![]() 30.12.2012 11:50:21 | |
---|---|
hollmi-5: Sehän se, mutta niinhän se olisi pitänyt kirjoittaa... Niin, näillä palstoilla on vaikka minkäläisiä nimityksiä, josta ei edes Helsinkiläiset saa selvää!!? | |
![]() 30.12.2012 11:54:14 | |
Ja pitää ottaa huomioon että täällä on jotain basisteja jotka ei ymmärrä edes perussanastoa, saati sitten tuollaista McDonald's keitriöslangia. Älä ota sitä vakavasti. | |
![]() 30.12.2012 14:03:58 | |
markkuliini: Tähän kuva jossa Robin sanoo että Gibun Intukka ja Batman lyö Robinia. Batmanin ei tarvi tässä tapauksesa sanoa yhtään mitään. Ole hyvä: http://muusikoiden.net/dyn/users/107121.jpg Joibenkin mielestä d on b | |
![]() 30.12.2012 14:09:19 | |
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 30.12.2012 14:33:49 | |
zak69: Olisko Gibraltarin Intruder ? Olisi se! Täyteteksti. "Friends dont let Friends be friends, with cunts." :) | |
![]() 30.12.2012 15:02:41 | |
Mitäs mieltä ihmiset on tuosta zildjianin zbt 13" haikasta että kannattaisko hommata semmonen oikealle puolelle toiseksi haitsuksi? http://www.youtube.com/user/Ayriainen | |
![]() 30.12.2012 15:28:49 | |
markkuliini: Ei Dw:n pedaalit ole raskaita mutta niissä on normaalia painavapäisemmät nuijat. Yamahalla taas (ainakin oli jossain vaiheessa) kaikista kevyimmät nuijat, ne oli ihan hätkähdyttävän kevyet alumiinivarsineen. Veikkaan että painoero on noin 2x verrattuna Dw:n nuijiin. Siitä se tuntumaero tulee. Itse taas tykkään Dw:n omasta nuijasta, mutta monet kyllä soittavat Dw-pedaaleja normaalinuijilla. Itse en saanut Yamahan suoraveto+orkkisnuija-combolla soitettua mitään muuta kuin kiilaten ja hiljaa. :D Jaa.. enpä edes varsinaisesti tullut ajatelleeksi. Pitääpi vaihtaa nuijaa ennen, kun rupeaa tekemään mitään hätiköityä. Olen aina keskittynyt lähinnä soittamiseen ja tavaran esteettiseen muokkailuun ja nyt huomaan, että tämä kamarunkkaushan on aika vaikeeta. :/ Kilpikonnat rockkaa! | |
![]() 30.12.2012 15:36:10 | |
Joo, yllättävän paljon vaikuttaa lyöntituntumaan jos teippaa esim. pesismailan kärkeen appelsiinin. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 31.12.2012 11:36:15 | |
Löytyykö keneltäkään käytännön kokemusta Remon Vintage ambassadorista? Paperilla noi kuulostaa hyvältä.. Kaksi kerrosta joista toinen on ohut. 7.5 ja 3,5 mil. Normi ambassador on mun käsittääkseni 10 mil? Toi on käsittääkseni vain yhden mil paksumpi ambaa vaikka onkin kaksikerroksinen? Avoin soundi olisi hakusessa.. Ambassador on hyvä kalvo mutta etsin tällä kertaa hieman hillitympää.. Vähän vähemmän niitä kirskuvia ylä-ääniä kuin tolla yksikerroksisella mutta pitkää sointia saa silti olla.. Tällä hetkellä kiinni emperorit ja melko hevit kalvot ainakin MMX:ille.. Varmasti studiohommissa toimii loistavasti.. Mulle ehkä hieman liian demppaavat. Tomeihin siis tulevat pääasiassa.. Onkos noi täysin toivottomia virvelissä? Jos muilta merkeiltä löytyy parempia vaihtoehtoja niin toki saa ehdottaa.. Ambassadorin ja Emperorin väliltä siis. | |
![]() 31.12.2012 11:58:22 | |
