Aihe: Mitä symbaaleja käytätte
1 2 3 4 512 13 14 15 16
Roberto
16.02.2008 22:28:06

edit. Omaan korvaani nuo ensimmäiset kuulostavat paljon paremmalta, mutta mä olenkin puukorva Heehee!!

Mun mielestä ne kuulostaa vaan erilaisilta, ja musasta riippuen toine sopii paremmin kuin toinen. Sikälihän sulla on nyt hyvä tilanne et molemmat on varsin erilaisia. Jälkimmäinen kyl mun korvaan ajaa paremmin ainakin tota konppia.
Paas
16.02.2008 22:31:14
http://www.students.oamk.fi/~m7lihe00/haitsutesti.mp3

edit. Omaan korvaani nuo ensimmäiset kuulostavat paljon paremmalta, mutta mä olenkin puukorva Heehee!!

En ole koskaan new beat haitsuja soittanut, mutta tuon perusteella soundaavat ihan hyvälle. Ne ensimmäiset muistutti jotenkin siskon pojan Paiste PST 3 haitsuja ellen muista väärin. :/
http://www.sonormuseum.com/
Velli
16.02.2008 22:34:05 (muokattu 16.02.2008 22:45:07)
Mun mielestä ne kuulostaa vaan erilaisilta, ja musasta riippuen toine sopii paremmin kuin toinen. Sikälihän sulla on nyt hyvä tilanne et molemmat on varsin erilaisia. Jälkimmäinen kyl mun korvaan ajaa paremmin ainakin tota konppia.

Ei nuo messinkiset tietenkään mitään yleishaitsuja ole, mutta joissain pop/groove-hommissa ne toimivat maniosti (omasta mielestä). Mutta vaikka hakisinkin tuollaista kovempaa ja selkeämpää soundia, niin en siltikään noita New Beateja ottaisi, vaan ne AA Regularit. Täytynee tehdä vielä joskus kun jaksaa testiklippiä noiden Sabianien ja Zildjianien välillä.

edit. Tuossa näytteessä ne Zildjianit kuuluvat huomattavasti paremmin, koska ovat niin raskaat ja jonkun verran lähempänä mikkiäkin. Jos haitsut olisi erikseen mikitetty, niin noiden messinkisten äänenvoimakkuutta voisi vähän nostaa, jolloin ne kuuluisivat kompin seasta paremmin.

edit 2. Tai tuossahan niistä Sabianeista onkin ääninäytettä:

http://www.students.oamk.fi/~m7lihe00/StrangeKindOfWoman.mp3

Tuossahan ei nyt rinnan vertailla Zildjianeihin, mutta pehmeämpisoundiset Sabianit kuitenkin ovat.
Paas
16.02.2008 22:40:48
Tällä hetkellä pieni kattaus Meinl Byzancea:

-14" Medium Hihat
-19" Medium Thin Crash
-22" Medium Ride

Ride on tällä hetkellä takuuvaihdossa. Löysin ihan reunasta tehtaan jäljiltä olevia pieniä uria joista yksi oli hieman syvempi. Vaikutti siltä että se ei ennusta symbaalille välttämättä kovin pitkää ikää. Joten vein vaihtoon. Ensi viikolla pitäisi saapua maahan korvaava samanlainen symbaali.
markkuliini
17.02.2008 02:27:31

Tein huvikseni tuollaisen vajaan minuutin disco-testipätkän niillä. Ensimmäisessä pätkässä ovat 10E maksaneet messinkihaitsut ja jälkimmäisessä New Beatit.

Haitsut poimi yksi konkkamikki setin yläpuolelta. Haitsut olivat kahdessa haitsuständissä vierekkäin. Voisin sanoa, että soittaminen oli tuolla asettelulla hieman hankalaa, mutta tosiasiassa en vain osaa. Sen vuoksi taimi ei oikein tahdo välillä pitää.

http://www.students.oamk.fi/~m7lihe00/haitsutesti.mp3

New beateissa on tosi paljon painonvaihtelua, ja nuo kuulostivat hieman raskaalta parilta. Silloinhan se on melkein ihan sama mitä symbaalissa lukee tai miten se on tehty jos se on liian painava. Itselleni sattui sokkona uutena ostaessa ihan kamala Zildjian Avedis Mastersound pari, törkeän painavat ja mulle täysin käyttökelvottomat. Ohuenpana varmasti hyvät, mutta kuullostivat mun korvaan alasimelta.

