Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 5117 118 119 120 121 122 123 124 125 126
hollmi-5
02.05.2011 11:11:14 (muokattu 02.05.2011 11:11:48)
Tartsi77: Tämmöinen kysymys: Mun Ludwig Black Beauty Lb417K 6,5" :sta on mennyt viritysruuvien kierteet osasta aika huonoiksi. Huomaan kun tuota virittelee niin ottaa vähän vastaan jotkut ruuvit. Vastakappaleista todennäköisesti kanssa mennyt virityspesissä kierteet. Mitäs varaosia tohon tarttis tilata esim tuolta Milbookista:
http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … amp;tuoteryhma_id=363&offset=30

Joudunko tilaamaan kokonaan uudet virityspesät, vai saako sinne asennettua uusia kierrevastakappaleita?

Sulla on Imperiallugit. Lugin sisään voi vaihtaa lugnutin: http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … amp;tuoteryhma_id=363&offset=30

Samasta paikasta saa uudet tapit.

Miten ihmeessä ne kierteet ovat vaurioituneet? Minulla on Ludwigeja melkoisen paljon ja yhdestäkään rummusta ei ole kierteiden kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia... Huollon yhteydessä kannattaa laittaa sitkostettua vaseliinia kierteisiin.

Noita viritystappeja on eri kierteilläkin, joten olisiko tappeja vaihtunut?
Soundit, piuhat ja kajarit.
Vallu-Veke
02.05.2011 11:53:16
Voihan siellä olla kakkaa välissä sen verran paljon, että alkaa ahdistamaan, kuin olis kierteet sökönä? ---> putsaus ja uudelleen voitelu kokeiluun.
Tämä tuohon Ludwigin kierrejuttuun.
Tartsi77
03.05.2011 01:51:29 (muokattu 03.05.2011 02:02:55)
hollmi-5: Sulla on Imperiallugit. Lugin sisään voi vaihtaa lugnutin: http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … amp;tuoteryhma_id=363&offset=30

Samasta paikasta saa uudet tapit.

Miten ihmeessä ne kierteet ovat vaurioituneet? Minulla on Ludwigeja melkoisen paljon ja yhdestäkään rummusta ei ole kierteiden kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia... Huollon yhteydessä kannattaa laittaa sitkostettua vaseliinia kierteisiin.

Noita viritystappeja on eri kierteilläkin, joten olisiko tappeja vaihtunut?

No mulla on ollu vireessä pysymis ongelmaa, lähinnä sen vuoksi että soitan kovaa rokkia. Testailin täältä saamaani M6-vastamutteri niksi-pirkka-vinkkiä. Ilmeisesti on käynyt niin, että olen vahingossa kiristänyt viritystappeja M6 ollessa kiinni ja viritystappi on päässyt pyörimään paikallaan. En oikein muuta keksi. Ei varmaankaan tule enää noita laitettua, hankalia käyttää. Näytti muuten Milbrookin sivuilla olevan noita ludarin omia lukkomuttereita, joita saa helposti sormin löysättyä. Pitää ehkä testata niitä.
hollmi-5
03.05.2011 08:42:06
Tartsi77: No mulla on ollu vireessä pysymis ongelmaa, lähinnä sen vuoksi että soitan kovaa rokkia. Testailin täältä saamaani M6-vastamutteri niksi-pirkka-vinkkiä. Ilmeisesti on käynyt niin, että olen vahingossa kiristänyt viritystappeja M6 ollessa kiinni ja viritystappi on päässyt pyörimään paikallaan. En oikein muuta keksi. Ei varmaankaan tule enää noita laitettua, hankalia käyttää. Näytti muuten Milbrookin sivuilla olevan noita ludarin omia lukkomuttereita, joita saa helposti sormin löysättyä. Pitää ehkä testata niitä.

Kierre Ludwigin viritystapeissa on muistaakseni tuumakokoinen 7/32... Joku voisi korjata, jos muistin väärin.
vanaha kettu
15.05.2011 20:15:01
Onko kukaan ostanut Iso-Britanniasta kokonaista settiä? Mitähän luokkaa on postikulut kolmiosaiselle setille? Esim. luokkaa 22-12-16? Entäs pelkän virvelin postitus?
Bobana
15.05.2011 20:40:06
vanaha kettu: Onko kukaan ostanut Iso-Britanniasta kokonaista settiä? Mitähän luokkaa on postikulut kolmiosaiselle setille? Esim. luokkaa 22-12-16? Entäs pelkän virvelin postitus?

