Aihe: Rumpusoolokilpailu
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16 17
hollmi-5
15.08.2010 19:25:11
moderndrummer88: Osallistuiko myöskään nimimerkki lkx?

Osallistui. Vaikka video oli 7 s. liian pitkä, oli soolo noin 2:30.
Soundit, piuhat ja kajarit.
dumbass
15.08.2010 19:30:33

Kuinka soolo mielestäsi ei liittynyt rumpujen soittoon?
moderndrummer88
15.08.2010 19:34:30 (muokattu 15.08.2010 19:34:55)
hollmi-5: Osallistui. Vaikka video oli 7 s. liian pitkä, oli soolo noin 2:30.

En ole seurannut keskustelun uusimpia juonenkäänteitä, luulin että videon sallittu pituus oli sen kolme minuuttia.

Kuinka soolo mielestäsi ei liittynyt rumpujen soittoon?

Fiuuuhhh
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
lkx
15.08.2010 19:38:54

Kai se video kriteerit täyttää, jos järjestäjä on sen sivuille kelpuuttanut.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
moderndrummer88
15.08.2010 19:44:36
lkx: Kai se video kriteerit täyttää, jos järjestäjä on sen sivuille kelpuuttanut.

Jo vain..!
Aekuinen Naenen
15.08.2010 19:47:05
Holmi: Jazzmies olisi ollut mukava lisä, mutta onko sitten jo ihan liian pro? Bolt kansallisissa kisoissa?

Olisi ollut mukava saada näyte myös monelta sellaiselta, joka täällä kovinkin kärkkäästi arvostelee jopa maapallon huippujen soittoa.

Veit jalat suustani. Jazzmies sekä modernirumpali olisivat kiinnostaneet kovasti erinäisistä syistä..
lkx
15.08.2010 20:05:07

moderndrummer88: Jo vain..!

En juuri suunnitellut etukäteen "sooloani", pari ideaa oli toki. En seurannut kelloa, mutta katsoin jostain epäonnistuneesta otosta, että suunnilleen liikuttiin aikarajoissa. Jos 7s korpeaa, niin kannattaa avautua järjestäjien suuntaan, koska video on hyväksytty kilpaan mukaan. Itse koin, että videoita ei kelpuuteta, jos ovat liian pitkiä - aikaraja antoi osviittaa siitä millaisella mitalla kannatti yrittää mukaan. Jos jokin muu kaihertaa mieltä, niin saa kertoa. Kiitos kommenteista!

Mielestäni kilpailu on hyvä juuri tässä nykyisessä muodossaan. Useimmitenhan tällaisissa kilpailuissa on jonkinlainen äänestys ja äänestäjien määrä voi riippua suoraan siitä, kuinka paljon saa myrkytettyä videotaan kavereille. Itse ainakin odotan karsintatuloksia innolla, koska tehtävänanto on ollut näinkin väljä. Mielenkiintoista nähdä miten esiraati selviytyy noinkin erilaisista sooloista - puhumattakaan varsinaisesta raadista.
moderndrummer88
15.08.2010 20:34:33 (muokattu 15.08.2010 20:36:11)
lkx: En juuri suunnitellut etukäteen "sooloani", pari ideaa oli toki. En seurannut kelloa, mutta katsoin jostain epäonnistuneesta otosta, että suunnilleen liikuttiin aikarajoissa. Jos 7s korpeaa, niin kannattaa avautua järjestäjien suuntaan, koska video on hyväksytty kilpaan mukaan. Itse koin, että videoita ei kelpuuteta, jos ovat liian pitkiä - aikaraja antoi osviittaa siitä millaisella mitalla kannatti yrittää mukaan. Jos jokin muu kaihertaa mieltä, niin saa kertoa. Kiitos kommenteista!

Video ei korpea, se oli oikein viihdyttävä teos, vaan tuo hollmin asenne, pädetään tommosilla "suus kii tai osallistu ite" -tason kommenteilla joka vieläpä meni metsään.

Kisaan osallistuttiin niillä säännöillä, jotka järjestäjä oli laatinut.

Koska nimenomaan näin ei asia kaikkien kohdalla ollut, siellä oli myös aikarajan ylittäneitä vetoja, sinun video vaan tuli ekana mieleen.
hollmi-5
15.08.2010 20:37:39
moderndrummer88: Video ei korpea, se oli oikein viihdyttävä teos, vaan tuo hollmin asenne, pädetään tommosilla "suus kii tai osallistu ite" -tason kommenteilla joka vieläpä meni metsään.

