Aihe: Rumpuvertailu..
1 2 3 4 512 13 14 15 1633 34 35 36 37
Keppikeksi
28.05.2006 01:02:02
Menee luultavasti sinne kolmen ja neljän tuhannen euron luokkaan. Ei puhuta pikkurahoista.

Eli liikutaan samoissa hinnoissa Starclassic Maplejen kanssa. Perhana kun minä juuri yritin niistä alemmas päästä. Oman Starclassic setin hinnaksi olisi tullut jotain 4500€ ilman tuota 8" tomia.
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
Niskamies
28.05.2006 01:03:17
Eli liikutaan samoissa hinnoissa Starclassic Maplejen kanssa. Perhana kun minä juuri yritin niistä alemmas päästä. Oman Starclassic setin hinnaksi olisi tullut jotain 4500€ ilman tuota 8" tomia.

Pistä meiliä F-musiikkiin ja pyydä tarjousta. Hinnat ovat varsin kilpailukykyiset maailmaan verrattuna. Omani sain samoihin hintoihin kuin DrumsOnlystä.
More is more.
Keppikeksi
29.05.2006 15:25:30
Pistä meiliä F-musiikkiin ja pyydä tarjousta. Hinnat ovat varsin kilpailukykyiset maailmaan verrattuna. Omani sain samoihin hintoihin kuin DrumsOnlystä.

Täytyy kohta puoliin tässä laittaa. Heinäkuussa kun töistä saa rahat taskuun niin voisi niistä+vanhan setin myynti niin saada hyvin rahaa. Epäilen, että tuollaiseen Birch Customiin eivät varat riitä. Sonor S-Class Pro näyttää enemmänkin todennäköiseltä hinnan suhteen. Delite kyllä huokuttelee myös.
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
Sa(n)kari
29.05.2006 16:32:50
ei oo taman stagestar... miks??? mul o sellaset :D

Missä ei oo, mitä ei oo? Kertaatko?
Simpson, eh? http://www.last.fm/user/SickNature/
Keppikeksi
29.05.2006 17:14:40
Missä ei oo, mitä ei oo? Kertaatko?

Tyypin puheissa ei ole järkeä? Taitaa olla joku trolli taasen.
moderndrummer88
04.06.2006 18:02:29
Tyypin puheissa ei ole järkeä? Taitaa olla joku trolli taasen.

ei kyllä nyt taitaa olla kyseessä puhdas nöösi, tsekkaapa settiasettelukin :D
musiikki on kuin musiikkia korvilleni
Hakki
08.06.2006 10:09:04 (muokattu 08.06.2006 10:12:30)
Tänne voisin laittaa, kun en viitsi omaa topikkia avata pelkälle hehkutukselle.

Olinpa tuossa levyä tekemässä maanantaina, ja pönttöinä toimi tuliterät Yamaha Recording Customit mallia 10"/12"/14"/16"/20" ja Pearl MMX 14"x6½" snare. Olen myyty. Aikaisemmin olen ollut vähän skeptinen jammuja kohtaan, mutta tuo äänityssessio kyllä poisti niitä aika paljon. Pro-vehkeet kyseessä, pitänee harkita RC:täkin kun uutta settiä hommaan.

e. No voisi vähän substanssiakin laittaa tuohon. Eli metallia oltiin soittamassa, joten soundit oli aika jytinää, ja sitähän lähti. Ihan pinstripe-ambassador-yhdistelmä tomeissa ja bassorummussa powerstroke kolmonen. Potki todella hyvin, atakkia saatiin irti rummuista niin paljon että pelotti. Pearlin snare oli myös loistavasoundinen, kalvona Genera HD. Tykkäsin.
while(true) {play(metal);}
Tsei-Tsei
09.06.2006 16:31:46

ite soitan pearl master sarialla ja ne on hyvät kestää ja hinta on aikamoinen
moderndrummer88
09.06.2006 16:35:02
ite soitan pearl master sarialla ja ne on hyvät kestää ja hinta on aikamoinen

varmasti soitat
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
Wailey
20.06.2006 13:13:35

Mulla on vielä viikon verran PDP:n FX-setti 20x18 basarilla. Olen ollu erittäin tyytyväinen soundeihin ja rummut pysyvät myös hyvin vireessä. Varsinkin tuo 20x18 basari on aivan loistava. Siitä saa aivan mahtavan hevinapsutymäyksen.
Ens viikolla tulee sitten Superstar Custom-setti Custom Charcoal-värillä.

Monet varmasti ihmettelevät miksi vaihdan setin saman hintaluokan settiin. Syynä siis se että FX-settiin ei saa toista basaria ja nyt on pakko saada tuplasetti. Taman setti on siis 2x 20x18, 10,12,14 ja 16. Pysyin tuossa samassa basarikoossa kuin FX-setissäkin koska, kuten sanoin, hevisoundi on aivan älytön.