Degree: Löytyykö keneltäkään käytännön kokemusta Remon Vintage ambassadorista? Paperilla noi kuulostaa hyvältä.. Kaksi kerrosta joista toinen on ohut. 7.5 ja 3,5 mil. Normi ambassador on mun käsittääkseni 10 mil? Toi on käsittääkseni vain yhden mil paksumpi ambaa vaikka onkin kaksikerroksinen? Avoin soundi olisi hakusessa.. Ambassador on hyvä kalvo mutta etsin tällä kertaa hieman hillitympää.. Vähän vähemmän niitä kirskuvia ylä-ääniä kuin tolla yksikerroksisella mutta pitkää sointia saa silti olla.. Tällä hetkellä kiinni emperorit ja melko hevit kalvot ainakin MMX:ille.. Varmasti studiohommissa toimii loistavasti.. Mulle ehkä hieman liian demppaavat. Tomeihin siis tulevat pääasiassa.. Onkos noi täysin toivottomia virvelissä? Jos muilta merkeiltä löytyy parempia vaihtoehtoja niin toki saa ehdottaa.. Ambassadorin ja Emperorin väliltä siis. minä suunnattomalla kokemuksellani olen noita tomeissa kokeillut, tosin juuri päinvastaista hakiessa. Eli käsittääkseni vintage a:n idea on just siinä että jos löysempää virettä käyttää niin se toinen kalvo demppaa enemmän, jollai itse viritin ja sain mitä hain. Kokemusta miten ne soi korkeammissa vireissä mulla ei ole, mutta kai tuo lähemmäs emperioria kuin ambaa menee. Vähäisellä rumpalointihistoriallani kumminkin muutamia eri kalvoituksia on tullut tyypättyä, ja ambojen, emperiorien, vintage a:n ja aquan classic clearin jälkeen pääsin laajemmin kokeilemaan eri kalvoja rinnakkain samaan tilaan monella rumpusetillä, ja luulin että matala vire ja coated kalvot on mun juttu, mutta päädyin aquarianin response 2 cleareina. 2 kerros kalvot mutta soi silti pitkään tarvittaessa, tykimpi saundi kuin vastaavissa 1 kerroksisissa jotka nekin oli hyvät. Isoin yllätys itselle oli että coatedeissa oli rinnanverailussa lisä-äänenä sellainen kop ääni clearin jumpsahdukseen verrattuna, näin amatöörin kuvailemana. Siis lähinnä tuo ilmeni suht hiljaa lyöden, kun clearit soi heti, ja pinnoitetut kopsahti. Itse olen ainakin supertyytyväinen noihin responce 2, enkä ihan heti ainakaan pinnoitettuihin vaihda. Onhan noita silti vielä paljon kiinnostavia kalvoja mitä pitää vielä kokeilla, mutta seuraavaksi alan vertailemaan eri basarin lyöntikalvoja koska saundirunkkaus on kivaa :) Varsinaista vakuuttavaa informaatioarvoa tällä ei varmaan ole :) Älä ota sitä vakavasti. | |
![]() 31.12.2012 13:24:11 | |
Degree: Löytyykö keneltäkään käytännön kokemusta Remon Vintage ambassadorista? Paperilla noi kuulostaa hyvältä.. Kaksi kerrosta joista toinen on ohut. 7.5 ja 3,5 mil. Normi ambassador on mun käsittääkseni 10 mil? Toi on käsittääkseni vain yhden mil paksumpi ambaa vaikka onkin kaksikerroksinen? Avoin soundi olisi hakusessa.. Ambassador on hyvä kalvo mutta etsin tällä kertaa hieman hillitympää.. Vähän vähemmän niitä kirskuvia ylä-ääniä kuin tolla yksikerroksisella mutta pitkää sointia saa silti olla.. Tällä hetkellä kiinni emperorit ja melko hevit kalvot ainakin MMX:ille.. Varmasti studiohommissa toimii loistavasti.. Mulle ehkä hieman liian demppaavat. Tomeihin siis tulevat pääasiassa.. Onkos noi täysin toivottomia virvelissä? Jos muilta merkeiltä löytyy parempia vaihtoehtoja niin toki saa ehdottaa.. Ambassadorin ja Emperorin väliltä siis. Oot hyvin kartalla, kuvailusi mukaiset ovat. Mun mielestä lähempänä normi ambassadoria kuin emperoria. Itse käytän kys.kalvoa paljon ja varsinkin virvelissä. Aavistuksen pehmeämpi soundi ja tatsi kuin ambassadorissa. 10 mil paksummat pitää mun mielestä olla 2 kerroksisia. Kokemukset esim. Ambassador x:stä on tosi huonot. Tuntui ettei kalvo pääse liikkumaan. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 31.12.2012 13:35:15 (muokattu 31.12.2012 13:42:35) | |
