Aihe: Settikuvat Volume 5
1 2 3 4 5116 117 118 119 120122 123 124 125 126
hollmi-5
20.02.2010 22:10:06
WyW: No mut Hollmi, onha se Skodaki nykyää iha kelpo auto.

edit: mun valinta olisi tällä hetkellä Yamaha Absolute Maple Custem, jos siihe menis... toki suosikkirumpali käyttää Sq2 -settiä, mut taitaa siinä hintaluokassa kaikki olla aika hyvää. Männöö sit makuosastolle.

Skoda oli jo melkein sata vuotta sitten hyvä auto. Kommunismi pilasi sen vuosikymmeniksi. Volkkari pelasti...

Suosikkirumpalisi tietää :-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
pearl
20.02.2010 22:12:40
hollmi-5: Kuuntele kunnon vehkeillä. Niillä minä kuuntelen näitäkin raitoja. Ja jos sinulla ei ole omakohtaista kokemusta, niin miten voit kahden markan jogurttipurkkien läpi tehdä analyysia?

No hyvä muusikoiden.netin jäsen, jos dw:t kuulostaa hyvältä samoilla asetuksilla, niin joko on syynä paskat kannut tai paska äänitys. Kumman valitset?
Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
hollmi-5
20.02.2010 22:16:39
pearl: No hyvä muusikoiden.netin jäsen, jos dw:t kuulostaa hyvältä samoilla asetuksilla, niin joko on syynä paskat kannut tai paska äänitys. Kumman valitset?

Mikä on sinun pointtisi? Ihme jaarittelija. Onko nyt taas 700 euroa pikkuraha ja omat jugurttipurkit täyisin riittävä referenssisysteemi?
pearl
20.02.2010 22:19:53 (muokattu 20.02.2010 22:20:24)
hollmi-5: Mikä on sinun pointtisi? Ihme jaarittelija. Onko nyt taas 700 euroa pikkuraha ja omat jugurttipurkit täyisin riittävä referenssisysteemi?

On, ja on. Tässä on kysymyksessä mielipide. Minun mielestäni voin todeta kummassakin tapauksessa näin, mikä ei sinulle ilmeisesti käy. Mikä on tietty ihan kiva :)
Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
RstoU
20.02.2010 22:23:25
hollmi-5: Skoda oli jo melkein sata vuotta sitten hyvä auto. Kommunismi pilasi sen vuosikymmeniksi. Volkkari pelasti...

Suosikkirumpalisi tietää :-)

Skoda oli 100 vuotta sitten hyvä auto, Volkkari pelasti sen ja se on nytkin hyvä auto. Octavia ja Superb imevät tavaraa todella runsaasti, ja niissä on nähtävissä Skodan selkeä oma linja ja innovaatiot Volkkarin vaikutuksesta huolimatta. Olennaisuuksia, kyllä. ;)

Mikäli rumpukamoista on kyse, saan Sonoreista ja Ludwigeista parhaan tyydytyksen jos on tarvetta saada kamaa, hipelöidä, purkaa, koota, puunata, tarkastella rakennetta ja nauttia esteettisisestä ilosta. Omaan päähän tulevaan soundiin vaikuttaa olennaisesti myös fiilis, vaikka miksaaja tai bändin kitaristi olisikin eri mieltä.

Pääsin vastikään testaamaan Noble & Cooley -virveliä, ja sellainen on nyt tulossa USA:sta. Olin aluksi hyvin kyyninen, mutta saundi löi tajun kankaalle. Fiilistä en tuosta rummusta saa hipelöimällä, mutta se kuulostaa niin hyvältä, että oli pakko hankkia itsellekin yksi. Voisin kuvitella ehkä jopa osittain eriyttäväni rummut, joita keräilen ja rummut, joita soitan.
hollmi-5
20.02.2010 23:36:25
Pieni yritys Sonorin tomisoundeille: http://www.lipsaset.com/Nauhoite/WigwamBam.mp3 ;-)
pearl
20.02.2010 23:45:30
hollmi-5: Pieni yritys Sonorin tomisoundeille: http://www.lipsaset.com/Nauhoite/WigwamBam.mp3 ;-)

Soundit oli ihan kivat, jos niistä tykkäs!
hollmi-5
20.02.2010 23:47:56
pearl: Soundit oli ihan kivat, jos niistä tykkäs!

Sitten se sinun ääninäyte...
pearl
20.02.2010 23:49:50 (muokattu 20.02.2010 23:50:19)
hollmi-5: Sitten se sinun ääninäyte...

No ei nyt ole tähän hätään heittää, mutta voin imitoida: Pau Pau Pau Plöts, Pau Plöts. Lisää saundia tulevaisuudessa...
hollmi-5
20.02.2010 23:54:34
pearl: No ei nyt ole tähän hätään heittää, mutta voin imitoida: Pau Pau Pau Plöts, Pau Plöts. Lisää saundia tulevaisuudessa...

Jatka toki valitsemallasi linjalla: puhutaan paskaa, mutta kaikki muu jätetään väliin.
pearl
20.02.2010 23:57:36
hollmi-5: Jatka toki valitsemallasi linjalla: puhutaan paskaa, mutta kaikki muu jätetään väliin.

