Aihe: Settikuvat Volume 5
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
markkuliini
10.03.2010 11:44:36

Vallu-Veke: Aktivia-jogurtti auttaa, jos on perinteinen tuoli ;)

Hierotaanko jogurtti tuolin päälle, vai housujen sisäpintaan?
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
moderndrummer88
10.03.2010 11:45:25 (muokattu 10.03.2010 11:46:19)
ramzuz: Riippuu mistä tykkää... Ride tuolla sivussa on todella hyvä nopeissa jutuissa, Blastit olis ainakin mun mielestä hankala soittaa jos ride olis edessä. Lisäksi kun tykkään pitää crashit edessä, rideä en saisi mitenkään soitettavaksi crashin alle. Ja taas kakkoshaitsu tossa kohdassa on just siinä mihin käsi ekana osuu. Näin ne vievät vielä todella vähän tilaakin. Soitan aika paljon openhandina, tosin vasurilla päähaitsuun, mutta toi xhat on tosi jees lisä settiin. Mutta jos vaikka fuusiojatsia soitan, ni asettelu vaihtuu...

Juup. En kyllä millään ymmärrä miten se helpottaa blästin soittoa, että käsi on väännetty sivulle vähän hankalaan kulmaan, mutta kukin taplaa tavallaan! Tuota edessä olevaa crashia en huomannutkaan, sehän toki vaikuttaa asetteluun. Itse asettelen niin, että ride juuri sille paikalle, kuin se tuntuu parhaalta ja muut symbaalit sitten sen ehdoilla minne nyt sattuu mahtumaan, ride on kuitenkin sen verran tärkeä elementti ja siihen soitetaan aika paljon joten sen on hyvä olla siinä näppärästi ulottuvilla.

markkuliini: Hierotaanko jogurtti tuolin päälle, vai housujen sisäpintaan?

Ouh-snap!! :D +++
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
ramzuz
10.03.2010 11:55:21
uup. En kyllä millään ymmärrä miten se helpottaa blästin soittoa, että käsi on väännetty sivulle vähän hankalaan kulmaan, mutta kukin taplaa tavallaan! Tuota edessä olevaa crashia en huomannutkaan, sehän toki vaikuttaa asetteluun. Itse asettelen niin, että ride juuri sille paikalle, kuin se tuntuu parhaalta ja muut symbaalit sitten sen ehdoilla minne nyt sattuu mahtumaan, ride on kuitenkin sen verran tärkeä elementti ja siihen soitetaan aika paljon joten sen on hyvä olla siinä näppärästi ulottuvilla.

Mutta en vieläkään tajua mikä tuossa paikassa on ongelmana? vääristääkö kuva vai häh? Ku lasken käden rennosti alas ja aivan vähän sivulle olen ridelle. Ja koska tietysti setissä 2 rideä on oltava pitää ne olla symmetrisesti:)
Kailis
10.03.2010 12:06:48

Mä jouduin siirtämään rideä hieman oikealle kolmen etutomin takia. Nyt se on enemmän "perinteisellä" paikalla, myös hieman ylempänä. Aikaisemmin oli kaksi etutomia ja ride matalalla snadisti basarin päällä. Hyvin on tottunut.
markkuliini
10.03.2010 12:08:51

Ottamatta kantaa tähän kyseiseen settiasetteluun, haluan sanoa sanasen riden asettelusta. Tehkää pieni testi: Pitäkää oikeaa kättä suorana vartalon myötäisesti (käden ei tarvi olla ihan kiinni kyljessä, ei se soittaessakaan ole), ja taittakaa kyynärpäästä käsi eteenpäin 90 asteen kulmaan (ikäänkuin vaikka kätellessä tehdään.) Tämän jälkeen alkakaa kääntää kättä oikealle (ikäänkuin sitä sivulla olevaa ridea kohti) ja tarkkailkaa tuntemuksia hartiassa.

Minulla jo viimeistään noin 45 asteen kohdalla hartiassa olevat isot lihakset ovat täydessä jännitystilassa jotta käsi pysyisi siinä asennossa. Tämän huomaa todella helposti kun laittaa vasemman käden oikean puoleiselle hartiaseudulle tunnustelemaan mitä siellä tapahtuu.

