Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 5112 113 114 115 116122 123 124 125 126
moderndrummer88
22.12.2009 21:31:44
Nolte: Samanmoinen oli vähän aikaa, mutta oli kyllä niin löysäjousinen ritsa, ettei meinannut edes minun aika ohutta Masterwork Custom hi-hatsun yläpeltiä jaksaa pitää ylhäällä. Liekö noissa sitten parempiakin yksilöitä, mutta huono oli se minun ainakin.

Kyllä mulla on ihan hyvin noita peruspeltejä jaksanu toi kannatella (K, Asian Sound, Bosphorus), ei voi puhua että mitenkään rivakasti, kuten sanoin että löysä jousi, mutta kyllä ne ylhäällä on pysyny kun on tarvinnu. Pidän tosin haikkojen väliä aika isona, mittaan jalkatuntumalla yhtä pitkän polkuvälin basarin ja haikan polkimien kanssa. Ehkä jos pidät matalammalla, ei jousi jaksa mennä ylös asti.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
markkuliini
22.12.2009 21:34:04 (muokattu 22.12.2009 21:34:25)

Hmmm. Mulla on 700-sarjalaisessa aika perussäädöt, eikä mitenkään ole löysän tuntuinen. Joskin mä en mitään kovin kovaa vastusta haitsun polkimelta haluakaan. Symbaalien ei ole mulla oikeastaan mitään syytä mennä about 3 senttiä kauemmas toisistaan.
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Ernesti
22.12.2009 21:38:57
hyvä laitos tuo Yamahan 700-sarjan haitsukone. pelannu vallan hienosti. muutenkin koko 700-sarja on erinomaista. ei painavia tuplajalkoja, ja mulle riittää tukevuus paremmin ku hyvin. jos 700-sarjan peltiständi pitää nätisti 12" tomin clampin nokassa tarvittaessa niin en julmempia telineitä osta.
Nolte
22.12.2009 21:41:46
moderndrummer88: Ehkä jos pidät matalammalla, ei jousi jaksa mennä ylös asti.

Tämä voi ollakin, koska en pidä kovin isoa rakoa, mutta oli joka tapauksessa minulle käyttökelvoton peli se teline. Muuten kyllä tykkään Yamahan edullisistakin telineistä, on suoria ja puomillisia ständejä, kaikki ajavat asiansa mainiosti minulla.
Tätä en allekirjoita!
kincy
22.12.2009 21:53:46

Pidän tosin haikkojen väliä aika isona, mittaan jalkatuntumalla yhtä pitkän polkuvälin basarin ja haikan polkimien kanssa.

Mitä järkeä tässä on? Soitatko haitsut noin paljon auki muka? Jos et, niin sittenhän joudut pitämään turhaan jalkaa haitsupedaalilla?
moderndrummer88
22.12.2009 22:00:31 (muokattu 22.12.2009 22:01:16)
kincy: Mitä järkeä tässä on? Soitatko haitsut noin paljon auki muka? Jos et, niin sittenhän joudut pitämään turhaan jalkaa haitsupedaalilla?

En soita, mutta esimerkiksi jazzkomppamisessa haluan napakan soundin haikasta polkiessa, ilman että pedaalista kuuluu sellainen "klonk" kun yläpelti ottaa vastaan maksimin tullessa täyteen. Eikä se nyt niin suuri vaiva ole pitää sitä jalkaa siinä pedaalilla säätelemässä haitsun aukiolemisen suhdetta, kun pidän muutenkin niin kevyenä haikan vastusta.
kincy
22.12.2009 22:15:54

moderndrummer88: En soita, mutta esimerkiksi jazzkomppamisessa haluan napakan soundin haikasta polkiessa, ilman että pedaalista kuuluu sellainen "klonk" kun yläpelti ottaa vastaan maksimin tullessa täyteen. Eikä se nyt niin suuri vaiva ole pitää sitä jalkaa siinä pedaalilla säätelemässä haitsun aukiolemisen suhdetta, kun pidän muutenkin niin kevyenä haikan vastusta.

