Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5120 121 122 123 124414 415 416 417 418
keitiiem
06.05.2012 02:36:59

VeKrio: Mie tarkotin nimenomaan sitä vanhempaa ei-absolutea, joka on ymmärtääkseni ton Sensitiven isä, ellei äiti. Se on just se diskantti mikä on mulle nou nou. Jos olisin ratsumies, se on mulle kuin villi orhi, joka ei pysy vielä hanskassa.

Mulla on itseasiassa molemmat ja vielä samankokoisina (ss ja vanha kunnon mc). Eroja on kyllä yllättävän paljon vaikka ihan sama rauta ja runko niissä on. Viisteillä saa paljon aikaan. Ja onhan noissa vähän eri matot ja alakalvot mutta ero rumpujen luonteessa on silti ihan selvä. Mc on tosi lämmin ja botnekas ja ss on nimenomaan enemmän diskanttia tarjoava tapaus ja myöskin maton reagointi on selvästi herkempää vaikka mc:ssä on tällä hetkellä parempi matto joka on malliltaan herkemmin reagoiva kun ss:n vastaava. Molemmat aivan mahtavia kapistuksia!
VeKrio
06.05.2012 04:14:53

keitiiem: Mc on tosi lämmin ja botnekas ja ss on nimenomaan enemmän diskanttia tarjoava tapaus ja myöskin maton reagointi on selvästi herkempää vaikka mc:ssä on tällä hetkellä parempi matto joka on malliltaan herkemmin reagoiva kun ss:n vastaava. Molemmat aivan mahtavia kapistuksia!

Ok ja tattis! Jotain tällasta kuvittelinkin.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
VeKrio
06.05.2012 04:17:30

-Dr.DW-: Mie tässä tulen tumpelona teille toitottamaan, että eikö ne korkeatkin äänet ole tarvittavia, kunhan eivät ylikorostettuja? ...Niin...Se ylikorostushan riippuu paljon kuuntelijan kuulosta... Heh, hymy.

Totta papusäkissä sitä diskanttia pitää olla! Tarkoitin tässä sitä, että ton terävän alaviisteen ansiosta/takia tää rumpu reagoi mun pieksentään niin voimakkaasti, että ei pysy soundi käpälissä. Tulee takakireä, pinkeä, ärsyttävä, pistävä ju nou. Fasun Sunin sanoin: "Kun on tämmönen puukäsi nin tommonen sensitive paukkuu herkkyydessään ihan yli mulla."
-Dr.DW-
06.05.2012 04:29:51
VeKrio: Totta papusäkissä sitä diskanttia pitää olla! Tarkoitin tässä sitä, että ton terävän alaviisteen ansiosta/takia tää rumpu reagoi mun pieksentään niin voimakkaasti, että ei pysy soundi käpälissä. Tulee takakireä, pinkeä, ärsyttävä, pistävä ju nou. Fasun Sunin sanoin: "Kun on tämmönen puukäsi nin tommonen sensitive paukkuu herkkyydessään ihan yli mulla."

Noh, sanotaanko että en kai ymmärrä... Tämäkinhän on vain olettamus, mutta näiden vuosien aikana olen saanu sellaisen käsityksen, että sie tiiät mistä sie puhut. Ja tuo viimeisin soittopätkä, ei juurikaan imagosta poikennut.
Vanhana auto "Hi-Fi:stinä", sanoisin, että eikö se tasapainoinen ulostulo olekin se kaikki kaikessa?
"Alcoholic? I prefer, drinking enthusiast!" =D
VeKrio
06.05.2012 06:10:20

-Dr.DW-: Noh, sanotaanko että en kai ymmärrä...

Ei se mitään. :) Ja ihan muillekin selvennykseks, että "Fasun Suni" tarkoitti Juckis Suomalaista! Vähän muisti pädkii.
Epämuusikko
06.05.2012 13:40:59
jazzmies:diskanttiherkkyydeltään jonninverran orkesterirummun suuntaan

hmm. alkoi kiinnostaa.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
OPJ1974
09.05.2012 21:09:11

Yamahan APX500II elektro-akustinen kitara. Liittyy rumpujensoittoon ajatusmielessä, että KOMPPIkitaraksi. Enhän minä nyt sooloja.