No jos nyt ei jatketa, mutta onneksi provo toimii vielä vanhemmillakin sukupolvilla. Ps. Kaikki Sonorin 80-luvun romu on paskaa, vaikka miten mitataan.
hollmi-5
21.02.2010 00:01:21
pearl: No jos nyt ei jatketa, mutta onneksi provo toimii vielä vanhemmillakin sukupolvilla. Ps. Kaikki Sonorin 80-luvun romu on paskaa, vaikka miten mitataan.

Onko? Kiitti tiedosta.
pearl
21.02.2010 00:05:18 (muokattu 21.02.2010 00:08:59)
hollmi-5: Onko? Kiitti tiedosta.

On, pistä ylös sinne Saksasta hankittuun härännahkaiseen almanakkaan! Tieto oli ilmainen, vaikkei laadulla pilattu... Eihän tää tieto todellakaan yhtä hyvin paikkaansa pidä ku Sveitsiläinen kello, mutta yritinpähän edes...
Sa(n)kari
21.02.2010 00:18:34
Mitä helvettiä täällä taas tapahtuu? Miten te jaksatte pauhata tuosta Sonor hommasta? On varmasti yks hienoimmista ja laadukkaimista brändeistä rumpumaailmassa koskaan, eikä varmasti käy kiistäminen Sonorin settien laadusta, jos nyt ei näitä kiina-ilmiöitä oteta huomioon. Vaikka on tietysti olemassa ihan yhtä hyviä/laadukkaita rumpuvalmistajia, mutta miksi pitää aina kyseenalaistaa Sonor? Siksikö että haluatte provosoida vai? Sanonpa sen että MINUN mielestä kaikki saman hintaluokan setit on varmasti ainakin jollain tasolla toisiinsa verrattavissa. Makunsa kullakin.

Mietin vaan sitä että miks pitää olla aina dissaammassa tiettyjä rumpumerkkejä, yhtään mitään?

Peace.
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni.
jazzmies
21.02.2010 00:18:36
hollmi-5: Yamaha on japanilainen monialavalmistaja. Perseestä perämoottoriin kaikkea tehdään ja kamaa tulee kuin leijonalta paskaa. Monesta maastakin. Parhaat ovat parhaita, mutta silloin kun omalla rahalla ostellaan, on päätösvalta lompakolla ja ostajalla.

Olen käynyt merkit läpi ja jos nyt minun valintani on 80-90-luvun Sonor ja 1960-2000-luvun Ludwig, ei se ole sinultakaan pois.

Ludwig ja Sonor keskittyvät rumpujen valmistukseen. Se on hyvä juttu. Jos joku myisi minulle Yamahan kelloa ranteeseen, jättäisin väliin. Minulle riittää Rolex ja Omega. Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan. Fiilis ja perinne... Yamahalla ei sitä perinnettä ole. Laadukasta, mutta ei kiitos.

En kyllä ymmärrä soittimen fiilis- ja perinnelähtökohtia soitinten valintakriteereinä. Soittimen pitäisi olla siinä hyppysissä toisten motiivien takia. Itselleni tärkeimmät motiivit ovat saundi ja soitettavuus. Mikään ei voita nykyaikaisen, korkealuokkaisen soittimen saundia ja soitettavuutta. Ajat muuttuvat ja sitä rataa myös eri soitinten ja myös merkkien puhuttelevuus ja sopivuus sen hetken musiikin vaatimuksiin suhteutettuna. Jonninjoutavat vintage-jutut vain lopulta naulaavat musiikillisen arkun kiinni, eivätkä uudet tuulet pääse huuntomaan soittajan sisintä. Sama soitin ei pysty loputtomiin inspiroimaan soittajaansa, vaan jossakin kohtaa on hyvä lyödä vanhat soittimet lihoiksi ja siirtyä vuosikymmen-pari ajassa eteenpäin.

Ludwig oli Ringon-Bonhamin aikana saundillisesti puhutteleva ja haluttu, ja Sonor oli ehkä 1970-80-lukujen taitteessa eurooppalaisten jazzrumpalistien ja Steve Smihtin valinta, mutta monialavalmistaja Yamaha ollut hyvin vahva viimeiset 25 vuotta. Se on saanut parhaat rumpalit talliinsa, koska ne yksinkertaisesti saundaavat nykyaikaisesti taltioidussa musiikissa erinomaisesti ja Yamaha kehittää soittimiaan luovalla otteella jatkuvasti heidän tarpeisiinsa. Yamaha ei halua nikkaroida soittimiaan pieteetillä muinaisten ihanteiden mukaan, vaan tähän ja nyt! DW on ollut myös vahva viimeisen 15 vuoden ajan, ja niissä on myös upea saundi tähän hetkeen. Vähän vintagempi kuin Yamaha, mutta erittäin särmikäs ääni. Kumu on loistava hinta-laatusuhteeltaan, ja tehtaan joustavuus ja asiakaslähtöisyys on omaa luokkaansa tuon volyymin valmistajalla. Pearl on ollut niin ikään vahva tekijä erityisesti 1980-1990-luvuilla, mutta hieman degeroitunut. Gretsch on tehnyt soittimensa aina lähes samalla tavalla ja samanlaisiksi, ja niiden konstruktio on kyllä ollut aikaansa edellä, eivätkä ne vieläkään kuulosta muinaisilta.