Mun maalaisjärjellä tuossa tilassa soittaminen ei voi olla hyväksi kropalle. Toki olemme kaikki yksilöitä, ja jos pystyy olemaan rennosti tuossa asennossa niin antaa mennä vaan. Mutta minulla ainakin tuollainen asento laittaa lihakset jo valmiiksi jännitykseen, eikä kyynärpään paikka lähempänä tai kauempana kylkeä muuta tilannetta mihinkään.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
isoaarne
10.03.2010 12:25:52
Tarjotaanpas tähän väliin minulle sopivaa ride -asettelua:

http://muusikoiden.net/dyn/users/71189.jpg

Ja etuprofiili:

http://muusikoiden.net/dyn/users/71188.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
Kailis
10.03.2010 12:26:53 (muokattu 10.03.2010 12:40:32)

Tuota testiä voi myös täydentää niin että kun on kääntänyt käden sivulle jännityspisteeseen saakka niin todella irrottaa käden kyljestä ja nostaa kättä yli 90 asteen, normaaliin soittoasentoon. Helpottaa ainakin mulla.
Bacchus
10.03.2010 12:28:02 (muokattu 10.03.2010 12:29:33)
isoaarne: Tarjotaanpas tähän väliin minulle sopivaa ride -asettelua:

Ja etuprofiili:

Tässä asettelussa taas joutuu itseään kiertämään aika pirusti, että saa soitettua isompaa lattiatomia. Lisäksi etutomi ja ensimmäinen lattiatomi ovat melko kaukana toisistaan. Näin siis omasta näkökulmasta tarkasteltuna.

Ride on kuitenkin ihan hyvin tonteilla, ja rideen tulee luultavasti soitettua tomeja enemmän.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
markkuliini
10.03.2010 12:38:08 (muokattu 10.03.2010 12:38:38)

Kailis: Tuota testiä voi myös täydentää niin että kun on kääntänyt käden sivulle kipupisteeseen saakka niin todella irrottaa käden kyljestä ja nostaa kättä yli 90 asteen, normaaliin soittoasentoon. Helpottaa ainakin mulla.

Huom. Kyse ei ole kipupisteestä, vaan siitä pisteestä missä lihakset jännittyvät (jotta käsi edes pysyy siinä asennossa). Se on ihan eri asia, ja moni ei edes tuota jännittymistä osaa/tajua edes tarkkailla, joten se jää helposti huomaamatta.
Mulla jännitys pysyy vaikka kädelle tekisi mitä vain jos se osoittaa sivulle päin.
isoaarne
10.03.2010 12:42:00
Bacchus: Tässä asettelussa taas joutuu itseään kiertämään aika pirusti, että saa soitettua isompaa lattiatomia. Lisäksi etutomi ja ensimmäinen lattiatomi ovat melko kaukana toisistaan. Näin siis omasta näkökulmasta tarkasteltuna.

Minäpäs olenkin pitkän puoleinen veikko ja raajani pitkät myös, joten mun ei tarvitse tuoda vasurikyynärvartta kuin vasemman reiden yläpuolelle ja isompi lattari on hallussa. Kaikki on tarkoituksella vähän erillään toisistaan juuri ruhoni ulottuvuudesta johtuen.

Ride on kuitenkin ihan hyvin tonteilla, ja rideen tulee luultavasti soitettua tomeja enemmän.

Kun on pitkät raajat on hyvin typerän näköistä yrittää soittaa setillä jossa kaikki on mahd. lähekkäin. Lisäksi se on lähes mahdotonta. Sama kun iso mies yrittäisi ajaa vanhaa pikku Morris-Miniä.
Kailis
10.03.2010 12:44:45 (muokattu 10.03.2010 12:46:02)

Nyt tulee mieleen että jos se 0 kulma josta lähdetään laskemaan on about haikan ja basarin välissä niin aina jos on basarin päällä oikealla puolella tomi joutuu sen riden laittamaan n. 90 asteeseen.
Bacchus
10.03.2010 13:35:03
isoaarne: Minäpäs olenkin pitkän puoleinen veikko ja raajani pitkät myös, joten mun ei tarvitse tuoda vasurikyynärvartta kuin vasemman reiden yläpuolelle ja isompi lattari on hallussa. Kaikki on tarkoituksella vähän erillään toisistaan juuri ruhoni ulottuvuudesta johtuen.