Seba: minä suunnattomalla kokemuksellani olen noita tomeissa kokeillut, tosin juuri päinvastaista hakiessa. Eli käsittääkseni vintage a:n idea on just siinä että jos löysempää virettä käyttää niin se toinen kalvo demppaa enemmän, jollai itse viritin ja sain mitä hain. Kokemusta miten ne soi korkeammissa vireissä mulla ei ole, mutta kai tuo lähemmäs emperioria kuin ambaa menee. Vähäisellä rumpalointihistoriallani kumminkin muutamia eri kalvoituksia on tullut tyypättyä, ja ambojen, emperiorien, vintage a:n ja aquan classic clearin jälkeen pääsin laajemmin kokeilemaan eri kalvoja rinnakkain samaan tilaan monella rumpusetillä, ja luulin että matala vire ja coated kalvot on mun juttu, mutta päädyin aquarianin response 2 cleareina. 2 kerros kalvot mutta soi silti pitkään tarvittaessa, tykimpi saundi kuin vastaavissa 1 kerroksisissa jotka nekin oli hyvät. Isoin yllätys itselle oli että coatedeissa oli rinnanverailussa lisä-äänenä sellainen kop ääni clearin jumpsahdukseen verrattuna, näin amatöörin kuvailemana. Siis lähinnä tuo ilmeni suht hiljaa lyöden, kun clearit soi heti, ja pinnoitetut kopsahti. Itse olen ainakin supertyytyväinen noihin responce 2, enkä ihan heti ainakaan pinnoitettuihin vaihda. Onhan noita silti vielä paljon kiinnostavia kalvoja mitä pitää vielä kokeilla, mutta seuraavaksi alan vertailemaan eri basarin lyöntikalvoja koska saundirunkkaus on kivaa :) Varsinaista vakuuttavaa informaatioarvoa tällä ei varmaan ole :) Kiitoksia... Remon Vintage A ja aquan yksikerroksiset on nyt vaihtoehtona. Muut kakskerroksiset ovat vähän liian tymäköitä.. Tykkään virittää rummut melko korkealle jolloin sointiin tulee melko helposti ringin tapaista ylä-ääntä. Coated + 3,5 mil kerros kalvossa voisi dempata juuri sopivasti. markkuliini: Oot hyvin kartalla, kuvailusi mukaiset ovat. Mun mielestä lähempänä normi ambassadoria kuin emperoria. Itse käytän kys.kalvoa paljon ja varsinkin virvelissä. Aavistuksen pehmeämpi soundi ja tatsi kuin ambassadorissa. 10 mil paksummat pitää mun mielestä olla 2 kerroksisia. Kokemukset esim. Ambassador x:stä on tosi huonot. Tuntui ettei kalvo pääse liikkumaan. Jeps.. Melko varmasti tulen hankkimaan Vintage A/Ambassador Clear yhdistelmän. Pehmeyttä ja lämpöä olisi tarkoitus saada tomeihin. Mulla on Ambassador X yhdessä jumalattoman painavassa teräsvirvelissä.. Täydellinen yhdistelmä raskaaseen mättömusiikkiin mutta mihinkään muuhun se ei sit käykkään.. On muuten semmonen virveli ettei edes toi X saa ringiä pois tosta.. :D Ihan jumalaton attacki ja läpileikkaavuus... Muualla toi X tuskin toimi millään tavalla.. | |
![]() 31.12.2012 14:11:08 | |
Sit yksi hyvä kikka vähentää ylä-ääniä ja lyhentää hieman sustainia on laittaa alakalvoksi coated ambassador. Itse käytän aika usein vintage a/coated amb.-yhdistelmää. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 31.12.2012 15:08:41 | |
markkuliini: Sit yksi hyvä kikka vähentää ylä-ääniä ja lyhentää hieman sustainia on laittaa alakalvoksi coated ambassador. Tämä toimii erittäin hyvin. Itekin käytän ludareissa coated ambassadoria alakalvona ja sointi lyhenee juuri sopivasti. | |
![]() 31.12.2012 15:21:57 | |