Sen sijaan Ludwig nysvää pajassaan kuulostaen ympäripyöreältä ja Sonor vaihtaa sarjojen nimiä lähes vuosittain. Miksiköhän?
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
Sa(n)kari
21.02.2010 00:24:09
Mutta joka tapauksessa, kävin taas tänään toteamassa että olen varsin tyytyväinen nykyiseen settiini, ja sen soundiin, ehkä osaksi siksi ettei nyt hirveästi ole omakohtaista kokemusta hienoimmista. Mutta niin pitkään kun olen tuohon soundiin tyytyväinen, niin en ala settiä vaihtamaan. Jää nähtäväksi. Kuitenkin kun tänään istuin setin ääreen ja iskin pari tahtia niin olin tyytyväinen. Vaikka onkin semi-pro.
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni.
Bobana
21.02.2010 00:28:22
jazzmies: Eihän tämä asia minulle kuulu, mutta mistä tulee tämä Sonor-vouhotus tällä palstalla? Täällä muusikoiden.netissä on jotakin kummaa Sonor-hyperystä liikkeellä, mitä ei ole tuolla reaalimaailmassa ja ammattielämässä. Aikansa kun katselee Sonor-heppuja tuolta drummerworldista, tapahtuu sitten se suuri askel - ostaa hullun kiiloto silmissä käytetyt a) Sonorlitet, b) Hilitet, c) Signaturet tai d) S-Classicit. Reaalimaailmassa ihmiset ostavat testattuaan ammattikäyttöönsä a) Yamahat Oak Customeista ylöspäin, b) personoidut Kumut, c) DW:n Collectorit tai d) Pearlin Mastereista ylöspäin.

Itse testasin ostoaikeissani Hiliteä, joka paljastui kertalyönnistä yliarvostetuksi rummuksi. En saanut mitään kiksejä sointiväristä, kuten en saanut VV/TV:n tomisaundi klipistäkään. Aikoinani testasin Jussi Tegelmanin (Havanna Black) Hiliteä niiden ollessa upouusi malli, ja silloinkin se paljastui armottoman ylihintaiseksi. Nyt jos verrrataan S-Classicin olevan ehkä vähän parempi kuin Hiliten, niin ollaan vielä kovin paljon jäljessä, miltä minun Yamahan Maple Custom Absolutet kuulostavat. Ihan vain vinkkinä: kannattaa haistella tuulia muuallakin kun nettimaailmassa.

Mitä ihmettä...?
Eräs herra laittoi kuvia uudesta setistään jota sitten kommentoitiin mielestäni ihan normaalisti. Aivan kuin muitakin settejä.
Omalta kohdaltani voin sanoa sen että en todellakaan ole tyrkyttänyt täällä mitään Sonor uskontoa.
Aivan vastaavasti on välillä ollut keskusteluja muidenkin merkkien kohdalla ihan väsymiseen asti.
Paska känni sulla?
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Bobana
21.02.2010 00:38:04
pearl: On, pistä ylös sinne Saksasta hankittuun härännahkaiseen almanakkaan! Tieto oli ilmainen, vaikkei laadulla pilattu... Eihän tää tieto todellakaan yhtä hyvin paikkaansa pidä ku Sveitsiläinen kello, mutta yritinpähän edes...

Wot...?
Ei jumankauta....
Tollaset kakaramaiset hyökkäykset henkilöitä kohtaan ovat todella säälittäviä.
pearl
21.02.2010 00:46:04
Bobana: Wot...?
Ei jumankauta....
Tollaset kakaramaiset hyökkäykset henkilöitä kohtaan ovat todella säälittäviä.

No minä olen vielä melkein kakara iältäni, mutta jos 20 vuotta vanhempi ihminen uskottelee samoja asioita, kuten rolexin olevan ainoa oikea kello, niin se on hyväksyttävissä? Eräs henkilö foorumilla luettelee asioita suoraan omasta kirjastaan, niinkuin niiden olevan oikea mielipide, mutta jos vähän pistän vastaan, niin hyökkään ihmistä kohtaan?
Bobana
21.02.2010 01:08:41
pearl: No minä olen vielä melkein kakara iältäni, mutta jos 20 vuotta vanhempi ihminen uskottelee samoja asioita, kuten rolexin olevan ainoa oikea kello, niin se on hyväksyttävissä? Eräs henkilö foorumilla luettelee asioita suoraan omasta kirjastaan, niinkuin niiden olevan oikea mielipide, mutta jos vähän pistän vastaan, niin hyökkään ihmistä kohtaan?

Ota sinä ja Jazzmies ja muutkin se kanki pois sieltä perseestä.

Ei nää oikeesti oo näin vakavia asoita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)