Ookei. Ihmettelin vain aluksi, koska tapasi soittaa on ilmeisesti niin paljon erilainen kuin minun. Ei ole meikäläisen juttu muutenkaan tuo haitsuilla kikkailu, silloin tällöin tulee yksin treenaillessa soiteltua myös haitsua. Bänditreeneissä ei oikeastaan ikinä, se on joko auki tai kiinni, mutta ei rampata=)
moderndrummer88
22.12.2009 22:17:51
kincy: Ookei. Ihmettelin vain aluksi, koska tapasi soittaa on ilmeisesti niin paljon erilainen kuin minun. Ei ole meikäläisen juttu muutenkaan tuo haitsuilla kikkailu, silloin tällöin tulee yksin treenaillessa soiteltua myös haitsua. Bänditreeneissä ei oikeastaan ikinä, se on joko auki tai kiinni, mutta ei rampata=)

Tuolla tuplapedaalien kantamattomissa on ihan uusi maailma :)
kincy
22.12.2009 22:21:41

moderndrummer88: Tuolla tuplapedaalien kantamattomissa on ihan uusi maailma :)

Odottelinki jo tätä:)

Soitan muutakin, kuin pelkkää tuplabasaria. Mutta ei väännetä siitä:D
Nolte
22.12.2009 23:05:42 (muokattu 22.12.2009 23:14:39)
Mahtaako vanhojen vintage-Premmujen väsyneille tomipidikkeille olla mitään tehtävissä, vai pitääkö tyytyä laittamaan etutomi virvelitelineeseen? On päässyt jonkun verran kulumaan se l-raudan vastakappaleen "reikä", eikä tomia tahdo saada kiristettyä kunnolla.

Toinen pikku juttu noissa Eliteissä on bassarin jalat. Ne ovat onnettomat tikut, enkä saa rummun etureunaa pidettyä niillä irti lattiasta. Tai sanotaan niin, että koko se jalkasysteemi on aika hellyyttävä. :) Ilmeisesti järeämpää rautaa vaan tilalle...?

EDITTI: Lisäilin.
Tätä en allekirjoita!
Niq
22.12.2009 23:15:55

Nolte: Mahtaako vanhojen vintage-Premmujen väsyneille tomipidikkeille olla mitään tehtävissä, vai pitääkö tyytyä laittamaan etutomi virvelitelineeseen? On päässyt jonkun verran kulumaan se l-raudan vastakappaleen "reikä", eikä tomia tahdo saada kiristettyä kunnolla.

Muistelisin 80's Resonatoreiden tomipidikkeen olleen avoin rakenteeltaan, kannattaa ottaa irti ja vilkaista mitä se on syönyt, voi olla fiksailtavissa ihan toimintakuntoon tai sitten ei.
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
M. Kekki
22.12.2009 23:17:37 (muokattu 22.12.2009 23:18:19)

Nolte: Mahtaako vanhojen vintage-Premmujen väsyneille tomipidikkeille olla mitään tehtävissä, vai pitääkö tyytyä laittamaan etutomi virvelitelineeseen? Toinen pikku juttu noissa Eliteissä on bassarin jalat. Ne ovat onnettomat tikut, enkä saa rummun etureunaa pidettyä niillä irti lattiasta. Ilmeisesti järeämpää rautaa vaan tilalle...?

Ko. mallin tomipidikkeistä en osaa sanoa. Vedä auki ja tsekkaa. Voi olla hyvinkin, että saa korjattua.
Kyllä nuo "tikkujalatkin" ovat ihan toimivat, ainakin omassa setissäni. Tarkasta, etteivät ole taipuneet mutkalle.
Ja saahan tuollaista tankoa, eikä pään teräväksi työstäminenkään vaikeaa liene.
Ei surkutella vaan tehdään!
hollmi-5
22.12.2009 23:29:45
Nolte: Mahtaako vanhojen vintage-Premmujen väsyneille tomipidikkeille olla mitään tehtävissä, vai pitääkö tyytyä laittamaan etutomi virvelitelineeseen? On päässyt jonkun verran kulumaan se l-raudan vastakappaleen "reikä", eikä tomia tahdo saada kiristettyä kunnolla.

Toinen pikku juttu noissa Eliteissä on bassarin jalat. Ne ovat onnettomat tikut, enkä saa rummun etureunaa pidettyä niillä irti lattiasta. Tai sanotaan niin, että koko se jalkasysteemi on aika hellyyttävä. :) Ilmeisesti järeämpää rautaa vaan tilalle...?

EDITTI: Lisäilin.

Helppo homma. Ostat saman aikakauden Ludwigit tai Sonorit. Toimii raudat ;-)

Ehkä uusi "new old stock" L-rauta ratkaisisi asian. Ja sitten ne kappaleet, joiden läpi se L-rauta menee, saattavat kaivata uusimista.

Bassorummun jalat ovat tuossa mallissa hintelät. Niitä ei kuitenkaan saa mennä vahtamaan. Kunnostus tai ihan vain purku ja uudelleen kasaus huolella saatta auttaa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
22.12.2009 23:37:14 (muokattu 22.12.2009 23:41:23)
Niq: Muistelisin 80's Resonatoreiden tomipidikkeen olleen avoin rakenteeltaan, kannattaa ottaa irti ja vilkaista mitä se on syönyt, voi olla fiksailtavissa ihan toimintakuntoon tai sitten ei.