PDP:n FX-setissä ei todellakaan ole mitn vikaa, virppa ja kaikki ovat todella hyväsoundisia. Tomikiinnitykset ovat pelanneet hyvin ja tomit soundaavat kuin ukkosmyrsky (pinstripet päällä, tehdaskalvot alla)
Tamat (royal star) mulla oli joskus aiemminkin ja nyt aattelin palata "takaisin juurille" :)
HeavyMachinery
20.06.2006 14:57:35

Tänne voisin laittaa, kun en viitsi omaa topikkia avata pelkälle hehkutukselle.
Pearlin snare oli myös loistavasoundinen, kalvona Genera HD. Tykkäsin.

ÖÖööö..... Genera HD Hm... Sillä saa soundaa 1000 virvelin samalta kun 100sen.....

Koitas ihmeessä jotain avoimepaa kalvoa siihen.....

Perseestä kun en enää pääse päivittelemään tota ekaa sivua......
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
drum-monkey
20.06.2006 22:00:37
Olisi suunnitelmissa pistää treenissetti myyntiin ja ostaa joku laatusetti tilalle. Torilta sitten löysin pari: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=112552
ja http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=112189

Nyt sitten kysyisin mielipiteitä, että jos jompaakumpaa lähtisin ostamaan, niin kumpi olisi kannattavampi/"parempi" ostos? MMX:iä olen kuitenkin kokeillut, ja hyvät oli. Tamoista en tiedä edes että missä Turussa pääsisi koittamaan. Mutta epäilemättä nekin ovat helvetin hyvät. Ilmoituksissa näkyy erot settien kokoonpanoissa.
Pearleissa houkuttelee se, että toinen setti on jo Pearl (SBX). Lisäksi siinä olisi lattiatomi jaloilla, mikä tuntuu itselle paremmalta kuin kelluva, mikä taas on Tamoissa.
Lisäksi matsku olisi vaahtera. Toisaalta pidän enemmän SBX:n soundista kuin SMX:tä, joten vaahtera ei välttämättä ole parempi vaihtoehto. Viimeinen juttu Pearlien eduksi on se, että pienten tomien mukana on 20" basari, kun Tamoissa on jo 22"...
Tamojen etu olisi virvelin ja -ständin mukanaolo. Lisäksi siinä on tuo 8" tomi. Hintaero ei ole kovin suuri, kun virvelin on tamoissa mukana. MMX shellpack ovh oli reilu parituhatta euroa muistaakseni, mutta eikös nuo Tamat ole vielä kalliimmat? Suomalaisilta sivuilta en äkkiseltään löytänyt...
Ei liene epäselvää, kenen kahden mielipiteitä kaupan kannattavuudesta en ota huomioon:)
Munletti on mulletti
Stereophile
20.06.2006 22:45:14

Olisi suunnitelmissa pistää treenissetti myyntiin ja ostaa joku laatusetti tilalle. Torilta sitten löysin pari: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=112552

Nyt sitten kysyisin mielipiteitä, että jos jompaakumpaa lähtisin ostamaan, niin kumpi olisi kannattavampi/"parempi" ostos? MMX:iä olen kuitenkin kokeillut, ja hyvät oli. Tamoista en tiedä edes että missä Turussa pääsisi koittamaan. Mutta epäilemättä nekin ovat helvetin hyvät. Ilmoituksissa näkyy erot settien kokoonpanoissa.
Pearleissa houkuttelee se, että toinen setti on jo Pearl (SBX). Lisäksi siinä olisi lattiatomi jaloilla, mikä tuntuu itselle paremmalta kuin kelluva, mikä taas on Tamoissa.
Lisäksi matsku olisi vaahtera. Toisaalta pidän enemmän SBX:n soundista kuin SMX:tä, joten vaahtera ei välttämättä ole parempi vaihtoehto. Viimeinen juttu Pearlien eduksi on se, että pienten tomien mukana on 20" basari, kun Tamoissa on jo 22"...
Tamojen etu olisi virvelin ja -ständin mukanaolo. Lisäksi siinä on tuo 8" tomi. Hintaero ei ole kovin suuri, kun virvelin on tamoissa mukana. MMX shellpack ovh oli reilu parituhatta euroa muistaakseni, mutta eikös nuo Tamat ole vielä kalliimmat? Suomalaisilta sivuilta en äkkiseltään löytänyt...
Ei liene epäselvää, kenen kahden mielipiteitä kaupan kannattavuudesta en ota huomioon:)

Minä valitsisin noista kahdesta nuo Tamat jo siitäkin syystä, että siinä on virveli mukana. Nuo starkun virvelit on käsittääkseni vielä aika hyviä. Niin, ja onhan Tamoissa yksi tomikin enemmän. Itse vielä satun pitämään enemmän isommista bassareista... Laatutasossa tuskin on isommin eroa, toinen on vain koivua ja toinen vaahteraa.
Kyllä nyt kelpaa...
Niskamies
21.06.2006 06:38:48

