Aihe: Settikuvat Volume 5
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Kailis
10.03.2010 16:38:09

damn u: et oo saanu noita pedaaleita ihan osumaan teippien kohdalle, voisit vähän skarpata!

Myös puomitelineen tarpeeton käyttö haikkapuolen crashissa on fail =D
moderndrummer88
10.03.2010 16:55:06
Kailis: Myös puomitelineen tarpeeton käyttö haikkapuolen crashissa on fail =D

Joo siis tämä saa kyllä meikän näkemään punaista >:D Miksi pitää väen vängällä se puomi työntää esille sellaisistakin malleista joissa se menisi sinne ständin sisään, jolloin sen käyttö on aivan turhaa....
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Tracer
10.03.2010 17:22:12
Bullshit, juuri noin ne pitää olla. Zymmetrisesti.
Jos oikealla on puomi, pitää vasemmallakin olla.
Näyttävyys ennen kaikkea.

Mistäs muuten noita cockringejä myydään? Siis kotimaassa.
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
markkuliini
10.03.2010 18:00:40

Tracer: Bullshit, juuri noin ne pitää olla. Zymmetrisesti.
Jos oikealla on puomi, pitää vasemmallakin olla.
Näyttävyys ennen kaikkea.

Ainakin siitä erottaa helposti harrastelijan. Käyttää turhaan lavatilaa. ;)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
savopie
10.03.2010 19:02:26
markkuliini: Ainakin siitä erottaa helposti harrastelijan. Käyttää turhaan lavatilaa. ;)

Tosiammattilaisella ei se lavatila ihan heti lopu.
Ruskaa pakkasella.
markkuliini
10.03.2010 19:05:47 (muokattu 10.03.2010 19:09:09)

savopie: Tosiammattilaisella ei se lavatila ihan heti lopu.

Bullshit. Kaikki ammattirumpalit soittavat välillä myös (liian) pienillä lavoilla. Ikävä kyllä.

Sano joku suomalainen ammattirumpali, niin mä sanon missä olen nähnyt sen soittavan postikortinkokoisella lavalla. :)

Edit: Itseasiassa alkoi kiinnostamaan, mitä "tosiammattilaisella" tarkoitat? Joitain esimerkkejä olis kiva kuulla. :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
moderndrummer88
10.03.2010 19:25:13 (muokattu 10.03.2010 19:28:26)
markkuliini:

Edit: Itseasiassa alkoi kiinnostamaan, mitä "tosiammattilaisella" tarkoitat? Joitain esimerkkejä olis kiva kuulla. :)

Portnoy ja McBrain ;)

E: Ai niin ja Terry Bozziokaan ei oo ollu varmaan sun lähikuppilassa keikalla ;D
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
hemmo
10.03.2010 20:47:52

markkuliini: Edit: Itseasiassa alkoi kiinnostamaan, mitä "tosiammattilaisella" tarkoitat? Joitain esimerkkejä olis kiva kuulla. :)

eikös se oo simmyinen kun soittaa rumpuja ja saa siittä elannon?
Huippulia!
hollmi-5
10.03.2010 21:00:16
savopie: Tosiammattilaisella ei se lavatila ihan heti lopu.

Tarkoitatko jotain Larsia? Onnekkaat tennisamatöörit ja muut, joilla on stadionkeikkaa ovat toki ihan ei asemassa. Mutta kuka hiukankin on suomalaisia keikkamestoja kiertänyt, tietää karun totuuden.

Edes rokkiklubeilla ei ole kunnollisen kokoista lavaa. Siinä sitä tuplasettiä kuudellatoista pellillä koristeltuna on mukava yrittää pystyttää...
Soundit, piuhat ja kajarit.
kincy
10.03.2010 21:16:22

hollmi-5: Tarkoitatko jotain Larsia? Onnekkaat tennisamatöörit ja muut, joilla on stadionkeikkaa ovat toki ihan ei asemassa. Mutta kuka hiukankin on suomalaisia keikkamestoja kiertänyt, tietää karun totuuden.

Edes rokkiklubeilla ei ole kunnollisen kokoista lavaa. Siinä sitä tuplasettiä kuudellatoista pellillä koristeltuna on mukava yrittää pystyttää...