Avoin on noissakin, pitää tutkia tarkemmin. Metallihommiksi menee, ei minun juttu se. :)

Kyllä nuo "tikkujalatkin" ovat ihan toimivat, ainakin omassa setissäni. Tarkasta, etteivät ole taipuneet mutkalle.
Ja saahan tuollaista tankoa, eikä pään teräväksi työstäminenkään vaikeaa liene.

Ongelma on oikeastaan koko se systeemi, ei pelkät tikut, jotka ovat kyllä ihan suorat ja sinänsä kondiksessa. Se reiän seutu, mihin tikut tungetaan antaa ikäänkuin vähän periksi. Vau mikä lause! Kaksimielisen paratiisi. :) Niin, eipä kai sille mitään voi/kannata tehdä. Pitänee katella uusia jalkoja.

Bassorummun jalat ovat tuossa mallissa hintelät. Niitä ei kuitenkaan saa mennä vahtamaan. Kunnostus tai ihan vain purku ja uudelleen kasaus huolella saatta auttaa.

Niin, tätä juuri tarkoitinkin. :P
Tätä en allekirjoita!
M. Kekki
22.12.2009 23:52:33

Nolte: Ongelma on oikeastaan koko se systeemi, ei pelkät tikut, jotka ovat kyllä ihan suorat ja sinänsä kondiksessa. Se reiän seutu, mihin tikut tungetaan antaa ikäänkuin vähän periksi.

Se "reikä" antaa periksi aina. Pitää vaan hommata pitemmät "tikut", niin homma pelittää.
Ovathan "tikut" varmasti täydessä pituudessaan?
Ei surkutella vaan tehdään!
Gardiner
23.12.2009 03:44:30

Basarin päällä olevan tomipidikkeen reiän sisällä on sellanen ohut "peltilevy" jota se kiristysruuvi painaa. On sen verran meltoa tavaraa että se pitää tehdä kokonaan uudestaan jos haluu sitä käyttää. Välaikaisratkaisuna suosittelen etutomia virvelitelineeseen.
Ne bassarin jalat on hennot, mie tein niin että porasin mattoon reiät jalkojen päille. Napakoitu kummasti. Tarvii vaan olla kaks mattoo rumpujen alla. Yks iso kokosetin alle ja sit sellanen sopivan kapee bassarin alle mihin mahtuu tekeen reiät "tikkujen" päille.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Nolte
23.12.2009 11:12:36 (muokattu 23.12.2009 11:20:09)
Ok. Pitempää tikkua ja tomipidikkeen modausta, sikäli kun onnistuu. Kiitos neuvoista.

Basisti veikin yhden niistä pidikkeistä mukaansa, katsoo, mitä sille voisi tehdä. On se meidän bändin rytmiryhmän käsistään käytännöllisempi heppu. :)

Helppo homma. Ostat saman aikakauden Ludwigit tai Sonorit. Toimii raudat ;-)

Jep, mutta ne ei ole Premierit. ;) Joo, kyllähän minä Ludarit kelpuuttaisin tietysti, mutta sattui tuollaiset aika paljon edullisemmat Premmut kohille, joten ne tuli nyt ja niillä mennään. Nuo pikkuhaitat korjataan/kierretään ja eikun kovaa soittoa.
Tätä en allekirjoita!
hollmi-5
23.12.2009 11:34:49
Premierit on kyllä halpoja ja hintaansa nähden hyviä. Raudat ovat heikoin lenkki.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
23.12.2009 12:15:26
hollmi-5: Raudat ovat heikoin lenkki.

Ostan tämän, osittain. On nimittäin suurin osa raudasta aivan *eh eh ja kämmenellä otsaan* rautaisessa kondiksessa. Vanteet (hienot ja sirot valuvanteet) kiiltävät kuin uutena, originaalit lugit, nutit, ruuvit, lattiatomin jalat yms. kaikki aivan loistavassa kunnossa. Piti näet kasata kaikki itse, kun myyjä oli tilaa säätääkseen purkanut pannut ihan osiksi, joten kaikki hilut tuli kokeilluksi. Yksikään ruuvi tai muu ei kanittanut vähääkään tms. Ihan jees liki 40v pannuilta.
Tätä en allekirjoita!
Vallu-Veke
23.12.2009 12:31:02
hollmi-5: Premierit on kyllä halpoja ja hintaansa nähden hyviä. Raudat ovat heikoin lenkki.

Mites Signia-mallien raudat?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)