Aihe: Settikuvat Volume 6
1 2 3 4 5109 110 111 112 113327 328 329 330 331
Kulkunen
03.01.2012 12:59:49
ferodoz: Ja koko foorumilla ei olisi nitään merkitystä mikäli ne viisaimmat ei kertoisi mielipidettään. Miksi pitää olla niin herkkänahkainen?

En minä mielestäni mielipiteen kertomista kritisoinutkaan, enkä välttämättä hampaat irvessä ja itku silmässä viestiäni kirjoittanut. Ihan seikkailumielellä mukana ollaan.
The downward spiral never ends. | Revulsion | of Pain
greene
03.01.2012 12:59:58

Miksi pitää olla niin herkkänahkainen?

Miksei voi vaatia käytöstapoja viisaammiltakin?
"Kitara on erittäin hyvässä kunnossa, jotain kosmista vikaa saattaa kyllä olla mutta se ei haittaa soittamista."
Bumbarr
03.01.2012 13:04:47 (muokattu 03.01.2012 13:13:04)
ferodoz: Ja koko foorumilla ei olisi nitään merkitystä mikäli ne viisaimmat ei kertoisi mielipidettään. Miksi pitää olla niin herkkänahkainen?

Tämä ei ole foorumi ainoastaan sessio-ammattilaisiksi pyrkiville. Täällä on paljon minun kaltaisiani harrastuksensa tosissaan ottavia, muttei ammattiin tai konservatorio tason osaamiseen tähtääviä harrastelijoita. Mulle on ihan yks paskan hailee, mitä muut ajattelee siitä, että mulla on syvät "kasari" tomit (vaikka muuten ovatkin 70 lv.n alkupuolelta. )
Itse en ota livenä, enkä ainakaan internetissä itseeni kovin herkästi. Mutta joku voi herkästi ottaakkin, kun joku tietyn statuksen saanut kertoo täällä että "sun settis on muuten ihan vääränlainen jos haluat harrastaa musiikkia!".
Enpä usko, että kukaan täälläkävijä tällaista ajattelee, varsinkaan nämä "viisaimmat", jotka vaikuttaa ihan potentiaalisilta juopottelukavereilta.. Mutta jos ei tunne ihmistä, voi asiantuntevatkin kommentit tuntua ylimieliseltä.
Kilpikonnat rockkaa!
ferodoz
03.01.2012 14:05:01

Jos ne joiden settiä on heidän mielestään haukuttu, jaksaisivat lukea ajatuksella mitä se ns. Kritisoija oikeasti sanoo. Tai vaihtoehtoisesti miettiäasia heidän näkökulmastaan. Enkä mä huonoja käytöstapoja täälä juurikaan ole nähnyt, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Plus että yleensä ne "viisaat" tietää mistä ne puhuu, nimenomaan kokemuksen kautta.
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
tcitc
03.01.2012 14:11:46
ferodoz: Jos ne joiden settiä on heidän mielestään haukuttu, jaksaisivat lukea ajatuksella mitä se ns. Kritisoija oikeasti sanoo. Tai vaihtoehtoisesti miettiäasia heidän näkökulmastaan. Enkä mä huonoja käytöstapoja täälä juurikaan ole nähnyt, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Plus että yleensä ne "viisaat" tietää mistä ne puhuu, nimenomaan kokemuksen kautta.

Tosin viisailla voip olla myös juurtuneempia mielipiteitä jotka pitää passata koska ne on just niitä mielipiteitä. Ei oo kuiteskaan yhtä tapaa soittaa rumpuja taikka yhtä maalia rumpujensoitossa.
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
tml
03.01.2012 14:26:39
Kailis
03.01.2012 14:35:24 (muokattu 03.01.2012 14:38:23)

tcitc: Tosin viisailla voip olla myös juurtuneempia mielipiteitä jotka pitää passata koska ne on just niitä mielipiteitä. Ei oo kuiteskaan yhtä tapaa soittaa rumpuja taikka yhtä maalia rumpujensoitossa.

Mutta vain yksi jumala?
Täähän menee hupaisaksi. Aletaan kritisoimaan kritiikkiä ennen kuin sitä tulee. No, hyökkäyshän on parempi kuin vaaksa pivossa.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
arse
03.01.2012 14:57:03

Mutta jos ei tunne ihmistä, voi asiantuntevatkin kommentit tuntua ylimieliseltä.

Nää helposti ylimielisiksi tulkittavat asiantuntijat varmaan tiedostavat itsekin tämän riskin, eivätkä taida pahemmin välittää. Käytöstavat joo, mutta jyrkimmät jutut kannattaa silti ottaa huumorilla.
Ai hitto kun mie tykkään!
Bumbarr
03.01.2012 15:03:07
arse: Nää helposti ylimielisiksi tulkittavat asiantuntijat varmaan tiedostavat itsekin tämän riskin, eivätkä taida pahemmin välittää. Käytöstavat joo, mutta jyrkimmät jutut kannattaa silti ottaa huumorilla.

Sammaa mieltä.. Jotkut vaan on herkkiksiä, heidän puolestaan vähän välillä harmittaa. Mun mielestä m.net on parempaa viihdettä nyt, kuin ehkä ikinä. Esimerkkinä liki legendaarisiin mittoihin äitynyt Mitch Mitchell keskustelu. Siellä totuudet tökki toisiaan valosapelein!
Kilpikonnat rockkaa!
jazzmies
03.01.2012 15:42:34
tcitc: Ei oo kuiteskaan yhtä tapaa soittaa rumpuja taikka yhtä maalia rumpujensoitossa.