Kuinka pitkä sitten oikein olet? Kiertämäänhän joudut itseäsi joka tapauksessa. Vai ovatko kätesi jotenkin erikoisen elastiset?;)

Itsehän tämän parhaiten tiedät, emmää sitä sano.

Kun on pitkät raajat on hyvin typerän näköistä yrittää soittaa setillä jossa kaikki on mahd. lähekkäin. Lisäksi se on lähes mahdotonta. Sama kun iso mies yrittäisi ajaa vanhaa pikku Morris-Miniä.

Itse laittaisin lattarin reilusti enemmän oikealle. Mutta tämä onkin oma näkemykseni. Jokainen totta kai soittaa niin kuin parhaalta tuntuu.
isoaarne
10.03.2010 14:06:00
Bacchus: Kuinka pitkä sitten oikein olet? Kiertämäänhän joudut itseäsi joka tapauksessa. Vai ovatko kätesi jotenkin erikoisen elastiset?;)

Itsehän tämän parhaiten tiedät, emmää sitä sano.

Itse laittaisin lattarin reilusti enemmän oikealle. Mutta tämä onkin oma näkemykseni. Jokainen totta kai soittaa niin kuin parhaalta tuntuu.

Pituutta on 194 senttiä, itselle tämä tomi sijoittelu on toimivin.
Bacchus
10.03.2010 14:14:32
isoaarne: Pituutta on 194 senttiä, itselle tämä tomi sijoittelu on toimivin.

Kyllä sun on nyt muutettava asetteluasi. Päätin tämän juuri puolestasi.;)
moderndrummer88
10.03.2010 14:27:49
Bacchus: Kuinka pitkä sitten oikein olet? Kiertämäänhän joudut itseäsi joka tapauksessa. Vai ovatko kätesi jotenkin erikoisen elastiset?;).

Et ehkä huomioinut nyt sitä, että pidempi soittaja istuu myös huomattavasti taaempana, jolloin se toinen lattiatomi on tosiaan siinä paljon lähempänä, kuin jollain lyhyemmällä jantterilla.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Bacchus
10.03.2010 14:32:13 (muokattu 10.03.2010 14:32:25)
moderndrummer88: Et ehkä huomioinut nyt sitä, että pidempi soittaja istuu myös huomattavasti taaempana, jolloin se toinen lattiatomi on tosiaan siinä paljon lähempänä, kuin jollain lyhyemmällä jantterilla.

Huomioin. Tiedän kaiken.;)

Juu, ihan oikeassa olet. Pidemmät kintut -> pidempi istumaetäisyys.
Vallu-Veke
10.03.2010 15:36:47
Kailis: Tuota testiä voi myös täydentää niin että kun on kääntänyt käden sivulle jännityspisteeseen saakka niin todella irrottaa käden kyljestä ja nostaa kättä yli 90 asteen, normaaliin soittoasentoon. Helpottaa ainakin mulla.

