hollmi-5 18.10.2005 21:21:36 (muokattu 18.10.2005 22:44:22) | |
---|
Ehkä näin mutta kukapa tässä postmodernissa piilomerkitysten ja relativisuuden värittämässä yhteiskunnassa voisi koskaan olla oikeassa. Kaikkia ei voi miellyttää vaikka koittaisi kuinka rakentavasti (ai että vihaan tuota sanaa) ja hyvin perustella väitteensä. Niin ja sarkasmi ja ironia ovat kiellettyjä ja varsinkin jos niillä tekee naurunalaiseksi jonkun muun sarkastisen kommentin. Lopeta filosofointi ja keskustele rummunsoitosta. Me tyhmät (ylempi korkeakoulututkinto ja maisterin paperit toistaiseksi) emme ymmärrä piilomerkityksiä ja relatiivsiuuksia näissä postmoderneissa ympyröissä. Mika Hollström |
AP 18.10.2005 21:23:50 (muokattu 18.10.2005 21:24:14) | |
---|
Lopeta filosofointi ja keskustele rummunsoitosta. Me tyhmät (ylempi korkeakoulututkinto ja maisterin paperit toistaiseksi) emme ymmärrä piilomerkityksiä ja relatiivsiuuksiä näissä postmoderneissa ympyröissä. Ja meitä muita ei kiinnosta. Perhana, tässä saa päivät lukea kuntien ja kuntayhtymien, oikeuslaitosten ja muiden virallisia asiakirjoja ja suomennella niitä (työskentelen sanomalehden uutistoimittajana). Vapaa-aikana ei enää ihan kauheasti kaikkia koukeroita jaksaisi. Terveisin nimimerkki "vain kaksi ammattikorkeatutkintoa. Damn". E. lyöntivirheen korjaus. K100 #7
Ärlä #011 |
Fuzzy Boner 18.10.2005 22:11:52 | |
---|
Tästä esimerkkinä kävisi myös paljon tykkäämäni Toni Portheni (ja Sami Kuoppamäki ja Dave Weckl ja Mitch Mitchell ja,ja,ja...) jonka olen useaan otteeseen nähnyt livenä, mies vetää rokkikeikat varsin lujalla volumella ja jopa rajulla tatsilla, soiton kuitenkaan kärsimättä kun taas Lenni-Kalle Taipale Trion keikat hipsutellen ja tissutellen niitä tomeja ja symbaaleja.:) Sorry, vahvasti eri mieltä olen.
Saapuilija |
kampela 18.10.2005 22:32:46 | |
---|
Mä en saa soitosta henkisesti irti kovin paljoa jos soitan niitä kovin hiljaa. En minä mikään halonhakkaaja ole, mut mun täytyy ylittää joku volumekynnys jotta soittaminen rupeaa maistumaan. Ja mä oon kyllä soittanut monilla laadukkailla ja rummuilla ja pidän kyllä omiakin Mapexejani laadukkaina, joten saundista se ei musta oo kiinni. Tarkoituksena ois hankkia valetut kuulosuojaimet jottei vaimentaessa aina katoaisi kaikkia mukavia taajuuksia. Varmaan toisi soittamiseenkin uusia lähestymistapoja. Mun mielestä on taito soittaa hiljaisella ja kovalla volyymilla. Keikkoja ajatellen pitäis ehkä olla parit eri pellit paikan koon mukaan. Kun tuntuu että niistä lähtee välillä vähän liikaa ääntä. Ja jokainen kertsi sattuu menemään niistä. Ja toisaalta en haluisi soittaa jotain isomman tilan keikkaa millään 14" crashillä, siis kompata. Mun perus komppicrashillä "Byzance 18" oon kyllä kokeillu ja monilla muilla samankokoisilla soittaa hiljempaa kun on pyydetty mut ei siitä tuu mitään.. Peruna kerrallaan.. |
hgr 18.10.2005 22:48:22 (muokattu 18.10.2005 22:48:35) | |
---|
Käsittämätöntä mukahauskaa irvailua ja henkilökohtaisia loukkauksia muutamalta keskustelijalta. Hyvää asiaa mutta väärin muotoiltuna. Teille miinusta. |