Edukas, hyvännäköinen ja laadukas, kuten Yamahalta sopii olettaakin. Alkuun pääsee noissa hommissa hienosti.

Kuva (sivulla viimeisenä): www.tapinapahkina.fi/opj/tourcustom
ferodoz
10.05.2012 17:22:06

Viimeisimpänä juuri äsken Sabian HHXplosion 16" crash. Hieman nopeamminsyttyvä mutta kohtuu matalasointinen pienempi crash oli hakusessa, ja sattuikin tollanen löytymään yhden musaliikkeen hyllystä. Lisäksi sille Yamahan cs665A ständi.
www.suhdelukucoverband.fi
Kailis
10.05.2012 21:45:16

ferodoz: Viimeisimpänä juuri äsken Sabian HHXplosion 16" crash. Hieman nopeamminsyttyvä mutta kohtuu matalasointinen pienempi crash oli hakusessa, ja sattuikin tollanen löytymään yhden musaliikkeen hyllystä. Lisäksi sille Yamahan cs665A ständi.

Jotkut dissaavat alle 18" crashejä, mutta kyllä munsta ohuehkolle 16" on paikkansa. En tiedä tuon paksuutta, mutta matala sointi ja nopea syttyminen viittaavat ohueen.
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
jazzmies
10.05.2012 22:38:13
Kailis: Jotkut dissaavat alle 18" crashejä, mutta kyllä munsta ohuehkolle 16" on paikkansa.

Taitaa olla taustalla se Mieshh-syndrooma. Pienet crashit ovat kivoja, sillä niissä alataajuudet on filtteroitu pois sotkemasta ja tuomasta älämölöä etenkin kevyempään tekemiseen.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
ferodoz
10.05.2012 23:13:54 (muokattu 10.05.2012 23:15:32)

Kailis: Jotkut dissaavat alle 18" crashejä, mutta kyllä munsta ohuehkolle 16" on paikkansa. En tiedä tuon paksuutta, mutta matala sointi ja nopea syttyminen viittaavat ohueen.

Joo kyllä mulla on noita isompiakin reservissä, ja keikkasetissä on ollut nyt 17" HHXplosion ja 18" HHX studio, tämä tuli niiden kaveriksi. Lähdin hakemaan nimenomaan sitä nopeaa syttymistä, ja sitä sain. :)

Mutta yksi huomionarvoinen melko merkittävä asia tuli huomattua. Tämä ei todennäköisesti ole edes HHXplosion, vaan AAXplosion. Selvennys: Laitoin vierekkäin HHXplosionin, eli tämän minkä ostin, ja samankokoisen AAXplosionin ja ihmettelin että ompa saundit lähellä toisiaan. Tässä HHX:ssä oli vain aavistuksen selkeämpi yläpää, ja vähän hifimmän kuuloinen muutenkin. No, hintaeroa ei ollut kuin 40€, niin otin tän HHX:n. Pääsin paria tuntia myöhemmin tutkimaan peltiä, ja huomasin että alapuolella on siinä viivakoodilapussa nimenä AAXPLOSION 16". Sitten aloin tutkimaan tarkemmin ja katsoin Sabianin sivuilta kuvan HHXplosionista 16" kokoisena, ja totesin että tässä on todella paljon loivempi taonta kuin mitä kuvan symbaalissa tai mun vastaavassa 17" HHX:ssä. Myös kupu oli takomaton, vaikka sen pitäisi nimenomaan olla taottu tuossa sarjassa. Tulin siihen melko varmaan lopputulokseen, että tehtaalla on lyöty väärä leima tohon peltiin, eli omistankin nyt tällähetkellä ilmeisesti AAXplosion cräshin. Kaikki merkit viittaavat siihen. Pitääpä käydä huomenna liikkeessä vielä kysymässä ja tarkistamassa asia.

Onko kenellekkään muulle sattunut ikinä vastaavaa? Tuntuu aika uskomattomalta jos olen oikeassa. Eli pikakertaus/selvennys:
-Crashin on HHXplosionin leimoilla
-Viivakoodissa symbaalin nimi on AAXplosion
-Koko symbaalin taonta on ihan identtinen AAXplosionin kanssa
-Saundi oli todella lähellä AAXplosionia, mitä sen ei pitäisi olla.