Vaikka en mikään tosiammattilainen olekaan, mutta on tullut jonkun verran nähtyä näitä Suomen keikkapaikkoja, niin olen kyllä aivan samaa mieltä! Joskus on jopa rikollisen pieniä lavoja ollut ja rumpusetti on aina sen takia ihan seinässä kiinni ja soittotilaa jää joskus todella niukasti. Mutta yleensä ne pikkulavaiset baarikeikat on niitä parhaita:)
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
hemmo
10.03.2010 21:33:33

kincy: Mutta yleensä ne pikkulavaiset baarikeikat on niitä parhaita:)

hmmm....niille keikoille ei vaan juurikaan kukn tule ja nekin on kännissä, joten
Huippulia!
Velli
10.03.2010 21:37:28
kincy: Mutta yleensä ne pikkulavaiset baarikeikat on niitä parhaita:)

Tämä on totta! Mahdutimme Oulussa Never Grow Old:in lavalle (tai no osa oli lattialla) 11 henkisen afrobeat-pumpun. Se on henk. koht. ennätykseni. Koko baari on ison olohuoneen kokoinen ja lava max. 2mx1,5m. Meininki oli kuitenkin loistava. Senpä vuoksi buukkasinkin oman C-tutkintoni samalla pumpulla samaan paikkaan.
Krisse82
10.03.2010 21:49:31
kincy: Vaikka en mikään tosiammattilainen olekaan, mutta on tullut jonkun verran nähtyä näitä Suomen keikkapaikkoja, niin olen kyllä aivan samaa mieltä! Joskus on jopa rikollisen pieniä lavoja ollut ja rumpusetti on aina sen takia ihan seinässä kiinni ja soittotilaa jää joskus todella niukasti. Mutta yleensä ne pikkulavaiset baarikeikat on niitä parhaita:)

Juuri tällaisia paikkoja varten hommasin nämä Premierit: http://muusikoiden.net/dyn/users/68166.jpg

Ja ammattilaisuudesta en tiedä kuin sen että, ilmaiseksi ei kuulemma saa soittaa...
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
Velli
10.03.2010 22:07:19
Krisse82: Juuri tällaisia paikkoja varten hommasin nämä Premierit: http://muusikoiden.net/dyn/users/68166.jpg

Melkein juuri samanlaiset kuin mulla! http://pearldrummersforum.com/attac … d=341604&stc=1&d=1231640658
kincy
10.03.2010 22:33:36 (muokattu 10.03.2010 22:34:22)

Krisse82: Juuri tällaisia paikkoja varten hommasin nämä Premierit: http://muusikoiden.net/dyn/users/68166.jpg

Ja ammattilaisuudesta en tiedä kuin sen että, ilmaiseksi ei kuulemma saa soittaa...

Juu, on nuo huomattavasti käytännöllisemmät pikkukeikoille kun tuo minun Pearlin räkkihirviö=)

Ja pakko olla iso setti kun pienellä ei osaa soittaa. Enemmän kamaa-> korvaa puuttuvat taidot.
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
Krisse82
10.03.2010 22:39:36
kincy: Juu, on nuo huomattavasti käytännöllisemmät pikkukeikoille kun tuo minun Pearlin räkkihirviö=)

Ja pakko olla iso setti kun pienellä ei osaa soittaa. Enemmän kamaa-> korvaa puuttuvat taidot.

Ja paljon helpompi on ostaa lisää tavaraa kun opetella soittamaan :) Kokemus opettaa...
Velli
10.03.2010 23:02:18 (muokattu 10.03.2010 23:14:05)
kincy: Enemmän kamaa-> korvaa puuttuvat taidot.

Tämä on näennäistä. Tuolta se saattaa itsestä soittaessa tuntua, mutta yleisöön päin ongelma yleensä kertautuu. Kun yrittää peittää ongelmakohdat soittamalla mahdollisimman monella eri soundilla mahdollisimman moneen rumpuun, lopputulos on vieläkin hirveämpää kuunneltavaa kuin pienellä setillä soitettaessa.

Tämä ei nyt siis ollut mikään piikki sulle henk. koht.. Luultavasti heitit tuon kommentin ihan läpällä. Oli vain pakko tarttua tuohon, koska olen huomannut kyseisen kaltaisen ajattelutavan niin monella rumpalilla, jotka kuulostavat suoraan sanoen ihan paskalta.

EDIT. Aika perskuleen hyvä meininki Grokes Clanin uudessa rallissa! Kävin juuri kuuntelemassa. Kuten joku ehti jo kommentoidakin, yhteissoitto ja taimi on kaikilla kehittynyt aika rutkasti.
Krisse82
10.03.2010 23:06:50 (muokattu 10.03.2010 23:07:37)
Velli: Melkein juuri samanlaiset kuin mulla! http://pearldrummersforum.com/attac … d=341604&stc=1&d=1231640658

Taitaapa erona olla että mulla on läjä kiinalaista paskaa (ja komeempi badge), eikös se jotenkin näin mene?
markkuliini
10.03.2010 23:07:35

hemmo: eikös se oo simmyinen kun soittaa rumpuja ja saa siittä elannon?

Ei se kai ole, koska tässähän tehtiin ero ammattilaisten tosiammattilaisten välille. Siksi kyselen :)
Velli
10.03.2010 23:11:27
Krisse82: Taitaapa erona olla että mulla on läjä kiinalaista paskaa (ja komeempi badge), eikös se jotenkin näin mene?

Mielipidekysymyksiä. Siis tuo badge ;). No ei sentään. En tiedä mitään noista kiinan clubilaisista kun en ole koskaan sellaisilla soittanut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)