Englannissa on ihan julmetut taksat varsinkin isolle paketille. Saksasta tulee tollanen n. 35-50 eurolla mutta Royal Mail kurittaa vähintään satasen luokkaa.
Ai nyvvai??!
vanaha kettu
15.05.2011 21:02:35
Bobana: Englannissa on ihan julmetut taksat varsinkin isolle paketille. Saksasta tulee tollanen n. 35-50 eurolla mutta Royal Mail kurittaa vähintään satasen luokkaa.

No saa jäädä setin osto sieltä sitten. Aika houkuttavaa olisi kuitenkin julmetun isot Signiat (26,13,18) n. 900e. Mutta tuolle paketille postikulut olisivat vielä kovemmat.

Entäs pelkän virvelin postitus?
hansakemanelius
15.05.2011 22:06:42 (muokattu 15.05.2011 22:07:42)

vanaha kettu: Onko kukaan ostanut Iso-Britanniasta kokonaista settiä? Mitähän luokkaa on postikulut kolmiosaiselle setille? Esim. luokkaa 22-12-16? Entäs pelkän virvelin postitus?

20-10-12-14-setin lähetyskulut briteistä oli 120 puntaa joiten aika mehukas hinta.
Haitsujen lähetys taisi maksaa 25 puntaa.
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
OPJ1974
15.05.2011 22:25:19

vanaha kettu: Entäs pelkän virvelin postitus?

Mulle tuli World Max noin 40 eurolla puolitoista vuotta sitten. Painoa oli paketilla muistaakseni viitisen kiloa.
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
malaco
16.05.2011 18:49:10
Olen ostamassa ääntä eristävät kuulokkeet rumpukäyttöön ja mielessä on ollut noi Beyerdynamic DT770M ja Sennheiser HD280 -mallit. Kummissa eristävyys on parempi? Entä äänenlaatu? Niin ja käyttäisin siis kannettavan tietokoneen tai iPodin kanssa, joten toimiiko noi kuulokkeet tollasten laitteiden heikoilla vahvistusasteilla? Suosittelisitteko joitakin muita kuulokkeita?
Checkmate
16.05.2011 19:38:01
Ostinpas äsken mainion 70-lukulaisen Sonor Centennial-setin (22", 13", 14", 16"). Basarissa tuli mukana Aquarianin Superkick 2, joka on minunlaiselleni popparille vähän liian tuhtia tavaraa, etenkin kun soittimen runkokin on aika paksua pyökkiä.

Mitä ostaisin tilalle? PS3 olisi toki helppo ratkaisu, mutta tekisi mieli kokeilla välillä jotain muuta. Valkoinen Ambassador tai Fiberskyn? En halua niinkään botnejytää vaan enemminki pehmeää ätäkkiä. Mulla on 20" Hilitessä kiinni olosuhteiden pakosta se Evansin powerstroke-tyyppinen kalvo ja se ei toimi ollenkaan. Superkick 1 (r.i.p.) sen sijaan sai Hiliten laulamaan, että sitä vois ehkä harkita.
markkuliini
16.05.2011 20:50:35 (muokattu 16.05.2011 20:52:20)

Checkmate: Ostinpas äsken mainion 70-lukulaisen Sonor Centennial-setin (22", 13", 14", 16"). Basarissa tuli mukana Aquarianin Superkick 2, joka on minunlaiselleni popparille vähän liian tuhtia tavaraa, etenkin kun soittimen runkokin on aika paksua pyökkiä.

Mitä ostaisin tilalle? PS3 olisi toki helppo ratkaisu, mutta tekisi mieli kokeilla välillä jotain muuta. Valkoinen Ambassador tai Fiberskyn? En halua niinkään botnejytää vaan enemminki pehmeää ätäkkiä. Mulla on 20" Hilitessä kiinni olosuhteiden pakosta se Evansin powerstroke-tyyppinen kalvo ja se ei toimi ollenkaan. Superkick 1 (r.i.p.) sen sijaan sai Hiliten laulamaan, että sitä vois ehkä harkita.