Koeta nyt mennä muualle pätemään. Et osallistunut ja sillä sipuli. Haastoin mukaan, mutta jätkältä puuttui kantti. Täällä kyllä jauhat asiantuntijan viitta päällä, vaikka minkään tason näyttöjä ei ole näkynyt paria harrastelijatason suttuista klippiä lukuunottamatta.
moderndrummer88
15.08.2010 20:58:51 (muokattu 15.08.2010 21:05:11)
hollmi-5: Koeta nyt mennä muualle pätemään. Et osallistunut ja sillä sipuli. Haastoin mukaan, mutta jätkältä puuttui kantti. Täällä kyllä jauhat asiantuntijan viitta päällä, vaikka minkään tason näyttöjä ei ole näkynyt paria harrastelijatason suttuista klippiä lukuunottamatta.

En ole pitänyt itseäni kovinkaan hääppöisenä soolosoittajana ikinä, koskaan en ole mitään chopseja treenaillut tai miettinyt komeita kuvioita, siksi soolopätkien puute, eikä myöskään ole laitteistoa niitä nauhoittaa. Livevideoita vähän kunnianhimoisimmista pätkistä en ole myöskään laitellut nettiin, koska tiedän että siellä on niin itsekriittistä/ujoa sakkia videoissa esiintymässä, että ne ei suostu laittamaan videoita joissa esiintyvät nettiin. Jos se uusin lähettämäni Suddenly Aroundin veto on harrastelijatasoista suttua niin ei voi mitään, tuon parempaa jälkeä ei meidän harrastekalustolla saa.

Mikä sinusta on sitä kunnon näyttöä sitten? Ei kelpaa näytteet jossa soitetaan varsin taidokkaasti hyvää jazzmusaa, kun se on liian opistomaista, eikä kelpaa näytteet jossa vedetään beattia popmusan kanssa, koska on liian suttuista. Kahden markan AC/DC -suomennoksiako niiden pitää olla?

E: Mikä siinä meikän viimeisimmässä soittopätkässä oli harrastelijatasoista? Siis soitannollisesti.
hollmi-5
15.08.2010 21:02:56
Laadukas soitto riittää.

Sooloilija en ole minäkään. Koskaan en suostu keikoilla sooloja soittamaan. Fillejäkin tosi säästellen. Rumpalin pitää keksittyä rytmiryhmän yhteistyöhön ja laadukkaaseen komppiin.

Kisaan osallistuin ladun avaajana ja simppelillä näytteellä. Kannustukseksi muille ja siksi, että sain kapuloita ja paidan :-)
hollmi-5
15.08.2010 21:06:10
moderndrummer88:

E: Mikä siinä meikän viimeisimmässä soittopätkässä oli harrastelijatasoista? Siis soitannollisesti.

Se oli teknisesti niin huonolaatuinen, että rummut eivät erottuneet kunnolla. Settibalanssi oli perseellään, mutta siitä ei tiedä johtuiko se äänityksestä vai soittajasta. Yksi liveklippisi oli kauheassa epäbalanssissa sekin ja itse soitossa oli sellaista "haikka-auki kohkaamisen" menoa, josta en itse ole kenenkään toimesta vakuuttunut.
moderndrummer88
15.08.2010 21:06:29 (muokattu 15.08.2010 21:18:03)
hollmi-5: Laadukas soitto riittää.

Eli Epämuusikon soitto ei ollut omassa lajissaan laadukasta niissä Scofield -pätkissä, tai minun soitto laadukasta tuollaisessa perus pop-rock -kontekstissa, kerro toki mikä mättää?

Se oli teknisesti niin huonolaatuinen, että rummut eivät erottuneet kunnolla. Settibalanssi oli perseellään, mutta siitä ei tiedä johtuiko se äänityksestä vai soittajasta.

Itse en ole myöskään täysin tyytyväinen balanssiin siinä, sanoin kitaristillemme monesti, että basaria saisi nostaa, mutta se ei sitä koskaan tehnyt tohon pätkään. Kuuntelin tuossa äsken joitain ihan raakavetoja, eli ilman mitään miksausta rummuissa ja nimenomaan pelkkää rumpuraitaa samaisen EP:n toisesta biisistä ja niissä settibalanssi on ihan kunnossa, että ne on tosiaan miksausvaiheessa sitten tullut tohon. Meidän kitaristimme miksaili tuota suurimmaksi osaksi omissa oloissaan, sillon tällöin tein joitain ehdotuksia.