Sehän tästä rytmimusiikin kentästä tekeekin niin ihanan, että junia on paljon enemmän kuin edes tiedämme niitä olevan. Klassisessa musiikissa kaanon on niin vahva, että erilaiset äänet ja tulkinnat pistetään joko ruotuun väkisin vaikeamalla (nonsoleeraus) heidät kuoliaaksi tai sitten heitä pidetään hörhoinä. Jo käsite rock tai rockrummutus on jo niin monisäkeiken juttu, että totuuden äänitorven käsitystä on jo lähtökohtaisesti jo monet ehtineet aikaisemmin itseänisesti opponoida. Mitchell-keskustelu olikin tästä hieno osoitus. On paljon erinomaisia hahmoja, muusikoita, yhtyeitä ja alagenrejä, joita ei ole kanonisoitu ja sitä sietääkin pohtia miksi niin on. Vallankäyttö, mielistely ja toisten aivoilla ajattelu ovat taiteelle turmioksi.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
tcitc
03.01.2012 16:16:43
Kailis: Mutta vain yksi jumala?

Vain yksi Jumala. Ihan kuin se nyt tuohon kommenttiini liittyisi mutta hienoa että hokasit.
hollmi-5
03.01.2012 16:33:23
tml: http://dl.dropbox.com/u/3228294/IMG_20111211_101502s.jpg

Kyllä huomaa, että symbaalit ovat sulle tärkeät. Kuvakulma, mikitys ja symbaalien laadukkuus...
Soundit, piuhat ja kajarit.
tcitc
03.01.2012 16:55:15
hollmi-5: Kyllä huomaa, että symbaalit ovat sulle tärkeät. Kuvakulma, mikitys ja symbaalien laadukkuus...

Ja koko :)
Muovinen
03.01.2012 18:19:06

hollmi-5: Kyllä huomaa, että symbaalit ovat sulle tärkeät. Kuvakulma, mikitys ja symbaalien laadukkuus...

Onkohan mussa jotain vikaa, kun näen noiden symbaalien tilalla isoja selluliittiperseitä...? ;)
Bobana
03.01.2012 18:39:22
tcitc: Ja koko :)

Iso laatu-symbaali -> iso-hieno-viipyilevä-washy-täyteläinen-täyttävä saundi.
Pieni laatu-symbaali -> Tsih- joko se meni jo?

Aina olen pitänyt hiukan dominoivista ja isoista pelleistä ja kyllä ne vaan tuovat esim. trio-bändiin täytettä aivan erilailla kun pienemmät. Täytteellä tarkoitan sitä että symbaalin ääni täyttää/taydentää jotain kohtaa biisistä johon kaikki muut kolistelut olisivat vääryyttä. Eli antaa siis biisin hengittää. No, mentiinkin jo taas yksityiskohtiin mutta näin.
Ai nyvvai??!
arse
03.01.2012 18:51:39

Ai hitto kun mie tykkään!
Kailis
03.01.2012 18:52:46

Bobana: Iso laatu-symbaali -> iso-hieno-viipyilevä-washy-täyteläinen-täyttävä saundi.
Pieni laatu-symbaali -> Tsih- joko se meni jo?

Aina olen pitänyt hiukan dominoivista ja isoista pelleistä ja kyllä ne vaan tuovat esim. trio-bändiin täytettä aivan erilailla kun pienemmät. Täytteellä tarkoitan sitä että symbaalin ääni täyttää/taydentää jotain kohtaa biisistä johon kaikki muut kolistelut olisivat vääryyttä. Eli antaa siis biisin hengittää. No, mentiinkin jo taas yksityiskohtiin mutta näin.

Öö. Eiks kaikelle oo vähä niinkö paikkansa? Aksenttisymbaali tsih voi olla ihan ok. Jazzmieskin osti juuri 16" crashin ja sanoo että...
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Bobana
03.01.2012 20:06:04
Kailis: Öö. Eiks kaikelle oo vähä niinkö paikkansa? Aksenttisymbaali tsih voi olla ihan ok. Jazzmieskin osti juuri 16" crashin ja sanoo että...

On on.
Se nyt olikin kommenttia tuohon "koko" asiaan. Näkökulma nääs.
Itselläkin on kaiken kokoisia sähikäisiä kiinalaisissa eli aksenteissa.
Ai nyvvai??!
Speedy
03.01.2012 21:09:36

Bobana: Itselläkin on kaiken kokoisia sähikäisiä kiinalaisissa eli aksenteissa.

Mitä, eikö yhestä irtoo...? ämätöörimäistä.. ;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jazzmies
03.01.2012 21:16:27
Kailis: Öö. Eiks kaikelle oo vähä niinkö paikkansa? Aksenttisymbaali tsih voi olla ihan ok. Jazzmieskin osti juuri 16" crashin ja sanoo että...

Itselläni yleensä pellit kulkevat kolmisin - ride, yleensä 21" tai 22", isompi "ridetettävä" crash tai päinvastoin 18" tai 20" sekä pienempi crash 16" tai 17", joskus 18". Pääasia on se, että peltien välille muodostuu riittävä intervalli eli äänenkorkeusetäisyys. Yhdessä nuo muodostavat tarpeeksi laajan ambituksen monenlaiseen käyttöön, ja pienemmät eivät tuki koko rekisteriä.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)