markkuliini: Sit yksi hyvä kikka vähentää ylä-ääniä ja lyhentää hieman sustainia on laittaa alakalvoksi coated ambassador. Itse käytän aika usein vintage a/coated amb.-yhdistelmää. Jep oon miettiny jo pitkään tota juttua.. Soinnin pituus ei ole mulle ongelma.. lähinnä päinvastoin. Toishan se lämpöä lisää jos resona olis myös pinnoitettu kalvo mutta miten paljon se sit syö sointia.. Soinnin pituuden osalta Coated amb/Clear amb yhdistelmä on todella hyvä.. tohon kun sais vielä vähän lisää lämpöä ilman että sustaini vähenee niin se olis siinä.. Voihan se olla että ongelma ratkee kuin itsestään kunhan Kumut saapuu... Veikkaan että soivat vielä vähän pidempään kun noi MMX:t. | |
![]() 31.12.2012 17:24:22 | |
Ensimmäinen kirjoitus palstalle, toivotaan että osuu kysymys oikeaan ketjuun. Tuli haalittua tollanen moposetti talliin joka pitäisi olla Pearlia, mutta se on joskus päällystetty uusiksi ja ainoa missä lukee pearl on basarin päällä olevassa tomi ripustuksessa. Osaako joku sanoa että onko toivoa selvittää mikä malli kyseessä? Sen verran vanhan näköinen että ei varmaan 2000-luvulta ole. Kiitos etukäteen | |
![]() 31.12.2012 17:50:10 | |
hoikkeli: Ensimmäinen kirjoitus palstalle, toivotaan että osuu kysymys oikeaan ketjuun. Tuli haalittua tollanen moposetti talliin joka pitäisi olla Pearlia, mutta se on joskus päällystetty uusiksi ja ainoa missä lukee pearl on basarin päällä olevassa tomi ripustuksessa. Osaako joku sanoa että onko toivoa selvittää mikä malli kyseessä? Sen verran vanhan näköinen että ei varmaan 2000-luvulta ole. Kiitos etukäteen Eikö missään rummussa ole badgeja kiinni? Jos kuvan laittaisit tänne niin pääsisi paremmin liikkeelle tuon merkin/mallin selvityksessä... Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit | |
![]() 31.12.2012 17:59:50 | |
jp351: Eikö missään rummussa ole badgeja kiinni? Jos kuvan laittaisit tänne niin pääsisi paremmin liikkeelle tuon merkin/mallin selvityksessä... Ei ole missään kiinni. 12" tomia kun rupesin purkamaan niin sen lugeissa luki pearl. Voisin koittaa ottaa kuvaa ja koittaa liittää tänne. Lugien määrä vähän kanssa ihmetyttää kun basarissakin on vain 6. Netistä kun kuvia katsellu niin näyttäisi olevan järjestään vähintään 8. | |
![]() 31.12.2012 18:01:51 | |
hoikkeli: Ei ole missään kiinni. 12" tomia kun rupesin purkamaan niin sen lugeissa luki pearl. Voisin koittaa ottaa kuvaa ja koittaa liittää tänne. Lugien määrä vähän kanssa ihmetyttää kun basarissakin on vain 6. Netistä kun kuvia katsellu niin näyttäisi olevan järjestään vähintään 8. Lugeista ja rautaosista on helpoin päätellä mallia, joten yritäppä tähdätä kameralla niihin. :) Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin. | |
![]() 31.12.2012 18:06:05 | |
Jasks: Mitäs mieltä ihmiset on tuosta zildjianin zbt 13" haikasta että kannattaisko hommata semmonen oikealle puolelle toiseksi haitsuksi? No jos sinusta tuntuu että tarttet oikealle/vasemmalle/keskelle kakkoshaikan/closedhaikan/tms, niin sit sinun ehkä semmoinen kannattaa hankkia. Tuumakoon, merkin ja mallin voit ihan itte päättää mikä paikalleen ja muuhun kattaukseesi sopii. Peltikattaushan on siin mieles jänskä, et ei peltilöiden (mun mielestä) tartte olla samaa merkki- tai mallisarjaa. Oman maun ja korvan mukaan nois mennään. One kind of music only - the good kind | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)