Yksi liveklippisi oli kauheassa epäbalanssissa sekin ja itse soitossa oli sellaista "haikka-auki kohkaamisen" menoa, josta en itse ole kenenkään toimesta vakuuttunut.

Mainitsikin silloin jotain, että säkeistössä oleva aukinainen haikka ei toiminu, siinä ei ollut haikka auki, vaan videon kamera teki haikkasoundista sellaista suttua.
hollmi-5
15.08.2010 21:20:40
moderndrummer88: Eli Epämuusikon soitto ei ollut omassa lajissaan laadukasta niissä Scofield -pätkissä, tai minun soitto laadukasta tuollaisessa perus pop-rock -kontekstissa, kerro toki mikä mättää?

Epämuusikon näyte ei puhutellut musiikillisesti. Rumpalia ei näkynyt, joten vaikea on sellaista soittonäytettä kommentoida. Soittoa kommentoin bändin kokonaisuutena.

Sinun pätkissä siis surkea äänitys...
Bobana
15.08.2010 21:30:26 (muokattu 15.08.2010 21:30:53)
hollmi-5: Olisi ollut kiva saada enemmän videoita kisaan. Lemonia itsekin odottelin tasoa nostamaan. Hän on minun mielestä yksi tällä palstalla pyörivien parhaista netistä löytyvistä soittajista. Itsekriittisyyskö iski? Vaiko turha vaatimattomuus.

Jazzmies olisi ollut mukava lisä, mutta onko sitten jo ihan liian pro? Bolt kansallisissa kisoissa?

Olisi ollut mukava saada näyte myös monelta sellaiselta, joka täällä kovinkin kärkkäästi arvostelee jopa maapallon huippujen soittoa.

Mihin jäivät metallimiehet? Veikkaan harrastelijarumpaleiden enemmistön jauhavan tupliksilla, mutta kisaan näitä tuli vähän.

Olisin osallistunut mutta kun ei ole vehkeitä joilla äänittää.
Tosin siinä ei paljoa menetetty koska taso on kova. Häntäpään edustajia kuitenkin ollaan. Mutta mitään stnan tupla-rynkytyksiä ei ole eikä tule.

Metallin puolesta siis.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Bobana
15.08.2010 21:39:25
ProfessioNaali: Rumpusoolot on ammattirumpalin perustaitoja. Tänä aikana muu bändi tai työnantajasi popstar vetää bissen, röökin käy kusella ym.

Naali

Rumpusoolot perustaitoja...?
Eikös se ollukkaan se komppi...?

Nojoo. Älä tartu liikaa tekstuuriin. Provoa oli se.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
hegma
15.08.2010 21:59:35

hollmi-5: , että sain kapuloita ja paidan :-)

Itsellä sama, vaikkakin nyt alkanut hävettää tuo oma video. Opin jälleen kantapäänkautta, että "älä poika improvisoi sooloa kilpailuun"..
hollmi-5
15.08.2010 22:06:04
hegma: Itsellä sama, vaikkakin nyt alkanut hävettää tuo oma video. Opin jälleen kantapäänkautta, että "älä poika improvisoi sooloa kilpailuun"..

Minä taas improvisoin. En yhtään ajatellut etukäteen. En soolon aikanakaan.
jazzmies
15.08.2010 22:36:47
Itse en osallistunut, koska en halunnut osallistua. Ex-häärumpalina olen päättänyt toistaiseksi viihdyttää lähinnä vain itseäni, you know, taiteellinen vatsanhuuhtelu. Youtube-elokuvissa olen sanonut, mitä minulla on viime aikoina ollut sanottavaa, ja vastikään olen kilpaillut muita vastaan vain juoksukilpailuissa.
Pottery Is Gay!
lkx
15.08.2010 22:39:18

moderndrummer88: Video ei korpea, se oli oikein viihdyttävä teos, vaan tuo hollmin asenne, pädetään tommosilla "suus kii tai osallistu ite" -tason kommenteilla joka vieläpä meni metsään. Koska nimenomaan näin ei asia kaikkien kohdalla ollut, siellä oli myös aikarajan ylittäneitä vetoja, sinun video vaan tuli ekana mieleen.

Juu nou prob mun puolesta, mutta puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, ettei tule väärinkäsityksiä. Eikös juu. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)