Noissa ääninäytteissä molemmat kuulostivat ihan mukiinmeneviltä, eka tosiaan sellaiselta efekti/räkä/sample-haitsuilta, jälkimmäinen juuri sellaiselta että ohuempi samanlainen pari olisi nannaa. Tokihan ne likaantumallakin miedontuvat jonkin verran. Itse olen tullut siihen tulokseen, että merkillä (esim. Sabian AA vs. Zildjian A) ei ole niinkään väliä, vaan sillä että sattuu löytämään juuri oikean painoisen/painoiset yksilöt.
...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi...
Velli
17.02.2008 02:36:33
Itse olen tullut siihen tulokseen, että merkillä (esim. Sabian AA vs. Zildjian A) ei ole niinkään väliä, vaan sillä että sattuu löytämään juuri oikean painoisen/painoiset yksilöt.

Juu, näinhän se toki loppupeleissä on. Itse soitan vaikka kattilan kansilla, jos ne sopivat tilanteeseen hyvin. Noista New Beateista ei vain itselläni ole hyviä kokemuksia. Yhteensä kolmea paria olen testannut ja ne ovat olleet kaikki raskaita ja kolkkoja. Kai sinne joku hyväkin yksilö sekaan mahtuu, eihän niitä muutoin kukaan ostaisi ;).
Velli
17.02.2008 02:43:38
Vanhemman mallisissa New Beateissa ei lue tuota A:ta.
http://riemun.huuto.net/auctionimag … e456ffe10e5efe30c95eef72ed-orig.jpg

Juu, tuollaiset nämä kyseiset yksilöt juurikin ovat.
Roberto
17.02.2008 11:28:10

Juu, näinhän se toki loppupeleissä on. Itse soitan vaikka kattilan kansilla, jos ne sopivat tilanteeseen hyvin. Noista New Beateista ei vain itselläni ole hyviä kokemuksia. Yhteensä kolmea paria olen testannut ja ne ovat olleet kaikki raskaita ja kolkkoja. Kai sinne joku hyväkin yksilö sekaan mahtuu, eihän niitä muutoin kukaan ostaisi ;).

Sä voisit digata muuten tän pölinän perusteella kahta ohutta 15"- tai 16" crashia haitsuna. Ei haittaa vaikka olis rikkikin, niissä on just sellanen über-pehmeä louskutus.
Velli
17.02.2008 12:09:20
Sä voisit digata muuten tän pölinän perusteella kahta ohutta 15"- tai 16" crashia haitsuna. Ei haittaa vaikka olis rikkikin, niissä on just sellanen über-pehmeä louskutus.

Juu, tuollaista oon hieman miettinytkin. Täytyy joskus kokeilla.
Mr. Sly
17.02.2008 22:42:28
Tällä hetkellä pieni kattaus Meinl Byzancea:

-14" Medium Hihat
-19" Medium Thin Crash
-22" Medium Ride

Mitäs pidät Byzancesta? Itsellä 13" medium HH ja 18" thin crash. Aiemmin omistin myös 18" medium crashin. Itse pidän kyllä todella paljon noista. Varsinkin nuo isomman kokoluokan crashit soundaa aivan hunajalle.
"Keep it simple, stupid!" >-)))>#57
Paas
17.02.2008 23:59:35
Mitäs pidät Byzancesta? Itsellä 13" medium HH ja 18" thin crash. Aiemmin omistin myös 18" medium crashin. Itse pidän kyllä todella paljon noista. Varsinkin nuo isomman kokoluokan crashit soundaa aivan hunajalle.

Pidän kyllä kovasti, ei mulla niitä muuten olisi. :) Erittäin hienoja symbaaleja. Jos en väärin muista tuotantoprosessin kulkua niin muistaakseni se meni niin että taotaan käsin Turkissa ja viimeistellään Saksassa. Ja vähän sellainen kuva mulla on soundistakin. Turkkilainen käsintaottu kohtaa Saksalaisen hifistellyn viimeistelyn. Lopputuloksena symbaali joka on jotakin ns. "turkkisymbaalien" ja "länsimaisten hifi-symbaalien" välimaastosta. Ovat siis suht tasalaatuisia mutta kuitenkin löytyy yksilöeroja enemmän kuin esim. jostain puhdasverisestä hifi-symbaalista(vaikka Paiste ). Olen tutustunut oikeastaan ainoastaan Byzanceen, joten Meinlin muista malleista en oikein osaa sanoa. Mutta Byzancet ovat ainakin musikaalisia hienoja laatusymbaaleja. Tummuutta mutta samaan aikaan tietynlaista kirkkautta sopivassa suhteessa. Nämä symbaalit jotka minulla nyt on tällä hetkellä ovat todella sopivia kevyempään ja yleissoittoon.
Linnunlaulupuu
18.02.2008 01:16:26
Tämä on nyt vain henk. koht. mielipide, mutta itse en kyllä lämpene noille ollenkaan.

