Aihe: Settikuvat Volume 6
1 2 3 4 5111 112 113 114 115327 328 329 330 331
ferodoz
09.01.2012 20:30:35 (muokattu 09.01.2012 20:30:48)

Duro: Juurikin sitä itekin tuossa haen. Plus et kun fillit lähtee yleensä oikeella kädellä liidaten niin luonnollisempi siirtyä oikealle kuin vasemmalle. Se on sellanen vaivaton asettelu. Ja itelle ride on erittäin hyvin hollilla tuossa nyt.

Hah, päinvastaisia aatoksia ja toimintatapoja, hyvä homma. Ehkä mä oon jotenki epänormaali. :D
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Muovinen
09.01.2012 21:11:39

ferodoz: Hah, päinvastaisia aatoksia ja toimintatapoja, hyvä homma. Ehkä mä oon jotenki epänormaali. :D

Kyllä sä vaan nyt oot, koska minäkin laitan etutomarin mieluummin snaresta vähän oikealle ;) Riden saa siitä huolimatta aitiopaikalle ja lisäksi etutomarilta pääsee paljon vaivattomammin rollattua lattiatomarille. Vieläpä kun tulee oikealla lähdettyä useimpiin filleihin, niin tuntuis hassulta kurotella oikealla kädellä kohti etutomaria varsinkin jos filli lähtee tomarista. Mutta mikä toimii monelle ei välttämättä toimi sulle ;)
joku muu sikko
09.01.2012 21:17:34
Duro: Kun ei nyt bändirintamalla tapahdu mitään niin jää aikaa homostella setupeilla. Pistin siis mopedimeiningiksi. Ainakin oman mittapuun mukaan. Ko. setupilla on tullut heitettyä hevikeikkaa ja purkitettua hevibiisiä ettätuota. Noh, enivei:

http://img683.imageshack.us/img683/9215/mopedi002.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/5732/mopedi008.jpg

Irtoiskohan tällä nyt niitä skenepisteitä, vaikka onkin tuplat alla ja etutomi ja china ja splashi ja ylimääränen crashi ;P

Virpulan kulmaa ja korkeutta muutin myös. Pyrkisin häivyttämään tätä nintendoselkää pikkuhiljaa ja kiinnittämään myös suoraselkäisyyteen huomiota soittaessa.

Tällästä setuppia kun tekee niin vähän kaipailis tomimuhvia basariin :/ Mutta, käy se klämpilläkin.

Onko tuossa AAX:t xplosion crash (kuvusta päätellen) vasemmalla ja 18" studiocrash oikealla? Jos on niin sitten in samat kuin mulla samassa kohtaa
Kivaa ostella soittimia.
majuku
09.01.2012 21:48:19
ferodoz: Oman selkäni sain suoristettua sillä että laskin penkkiä alemmas, nostin virveliä aika paljon ylemmäs pitäen sen samalla suorassa, ja nostin haitsua snadisti ylemmäs. Kun nyt istun setin taakse, niin mulla on reidet suorassa elikkäs jalat 90:n asteen kulmassa, virvelin ylävanne on noin 4 senttiä reiden yläpuolella.

Duro: Mä tein itekin öbaut tuollasen ratkasun. Tosin en kehdannu virpulaa nostaa ihan noin paljoa, koska mulla on pitkät kädet ja jos snaree nostaa liian ylös niin on todella luonnotonta menoa ja kantti kolisee koko ajan :)

Ei nyt lähdetä keskusteluun mikä on oikein ja väärin, mutta pakko kommentoida täysin päinvastainen näkemys tuohon istumakorkeuteen. Huonoselkäisenä tuttu ongelma itsellekin ja muistelen kauhulla 90-lukua kun istuin reidet vaakasuorassa. Silloinhan selkä on kyllä suorassa, mutta koko kroppa muuten kasassa. Heel up -soittajana kaikki lantioon kiinnittyvät lihakset ovat jännittyineinä ja siksi alaselkä koko ajan pienessä jännityksessä. Nostamalla penkkiä roimasti olen kivuista itse päässyt eroon.

Mutta korostan ettei nyt aloteta mitään vääntöä tästä, ihan liian tylsä aihe. Pääasia että olette itse siihen tyytyväisiä.

Ja hienot on rummutkin! Ehkä vähän liian pienet ;)
- It's business in the front and party in the back -
ferodoz
09.01.2012 21:52:44

majuku: Ei nyt lähdetä keskusteluun mikä on oikein ja väärin, mutta pakko kommentoida täysin päinvastainen näkemys tuohon istumakorkeuteen. Huonoselkäisenä tuttu ongelma itsellekin ja muistelen kauhulla 90-lukua kun istuin reidet vaakasuorassa. Silloinhan selkä on kyllä suorassa, mutta koko kroppa muuten kasassa. Heel up -soittajana kaikki lantioon kiinnittyvät lihakset ovat jännittyineinä ja siksi alaselkä koko ajan pienessä jännityksessä. Nostamalla penkkiä roimasti olen kivuista itse päässyt eroon.