hollmi-5 18.10.2005 23:11:28 | |
---|
Käsittämätöntä mukahauskaa irvailua ja henkilökohtaisia loukkauksia muutamalta keskustelijalta. Hyvää asiaa mutta väärin muotoiltuna. Teille miinusta. Sulle miinusta siitä, että et saa asiaasi sanotuksi. Kelle osoitat kirjoituksesi? Ketä tarkoitat? Oletko Paavo Väyrynen? Mika Hollström |
hgr 18.10.2005 23:45:12 | |
---|
Sulle miinusta siitä, että et saa asiaasi sanotuksi. Kelle osoitat kirjoituksesi? Ketä tarkoitat? Oletko Paavo Väyrynen? Hoho! Tarviiko enää sanoa? |
Jami 19.10.2005 01:25:32 | |
---|
Hoho! Tarviiko enää sanoa? Ei varmaankaan. Omakuva paljastaa. Kuoppaista pinstripeä, jeesusteippiä virpan evansissa runsaasti ja kuinka ollakkaan, pearlit. hähähäähh. Sorry, vahvasti eri mieltä olen. hus hus humpanjumittajat tanssipalstalle. Kyllä outkast on monta kertaa livenä nähny. ihan ite. Tämä aihe on niin monta kertaa jo puitu että kun se taas alkaa uudestaan alusta niin pitää keksiä jotain sanottavaa kun asiaa on turha puhua. Tulee sitten vaan vittuiltua. Mutta on nämä sen kyllä ansainnu. hähähääh. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
miscage 19.10.2005 01:57:34 | |
---|
Voi vittu, laittakaa nyt lukkoon. Tämä meni taas tähän "Omistat pinstripet et ole rumpali"-meininkiin. Vertailkaa niitä kyrpiänne jossain muualla, täällä on mitä ilmeisemmin tullut jo selväksi että on hyvä osata soittaa sekä kovaa että hiljaa. "Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart." |
hgr 19.10.2005 02:20:20 | |
---|
Ei varmaankaan. Omakuva paljastaa. Kuoppaista pinstripeä, jeesusteippiä virpan evansissa runsaasti ja kuinka ollakkaan, pearlit. hähähäähh. Niin mitä se paljastaa? |
Jami 19.10.2005 02:31:02 | |
---|
Niin mitä se paljastaa? Kannattaa osata sambakomppia. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
hgr 19.10.2005 02:39:37 | |
---|
Kannattaa osata sambakomppia. No selvä pyy. Muuten, ihan kuin jotkut täällä olis ottanu mun kirjotukset jotenkin henkilökohtaisesti, joka ei todellakaan ollut tarkoitus. Kun en kuulemma aikaisemmin osannut esittää asiaani, kokeillaan uudestaan: Mielestäni se puoli, joka tässä keskustelussa on "oikeassa", on esittänyt asiansa huonosti. Eli se hyvä pointti hautautuu sinne turhan vittuilun alle. |
ddrum54 19.10.2005 07:49:08 | |
---|
Keikkoja ajatellen pitäis ehkä olla parit eri pellit paikan koon mukaan. Kun tuntuu että niistä lähtee välillä vähän liikaa ääntä. Ja jokainen kertsi sattuu menemään niistä. Ja toisaalta en haluisi soittaa jotain isomman tilan keikkaa millään 14" crashillä, siis kompata. Mun perus komppicrashillä "Byzance 18" oon kyllä kokeillu ja monilla muilla samankokoisilla soittaa hiljempaa kun on pyydetty mut ei siitä tuu mitään.. Mitäs jos tätä ongelmaa lähestyisi toisesta suunnasta? Jos sä vaihtaisit pinstripet joihinkin herkempiin kalvoihin, niin rumpua ei tarvitsisi lyödä niin kovaa ja kuitenkin saavuttaisit saman äänenvoimakkuuden. Nyt, kun sä joudut mättämään niitä rumpuja se sama mättämisvoimakkuus siirtyy pelteihin. Eli siis tavallaan settibalanssia tässä peräänkuulutan. Ootko koittanut kompata sitä crashia sinne pellin "selkään". Siis ei kanttiin vaan pintaan ja varsilyönneillä. Tolla konstilla se pelti ei ehkä huutaisi niin rajusti. Kuitenkin atakki olisi hyvin selkeä. 2`n 4 |
