaa, saas nähdä millanen se oikeesti on, tulikaste on perjantaina Rauman Apollossa. Treeniksellä kuulosti justiin siltä miltä pitiki. :) Bacchus, terveisiä! ;) T-Bone - Saint of Los Angeles |
Bacchus 09.02.2011 19:24:10 (muokattu 09.02.2011 19:39:50) | |
---|
ferodoz: Tänään kolahti postiluukusta Turkish Millenium 22" med/thin ride! Ai että on makoisaa, saas nähdä millanen se oikeesti on, tulikaste on perjantaina Rauman Apollossa. Treeniksellä kuulosti justiin siltä miltä pitiki. :) Bacchus, terveisiä! ;) Ollos hyvä! Glad to be of service. Hymyilkööt Turkkilaiset käsityön jumalat ratsupellin soundille! Tämän ride, ja haikkojen tarina oli itse asiassa sellainen että kävin ne kaikkien Soundstoren Turkishien joukosta valkkaamassa. Jännä sellainen eksoottisen tumma ja crispi, sanottaisko rapsakka soundimaailma. Nykyisen pumpun tarpeisiin kuitenkin hieman liian keveät joten oli pakko luopua. Jos olisin varoissani niin olisin pitänyt. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
Velli 09.02.2011 19:47:24 | |
---|
|
keitiiem 09.02.2011 20:10:46 | |
---|
Velli: Varmasti hyvät, mutta tuolla setillä on ikää kyllä yli 20 vuotta. Ripustukset olivat vanhan malliset, joissa tomipidike menee rummun rungon läpi (syö sustainia aika reippaasti). Eli tuollainen: http://web.me.com/hurwitz.michael/G … ges/GarageSale_00585_1287775867.jpg YESS-kiinnitys (Yamaha Enhanced Sustain System) tuli 80- ja 90-lukujen taitteessa. YESS-mountti on rungossa kiinni vain kahdella pultilla eikä YESS syö sustainia samalla tavalla kuin vanhan mallinen kiinnitys. YESS näyttää tältä: http://image55.webshots.com/755/3/9 … 75/2655391750094332387LGvzni_ph.jpg Huhuhh oot oikeessa! Kyllä mä tiiän YESS-kiinnityksen, maple customit löytyy YESS-kiinnityksillä.. Enpä kiinnittäny sen tarkemmin huomioo, luotin vaan myyjän sanaan (kysyin onko rummuissa mainittavia kolhuja tms. ja hän vastasi että ne mitä nyt kolmen kesän keikkailuissa on ehtinyt tulla, ei mitään pahemmin näkyvää). Kuin tyhmä olinkaan, mutta eipä sillä niin väliä kuitenkaan, jos on hyvässä kunnossa rummut. Sedällä on maple customit noilla vanhemmilla kiinnityksillä eikä mun nonhifi korva juurikaan eroa huomaa omien mc:iden sointiin. Toki jos olisi tismalleen samat kalvot ja viritys niin eroa varmasti kertyisi jonkin verran. Velli oot varmaan vertaillu asiaa käytännössä, vai? Oliko iso ero? |
Velli 09.02.2011 20:26:34 | |
---|
keitiiem: Velli oot varmaan vertaillu asiaa käytännössä, vai? Oliko iso ero? Mun mielestä se ero on aika merkittävä. Mulla on ollut sekä Recording Customit että Maple Customit sekä vanhalla että uudella kiinnityksellä (YESS-kiinnityksellä olevat RC:t ja MC:t multa löytyvät edelleen). Paksuilla ja hieman kuluneilla kalvoilla (esim. Remo Pinstripe) ero ei ollut niin suuri vanhan ja uuden kiinnityksen välillä. Ohuilla Ambassadoreilla eron taas huomasi sekä Recording Customeilla että Maple Customeilla selkeästi. Vanhalla kiinnityksellä olevien soundi ikään kuin tukehtui, kun taas YESSillä varustettujen pönttöjen sustain oli paljon luonnollisemman kuuloinen. Itse en lämmennyt tuolle vanhalle kiinnitykselle ja sen vuoksi myin vanhalla kiinnityksellä olevat RC:t ja MC:ni pois. |
keitiiem 09.02.2011 20:31:52 | |
---|
Velli: Mun mielestä se ero on aika merkittävä. Mulla on ollut sekä Recording Customit että Maple Customit sekä vanhalla että uudella kiinnityksellä (YESS-kiinnityksellä olevat RC:t ja MC:t multa löytyvät edelleen). Paksuilla ja hieman kuluneilla kalvoilla (esim. Remo Pinstripe) ero ei ollut niin suuri vanhan ja uuden kiinnityksen välillä. Ohuilla Ambassadoreilla eron taas huomasi sekä Recording Customeilla että Maple Customeilla selkeästi. Vanhalla kiinnityksellä olevien soundi ikään kuin tukehtui, kun taas YESSillä varustettujen pönttöjen sustain oli paljon luonnollisemman kuuloinen. Itse en lämmennyt tuolle vanhalle kiinnitykselle ja sen vuoksi myin vanhalla kiinnityksellä olevat RC:t ja MC:ni pois. Voi olla että se ero mun sedän ja mun MC:iden välillä on pieni sustain kannalta sen takia, että mulla on coated Remo ambadassorit ja sedällä jotkin clear kalvot. Sehän nyt vaikuttaa sointiin heti aikalailla. |
MxS 10.02.2011 08:47:56 | |
