ferodoz 31.01.2010 15:19:24 | |
---|
Sain lopuksikin itselle jonkinlaisia kuvia Sonoreistani, löytyvät omistakuvista. Elikkä Sonor Force 3005 fullmaplet kyseessä, tarkemmat tiedot jäsenkuvauksessa. Rumpali, muuten terve. |
Bobana 31.01.2010 15:21:32 | |
---|
ferodoz: Sain lopuksikin itselle jonkinlaisia kuvia Sonoreistani, löytyvät omistakuvista. Elikkä Sonor Force 3005 fullmaplet kyseessä, tarkemmat tiedot jäsenkuvauksessa. Ja ihan tosissas yletät noihin crässeihin silleen ergonoomisesti...? : O Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
RstoU 31.01.2010 15:33:06 (muokattu 31.01.2010 15:33:25) | |
---|
Uusi Bosch jossa kaksi akkua sekä tähän mennessä paras modattu rumpuvälineeni (ja miksi ihmeessä vasta nyt). Nyt pystyn purkamaan ja kokoamaan rumpuja vuorokauden ympäri. Tehokkuus on päivän sana! http://muusikoiden.net/dyn/users/69508.jpg ;) |
ferodoz 31.01.2010 15:34:44 | |
---|
Bobana: Ja ihan tosissas yletät noihin crässeihin silleen ergonoomisesti...? : O Ei ne niin korkealla ole. :) Kuva vääristää aika paljon totuutta. Rumpali, muuten terve. |
hemmo 31.01.2010 15:36:05 | |
---|
RstoU: Uusi Bosch jossa kaksi akkua sekä tähän mennessä paras modattu rumpuvälineeni (ja miksi ihmeessä vasta nyt). Nyt pystyn purkamaan ja kokoamaan rumpuja vuorokauden ympäri. Tehokkuus on päivän sana! http://muusikoiden.net/dyn/users/69508.jpg ;) Keskityt näemmä pelkästään hahlo-Sönöreihin. Huippulia! |
markkuliini 31.01.2010 15:44:42 | |
---|
ferodoz: Ei ne niin korkealla ole. :) Kuva vääristää aika paljon totuutta. Kaikki kuvat? :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
ferodoz 31.01.2010 15:53:12 | |
---|
markkuliini: Kaikki kuvat? :) oikeastaan.. :D onhan ne korkealla, tai sitte muille on matalalla, kuinka senki ajattelee ;) Rumpali, muuten terve. |
markkuliini 31.01.2010 15:54:50 | |
---|
ferodoz: Ei ne niin korkealla ole... onhan ne korkealla Senkin kieroliini... :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
ferodoz 31.01.2010 15:58:47 | |
---|
perkeles, onkohan mulla joku jakomielitauti? osaatteko kertoa? Rumpali, muuten terve. |
markkuliini 31.01.2010 15:59:42 | |
---|
ferodoz: perkeles, onkohan mulla joku jakomielitauti? osaatteko kertoa? Puhuitko meille vai itseillesi? :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
ferodoz 31.01.2010 16:01:41 | |
---|
markkuliini: Puhuitko meille vai itseillesi? :) Teille. Kyselen itseltäni sitte myöhemmin :D Rumpali, muuten terve. |
ferodoz 31.01.2010 16:04:06 (muokattu 31.01.2010 16:04:44) | |
---|
Joku tuos aikaisemmin epäili että pystyykö noihin crasheihin edes soittamaan. Tuos ny olis yhden kökköheviporukan ns. treeneistä pätkä, jotta jokainen saa vetää omat johtopäätöksensä. :D http://www.youtube.com/watch?v=thYYY0Uw0qQ Edit. Ei tosiaankaa ole tarkoitus olla mikään taidonnäyte, ei multa eikä tältä bändiltä :D haen tällä nyt sitä takaa että ei tuo mun mielestä ole hirveän haastavaa soittaa vähän normaalia ylemmäs pelteihin. edit2. huomasin että videon laatukin on melkoista kuraa Rumpali, muuten terve. |
Sonormies 31.01.2010 16:12:49 | |
---|
..haen tällä nyt sitä takaa että ei tuo mun mielestä ole hirveän haastavaa soittaa vähän normaalia ylemmäs pelteihin. Paino sanalla vähän. Hassun ja työlään näköistä. Varsinkin, kun pikkutomi on liki polven korkeudella. Mutta jokainen asettelee settinsä niin kuin parhaaksi näkee eli lupa mun puolesta on myönnetty. (Ihan niin kuin asettelulle keneltäkään lupaa tarvittaisiin...) :-) Savonlinnalaiset rumpalit: "Kun kaveri saa, on se kuin olisi itsekin saanut." |
markkuliini 31.01.2010 16:14:22 | |
---|