rbt 19.10.2005 08:09:59 | |
---|
Toiset tykkää ja toiset ei. Monet tykkää mutsista. |
kampela 19.10.2005 10:24:12 | |
---|
Mitäs jos tätä ongelmaa lähestyisi toisesta suunnasta? Jos sä vaihtaisit pinstripet joihinkin herkempiin kalvoihin, niin rumpua ei tarvitsisi lyödä niin kovaa ja kuitenkin saavuttaisit saman äänenvoimakkuuden. Nyt, kun sä joudut mättämään niitä rumpuja se sama mättämisvoimakkuus siirtyy pelteihin. Eli siis tavallaan settibalanssia tässä peräänkuulutan. Ootko koittanut kompata sitä crashia sinne pellin "selkään". Siis ei kanttiin vaan pintaan ja varsilyönneillä. Tolla konstilla se pelti ei ehkä huutaisi niin rajusti. Kuitenkin atakki olisi hyvin selkeä. :) Kiitos, pitänee kokeilla jos se peltikäsi rauohoittus noin. Peltejä tulee kyllä soitettua pintaan varrella. Jotenkin vaan niin ärsyttävää kun niistä pelleistä tulee niin älytön metakka. Kumpa joku keksis pellin pienemmällä volyymillä varustettuna kuitenkaan äänenpainetta menettämättä. Peruna kerrallaan.. |
drumm 19.10.2005 11:03:51 | |
---|
Kannattaa osata sambakomppia. Laita ihmeessä ääninäytettä sambakompistasi. |
lethus1 19.10.2005 11:12:37 | |
---|
Paras topikki ikinä. Taas. Monta kijoittajaa jotka tekee asiat ainoalla oikealla tavalla ja käyttää ainoita oikeita kamoja. Ei mahdu kaaliin miten tuo edes on mahdollista. |
AP 19.10.2005 11:33:09 | |
---|
Laita ihmeessä ääninäytettä sambakompistasi. Ei muuten huono idea. Ei niin, että epäilisin jamin taitoja yhtään, mutta samba on asiana ja komppina kiehtova. K100 #7
Ärlä #011 |
Jami 19.10.2005 12:33:47 | |
---|
Laita ihmeessä ääninäytettä sambakompistasi. Mä oon jo ruununraakki enkä siis tartte sambakomppia armeijan soittokuntaan pyrkimisen takia. Sambaa on toki tullu jumiteltua tanssilavoilla vuosikymmeniä. Monenlaista versiota. Ykskään ei tietenkään vastaa alkuperäistä ja oikeaa. Mulla on kyllä teon alla kalvotaiteilubiisi johon ajatteli ympätä kaks tahtia yhdenlaista variaatiota sambakompistakin. Josko sen vielä tämän vuoden puolella sais valmiiksi. Settibalanssin osalta olen sitä mieltä että balanssin pitää lähteä soittajasta, ei soittimien koplaamisesta. Pitää vain opetella soittamaan sympaaleja siten että se volume/äänenpaine on sopiva muun setin volumeen/äänenpaineeseen. Vaatii tietty treeniä. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
kampela 19.10.2005 12:41:11 | |
---|
Settibalanssin osalta olen sitä mieltä että balanssin pitää lähteä soittajasta, ei soittimien koplaamisesta. Pitää vain opetella soittamaan sympaaleja siten että se volume/äänenpaine on sopiva muun setin volumeen/äänenpaineeseen. Vaatii tietty treeniä. Irtoisko joku reenivinkki tähän ? Ongelmana mun on että pyrin saamaan komppicrashista enemmän semmosen suhinaa omaavan saundin, mahdollisimman tasaisen semmoisen. Iskujen voimakkuutta vähentämällä sieltä alkaa kuulua kaikenmaailman kapulaääniä yms :( Peruna kerrallaan.. |