Velli ei siis pidä new beateista. Hyvä kun kerroit.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
hollmi-5
18.02.2008 09:41:32
Velli ei siis pidä new beateista. Hyvä kun kerroit.

Minulla on oikein minulle mieleinen New Beat-pari. Todellinen jokapaikan höylä. Kay kaikenlaiseen menoon. Eivät kolise. Tosin eivät kovin pehmeästi suhisekaan, mutta sellaiset parit eivät minulla kauaa viihdy. Oli vielä muutama kuukausi sitten minulla yksi todella ohut 60-luvun A Zildjian -pari. En tottunut niihin ollenkaan, mutta uusi omistaja diggasi heti. Makuasioita...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Krisse82
18.02.2008 20:18:14
Täällä näköjään muutkin pitää Byzancen saundista

Multa löytyy:
14" med hi-hat
14" thin crash
16" med thin crash
18" med crash
20" med ride
Eniten mä tykkään omasta rumpujensoitosta. . .
bluesman86
18.02.2008 21:43:51
Nooooh noita paisteen 2002:sia on näyttänyt kertynen ihan mukavan kokonen nippu.
http://www.myspace.com/sleazyactband
Vic Firth
18.02.2008 22:01:03

Nyt on kasaantunu iha jees satsi nurkkiin:

Zildjian K-Custom Fast Crash 18"
Zildjian K-Custom Hybride Ride 20"
Zildjian Avedis Thin Crash 16"
Wuhan kiina 16"
haikka nyt on mitä on..

Uppoaa aika hyvin joka tyylin soittoon.
Aleksi Gaiss
20.02.2008 11:20:49
Oma satsi on:

14" Zildjian A New Beat Hihat
2x 18" Zildjian K Dark Crash Medium Thin
20" Zildjian K Ride
18" Wuhan China (ovh. 60€ mut toimii ja kestää!)
Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla!
velipesonen
20.02.2008 12:46:18

Minulla on setti Paisten Formula 602 -peltejä 50-60-lukujen vaihteesta. Ne ovat fantastiset pellit vaikka ovatkin koneellisesti valmistetut. Sitten on uusia Sonor Armoni -peltejä, joissa on vähän raskaampi kosketus ja sointi mutta joista pidän myös. Näiden lisäksi on muutamia erisorttisia kiinalaisia peltejä, Meinl Dragonia (huippusuhina) ja Sabian HH:ta.

Espanjalaiset Honsuy-koulusoitinsymbaalit ovat myös ihan hauskasoundisia; ääni on tavallaan läheinen tahi intiimi luonteeltaan. Olen kiinnostunut hankkimaan kenties Meinlin efektipeltejä, ja varmaan myös hyvätasoisia käsintaottuja kun kohdalle sattuu.
hollmi-5
20.02.2008 12:52:45
Ne ovat fantastiset pellit vaikka ovatkin koneellisesti valmistetut. Miten tässä on koneellisen työn osuus suurempi, kuin muissa vastaavissa?
Soundit, piuhat ja kajarit.
Duro
23.02.2008 20:00:51
Paisteen 2oo2-sarjan symbaaleja itse käyttelen, pääasiassa siis. Löytyy:

18" ja 20" Wild Crashit
20" Heavy Ride
2oo2 / RUDE 14" haikat (myös 1000-sarjan yläpelti löytyy)

Sitten Orionilta löytyy 11" ja 18" chinat, joita en kyllä ole hommaamassa lisää kun kestävyys on näin arpapeliä... Puoli vuotta ovat olleet käytössä ja olen yrittänyt pitää kuin kukkaa kämmenellä ja sitten 18" china levähtää keskiön läheltä :P Mut joo, 2oo2 on se komia ja paras.
http://www.rumpalit.net/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)