ferodoz: Joku tuos aikaisemmin epäili että pystyykö noihin crasheihin edes soittamaan. Tuos ny olis yhden kökköheviporukan ns. treeneistä pätkä, jotta jokainen saa vetää omat johtopäätöksensä. :D http://www.youtube.com/watch?v=thYYY0Uw0qQ Vedin johtopäätökset. Kyllä tuo rehellisesti sanottuna on minun mielestä ns. accident waiting to happen-asettelu. Sun hartiat ja selkälihakset ja olkanivelet joutuu ihan valtavaan ylityöhön tuossa asennossa. Sanoisin että 90% todennäköisyydellä tulet saamaan jopa ihan isojakin ongelmia kroppasi kanssa tuosta jatkuvasta kurottelusta. Pieni mahdollisuus on että et, mutta se vaatii käytännössä huippu-urheilijan lihaskuntoa, ilman huippu-urheilijan loukkaantumisalttiutta. Sun niskan ja hartian alueesta oikein näkee miten se joutuu pinnistämään ulottuakseen. Samalla alaselkä kuormittuu kun joudut vaihtamaan painopistettä joka pelti-iskulla. Tää voi kuulostaa aika rajulta kritiikiltä, mutta kun on teveys kyseessä, niin en ala kaunistelemaan. Voi olla, että et montaa vuotta enää soita. Voihan tuo jonkun mielestä näyttää hienolta, mutta ei mennä siihen nyt, kun ei tavallaan tähän liity... Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
ferodoz 31.01.2010 16:22:00 (muokattu 31.01.2010 16:22:18) | |
---|
markkuliini: Vedin johtopäätökset. Kyllä tuo rehellisesti sanottuna on minun mielestä ns. accident waiting to happen-asettelu. Sun hartiat ja selkälihakset ja olkanivelet joutuu ihan valtavaan ylityöhön tuossa asennossa. Sanoisin että 90% todennäköisyydellä tulet saamaan jopa ihan isojakin ongelmia kroppasi kanssa tuosta jatkuvasta kurottelusta. Pieni mahdollisuus on että et, mutta se vaatii käytännössä huippu-urheilijan lihaskuntoa, ilman huippu-urheilijan loukkaantumisalttiutta. Sun niskan ja hartian alueesta oikein näkee miten se joutuu pinnistämään ulottuakseen. Samalla alaselkä kuormittuu kun joudut vaihtamaan painopistettä joka pelti-iskulla. Tää voi kuulostaa aika rajulta kritiikiltä, mutta kun on teveys kyseessä, niin en ala kaunistelemaan. Voi olla, että et montaa vuotta enää soita. Voihan tuo jonkun mielestä näyttää hienolta, mutta ei mennä siihen nyt, kun ei tavallaan tähän liity... Joo oon oikeastaan huomannut joitain mainitsemiasi asioita.. Ja en kyllä varmasti mitään 4 tunnin humppakeikkaa soita tuolla asettelulla. Mutta kaikkea vähänkin rokimpaan suuntaan menevää tulee fiilisteltyä pellit ylhäällä, tosin hieman vaihtelevalla korkeudella. Myönnettäköön että yläselän kanssa oli ongelmia yhdessä vaiheessa, jotka tosin katosivat nostamalla hiukan tuolia, ja laskemalla peltejä aavistuksen. Jotenka samoilla linjoilla ollaan tavallaan. Ja ehkäpä sä tiedät tuosta ergonomiasta hieman enemmän, ku oot soittanu niin paljo kauemman :D Tää voi kuulostaa aika rajulta kritiikiltä . Ehkä rajua, mutta asiallista. Rumpali, muuten terve. |
ferodoz 31.01.2010 16:24:10 | |
---|
Sonormies: Paino sanalla vähän. Hassun ja työlään näköistä. Varsinkin, kun pikkutomi on liki polven korkeudella. Mutta jokainen asettelee settinsä niin kuin parhaaksi näkee eli lupa mun puolesta on myönnetty. (Ihan niin kuin asettelulle keneltäkään lupaa tarvittaisiin...) :-) Joo en mä ketään muuta kuin itseäni varten tuota settiä oo asetellu :) Mutta kiitos nyt luvasta kuitenkin ;D Rumpali, muuten terve. |
hollmi-5 31.01.2010 16:30:41 | |
---|
ferodoz: Joo en mä ketään muuta kuin itseäni varten tuota settiä oo asetellu :) Mutta kiitos nyt luvasta kuitenkin ;D Olet tainnut käydä Welhoa (eli Siuruaisen Villeä) katselemassa? Aika pitkälti olen Markkuliinin kanssa samaa mieltä. Yksi juttu kuitenkin on toisin, kuin omakuvassa (siinä missä sinä olet): Sinulla on aika ergonomiset liikeradat, vaikka kaaret ovat laajat. Eli olkavarret ovat vartalon suuntaisesti enimmäkseen. Ei siis "kainalot auki". Minä en tuosta showrummutuksesta innostu, mutta ymmärrän, että sillekin on kannattajia. Lasket sitten vanhempana (tai romumpana) niitä symbaaleja ja laitat tomit lähemmäksi ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 31.01.2010 16:46:34 | |
---|