Mä ottaisin noista Starkut. Ne on oikeasti todella hyvät rummut, ja hinta on erittäin sopiva. Ja on niissä yksi tomi ja virveli enemmänkin kuin Pearleissa.
More is more.
moderndrummer88
21.06.2006 11:07:22

Starkkuja aika vähän kokeilleena ja tuon ko. MMX -setin entisenä omistajana sanoisin, että starkut. Nuo tomit MMX:ssä on aika syvät, ite en niitä saanu mieleisesti soimaan, basari oli kunnon jysäys, mutta ne tomit kusi ainakin itellä. Tosiaan tuohon starkkusettiin tulee aika hyvästi tavaraakin messiin.
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
HeavyMachinery
21.06.2006 23:37:05

Starkkuja aika vähän kokeilleena ja tuon ko. MMX -setin entisenä omistajana sanoisin, että starkut. Nuo tomit MMX:ssä on aika syvät, ite en niitä saanu mieleisesti soimaan, basari oli kunnon jysäys, mutta ne tomit kusi ainakin itellä. Tosiaan tuohon starkkusettiin tulee aika hyvästi tavaraakin messiin.

HEh Voisin kertoa oman kuvauksen tähän koska molemmat ko. setit ovat olleet minulla olkkarissa :)

Starkut:

-ISO miinus valuvanteista todella vittumaiset kun joutuu löymään ikään kuin rumpujen sisään.

- tomien soundi on hieman kolkko ei oikein syty niin kuin pitäisi 14" kuulostaa 12" voi johtua noista raskaista vanteista.

Basari on hyvä aika jyhky mutta ei attakkia kovinkaan....ja tom mountilla....

8 tomi soi kuin timpales :)

MMX:

Vastoin MD88 väittää tomit on tässä helmi jyhkeä aivan sika hyvä jyty soundi hienolla attakilla.miinusta hieman syvyydestä noin asettelun kannalta ei ole mua haitannut.

Basarista en Emadilla ole saanut kunnon jytkettä hienon poppi soundi kyllä mutta en sellaista hevi jysäystä.

Tämä mallihan on prässi vanteilla joten plus niistä.....

Enkä kirjoittanut tätä myynnin edistämiseksi....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
hollmi-5
29.06.2006 16:24:11
Naapurille en enää lainannut Hiliteja studioon, joten osti sinne Starclassic Performerit. Hienoa työtähän ne ovat. Soundit vain eivät minua miellyttäneet. Ruuvailin ihan pitkän tovin ja sainkin aika mukavaan vireeseen. Pitkä väli kuitenkin Hiliteihin verratessa mielestäni jäi. Voihan olla, että vasta pidemmän aukisoiton jälkeen Starkut olisivat sitä, mihin ne pystyvät. Valuvanteista en itsekään oikein pitänyt. Hienot ne on, mutta teräs käy minulle paremmin.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
ltg
04.07.2006 23:13:30
On tullut soiteltua viikottain Taman superstaroja tässä kesän ajan. Opettaminen-opettelusuhteessa menee touhu varmaan syksyyn asti.

Niin asiaan. Ovat pinnoitettua mallia nuo, koot ovat 20,10,12,14. Syvyyksistä en ole ihan varma, ja kaikissa pöntöissä ovat esiannuskalvot.

Erityissti tykästyin basariin, joka on ihan hemmetin munakas. Laitoin siihen falam slamin, ja soundi munakostui (!) entisestään. Jos munakkuuden lisäksi voi joksikin soundia luonnehtia, niin moderni. Ja suhteellisen äänekäs kokoisekseen. Hyvä basari ehottomasti. Tomit soivat myös kivasti, muttei niistä sen enempää, kun eivät niin edukseen erottuneet. Toimivat kyllä.
Oranki eats my bananas
THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39
Legatus
06.07.2006 23:18:15 (muokattu 06.07.2006 23:18:35)
Erityissti tykästyin basariin, joka on ihan hemmetin munakas. Laitoin siihen falam slamin, ja muna kostui (!) entisestään.

Sori en voinu vastustaa kiusausta....

E: Kait tuokin on totta jos siinä hyvät soundit oli.
Eiku...
Hakki
12.07.2006 10:42:13
ÖÖööö..... Genera HD Hm... Sillä saa soundaa 1000 virvelin samalta kun 100sen.....

Koitas ihmeessä jotain avoimepaa kalvoa siihen.....

Perseestä kun en enää pääse päivittelemään tota ekaa sivua......

Vähän paha koittaa enää kun ei ollut oma virveli. :) Kalvovalintojakaan en itse tehnyt kun vauhdilla tehtiin, levyllinen biisejä viiteen tuntiin, mutta kyllä tuolla homman hoiti kotiin vallan tyylikkäästi.

Noin niinkuin yleensä tykkään snaressa sellaisesta vähän kontrolloidummasta soundista. Kalvona on yleensä ollut Remo coated CS tai joskus joku vielä jytympi. Herkkyyshifistelijät huutaa tässä vaiheessa bloody murderia, mutta huutakoot. :)
while(true) {play(metal);}
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)