Mutta korostan ettei nyt aloteta mitään vääntöä tästä, ihan liian tylsä aihe. Pääasia että olette itse siihen tyytyväisiä.

Jees, mulla on ollut alaselän kanssa ongelmia, mutta ne hävisivät kun vaihdoin istuimen satulamallin sijasta pyöreään, ja paljon kovempaan mitä vanha oli. Aika näyttää mitä tapahtuu. :)

Ja kellä on hienot rummut, Durolla vai mulla? :D
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
jazzmies
09.01.2012 22:03:44
ferodoz: "jotku sanoo että china ja splash on turhia. Ne on kaikki turhia, kuka tarvitsee hääbändiä"

Hyvin on läksyt luettu! Thank you for the compliments.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Duro
09.01.2012 22:35:26 (muokattu 09.01.2012 22:51:23)
joku muu sikko: Onko tuossa AAX:t xplosion crash (kuvusta päätellen) vasemmalla ja 18" studiocrash oikealla? Jos on niin sitten in samat kuin mulla samassa kohtaa

Vasuril 18" X-plosion Crash ja oikial 19" Metal Crash.

majuku: Huonoselkäisenä tuttu ongelma itsellekin ja muistelen kauhulla 90-lukua kun istuin reidet vaakasuorassa. Silloinhan selkä on kyllä suorassa, mutta koko kroppa muuten kasassa. Heel up -soittajana kaikki lantioon kiinnittyvät lihakset ovat jännittyineinä ja siksi alaselkä koko ajan pienessä jännityksessä. Nostamalla penkkiä roimasti olen kivuista itse päässyt eroon.

Voihan tuo sun näkemykses pitää ihan paikkaansakin. Pitää kuulostella tuota selkää et mitä se tykkää nyt tästä uudesta istumakorkeudesta ja virpan korkeudesta. Aiemmin mul oli noin ja kaik oli ok, ja ajattelin kokeilla silloin penkin korkeuden nostamista ja tuntuu siltä, että selkä rupes vittuilemaan enemmän tuon toimenpiteen jälkeen.

Tänään kun tunnin verran reeniksellä tolla korkeudella huidoin ohi krässeistä niin ei tuntunu selkä läheskää niin pahalta ku miltä se on tuntunu nyt aiemmin. On se tosin aikas perseestä tuo selkä muutenkin. Emäntä anto viiden käyntikerran lahjakortin hierojalle ja ehdottomasti on käytävä hiplailtavana :P

Kiitos kehuista! Kyllähän tämmönen 193cm + 116kg kääpiö oikeasti tarvis vähän isommat pannut, mut en noin käytännöllisyyden kannalta kauheesti välittäis ;D 22" beissari on itelle aika loistavan keskiverto. Kaks tuumaa suuntaan tai toiseen niin ei oikeen lähre.
Piste.
Kailis
10.01.2012 02:09:59

Kuinka paljon muuten ferodoz toi sun tomi siirtyisi oikealle tuolla korkeudella ilman että ottaisi basariin kiinni? Siis ihan teoriassa.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
ferodoz
10.01.2012 06:45:57

Kailis: Kuinka paljon muuten ferodoz toi sun tomi siirtyisi oikealle tuolla korkeudella ilman että ottaisi basariin kiinni? Siis ihan teoriassa.

Tolla korkeudella se ei tosta enää mene oikealle päin yhtään. Mutta jos nostais niin sitten toki. Vaikka se etutomi onkin matala, niin sen halkaisija on kuitenkin 13" ja basari 24", että se rajoittaa tietyssä mielessä asettelua. Tosin tiedän jo tässä vaiheessa miten settini haluan, eikä mulla oo ollu mitään ongelmaa asettelun kanssa.
tcitc
10.01.2012 08:59:19
ferodoz: Hah, päinvastaisia aatoksia ja toimintatapoja, hyvä homma. Ehkä mä oon jotenki epänormaali. :D

Ei se epänormaalia oo, itellänikin samalla tapaa etutomi kun on se matalalle saatava 24" basarin viereen. Kuhan vaan logiikalla duron setupin tarkotusta etsin.
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
hollmi-5
10.01.2012 09:21:22
ferodoz: Tolla korkeudella se ei tosta enää mene oikealle päin yhtään. Mutta jos nostais niin sitten toki. Vaikka se etutomi onkin matala, niin sen halkaisija on kuitenkin 13" ja basari 24", että se rajoittaa tietyssä mielessä asettelua. Tosin tiedän jo tässä vaiheessa miten settini haluan, eikä mulla oo ollu mitään ongelmaa asettelun kanssa.

