Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5137 138 139 140 141311 312 313 314 315
isoaarne
13.01.2013 21:44:20
Jarmando: Ohhoh, kerrankin saapi vastata jollekin?

Juu, mulla on Gibraltarin pyöreä "parinkympin huopanuija" ja on ollut minun makuuni. Pearlin muovi/huopa-nuija jää toiseksi. Tosin en ole oikea rumpali ja mitään en mistään tiedä, sori.

Edit: Niin piti myös mainita, että edelliseen verrattuna (jokin halpis höpöhöpö) tuo G on järjettömän kova. En uskaltaisi ilman falamia (Evansin pieni, olikohan peräti kevlaria?)käyttää, mutta kulutuskestävyydessä tuonkin saanee takaisin.

Noonni! Kerrankin saa tyydyttävän vastauksen, ihme jargonin sijaan, kiittos. Taidan siis poistaa pari Gibraltarin nuijaa paikallisen hyllystä.
Draw blood
ilebe
13.01.2013 21:44:25
Tai sitten mulla vaan ei mikään kulutustavara kestä jalkojen alla...?
pekkap82
13.01.2013 22:13:36
ilebe: Tai sitten mulla vaan ei mikään kulutustavara kestä jalkojen alla...?

Entä jalkojen välissä?
ilebe
13.01.2013 22:27:52
pekkap82: Entä jalkojen välissä?

Riippuu mikä siellä lasketaan kulutustavaraksi ja miten sitä kulutetaan?
passe
13.01.2013 23:09:48
Onkos kukaan sattunut kokeilemaan että passaako Demon Drive:n nuijan varsi halkaisijaltaan Iron Cobran pedaaliin?
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
burdon
14.01.2013 00:27:34 (muokattu 14.01.2013 00:33:32)
Onks kellään kokemusta tästä: http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=159692 ? :D
(eli kyseessä todella pieni lasten kitti, RB RB303-MB)

Mietin lähinnä et pystyskö tuolla aikuinen säestää ei-vakavia akustisia parin hengen puistojamei? Ja voisko tota laajentaa ja/tai modata jne, yks pelti on aika vähän, voisko sen korvata paremmal ja kestääköhän toi hapero ständi jos clämppäis lisäpeltei?

Sit oon miettiny oisko jossai tyyliin välimallia oikean rumpukitin ja tuon lelun välillä että ois vähä laadukkaampi, ihan skidisti isompi, enemmän ku yks pelti jne mut kuitenki helposti roudattavaa minikokoo? En oo ikinä nähny. DIYtä oon kans miettinyt, pystyskö 12" tomista tekee basarin ja löytyskö jostai 10" virveli, siihe sit vaik 8" tom ja splashi tai pari tms, toimisko ja oisko vaivan arvoinen? Ja onks jossai muuten saatavilla pedaaleita suunnattuna pienille rummuille? Ja tuli mieleen onks hiljasempia nuijia normipedaaleihin kuin sellanen perus valkoinen pehmee pallo? Yhdes kitistäni basari tuntuu vaa liian kovalta vaik kuinka demppaisin jne.

Muutenkin jos tiedätte mahdollisimman kompaktei ja pieniä kittei ni mielelläni näkisin kuvia jne. Yks haave ois saada tehtyä kitti pyörien päälle, silloin roudattavuus helpottus niin paljon ettei ois tarve saada kittiä niin pieneks ja voisin jo kuvitella huvin jos kittiä vois soittaa kun joku vetäisi sitä pitkin poikin paikkoja :D Oon nähny tubessa sen pätkän missä on oli moottoripyörän vaunuun tms ängetty kitti, oisko muita? Mistä sais pyörillä olevia tarpeeks kestäviä alustoja tai ihan vaan pyöriä? Mietin rullakkoa mut sellaset maksaa liikaa uutena eikä oo tullu käytettynä vastaan.
Like a rat trapped in a maze, I'm without the key to the gate.
ferodoz
14.01.2013 09:04:44

Toimiikohan ton vanhemman mallisen Zoom Q3:n, eli siis se ei hd-malli, kuulokeliitäntä toiseen suuntaan? Ts. pystyykö nauhoittamaan linjasta suoraan Zoomiin?
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
Seba
14.01.2013 09:23:05

ferodoz: Toimiikohan ton vanhemman mallisen Zoom Q3:n, eli siis se ei hd-malli, kuulokeliitäntä toiseen suuntaan? Ts. pystyykö nauhoittamaan linjasta suoraan Zoomiin?

Ei toimi.
Siitä puuttuu kaikki mahdolliset lisäkytkennät sisäänpäin.
Kaikki tyylillään, loput jonkun toisen tyylillä.
ferodoz
14.01.2013 11:13:22

Seba: Ei toimi.
Siitä puuttuu kaikki mahdolliset lisäkytkennät sisäänpäin.

Mutta sen Q3HD:n kans pystyy? Tänksit.
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
Velli
14.01.2013 11:48:08 (muokattu 14.01.2013 11:48:30)
ferodoz: Mutta sen Q3HD:n kans pystyy? Tänksit.

Joo, siinä on erillinen line in. Muutoin loistava vehjas tuo Q3HD, mutta kaksi juttua harmittavat. Namiskat ovat ärsyttävän tunnottomat. Aivan kuin laite olisi ollut rikki uudesta saakka (mitä se ei siis kuitenkaan ole). Pikkujuttu tosin. Kyllä sen kanssa pystyy elämään. Toinen hieman ärsyttävä juttu on, että tuolla ei pysty nauhoittamaan pelkkää audiota suoraan mp3-muotoon. Valmis wav-file täytyy aina kierrättää jonkun ohjelman kautta, jolla äänityksen pystyy muuntamaan mp3-muotoon.
markkuliini
14.01.2013 12:05:47 (muokattu 14.01.2013 12:09:00)

Velli: Valmis wav-file täytyy aina kierrättää jonkun ohjelman kautta, jolla äänityksen pystyy muuntamaan mp3-muotoon.