Noista Sonoreista ei ole kokemusta mutta kalvoista on. Superkick I on mainio, hieman pyöreämpi ja vähemmän läpsähtävä kuin Powerstroke III. Tykkään tosi paljon, keikkasetissä tälläkin hetkellä.
Treenissetin 20" bassarissa on tällä hetkellä coated emperor, joka on kanssa erittäin hyvä bassarinkalvo. Jengi välttelee sitä kai koska se on liian halpa. :) Tai sitten syy on siinä että sitä pitää osata vähän virittääkin kun sitä ei ole dempattu. Toimii myös hienosti sellaisen huopasuikaledemppauksen kanssa, jos Bonham-soundia etsii.
Coated ambassador on osaavissa käsissä parhaimmillaan mahtava, mutta vaatii superhyvää virittäjää eikä se oikein siedä nuija hautaamista menettämättä botneaan. Se on kanssa tosi herkkä erilaisille akustiikoille, joten sitä pitää virittää huoneen mukaan. Suosittelen vain jos taitoa löytyy ja soundchekeissä on aikaa.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
16.05.2011 21:18:48
Mulla on ollut pari Centennial-logolla varustettua settiä. Remon PS3 toimi oikein mainiosti. Demppiäkään sitten lisännyt ja bassorumpu oli oikein mainio.
damn u
16.05.2011 23:30:22
markkuliini: Noista Sonoreista ei ole kokemusta mutta kalvoista on. Superkick I on mainio, hieman pyöreämpi ja vähemmän läpsähtävä kuin Powerstroke III. Tykkään tosi paljon, keikkasetissä tälläkin hetkellä.
Treenissetin 20" bassarissa on tällä hetkellä coated emperor, joka on kanssa erittäin hyvä bassarinkalvo. Jengi välttelee sitä kai koska se on liian halpa. :) Tai sitten syy on siinä että sitä pitää osata vähän virittääkin kun sitä ei ole dempattu. Toimii myös hienosti sellaisen huopasuikaledemppauksen kanssa, jos Bonham-soundia etsii.
Coated ambassador on osaavissa käsissä parhaimmillaan mahtava, mutta vaatii superhyvää virittäjää eikä se oikein siedä nuija hautaamista menettämättä botneaan. Se on kanssa tosi herkkä erilaisille akustiikoille, joten sitä pitää virittää huoneen mukaan. Suosittelen vain jos taitoa löytyy ja soundchekeissä on aikaa.

Samaa mieltä Emperorista, mulla on siitä pelkästään hyviä kokemuksia usealla eri
kombinaatiolla ja demppaustavalla.

Ambassadoria käytin myös yhdessä rummussa, mutta luovuin juuri tuon aikaa vievyyden takia. Parhaimmmillaan toimi hienosti.
Velli
17.05.2011 00:18:27
Tuo emperorin toimivuus basarissa riippuu hyvin paljon myös basarista (niin kuin varmaan kaikkien kalvojen kohdalla). Olen soittanut Yamaha Recording Customeita, joissa oli 22" basarissa clear emperor ja siihen basariin täytyi hakea viritystä ja sopivaa demppiä kauemmin kuin mihinkään muuhun kokeilemaani basariin, ennen kuin siitä sai edes siedettävän (todella hyvää en saanut siitä millään).

Ihan hyvin se kuitenkin blendasi musan sekaan (etenkin kun rummut miksattiin liian hiljaiselle hoho):

http://www.students.oamk.fi/~m7lihe00/HearMeSay.mp3

Yhdessä toisessa basarissa (en kuolemaksenikaan muista missä) emperor taas toimi basarissa niin hyvin, ettei sille tarvinnut tehdä yhtään mitään.

Aihetta sivuten täytyy mainita Evansin EQ3-kalvo. Kaikissa muissa basareissa se on kuulostanut mun mielestä ihan paskalta paitsi omassa 22"x16" Recording Custom 20th Anniversary-basarissani, jossa se toimi Powerstroke kolmostakin (joka on mun vakiokalvo) paremmin.
hollmi-5
17.05.2011 08:28:47
Velli: ...Aihetta sivuten täytyy mainita Evansin EQ3-kalvo. Kaikissa muissa basareissa se on kuulostanut mun mielestä ihan paskalta paitsi omassa 22"x16" Recording Custom 20th Anniversary-basarissani, jossa se toimi Powerstroke kolmostakin (joka on mun vakiokalvo) paremmin.