Edit: Oliko riittävän monta kertaa mainittu kirjaimet HHX ja AAX? :D
VeKrio
11.05.2012 00:20:03

ferodoz: Onko kenellekkään muulle sattunut ikinä vastaavaa? Tuntuu aika uskomattomalta jos olen oikeassa. Eli pikakertaus/selvennys:
-Crashin on HHXplosionin leimoilla
-Viivakoodissa symbaalin nimi on AAXplosion
-Saundi oli todella lähellä AAXplosionia, mitä sen ei pitäisi olla.

Edit: Oliko riittävän monta kertaa mainittu kirjaimet HHX ja AAX? :D

Aika vekkuli tapaus. Sulla on varmaan aaksplosion. Sattuuhan noita. Saundaaks se sust hyvält?
ferodoz
11.05.2012 00:26:34

VeKrio: Aika vekkuli tapaus. Sulla on varmaan aaksplosion. Sattuuhan noita. Saundaaks se sust hyvält?

Saundaa joo, mutta haluan kyllä koittaa samankokoista HHXplosioniakin kun sellaisesta kerran oon maksanu. :)
Kailis
11.05.2012 11:34:46 (muokattu 11.05.2012 11:35:16)

ferodoz: Saundaa joo, mutta haluan kyllä koittaa samankokoista HHXplosioniakin kun sellaisesta kerran oon maksanu. :)

Ihan mutua, mutta AAXp taitaa olla selkeämpi, lähempänä klassisia Avediksia, ja HHXp sohjoisempi, silleen kivalla savuisella tavalla. Oliko tarpeeksi mystistä? =D
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
jazzmies
11.05.2012 11:57:46
ferodoz:

Artisanien ja HHX Legacyjenkin taonta on vaihdellut aikojen saatossa. Ilmeisesti sepillä on suosikkivasaransa.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
poro80
11.05.2012 18:39:18
Myös kupu oli takomaton, vaikka sen pitäisi nimenomaan olla taottu tuossa sarjassa.
Mullakin on olleet omat HHX Xplosionit ilman kupujen taontaa. Viivakooditkin on olleet välillä pielessä ja pussin tekstit aina sekaisin (testaajat eivät laita takaisin samoihin pusseihin. Pääasia on kuitenkin se miltä se kuulostaa, eikä aina käyttösymbaaleja pidä ajatella sarjojen perustella paremman jälleenmyynti arvon toivossa. Itse ostaisin mielelläni "bulk"-symbaaleja ilman painatuksia, jossa merkki ja sarja ei hämäisi korvaa.
Laakstr
11.05.2012 19:59:29
ferodoz: ... Myös kupu oli takomaton, vaikka sen pitäisi nimenomaan olla taottu tuossa sarjassa. Tulin siihen melko varmaan lopputulokseen, että tehtaalla on lyöty väärä leima tohon peltiin, eli omistankin nyt tällähetkellä ilmeisesti AAXplosion cräshin. ....

HHX sarjoissa Studio, Stage ja X-treme rässeissä on "taottu" kupu. Xplosion:ssa ei vaan ns. "Naturel". Uskoisin et tuo viivakooditarra on ennemkin väärä. Ero soudissa tulis olla helposti havaittavissa myös x-plosion sarjojen välillä. Eritoten pienen matkan päästä!

Vinkki: Tarkastappa pellin alapinta, HHX:n alapinta on sileämpi ja AAX:n sorvausurat on selkeämmin tuntuiset kun esim pyhkäsee sormella pellin halkaisijan suuntaisesti.
Laakstr
14.05.2012 17:31:00
Kalvosulkeista: Basariin E-Mad ja Virveliin Ambassodor Coated + Diplomat reso
ferodoz
14.05.2012 17:32:22

Laakstr: HHX sarjoissa Studio, Stage ja X-treme rässeissä on "taottu" kupu. Xplosion:ssa ei vaan ns. "Naturel".

Väärin, mun 17" hhxplosionissa on taottu kupu. :)
Laakstr
14.05.2012 17:33:44
ferodoz: Väärin, mun 17" hhxplosionissa on taottu kupu. :)

Siis tässä ahahx:ssä ;)))
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)