Noinhan siinä käy. Eroja on silti varmaan suuntajäykkyyksissä ja siinä, mikä tuntuu rennolta asennolta. Ne on synnynnäisiä osittain ja muutenkin, mitä on harrastellut elämänsä aikana tai harrastaa. Rajuja on erot venyvyyksissä, jos on sattunut harrastamaan lajeja, joissa notkeus on tärkeää liikeratojen takia. Jos jalat menee niskan taakse, niin venyy kädetkin melko varmaan eri malliin kuin jollain liikuntaa harrastamattomalla toimistopossulla.
Pidän itse rideä ennemmin reilusti sivulla, jos sen saa mahdollisemman alas. Nyt se on n. 45-astetta sivulla lattiatomarin päällä. Ennemmin siinä, kuin edessä etutomarin päällä ylenpänä. Se ei ole enää rento asento mulle soittaa rideä, jos vertaa tuohon sivulle ja alhaalla. Sormijutut toimii paljon rennommin.
Mun setillä kaikkea ei voi saada, kun on kolme etutomaria. Toinen ride on vielä enemmän sivulla. Se ei ole enää paras paikka, mutta sitäkin voi soittaa joten kuten. No nämä on nyt tässä tällä hetkellä. Tulee kokeiltua välillä eri tapoja.
Mä en soita keikkaa, niin tuntikausien paahteesta ei ole kokemusta. Sekin vaikuttaa varmaan. Joku asento alkaa varmaan rassaamaan eritavalla jollain maratonkeikalla, kun taas lyhyemmissä kikkailusessioissa ei vaivoista ole mitään tietoa.
ramzuz
10.03.2010 15:43:18
Ottamatta kantaa tähän kyseiseen settiasetteluun, haluan sanoa sanasen riden asettelusta. Tehkää pieni testi: Pitäkää oikeaa kättä suorana vartalon myötäisesti (käden ei tarvi olla ihan kiinni kyljessä, ei se soittaessakaan ole), ja taittakaa kyynärpäästä käsi eteenpäin 90 asteen kulmaan (ikäänkuin vaikka kätellessä tehdään.) Tämän jälkeen alkakaa kääntää kättä oikealle (ikäänkuin sitä sivulla olevaa ridea kohti) ja tarkkailkaa tuntemuksia hartiassa.

Minulla jo viimeistään noin 45 asteen kohdalla hartiassa olevat isot lihakset ovat täydessä jännitystilassa jotta käsi pysyisi siinä asennossa. Tämän huomaa todella helposti kun laittaa vasemman käden oikean puoleiselle hartiaseudulle tunnustelemaan mitä siellä tapahtuu.

Mun maalaisjärjellä tuossa tilassa soittaminen ei voi olla hyväksi kropalle. Toki olemme kaikki yksilöitä, ja jos pystyy olemaan rennosti tuossa asennossa niin antaa mennä vaan. Mutta minulla ainakin tuollainen asento laittaa lihakset jo valmiiksi jännitykseen, eikä kyynärpään paikka lähempänä tai kauempana kylkeä muuta tilannetta mihinkään.

Kokeilinpa testiä. En ymmärrä olenko tunneton vai miksi missään ei mikään tunnu. Näin olen soittanut nyt aktiivisesti tämän vuoden alusta asti. Sanotaan silti niin että tuossa minun asettelussa ride on oltava niin alhaalla kuin sen saa. Ymmärrän pointtisi kyllä mutta ainakaan minulle se ei aiheuta mitään ongelmaa... Ja näin soitan paremmin. Tosin vaihtelen asettelua sillon tällöin ja ride on joko tuolla tai suorassa telineessä basarin vieressä tai välillä jopa Vinnie Jukolautana ylhäällä. Kaikilla tavoilla on hyvä osata soittaa, niin ei tarvitse keikkapaikalla aina settejä säätää ja vääntää. Ainut mitä en missään nimessä tai tilanteessa hyväksy on se nykyinen muoti, että ride on keskellä basaria ja etutomi aivan sivussa ja alhaalla tyyliin travis barkerit ym.... YÖK! Muutenkin on jotenki ihan idioottimaista että soittimissa on joku muoti. Tietysti musiikkityyli ja vuosikymmen antaa vähän suuntaa millaista settiä soitetaan.
Kailis
10.03.2010 16:33:04

Nyt se on n. 45-astetta sivulla lattiatomarin päällä.

Anteeksi nillitys, mutta tarkoitatko nyt varmasti 45 astetta? Jos 0-kulma on basarin ja haikan välillä (ja miksi ei olisi?) niin ei se lattiatomi mahdu siihen. Tarkoittanet 90 astetta?
damn u
10.03.2010 16:35:38
isoaarne: Tarjotaanpas tähän väliin minulle sopivaa ride -asettelua:

Ja etuprofiili:

et oo saanu noita pedaaleita ihan osumaan teippien kohdalle, voisit vähän skarpata!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)