Evans EQ3 oli minullakin yhdessä Ludwigissa, mutta se antoi ihan ihmeellisen "viemäriputkitärykaiku"-soundin siinä rummussa. Tein siitä Sonorin Centennial Phonickiin resokalvon 5" resoreiällä. Siinä käytössä se toimi erittäin makeasti. Sama kalvo Signature-bassarissa ei resokalvona mennytkään. Soundista tuli liian tumppu.
hansakemanelius
17.05.2011 09:52:53 (muokattu 17.05.2011 09:53:41)

malaco: Olen ostamassa ääntä eristävät kuulokkeet rumpukäyttöön ja mielessä on ollut noi Beyerdynamic DT770M ja Sennheiser HD280 -mallit. Kummissa eristävyys on parempi? Entä äänenlaatu? Niin ja käyttäisin siis kannettavan tietokoneen tai iPodin kanssa, joten toimiiko noi kuulokkeet tollasten laitteiden heikoilla vahvistusasteilla? Suosittelisitteko joitakin muita kuulokkeita?

Mulla on HD280-kuulokkeet ja niistä pääsee läpi sellainen kumiseva taajuus joka ainakin minua häiritsee.
Nykyisin käytän niitä vain sähkörumpujen soittelussa. Muuten käytän Shuren E5-korvamonitoireita vaahtomuovipäillä.
Niiden vaimennusta voi itse säätää hyvin pitämällä niitä kevyesti korvalla tai työntämällä niitä syvemmälle.
Ovat tosin kalliit mutta niin tyytyväinen olen etten enää vaihtaisi.
E5 on vanhempi malli, uusi malli on tällainen:
http://www.thomann.de/fi/shure_se535_cl.htm

Varmaan näilläkin pärjäisi:
http://www.thomann.de/fi/shure_se425_cl.htm

Tällaisilla päillä:
http://www.thomann.de/fi/shure_pa750_psm600.htm
http://www.thomann.de/fi/shure_pa7505_paar_sondergebinde.htm

Älkää kysykö mikä noiden kahden vaahtopäämallin ero on, kun hintaero on noin suuri. Olen käyttänyt molempia ja ne ovat mielestäni ihan samanlaiset.
hansakemanelius
17.05.2011 09:56:16

hollmi-5: Evans EQ3 oli minullakin yhdessä Ludwigissa, mutta se antoi ihan ihmeellisen "viemäriputkitärykaiku"-soundin siinä rummussa. Tein siitä Sonorin Centennial Phonickiin resokalvon 5" resoreiällä. Siinä käytössä se toimi erittäin makeasti. Sama kalvo Signature-bassarissa ei resokalvona mennytkään. Soundista tuli liian tumppu.

Evans EQ1:tä olen joskus käyttänyt ja se oli ihan toimiva kalvo. Hyvin samantapainen kuin Remon PS3 jota yleensä käytän.
Jaska
17.05.2011 11:22:41 (muokattu 17.05.2011 11:28:11)
Virityspesiin synteettistä vaseliinia vai crc multilubea? Aiemmin olen käyttänyt jälkimmäistä mutta harkitsen vaihtoehtoja. Olisko vaseliini jämäkämpää estänään ruuvien löystymistä?

Edit: mutta eikös vaseliini sotke enemmän?
Vallu-Veke
17.05.2011 11:25:18
hansakemanelius: Evans EQ1:tä olen joskus käyttänyt ja se oli ihan toimiva kalvo. Hyvin samantapainen kuin Remon PS3 jota yleensä käytän.

Mulla on tuossa 22" Ludwigissa Evans EQ2 edessä.
20"Genistaan laitoin Remon PS3. Enpä ossaa sanoa kumpi on parempi.
Evans ei ainakaan huonolta tunnu ja kuulosta minun soittamanakaan.
Genistoissa on tosin vielä tutustumiskausi päällä. Polkimen säädötkään ei muka enää käyneet sellaisenaan. Voi olla, että kalvoissa on erilainen tatsi polkimeen, vaikka kalvon kireydet ja vireet olen laittanut vähän samalla tyylillä molempiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)