Minulla on 26 tai 24" BD ja 14" tomi bassorummun päällä virvelin kanssa samssa linjassa. Penkin nostoa se vaati, että sai hyvän soittoasennon ilman ns. "Lars-kulmaa" tomissa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
10.01.2012 10:08:19

Mun mielestä Duron tomi on aika normipaikalla. Itselläkin yksi tomi olis about siinä.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
EJ84
10.01.2012 12:18:27

Duro:Tänään kun tunnin verran reeniksellä tolla korkeudella huidoin ohi krässeistä niin ei tuntunu selkä läheskää niin pahalta ku miltä se on tuntunu nyt aiemmin. On se tosin aikas perseestä tuo selkä muutenkin. Emäntä anto viiden käyntikerran lahjakortin hierojalle ja ehdottomasti on käytävä hiplailtavana :P

Hieroja on erittäin jees, mutta ehkäpä elämänlaatua parantavia ja ennaltaehkäiseviä vaikutuksia tarjoaisi alexander-tekniikka, jota mm. Kai Hahto on kehunut. Google/Youtube tarjoaa lisätietoa halukkaille.
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
Kailis
10.01.2012 12:30:09

Ihan perus alaselkä- ja vatsalihastreeni tukee aika hyvin ja ainakin mulla on kivut olleet poissa kun on jaksanut parikin kertaa viikossa tehdä.
Duro
10.01.2012 12:40:10
Kailis: Ihan perus alaselkä- ja vatsalihastreeni tukee aika hyvin ja ainakin mulla on kivut olleet poissa kun on jaksanut parikin kertaa viikossa tehdä.

Näinhän tuo olis. Tästä akuutista laiskuudesta ku pääsis eroon ni vois auttaa asiaa :P
Piste.
Lucky 7
10.01.2012 12:59:15
Mulla on kans ollu ongelmia selän/takareisien kans. viime keikalla pistin molemmat etutomit basarin päälle karahkaan, ja jouduin soittaan noin 5cm taaempaa, niin että sääret oli selkeesti takakenossa, ja 2. setin jäkeen oli helpompi soittaa ja keikan jälkeen ei juilinu yhtään noi koivet tai selkä. Tosin riden paikka vaatii vähän totuttelua, koska se on oollu siinä lähes basarin päällä viimeiset 10 vuotta.

Kysynkin arvoisalta raadilta, voiko se tosiaan olla näin pienestä kiinni?
TÄ?
ferodoz
10.01.2012 13:42:43 (muokattu 10.01.2012 13:43:46)

hollmi-5: Minulla on 26 tai 24" BD ja 14" tomi bassorummun päällä virvelin kanssa samssa linjassa. Penkin nostoa se vaati, että sai hyvän soittoasennon ilman ns. "Lars-kulmaa" tomissa.

Avainsana onkin penkin korkeus.

Edellisen settini basari oli 26", ja pikkutomi oli 13"x11". Sain sen silti ihan kuten halusin, lähes suoraan linjaan bvirvelin kanssa. Miksi sen pitää olla siinä basarin päällä jos ei tykkää siitä? :)

Sulla on sitäpaitsi muutenkin koko setti tosipaljon korkeammalla kun mulla, ja istut varmaan 30 cm korkeammalla kun mä. Mulla ei penkin korkeus muutu edes 32" basarin kanssa. Ainut mikä muuttuu, on pikkutomin paikka, ja ääritapauksissa riden asettelu.

Edit: Ja pidän kaikki rumpuni joko surassa, tai todella pienessä kulmassa itseeni päin. Ei Larssikulmia.
hollmi-5
10.01.2012 14:41:32
ferodoz: Avainsana onkin penkin korkeus.

Sulla on sitäpaitsi muutenkin koko setti tosipaljon korkeammalla kun mulla, ja istut varmaan 30 cm korkeammalla kun mä. Mulla ei penkin korkeus muutu edes 32" basarin kanssa. Ainut mikä muuttuu, on pikkutomin paikka, ja ääritapauksissa riden asettelu.

Onko sulla istuin vain 12 cm lattianpinnasta ;) Tomin paikkahan on oma asia. Minulla oli Joskus virvelitelineessä tomi, mutta se jäi liian vasemmalle.
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
10.01.2012 15:55:32

hollmi-5: Onko sulla istuin vain 12 cm lattianpinnasta ;) Tomin paikkahan on oma asia. Minulla oli Joskus virvelitelineessä tomi, mutta se jäi liian vasemmalle.

Aika matalalla se nyt jokatapauksessa on, ei nyt ihan 12 cm :) Käytin myös snaretelineessä joskus, mutta tappoi liiaksi sointia mun makuuni. Kumua en ole koittanutkaan laittaa snareständiin, ja sitäkin voisi testata kun joskus parin viikon päästä taas treenailemaan pääsee.
Duro
10.01.2012 21:05:13 (muokattu 10.01.2012 21:07:13)
Nonii. Tänään huitelin 1,5h soittoreenit tuolla setupilla eikä selkää särkent yhtää sen jälkee. Eli näyttäis pelittävän. Toisaalta muutenki kiinnitin ryhtiin enemmän huomiota. Ja kerranki muisti lämmitellä, ekat 15min klikki korvalla 120bpm ja perusbiittiä. Hyvin toimasi.
Piste.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)