Ootko varma tuosta? Ettei jossain valikossa ole vaihtoehtoa? Oon muutamaan eri Zoom-mallia hypistelly (en kylläkään juuri tuota) ja kaikista on löytyny tuo mp3-vaihtoehto. Ainakin H2:ssa ja "normi" Q3:ssa. Veishän se mp3 noin 10x vähemmän tilaakin.

Edit: Tsekkasin speksit, ja ei näköjään tallenna mp3-muotoon, vaan sen sijaan vastaavaa AAC-formaattia käyttää pakatusta äänestä.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Velli
14.01.2013 16:09:45
markkuliini: Ootko varma tuosta? Ettei jossain valikossa ole vaihtoehtoa? Oon muutamaan eri Zoom-mallia hypistelly (en kylläkään juuri tuota) ja kaikista on löytyny tuo mp3-vaihtoehto. Ainakin H2:ssa ja "normi" Q3:ssa. Veishän se mp3 noin 10x vähemmän tilaakin.

Edit: Tsekkasin speksit, ja ei näköjään tallenna mp3-muotoon, vaan sen sijaan vastaavaa AAC-formaattia käyttää pakatusta äänestä.

Joo, tuo AAC-vaihtoehto siinä tosiaan on. En ollut tuohon aiemmin perehtynyt, mutta sehän näyttäisi olevan jopa parempi kuin mp3: pienempään tiedostokokoon paremmalla laadulla (tai näin internetissä ainakin luki). Olen koko ajan kuvitellut, että se on wav:ia ja Aiff:ia vastaava tiedostomuoto. Kiitos vinkistä :)!
markkuliini
14.01.2013 16:18:35

Velli: Joo, tuo AAC-vaihtoehto siinä tosiaan on. En ollut tuohon aiemmin perehtynyt, mutta sehän näyttäisi olevan jopa parempi kuin mp3: pienempään tiedostokokoon paremmalla laadulla (tai näin internetissä ainakin luki). Olen koko ajan kuvitellut, että se on wav:ia ja Aiff:ia vastaava tiedostomuoto. Kiitos vinkistä :)!

Nou roplem! :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
JTS
14.01.2013 19:18:56

Iltaa,

Nykyisen Premierin setin mukana tuli omissa kuvissani esiintyvä Pearlin snare. Olen yrittänyt selvitellä sen mallia, mutta internetin ihmemaa ei ole tähän mennessä tilannetta valaissut.

Kyseessä on kymmenenluginen, teräsrunkoinen 14x6,5 rumpu. Pearlin lätkä on mustapohjainen hopeisilla reunuksilla ja logolla. Lyöntipuolen vanteessa on stanssi "Taiwan", eli luultavasti kyseessä on aikansa halpisrumpu, vaiko?

Rummussa on lisäksi jonkinlainen "sisäänrakennettu" demppausviritelmä, näkyy parhaiten tuosta alapuolelta otetussa kuvassa. Kuten kuvasta näkyy niin joku tee-se-itse- mies on maalannut sen joskus tyylikkään valkoiseksi.

Tällä hetkellä tuo toimii kakkossnarena. Ja kyllä, matto pitäisi vaihtaa. Genera Dryn kanssa saundi on mukavan kolkko ja kuiva.

Kiitos,

Juki
ilebe
14.01.2013 19:32:07
JTS: Iltaa,

Nykyisen Premierin setin mukana tuli omissa kuvissani esiintyvä Pearlin snare. Olen yrittänyt selvitellä sen mallia, mutta internetin ihmemaa ei ole tähän mennessä tilannetta valaissut.

Kyseessä on kymmenenluginen, teräsrunkoinen 14x6,5 rumpu. Pearlin lätkä on mustapohjainen hopeisilla reunuksilla ja logolla. Lyöntipuolen vanteessa on stanssi "Taiwan", eli luultavasti kyseessä on aikansa halpisrumpu, vaiko?

Rummussa on lisäksi jonkinlainen "sisäänrakennettu" demppausviritelmä, näkyy parhaiten tuosta alapuolelta otetussa kuvassa. Kuten kuvasta näkyy niin joku tee-se-itse- mies on maalannut sen joskus tyylikkään valkoiseksi.

Tällä hetkellä tuo toimii kakkossnarena. Ja kyllä, matto pitäisi vaihtaa. Genera Dryn kanssa saundi on mukavan kolkko ja kuiva.

Kiitos,

Juki

Voisko olla?
http://www.pearldrummersforum.com/s … this-vintage-chromed-pearl-snare!-!
JTS
14.01.2013 19:45:04

Lugit täsmäävät, samoin tuo demppisysteemi. Toisaalta tässä minun rummussa maton koneisto on erilainen (todennäköisesti vaihdettu, ei viitteitä merkistä) ja syvyys on tosiaan tuo 6,5".

Maalarimestari on muuten ollut todella täsmällinen. Maton kiristysliuskatkin on sudittu.
hollmi-5
14.01.2013 20:01:45
JTS: Iltaa,

Minulla on työpaikan opetussetissä samanlainen. Export se on ja 80-luvulta. Nostaja siitäkin on mennyt ajat sitten rikki.
Soundit, piuhat ja kajarit.
JTS
14.01.2013 20:03:33

Selvisi tämäkin, kiitos vastauksista!
Einola
14.01.2013 20:21:02

"Ei irtoo blästi..."
Duro
14.01.2013 20:42:57
DrummerBoy13: Onko hinnassa vikaa?
Eip. Täytesana.
Tilipitappituppitappi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)