---|
Pearl S1330B Piccolo 13"x3". Jungle-/juniorisetin kasaus sai jatkoa. |
Guido 10.02.2011 10:47:33 | |
---|
Velli: Mun mielestä se ero on aika merkittävä. Mulla on ollut sekä Recording Customit että Maple Customit sekä vanhalla että uudella kiinnityksellä (YESS-kiinnityksellä olevat RC:t ja MC:t multa löytyvät edelleen). Paksuilla ja hieman kuluneilla kalvoilla (esim. Remo Pinstripe) ero ei ollut niin suuri vanhan ja uuden kiinnityksen välillä. Ohuilla Ambassadoreilla eron taas huomasi sekä Recording Customeilla että Maple Customeilla selkeästi. Vanhalla kiinnityksellä olevien soundi ikään kuin tukehtui, kun taas YESSillä varustettujen pönttöjen sustain oli paljon luonnollisemman kuuloinen. Itse en lämmennyt tuolle vanhalle kiinnitykselle ja sen vuoksi myin vanhalla kiinnityksellä olevat RC:t ja MC:ni pois. Vanhanmallisessa kiinnityksessä vaikuttaa myös se, kuinka syvälle se tomi laitetaan siihen puikkoon. Ihan tapissa lyhyempi soundi, ja jos ei puikko ole tomin sisässä, niin sointi on pidempi. Kannattaa hakea omat asetukset. Toki YESS:llä soi paremmin. |
Krisse82 10.02.2011 12:16:27 | |
---|
ferodoz: Tänään kolahti postiluukusta Turkish Millenium 22" med/thin ride! Ai että on makoisaa, saas nähdä millanen se oikeesti on, tulikaste on perjantaina Rauman Apollossa. Treeniksellä kuulosti justiin siltä miltä pitiki. :) Bacchus, terveisiä! ;) Johan teillä siellä maalla on suuret postiluukut! Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... |
Velli 10.02.2011 14:03:06 | |
---|
Guido: Vanhanmallisessa kiinnityksessä vaikuttaa myös se, kuinka syvälle se tomi laitetaan siihen puikkoon. Ihan tapissa lyhyempi soundi, ja jos ei puikko ole tomin sisässä, niin sointi on pidempi. Kannattaa hakea omat asetukset. Toki YESS:llä soi paremmin. Juuri näin. |
ferodoz 10.02.2011 22:23:20 | |
---|
Krisse82: Johan teillä siellä maalla on suuret postiluukut! Ai sä pääsit välihin ensiksi! Mä oikein odotin että kuka tosta ekana mainitsee. :D Joo piti vähä leventää luukkua, stana ku meni vähä seinänki puolelle ku ei ovi piisannu! T-Bone - Saint of Los Angeles |
Analuuk 13.02.2011 20:05:49 | |
---|
Pitkästä aikaaa pääsen täällä rehvastelemaan, kun ostaa täräytin läjän vanhoja Paisteen 2002 -lättyjä. Varsinkin 20" ja 18" Crashit ovat niin äijäpeltejä että oksat pois! http://muusikoiden.net/dyn/users/83781.jpgHarrastelija soittaa sitä mitä huvittaa.
Ammattilainen soittaa sitä mistä maksetaan. |
moderndrummer88 13.02.2011 20:12:42 (muokattu 13.02.2011 20:14:31) | |
---|
Analuuk: Pitkästä aikaaa pääsen täällä rehvastelemaan, kun ostaa täräytin läjän vanhoja Paisteen 2002 -lättyjä. Varsinkin 20" ja 18" Crashit ovat niin äijäpeltejä että oksat pois! http://muusikoiden.net/dyn/users/83781.jpg Eiks sun pitäny pitää joku välivuosi tossa roinan ostossa :p "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Analuuk 13.02.2011 20:58:44 | |
---|
Eiks sun pitäny pitää joku välivuosi tossa roinan ostossa :p Taisinpa pitääkin! =) Harrastelija soittaa sitä mitä huvittaa.
Ammattilainen soittaa sitä mistä maksetaan. |
moderndrummer88 13.02.2011 21:00:19 | |
---|
Analuuk: Taisinpa pitääkin! =) Minä kun luulin että tämä vuosi oli se :P "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 13.02.2011 21:09:44 | |
---|
moderndrummer88: Minä kun luulin että tämä vuosi oli se :P NIIN JUST! Aletaan ne välivuodet 1.1 eikä aleta improvisoimaan siellä! :D No oma viimeisin ostos oli Pearlin virvelimatto, sellainen tai siis tällainen http://www.thomann.de/fi/pearl_s1420c_snare_teppich.htm Keskellä löysemmällä nuo langat. Toimi Dw:n Edgessä tosi ainakin hyvin yhden keikan perusteella Pikkutomiin lyöminen soitti mattoa vähän enemmän kuin normaalisti mutta so not. Soundasi just sopivasti samaan aikaan artikuloivalta mutta ei liian tiukalta. Saas nähdä, olin epäilevä mutta toistaiseksi hyvä matto. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
M. Kekki 13.02.2011 21:13:40 | |
---|
Tipaton helmikuu vaatii viikonloppuilloiksi sijaistoimintoja. Perjantaina ärjähdin eBaysta Acroliten ufo-caseineen. Lauantaina rahat kuluivat NOS Dyna-Soniciin. Kupin ottaminen tulisi aika paljon halvemmaksi... Ei surkutella vaan tehdään! |