ferodoz: Jotenka samoilla linjoilla ollaan tavallaan. Ja ehkäpä sä tiedät tuosta ergonomiasta hieman enemmän, ku oot soittanu niin paljo kauemman :D
Toi olkapää/hartia-homma on aika mielenkiintoista. Sillä alueella kulkee mm. kaikki käsin menevät hermoradat ja esim. olkapään kohdalla ne menevät tosi ahtaasti. Jos sinne saa tulehduksen tai vaikka vain venähdyksen, niin se voi aiheuttaa kipuja periaatteessa minne vain käden alueella. Eli kipu on ihan jossain muualla missä itse ongelma. Sitä on silloin vaikea paikantaa, ja ongelma vain pahentuu jos ei osaa varoa oikeasta kohtaa. Lisäksi olkapäässä ahtaus on sellainen tekijä että väärällä tavalla rasittamalla ongelmia syntyy tosi helposti. Esim. just tuo kyynärpäiden nostaminen olkapäiden yläpuolelle lyödessä tuo isoa painetta hartiaseudulle. Yhden ainoan kerran mulla on ollut ergonomiaongelmia kropan kanssa soittaessa. Reilu vuosi sitten oikean käden ranteeseen ja välillä kyynärpäähän alkoi sattumaan. Pelästyin, koska koskaan ei ollut ollut mitään aiemmin, ja heti tuli mieleen että perkele, jos on rannekanavan syndrooma, eli tuo pelätty carpel tunnel-syndrome. Onneksi huomasin ongelman heti, ja menin Mehiläiseen fysiatrin näytteille. Osasi paikantaa ongelman hermoratatesteillä, ja yllätys yllätys ranteissa ja kyynärpäissä ei ollutkaan mitään vikaa. Hartiaseudulla oli muutama hermo puristuksissa, ja kipu säteilikin sieltä vain alemmas. Ylläty numero kaksi oli kun kaveri kaivoi akupuntio-neulat esille ja tökki mut kuin neulatyynyn täyteen neuloja. Kolmas yllätys oli se, että kolmen päivän päästä kivut oli poissa, keikat pystyi hoitamaan ja kivut on myös pysynyt poissa. Akupunktiohan vain tässä tapauksessa rentoutti lihaksistoa ja helpotti pinnettä. Ongelman ydin oli siinä että oli liian epäterveelliset elämäntavat, en harrastanut liikuntaa, juonut tarpeeksi vettä jne. sekä oli vähän stressaavan kiireinen työtilanne. Vähän kun petrasi elintapoja niin ei ole tosiaan ollut mitään ongelmia. Lisäksi vaihdoin hiirikäden vasemmaksi. Soittoasentoon ole siis aina kyllä kiinnittänyt huomiota ja siinä ei pitäis olla isompia ongelmia. Toinen tapaus oli sellainen että venäytin vasurin olkalihaksen vuoristoradassa. (ei ollut mikään kiva kyyti). Vasenta kättä ei pystynyt nostamaan ilman kipua ylös asti moneen kuukauteen. Vasta nyt, about puoli vuotta myöhemmin, pystyy nostamaan käden helposti ylös. Tämä ei siis vaikuttanut soittoon mulla mitenkään, mutta oli hyvä osoitus kuinka helposti tuo olkapään seutu voi mennä tukkoon. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Ruutikallo 31.01.2010 16:47:01 (muokattu 31.01.2010 16:47:29) | |
---|
ferodoz: Joo en mä ketään muuta kuin itseäni varten tuota settiä oo asetellu :) Mutta kiitos nyt luvasta kuitenkin ;D Häijynnäköistähommaa =) Rajussa kulmassa osuu kapulat symbaaleihin, menee nekin rikki kropan ohella. Mutta kyllä sä ite tiedät milloin alkaa paikkoja kolottamaan jne. E. Aika tarpeeton kirjoitus täältä suunnasta. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
tcitc 31.01.2010 18:54:58 (muokattu 31.01.2010 18:56:12) | |
---|
ferodoz: Joku tuos aikaisemmin epäili että pystyykö noihin crasheihin edes soittamaan. Tuos ny olis yhden kökköheviporukan ns. treeneistä pätkä, jotta jokainen saa vetää omat johtopäätöksensä. :D http://www.youtube.com/watch?v=thYYY0Uw0qQ Edit. Ei tosiaankaa ole tarkoitus olla mikään taidonnäyte, ei multa eikä tältä bändiltä :D haen tällä nyt sitä takaa että ei tuo mun mielestä ole hirveän haastavaa soittaa vähän normaalia ylemmäs pelteihin. edit2. huomasin että videon laatukin on melkoista kuraa Meikäläisenkin pitäis pistää tollasta paidatonta samplea soitostani, vois näyttää aika upeelta :D (nimim. eipä oo meikäläistä punnittu neuvolassa aikoihin.) E: jopas kuulostaa tuo "meikäläinen" homolta... Mistä lie tuli, jopa kahteen kertaan :S Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |